MUUALLE VIROON...???

Minä se vain olen

Onko kukaan käynyt Virossa muualla kuin Tallinnassa? Kannattaako mennä muualle kuin Tallinnaan? Kiinnostaisi kyllä, mutta kannattaako oikeasti lähteä Tallinnaa kauemmas. Onko mitään näkemistä / tekemistä? Onko muualla Virossa hyviä hotelleja, vai onko niitä vain Tallinnassa? (Muualla Virossa retkeilymajan tasoa??) Osataanko Tallinnan ulkopuolella mitään kieliä? Liikkuuko Virossa ollenkaan mitään julkisia liikenne välineitä vai onko aina otettava oma auto mukaan jos haluaa Tallinnan ulkopuolelle?

24

3293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä se vain olen taas

      Mistä saa sellaisen viisumin että jos lähtee Tallinnan alueelta pois?

      • passi tai eu-henkkari

        Jo olet EU kansalainen ei muuta paperia !
        Viisumi vaaditaan muilta kansallisuuksislta


    • Ressu

      Ihan tosi. Älä jää pelkästään Tallinnaan, eihän se ole ainut paikka Eestissä.
      En tunne hirmu hyvin paikkoja, mutta vaikkapa Narva, Tarto, Otepää, Pärnu. Saaremaa, Hiidemaa ... ja mitä niitä onkaan.
      Tallinna on jo pitkälle kaupallistunut kaupunki, jossa ei ole alkuperäistä Eestiä välttämättä kovin paljon jäljellä.
      Eihän sinne sitäpaitsi viisumia tarvitse suomalaisten hankkia.
      Herää jo! Eesti ei ole Venäjää.

      • minä taas

        Eikös se viisumivapaus ole vain Tallinnaan?


      • Ressu
        minä taas kirjoitti:

        Eikös se viisumivapaus ole vain Tallinnaan?

        Ei kai viisumivapautta voi tehdä vain yhden kaupungin osalle?
        En ole ikinä kuullutkaan semmoisesta.
        Enkä sitten välittäisikään sellaisesta.


      • Valga & Valka
        Ressu kirjoitti:

        Ei kai viisumivapautta voi tehdä vain yhden kaupungin osalle?
        En ole ikinä kuullutkaan semmoisesta.
        Enkä sitten välittäisikään sellaisesta.

        Viisumivapaus koskee kaikki kaupunkeja ja niiden asukkaita...

        Ei siis vain Tallinnaa...

        Muualla on vielä paljon koskematonta & vanhaa aikaa havaittavissa, sillä elämä ei ole joka paikassa mennyt yhtään eteenpäin sitten edellisen itsenäisyyden.


      • Like No Euro City
        Valga & Valka kirjoitti:

        Viisumivapaus koskee kaikki kaupunkeja ja niiden asukkaita...

        Ei siis vain Tallinnaa...

        Muualla on vielä paljon koskematonta & vanhaa aikaa havaittavissa, sillä elämä ei ole joka paikassa mennyt yhtään eteenpäin sitten edellisen itsenäisyyden.

        Etelän VALGA on mielenkiintoinen kaupunki, aivan Latvian rajalla.

        Raja jakaa oikeastaa kaupunkin kahtia... ja siten se on todellinen kaksois kaupunki.

        Passilla pääsee käymään Latviassa.


    • Valters

      Kannattaa tietysti käydä muuallakin kuin Tallinnassa. Ja tietysti on tekemistä ja näkemistä, riippuu tietysti, mitä haluat nähdä ja tehdä. Esimerkiksi Pärnussa on kaunis merenranta ja vaikka kuinka paljon hotelleja (ja terveyskylpylöitä), varmasti hyviä. Siellä vaan taitaa olla aika paljon suomalaisia turisteja (kuten Tallinnassakin). Tartossa on kaunista ja vanhaa katseltavaa rakennuksissa. Siis vanha yliopistokaupunki ja kaikkea vanhaa on remontoitu. Kaunista on. Kannattaa mennä muulloin kuin talvella, sillä kylmä ja pimeä siellä on, kuten täällä Suomessakin. Myös Saarenmaa on tietysti hieno (siellä en ole vain itse käynyt).
      Olen ollut Pärnussa retkeilymajassa, ja taso oli hyvä, ja hinta halpa. Nimi oli Lõuna-hostels. Se on myös keskellä kaupunkia (eihän se tosin iso ole, kaupunki siis) Lõuna-tänavalla. Oli halpa ja mukava, ja suomeakin puhuttiin.
      Busseja menee ympäri Viroa, esimerkiksi Tartosta Tallinnaan neljä bussia tunnissa. Ja varmaan myös toiseen suuntaan. Pärnuun pääsee esimerkiksi eurolinesin (www.eurolines.ee) bussilla, joka menee Riikaan.
      Tietysti osaavat puhua mitään kieliä.
      Jos haluaa shoppailla ja käydä baareissa, nähdä muita suomalaisia, niin ei kannata lähteä Tallinnaa kauemmas. Mutta jos haluaa nähdä Viroa, kauniita pieniä kaupunkeja, maaseutua, niin kannattaa suunnata pois Tallinnasta.

    • stef

      kaikkiin kysymyksiin lukuunottamatta viimeistä on vastaus kyllä.
      viimeiseen kysymykseen niin paljon, että julkiset bussiyhteydet on ok. omaa autoa ei välttämättä tarvitse ottaa mukaan. vuokraamalla saa kunnollisen auton 32-40e päivä, pitemmistä vuokra-ajoista vielä alennusta. onnistuu varmaan auton vuokraaminen jopa kuljettajan kanssa.

    • Nahkhiir

      Kannattaa ottaa selvää jo ennen matkaa. Kysymyksesi olivat hyviä, mutta 20 vuotta vanhoja ilmeisesti ikäsi takia ?

      Kieltä kannatta osata niinpaljoa, ettei luule tavalliseksi " aivottomaksi poroksi ".

      • tokka

        Mitä eroa on porolla ja aivottomalla porolla ?

        Itse luulin että juuri aivottomia, sanotaan poroiksi ?


    • Tallinnassa

      Viimekesän matkakokemukset osoitti, ettei ostoksia juuri muualla kannata tehdä, kuin Tallinnassa.
      Hinnat Pärnyssä ihan samat ja tarjonta erittäin huono.
      Hotellien hintataso edullinen ja laadukas. Siihen siellä on satsattu.
      Pärnyn kaduilla enempi ruotaslaisia, kuin suomalaisia.
      Suomenkielellä pärjää mainiosti.
      Taksikyytien hinnat nousee neljänneksen verran vuodessa.

      Lähdet matkalle Viroon tarvitset voimassaolevan passin, et muuta ja sillä saat liikkua maan sisällä vapaasti.

      Varo huijarikauppiaita ja varkaita.
      Jätä ostamatta piratti kellot, CD-levyt, viinat, viakrat ja antiikkiväärennökset.
      Kunnon tavaraakin löytyy ja jopa edullisesti.

    • Aikansa kutakin

      Lopultakin pieniä ovat Viron nähtävyydet. Aikani niitä koluttuani kiinnostuin omasta suuresta Suomestani. Nyt talvella matkaan Rukalle.

      • M&H

        Oltiin viime kesänä 2 kertaa omalla autolla Eestissä. Kierrettiin koko maa ympäri viikossa ja näkemistä riitti.
        Kyllä Eestissäkin on nähtävää, kun osaa etsiä. Lahelan luonnonniityt oli mahtavat heinäkuussa.
        Pärnu on kalliimpi paikka kun muut Tallinnan ulkopuoliset kaupungit. Ruoka pikkukylissä 30-50 kr. Halvin paikka oli Otepään Valkjärvellä: 4 kahvia, 4 lihapiirakkaa ja yksi lonkero 24 kr.
        Saarenmaa on hieno, Hiidenmaa vähän hiljainen ja Haapsalu aivan ihana (oma mielipiteemme).
        Keväällä mentiin laivalla Tallinnaan ja sieltä bussilla Pärnuun, maksoi 30 kr yhteen suuntaan.
        Tarkoitus on lähteä helmikuussa pariksi päiväksi Eestin maaseudulle, SeaWindilla ylitys maksaa vain 25 €/henkilö. Eesti on ihana matkailumaa.


      • sakke
        M&H kirjoitti:

        Oltiin viime kesänä 2 kertaa omalla autolla Eestissä. Kierrettiin koko maa ympäri viikossa ja näkemistä riitti.
        Kyllä Eestissäkin on nähtävää, kun osaa etsiä. Lahelan luonnonniityt oli mahtavat heinäkuussa.
        Pärnu on kalliimpi paikka kun muut Tallinnan ulkopuoliset kaupungit. Ruoka pikkukylissä 30-50 kr. Halvin paikka oli Otepään Valkjärvellä: 4 kahvia, 4 lihapiirakkaa ja yksi lonkero 24 kr.
        Saarenmaa on hieno, Hiidenmaa vähän hiljainen ja Haapsalu aivan ihana (oma mielipiteemme).
        Keväällä mentiin laivalla Tallinnaan ja sieltä bussilla Pärnuun, maksoi 30 kr yhteen suuntaan.
        Tarkoitus on lähteä helmikuussa pariksi päiväksi Eestin maaseudulle, SeaWindilla ylitys maksaa vain 25 €/henkilö. Eesti on ihana matkailumaa.

        Joo, totta puhut. Olin juhlimassa vappua viime vuonna paikallisessa kuppilassa ja mukanani oli 100 mummoa, 17€, 250 kroonia. Kymmenkunta 1/2 vahvaa olutta ja pari pulloa votkaa ja pientä purtavaa siinä meni sillä rahalla naapureiden kanssa. Aamulla oli vielä rahaakin jäljellä. Ja meno oli kuten olen jo kertonutkin, rahvaanomaista ja vapautunutta. Tosi mahtavaa meininkiä. Kuppilaan pitää saapua jo puolen päivän aikaan viikonloppuisin. Kesällä jatkot Valgjärven rannalla. Yes!


      • sakke
        sakke kirjoitti:

        Joo, totta puhut. Olin juhlimassa vappua viime vuonna paikallisessa kuppilassa ja mukanani oli 100 mummoa, 17€, 250 kroonia. Kymmenkunta 1/2 vahvaa olutta ja pari pulloa votkaa ja pientä purtavaa siinä meni sillä rahalla naapureiden kanssa. Aamulla oli vielä rahaakin jäljellä. Ja meno oli kuten olen jo kertonutkin, rahvaanomaista ja vapautunutta. Tosi mahtavaa meininkiä. Kuppilaan pitää saapua jo puolen päivän aikaan viikonloppuisin. Kesällä jatkot Valgjärven rannalla. Yes!

        Oliko niin että satuimme olemaan juuri samaan aikaan viime kesänä tässä mukavassa kuppilassa?
        Taikku-Harrille vaan terkkuja.
        Nähdäänkö ensi kesänä kulmilla taas?
        Viikon 7 lopulla menen taas käymään Valgjärvellä. Yes! Sakke


      • Sakke
        sakke kirjoitti:

        Joo, totta puhut. Olin juhlimassa vappua viime vuonna paikallisessa kuppilassa ja mukanani oli 100 mummoa, 17€, 250 kroonia. Kymmenkunta 1/2 vahvaa olutta ja pari pulloa votkaa ja pientä purtavaa siinä meni sillä rahalla naapureiden kanssa. Aamulla oli vielä rahaakin jäljellä. Ja meno oli kuten olen jo kertonutkin, rahvaanomaista ja vapautunutta. Tosi mahtavaa meininkiä. Kuppilaan pitää saapua jo puolen päivän aikaan viikonloppuisin. Kesällä jatkot Valgjärven rannalla. Yes!

        Perhana, piti kirjoittaa: Valgjärvellä ON Euroopan edullisimmat hinnat, tottakai!
        Kysele Kohvikista tai Kaupuksesta josko löytyisi majapaikka, sillä siellä on pilvin pimein suomalaisia loma-asunnon omistajia. Ja meno turvallista ja vakaata. Postiakin jaettiin vähän aika sitten hevosella, jota ohjasi vanha mummo. Paljon uskomatonta voi vielä nähdä...
        Sakke


      • edullisempi kuin Ruka

        Kukin staaplaa tyylillään !


    • Kulkija

      Hienoa että olet kokenut Eestin turvalliseksi
      matkailumaaksi ja edulliseksi olen reissannut 11 v
      omalla autolla pitkin -poikin maata ja tuntenut
      oloni turvalliseksi.Jos menet maalle helmikuussa
      hyviä vinkkejä saat osoitteesta.www.maaturism.ee
      ja kesäksi vinkkejä saat kysymällä www.esnankeidas.com osoitteen takaa,Minä ainakin saanut hyviä vinkkejä tuntuvat tietävän kaiken Eestin matkailusta.Eikun Eestiin vaan autolla !!!!

    • jaska

      viroon ei tarvita viisumia vain passi.
      pärnu todella hieno kaupunki kannatta mennä omalla autolla sillä pärjää tosi hyvin liikenne todella hienoa tallinna ainoa vilkas kaupunki siellä vähan vilkkaanpaa. autolla kun menet niin
      hae vihreä kortti vak yhtiöstä ja passi mukaan ja menoks.mitään muita papereita et tarvii.

    • Liisa

      Hyvää huomenta!

      Luin sinun viestin ja luulen että täytyy vähään tutustua Viroa!
      Olen paljasjalkainen Virolainen ja täytyy sanota että meillä on todella paljo kauniitä paikkoja Eestissä. Meillä on kauniita paikkoja luontoossa ja itse pitään eritäin paljon kartanoista. Teillä tämmöiseit ei ole. Murmelireisid järjesttä myös kaikkilaisia lomamatkoja mutta vain kesällä. Kieltä tiedävät meildän ihmiset monta. Kuin ei suomea sitten englantia tai mitään muuta. Anteeksi kun itse ei kirjoittanut erittäin hyvin mutta luulen että ymmärrät :)

      Terveisiä...

      Liisa

    • Kulkija

      Virossa omaan kattava julkinen liikenne ja tosi edullista.
      Yleistä Virosta löydät:www.viroinfo.com
      Linja auto aikataulut: www.bussireisid.ee
      www.eurolines.ee
      Viron matkaopas. www.maaturism.ee
      Majoitusta Tallinna www.oldhouse.ee
      Hyvää,rentoa lomaa Eestissä edullisesti

      • Kihnu & Ruhnu

        Katso www.viroweb.com jos haet majoitusta muualta kuin Tallinnasta.

        Siellä on selvällä suomen kielellä kaikki edulliset ja matkailijoita haluavat majapaikat & yhteystiedot.


    • muutakin kuin Tallinna

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe