Junalla Kiinaan

adaf

Olisi kiva kuulla kokemuksia Siperian radasta jos joku on matkustanut Pekingiin Venäjän halki.
Itse olen ajatellut joskus vielä matkustaa Mongolian kautta Kiinaan.

12

20960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko

http://www.traveller.fi/faq.htm

Tuolla saatat olla jo käynytkin, mutta siellä on asiasta perustietoa. Itsekin joskus haaveilin kyseisestä matkasta, mutta nuokin tekstit luettuani tulin toisiin aatoksiin. Vaikuttaa vähän liian oudolta minulle.
      Sitten on niin, että jos junalla haluaa matkustaa vain toiseen suuntaan (matka kestää viikon/suunta), niin paluumatka on käytännössä tehtävä lentäen. Yhdensuuntaiset mannertenväliset lennot ovat jokseenkin kalliita. Esim. SAS Peking-Helsinki 2360 euroa. Finnairilla sama 8450 CNY (en löytänyt vaihtokurssia). Finnairin hinta on lisäksi halvin mahdollinen, eli muutokset eivät ole mahdollisia. Jos juna myöhästyy, niin sitten meni lentoliput haaskoon.
      In sum: käytän rahat mieluummin johonkin muuhun mielenkiintoiseen. Esim. Olympia-matkatoimiston matkoihin tai muihin omatoimisiin.

• Samppa J

Air China myy Finnairin lentoja Peking-Helsinki 642 €/naama sis. verot turistiluokassa.

www.ebookers.fi

• pahalla

mutta kyllä sinun kannattaa pysyä seuramatkoissa. Niissä tietää suunnilleen mitä tilaa.

Hauskoja matkoja!

• Markku

hei,

Käy katsomassa www.traveller.fi
      siellä on lisätietoa junamatkasta Siperian läpi Kiinaan.

• adaf

Tämä on sieltä traveller-sivulta

Juna - lentomatkan ohjelma toukokuussa 10.05.-26.05. 2004:

Meno junalla Helsinki-Peking Mongolian läpi ja lentäen non-stop suoraan takaisin Helsinkiin. Yhteensä 17 päivää / 16 yötä.

10.05. Lähtö Helsingistä 1.lk makuuvaunupaikoilla klo 17.42 Moskovaan

11.05. Tulo junalla Moskovaan klo 08.30 ja tutustuminen omatoimisesti yhdessä Moskovan Kremliin ja esim. Tretjakovin galleriaan. Lähtö junalla illalla klo 22.03 Moskovasta Ulan Batoriin.

11.-16.05. Junassa iloista ja nautittavaa yhdessäoloa ja matkustusta matkustamisen ilosta.

16.-20.05. Sunnuntai - torstai Ulan Batorissa, Mongoliassa. Jurtta majoitus.

17.05. Päiväretki Tereljin kansallispuistoon patikoimaan ja ratsastamaan ja takaisin.

20.05. Torstaina Ulan Bator - Peking 1lk. makuuvaunupaikalla.

21.05. Saapuminen Pekingiin ja kuljetus tai opastus rautatieasemalta hotelliin (800 metriä).
      Majoitus 3-tähden hyvässä Jingduyuan*** hotellissa (4 yötä) jaetussa 2-hengen huoneessa.

22.05. Kokopäivänretki: Kiinan muuri ja Ming haudat lounas

23.05. Kokopäivänretki: Taivaallisenrauhan aukio, Kielletty kaupunki ja Taivaan temppeli ja Kesäpalatsi lounas.

24.-25.05. Vapaata omatoimista aikaa Pekingissä.

26.05. Klo 08.30 kuljetus Pekingin lentoasemalle. Paluulento Finnairilla suoraan Pekingistä Helsinkiin klo 12.10-15.35. Matka on päättynyt.
      Juna majoitus 3 retkeä paluulento.

Yhteensä 2190 EUR / henkilö.

Passi, viisumit ja pakollinen matkavakuutus, ruokailut junassa ja Pekingissä, Pekingin lentokenttävero (CNY90) ja mahdolliset juomarahat eivät sisälly matkan hintaan.
      Aamiaiset jurtassa ja täysihoito retkellä sisältyvät hintaan.
      Aamiaiset Pekingissä ja lounaat Pekingin retkillä sisältyvät hintaan

Tämä ei minusta niin kovin kallis olisi ja vaikutti ihan kivalta. No pitää alkaa säästämään jos vaikka 2005 pääsis kun tälle vuodelle on jo Thaimaan matka.

• adaf

Tämä olisi sitten ihan omatoimimatka

Meno junalla Helsinki-Peking Mongolian läpi ja lentäen Finnairilla suoraan
      takaisin Helsinkiin. Yhteensä 13 päivää / 12 yötä.
      Lähdöt joka maanantai Helsingistä klo 17.42 Moskovaan josta lähtö edelleen tiistaina Pekingiin.
      Meno junalla 2.lk makuuvaunupaikalla Helsinki-Moskova-Peking (7 yötä junassa)
      Junan 2.lk osastossa on 4 makuupaikkaa. Ovi on suljettavissa sisäpuolelta.
      Pekingissä majoitus hyvässä 3-tähden Jingduyuan*** hotellissa (4 yötä) jaetussa
      2-hengen huoneessa. Aamiaiset hotellissa. Hotelli on kävelymatkan
      päässä Pekingin päärautatieasemalta.
      Kokopäivän englanniksi opastetut bussiretket Pekingissä:
      - kokopäivänretki: Kiinan muuri ja Ming haudat lounas
      - kokopäivänretki: Taivaallisenrauhanaukio, Kielletty kaupunki ja Taivaan
      temppeli lounas
      Paluulento Finnairilla suoraan Pekingistä Helsinkiin
      lentoaikataulu: 12.20-15.05
      Juna hotelli 2 retkeä lento
      Yhteensä EUR 1324 / henkilö

• Katso tästä

• on.
        Katso tästä kirjoitti:

Katso neuvoja oheisestta www.pallontallaajat.net linkistä, jos haluat halvalla ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTA SUOMESTA YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA KUIN JUNALIPUN JA VIISUMIT KORKEINTAAN.

Olen itse mennyt ja ostin kaiken matkalta paljon halvemmalla joka on ihan helppoa.

http://www.pallontallaajat.net/interrail/linkit_matkakertomukset.php

olen viime kesänä tehnyt saman matkan ja suosittelen sitä , ei mulla oikeen hyviä neuvoja ole muuta kun ota ehdottomasti ensimmäisen luokan liput junaan

• annistannis
        on. kirjoitti:

olen viime kesänä tehnyt saman matkan ja suosittelen sitä , ei mulla oikeen hyviä neuvoja ole muuta kun ota ehdottomasti ensimmäisen luokan liput junaan

varasin just ton matkan ja II-luokan makuuvaunulla. voisitko hieman valaista asiaa ja kertoa noista II-luokan vaunuista jotta tietäisin mihin varatua:)

• Samppa J

• Halvalla pääset jos haluat.
        Samppa J kirjoitti:

http://www.pallontallaajat.net/interrail/faq_transsiperia.php

Ja please, älkää koskeko tuohon Travelleriin. Törkeää ylihintaa.

Olen samaa mieltä, osta ihmeessä vain Viisumi Suomesta ja Junalippu Moskovaan.

Käy katsomassa kuten edelliset sanomat pallontallaajat nettisivuilta neuvoja oma toimi matkoista.

Itse ostin vain junalipun Moskovaan sekä tietysti Viisumit Suomesta.

• LMP

Mä olen lähdössä syksyksi Kiinaan ja haluaisin tulla junalla takaisin. Lippujen hankkimisessa ei varmaankaan tule ongelmia.

Onko kellään kokemusta tai muuten tietoa, miten viisumien hankkiminen onnistuu? Niitä ei kai kannata vielä Suomesta hoitaa, koska ovat voimassa vaan kolme kuukautta. Kiinassa on tarkoitus olla nelisen kuukautta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      262
      5897
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3862
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      35
      3244
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      60
      3129
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      169
      2982
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      44
      2798
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2767
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      79
      2460
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      77
      2068
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      196
      2067
    Aihe