Rahan saanti!

Sivusta seurannut!

Täällä nyt on valitettu jo iäsyyden nuorille siitä kuinka he eivät käy töissä ja hanki omaa rahaa. No: Suomen láin mukaan lapsi ei saa alle 15v tehdä töitä ilman vanhempien lupaa, mitä jos vanhemmat eivät anna lupaa? Ja yli 15 vuotiaille työajat ovat viikonloppuisin ja lomilla max 7h ajalta olisiko n 08:00-21:00 (?) Ylitöitä ei saa tehdä ja koulupäivänä n. 2h, niin että se EI vahingoita koulunkäyntiä. Ollaanpa realistisia, mikä paikka ottaa muka peruskoululaisen töihin? Ei mikään! Ja jos vanhemmat eivät anna rahaa lapselle niin haluaisiko joku kertoa mulle mistä se "oma raha" tulee mitä valittajien mukaan pitäisi käyttää? Tämä maailma ei ole niinkun 100 vuotta sitten että monet lapset kävivät jo töissä. Joten jospa hetkeksi jätettäisiin nämä rahattomat nuoret rauhaan, kiitos!

5

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtön

      Täällä meilläpäin kaikki mainospostin jakajat ovat siinä 13-14v.. Surkea palkka mutta jostain omaa rahaa on tienattava. Myös siivoaminen on todella antoisaa työtä :D Siitä vaan kokeilemaan eri töitä.. Se on hassua kun melkein joka paikkaan pitää olla 18v. Jopa mäkkiin ja makuuniin. (ite olin kyllä hamppareita paistamassa jo 16v) Mihinkään ei pääse alaikäisenä.. mutta sitten kun täyttää 18v niin työnantaja kysyy että "Mitä aikaisempaa työkokemusta?" Eikä ole mitään.. hmm..

    • Minna*

      Oletko sä alle 15wee?
      töitä voi tehdä niin paljon ku haluaa kunhan se ei vaikuta koulunkäyntiin häiritsevästi...
      ja viikonloppuna voi saada töitä joista tienaa hyvin.. mutta ymmärrän kyllä että ilman ammattia ei saa kovin hyvin töitä...

      t.Minna :)

      • riina

        Olen juuri täyttänyt 17- vuotta. Olen tehnyt töitä jo 8kk lukion ohessa!!
        Saan n. 520e kuukaudessa. Ennen kuin pääsin "vakituisiin" töihin tein kaikkea muuta..
        Esim. ulkoilutin koiria
        siivosin hevostalleja
        siivosin kotona
        myin kortteja (itsetehtyjä)
        ym...


    • minävaan...

      Otan kantaa! Minä olen alle 12 v ja haluaisin saada rahaa muualtakin kun kotitöistä..kaverini ja minä olemme yrittäneet mm. karkin myyntiä,kirppiksiä yms. mutta emme ole saaneet mitään töitä mistään! "olette liian nuoria" "nämä ovat jo loppu" -kuuluu joka paikasta... kerran kokeilimme kirpparia mutta arvaa onnistuiko? _ei!

      • minävaan....

        siis alle 15 ylempään!! sori.. =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe