Merja Jalo...

tyttö

Lukeeko kukaan täällä niin Merja Jalon -nummelanponitalli sarjan kirjoja, jos lukee niin minkä arvosanan annatte???

31

3260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muhveli.

      Minä luen, ovat just hyviä kirjoja. Niistä sain inspiraation kirjoittaa oman heppanoven, jonka julkaisen jossain yleisessä foorumissa pian ^__^

    • *Alma-fani*

      Minusta Merja Jalon nummelan ponitalli sarja on kaikkein mahtavin sarja!! minusta kirjat on täysiä kymppejä!! mitäs muuta sanotte?

      Tv: *Alma-fani*

    • Hmm...

      Mä olin noin neljä vuotta sitten täys heppahullu, ja luin Merja Jalon kirjat, ihan kaikki, mitä se oli siihen mennessä kirjottanu.
      Sit mulle tapahtu onnettomuus, ja aloin lukee muutaki ku Merja Jalon kirjoja, ja aloin miettii, et miks mä olin ees tykänny M. J.:n kirjoista.
      Juoni kirjoissa on tylsä ja ennalta-arvattava ja päähenkilöt onnistuu turhan tiheään.
      Anteeksi, että loukkasin teitä.

    • zaro

      on tarkoitettu kärsimättömille nuorille lukijoille. Mitään syvällisempiä ajatuksia niissä ei paljon ole. Kyllähän niitä tietyssä iässä lukee, helppolukuisia kirjoja. Ei hirveen "yllättäviä" juonia, mutta ihan kivaa kerrontaa. Mutta suosittelisin lukemaan välillä muutakin kuin Merja Jaloa.

    • Jalo-fani

      MoI!
      Mun mielestä Merja Jalon Nummela- sarja on ihan mielettömän hyvä. Arvosana vaihtelee kirjan mukaan.
      MERJA JALO RULEZ!!!

    • GeGe GVISTIE(=

      joo, onhan ne ihan hyviä, vähän ohkasii vaan. Haaviiko-kirjat on parempia(=

    • Tepa

      Minä luen Nummelan Ponitallin kirjoja! Annan arvosanaks 10!! Mutta kysyisin että tietääkö joku onko Nummelan Ponitallia oikeasti olemassa? Tai onko esim. Kikkaa tai Repeä? Vastatkaa!!

      • lallaaaaaa

        ei ole olemassa,mutta joillain kirjan henkilöillä on esikuvia..


      • k

        (hmm) en ole varma mutta se olisi kiva talli mutta jos tietäisin niin sanoisin jo että mene tukka tuulessa liehuen sille tallille!! :)


    • Tepi

      Mielestäni Merja Jalo voisi tehdä Nummelan Ponitallista videon!! Mitä mieltä te muut olette? Tiedättekö miten sitä voisi ehdottaa Merja Jalolle....?

      • repe-fani

        Nii tai elokuvan!!!!!!!!!!!!!Ois kiva nähä ku esim.Pena seisoo kentällä kalsareissa..


    • Polgara^^

      ... lukenu jo kaikki, ellei sitte oo tullu jo uusia.

      • ankka

        on hopeaori


      • k
        ankka kirjoitti:

        on hopeaori

        hopea ori on ihan raraan hyvä oon lukenu 7


      • k
        k kirjoitti:

        hopea ori on ihan raraan hyvä oon lukenu 7

        ihan sairaan hyvä huumoria ja romantiikkaa lukenut 9 kertaa kaverit sanoo minua lukutoukaksi ja kirjaston hoitaja jo on sanonut että oon lukenu kakki hevos kirajat mutta sit siirryin orimattilaan luen myös polluksin kirjoja


    • kikka fanittaja

      Mä ainaki annan 8½!

      • MaruTane

        Nii mist saa tietoo Merja Jalosta ku teen siit esitelmää eikä mistään meinaa löytyy. :)


      • Remeber me<3
        MaruTane kirjoitti:

        Nii mist saa tietoo Merja Jalosta ku teen siit esitelmää eikä mistään meinaa löytyy. :)

        Luen Nummelan ponitalli kirjoja ja sanon et ne on iha sairaan hyviä kirjoja ja annan arvosanaksi 10 :DDD


      • Repefani
        Remeber me<3 kirjoitti:

        Luen Nummelan ponitalli kirjoja ja sanon et ne on iha sairaan hyviä kirjoja ja annan arvosanaksi 10 :DDD

        moi olen lukenut melkein kaikki ovat huippukirjoja arvosana on10 seuraava on rohkeuskoe varmaan hyvä


      • minäjuu
        MaruTane kirjoitti:

        Nii mist saa tietoo Merja Jalosta ku teen siit esitelmää eikä mistään meinaa löytyy. :)

        ei löydy...ellet kysy ite siltä


      • k
        Remeber me<3 kirjoitti:

        Luen Nummelan ponitalli kirjoja ja sanon et ne on iha sairaan hyviä kirjoja ja annan arvosanaksi 10 :DDD

        minä myös


    • Muffe!!!

      Nummelan ponitalli-kirjat on tosi hyvii!!!!

    • k

      ihan mahtavia jos tiiätteniin onko kukaan nähnyt kirjaa nimeltä päkä ja titta

    • Nilufar

      Nummelan Ponitallit on ihan mahtavia! Suosittelen lämpimästi, vaikka olen itse jo täysi-ikäinen pidän erittäin paljon kyseisitä kirjoista.

    • kikka fani

      antaisin kympin

    • lukutoukka -98

      oon lukenu ton päkä ja titta kirjan ja se oli hyvä! kannattaa lukee...

    • GoodBye Kitty
    • GoodByeKitty/Heranne
    • k

      hei tietääkö kukaan minkä ikäinen on merja jalo

    • GoodBye Kitty

      WSOYn sivuilta:

      Merja Jalo (oik. Merja Viro, s. 25.11.1951 Turussa) on kirjoittanut nuortenkirjoja, joista suurin osa sijoittuu hevosmaailmaan. Hänen esikoisteoksensa Yllätysori ilmestyi jo vuonna 1977.

      Eli 2012-1951=61.

    • Merjan Tyttö

      Uusin on NYT Tulinen Silmä, tai sinne päin se ainakin oli... Ilmestynyt tänä vuonna!

      Arvosana. 10. Tykkään sairaasti, hyviä kirjoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe