oven nupit möhnässä

jorma

Saunan oven kahvat tuntuvat likaisilta, jotenkin tahmaisilta. Ne ovat mäntyä, kuten ovikin.
Ajattelin irrottaa ja hioa ne. Pitäisikö niitä käsitellä hionnan jälkeen jotenkin? Pellavaöljyä tms.??

4

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siisti

Minä kyllästyin hiomiseen ja kloriitilla valkaisuun. Värjäsin nupit Osmocolorin puuvahalla pariin kolmeen kertaan ja nyt ei lika tartu. Öljy voi olla tahmaista jo itsessään.

• anonyymikko

pellavaöljy on kohteeessa ihan jees, jos vaan suomessa osattaisiin sitä käyttää oikein, joten unohda se. toi ossi on ehkä tosiaan helpoin tapa ratkoa tuo ongelma, vaikkakin pinnasta tulee hengittämättömämpi kuin luonnonöljyjä käytettäessä. osmoosihan on todellisuudessa öljy-vaha-muovi seos. mut ei se mitään, "riittävän" hyvän sillä silti saa.

• jorma
        anonyymikko kirjoitti:

pellavaöljy on kohteeessa ihan jees, jos vaan suomessa osattaisiin sitä käyttää oikein, joten unohda se. toi ossi on ehkä tosiaan helpoin tapa ratkoa tuo ongelma, vaikkakin pinnasta tulee hengittämättömämpi kuin luonnonöljyjä käytettäessä. osmoosihan on todellisuudessa öljy-vaha-muovi seos. mut ei se mitään, "riittävän" hyvän sillä silti saa.

Miten sitä pellavaöljyä pitäisi käyttää?
        Onko siinä jotain jippoja?

• anonyymikko
        jorma kirjoitti:

Miten sitä pellavaöljyä pitäisi käyttää?
        Onko siinä jotain jippoja?

useimmiten sen kanssa käy niin että sitä laitetaan kerralla liikaa, ja sitten sen liian kerroksen päälle laitetaan vielä mahd toinen kerros ko tuotetta liikaa.

kun sitä pitäisi laittaa vähän ja muutamaan kertaan, ja mikä parasta sen täytyisi antaa ensin kuivua ennenku sitä lisäkerrosta laittelee.

briteissä asuessani siellä oli yksi firma johon törmäsin jolta sai pellavaöljyllä käsiteltyjä puutuotteita. heillä jos tämän pintakäsittely vaihtoehdon halusi, tuotteen sai aikasintaan puolen vuoden päästä siitä kun itse tuotetta oli aloitettu pintakäsittelemään ja silloinkaan tuote ei ollut vielä niiltä osin valmis vaan sellainen että he saattoivat antaa sen jo asiakkaalle. ja jos tahtoi että tuotteessa olisi priima pintakäsittely sillä aineella, siinä meni vuosi.

suomessahan on yleensä jo parin päivän päästä valmista kun ei ole koskaan osattukaan tehdä juuri mitään ja se perinne on sitten jatkunut isältä pojalle niin sanotusti.

eli pistä sitä ossia vaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      45
      777
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe