Kannattaako Tanskasta tuoda alkoholia vai onko se yhtä kallista kuin Suomessakin ???
Viinaa Tanskasta?
6
2217
Vastaukset
- Tietäväni
Kyllä eteläisen Ruotsin väki on käynyt Tanskassa ostoksilla. Ruotsin hintatasosta minulla ei ole aivan viime hetken havaintoa, mutta lienee osapuilleen samaa luokkaa kuin Suomessa. Norjassa taitaa olla vieläkin kalliimpaa.
- VonTööpel
Jotain kyllä tiesit, mutta Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75% Suomen hinnoista ja Tanskassa tästä vielä halvempaa.
- torniosta
VonTööpel kirjoitti:
Jotain kyllä tiesit, mutta Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75% Suomen hinnoista ja Tanskassa tästä vielä halvempaa.
ruotsissa olut 30 propsenttia edullisempaa. viinat samoin kuin suomessa
- Tietäväni
VonTööpel kirjoitti:
> Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75%
> Suomen hinnoista
Tuollainen väite sietäisi perustella. Olen väkevien osalta vahvasti eri mieltä, tässä faktaa:
Systembolagetin hinta / Alkon hinta (hinnat euroina, 1 € = 9,11 SEK, pullokoko 1/1 = 0,7 tai 0,75 litraa)
Koskenkorva 21,84 / 19,97
Finlandia 25,03 / 23,70
Gordon's Dry Gin 27,33 / 27,30
Hennessy VS 36,11 / 34,00
Johnnie Walker Red 29,53 / 28,60
Laphroaig 10 yo 43,69 / 42,90
Alkossa JOKAINEN em. juoma on jonkin verran "halvempaa" (= vähemmän kallista); ginin kohdalla hinnat ovat jokseenkin tasoissa.
Viinit on kuitenkin hinnoiteltu Systembolagetissa selvästi asiakasystävällisemmin. Muutama esimerkki:
Undurraga C.S. 7,24 / 8,18
Casillero del Diablo C.S. 7,68 / 9,99
Le Cardinal 7,57 / 8,26
Lindemans Chardonnay Bin 65 7,57 / 9,99
Königsmosel 5,38 / 6,71
Tätä taustaa vasten tuntuu vähintään kummalliselta, että väkevien hintoihin on Alkossa luvassa maaliskuussa paljon reilumpi alennus kuin viinien hintoihin! Oma kulutukseni painottuu viineihin, joten minun kannattanee ryhtyä ostamaan viinini vaikka Ruotsista...
Ruotsin hinnat osoitteesta http://www.systembolaget.se/ (sisältää myös väkevien hintatiedot, toisin kuin http://www.alko.fi (Alkon hinnat painetusta hinnastosta). - verkkofan
Tietäväni kirjoitti:
> Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75%
> Suomen hinnoista
Tuollainen väite sietäisi perustella. Olen väkevien osalta vahvasti eri mieltä, tässä faktaa:
Systembolagetin hinta / Alkon hinta (hinnat euroina, 1 € = 9,11 SEK, pullokoko 1/1 = 0,7 tai 0,75 litraa)
Koskenkorva 21,84 / 19,97
Finlandia 25,03 / 23,70
Gordon's Dry Gin 27,33 / 27,30
Hennessy VS 36,11 / 34,00
Johnnie Walker Red 29,53 / 28,60
Laphroaig 10 yo 43,69 / 42,90
Alkossa JOKAINEN em. juoma on jonkin verran "halvempaa" (= vähemmän kallista); ginin kohdalla hinnat ovat jokseenkin tasoissa.
Viinit on kuitenkin hinnoiteltu Systembolagetissa selvästi asiakasystävällisemmin. Muutama esimerkki:
Undurraga C.S. 7,24 / 8,18
Casillero del Diablo C.S. 7,68 / 9,99
Le Cardinal 7,57 / 8,26
Lindemans Chardonnay Bin 65 7,57 / 9,99
Königsmosel 5,38 / 6,71
Tätä taustaa vasten tuntuu vähintään kummalliselta, että väkevien hintoihin on Alkossa luvassa maaliskuussa paljon reilumpi alennus kuin viinien hintoihin! Oma kulutukseni painottuu viineihin, joten minun kannattanee ryhtyä ostamaan viinini vaikka Ruotsista...
Ruotsin hinnat osoitteesta http://www.systembolaget.se/ (sisältää myös väkevien hintatiedot, toisin kuin http://www.alko.fi (Alkon hinnat painetusta hinnastosta).että välität oikeaa tietoa. Viina ei todellakaan ole halpaa Ruotsissa. Siksi monet hakevat viinansa joko taxfree-laivoilta tai Euroopasta. Ja viinit etelämmässä asuvat hakevat joko Tanskasta tai Saksasta oluesta nyt puhumattakaan.
Nyt kun omaan käyttöön tuonti on vapaata monet lastaavat pakettiautonsa täyteen ja tuovat koko vuoden tarpeen yhdellä kertaa.
- Heh heh
Saksasta me haetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904