Saunan oven kahvat tuntuvat likaisilta, jotenkin tahmaisilta. Ne ovat mäntyä, kuten ovikin.
Ajattelin irrottaa ja hioa ne. Pitäisikö niitä käsitellä hionnan jälkeen jotenkin? Pellavaöljyä tms.??
oven nupit möhnässä
4
922
Vastaukset
- Siisti
Minä kyllästyin hiomiseen ja kloriitilla valkaisuun. Värjäsin nupit Osmocolorin puuvahalla pariin kolmeen kertaan ja nyt ei lika tartu. Öljy voi olla tahmaista jo itsessään.
- anonyymikko
pellavaöljy on kohteeessa ihan jees, jos vaan suomessa osattaisiin sitä käyttää oikein, joten unohda se. toi ossi on ehkä tosiaan helpoin tapa ratkoa tuo ongelma, vaikkakin pinnasta tulee hengittämättömämpi kuin luonnonöljyjä käytettäessä. osmoosihan on todellisuudessa öljy-vaha-muovi seos. mut ei se mitään, "riittävän" hyvän sillä silti saa.
- jorma
anonyymikko kirjoitti:
pellavaöljy on kohteeessa ihan jees, jos vaan suomessa osattaisiin sitä käyttää oikein, joten unohda se. toi ossi on ehkä tosiaan helpoin tapa ratkoa tuo ongelma, vaikkakin pinnasta tulee hengittämättömämpi kuin luonnonöljyjä käytettäessä. osmoosihan on todellisuudessa öljy-vaha-muovi seos. mut ei se mitään, "riittävän" hyvän sillä silti saa.
Miten sitä pellavaöljyä pitäisi käyttää?
Onko siinä jotain jippoja? - anonyymikko
jorma kirjoitti:
Miten sitä pellavaöljyä pitäisi käyttää?
Onko siinä jotain jippoja?useimmiten sen kanssa käy niin että sitä laitetaan kerralla liikaa, ja sitten sen liian kerroksen päälle laitetaan vielä mahd toinen kerros ko tuotetta liikaa.
kun sitä pitäisi laittaa vähän ja muutamaan kertaan, ja mikä parasta sen täytyisi antaa ensin kuivua ennenku sitä lisäkerrosta laittelee.
briteissä asuessani siellä oli yksi firma johon törmäsin jolta sai pellavaöljyllä käsiteltyjä puutuotteita. heillä jos tämän pintakäsittely vaihtoehdon halusi, tuotteen sai aikasintaan puolen vuoden päästä siitä kun itse tuotetta oli aloitettu pintakäsittelemään ja silloinkaan tuote ei ollut vielä niiltä osin valmis vaan sellainen että he saattoivat antaa sen jo asiakkaalle. ja jos tahtoi että tuotteessa olisi priima pintakäsittely sillä aineella, siinä meni vuosi.
suomessahan on yleensä jo parin päivän päästä valmista kun ei ole koskaan osattukaan tehdä juuri mitään ja se perinne on sitten jatkunut isältä pojalle niin sanotusti.
eli pistä sitä ossia vaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1776512- 1481794
- 1131578
- 511300
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96923Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5849Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan240829- 41809