oma huone satissa ulkosuomalaisille

Sari1

HEI. ASUN ITSE ULKOMAALLA,,JA HALUAISIN ETTÄ MEILLÄ OIS OMA HUONE TUOLLA ,,ONHAN TUOL,VAIK KUINKA PALJON ,,VOIS NIISTÄ YHDEN LAITTAA SELLAISEKSI ,JOKA TOIMIS SAMALLA TYYLILLÄ KUIN NUO MUUTKIN SÄTTI HUONEET,,USEIN KÄY NIIN KUN HENKILÖ SAA TIETÄÄ MISTÄ ON, NIIN LOPETTAA SIIHEN ,,,MUTTA TÄLLEEN TIETÄISIVÄT JO SUORAAN ,ETTÄ EI OLLA SUOMESSA.TOIVOTAAN PARASTA JA HYVÄÄ JATKOO KAIKILLE

45

5460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsissa asuva

      Olen esittänyt tätä aikaisemmin,mutta siihen tuli vähemmän myönteisiä vastauksia. Olen samaa mieltä kanssasi,ei olla toivottuja "oikeiden" Suomalaisten joukkoon.

    • Lisa

      Ois tosi hieno juttu,tuntee itsensä ulkopuoliseksi tuolla "oikeiden suomalaisten"puolella.

    • marjaana5

      eikö Ruotsissa ole satti-sivuja,miksi
      täytyisi erottua,samahan se on missä asuu!

      • Lisa

        Ei me haluta erottua muista mutta niin vaan käy että kun kertoo ettei asu suomessa,tarinointi loppuu kun kanan lento.


      • sari 1

        nii sinä marjaana ,,et ehkä oo kokenut sitä kohtaloo mikä meilla ulkosuomalaisilla on... mutta asia on ,,,,, mitähän pahaa meissä on ??????????? ja kyllä täällä on satti huoneita ,,,vai ootko vastaan kun ollaan suomen satissa?????EHKÄ OOT ....HEI HETKEKSI.. ei se tarkoita sitä että pitää erottuu,,väärä käsitys sinulla,, niin miunkin puolessta on sama missä asuu,,mutta kyllä suomen miehet ainakin osa lyö luukut kiinni..kun kuulevat että ei oo suomessa ,,se on muuten tosi,,


      • merja47
        Lisa kirjoitti:

        Ei me haluta erottua muista mutta niin vaan käy että kun kertoo ettei asu suomessa,tarinointi loppuu kun kanan lento.

        Kyllä se niin on kuin kuulevat mistä on
        niin juttu loppuu kuin kananlento.
        onkohan syy siinä että olemme liian kaukana
        kuin Ruotsissa asti.Mutta eihän me muuta haluta
        kuin keskustella vaan eikä päiväkahvia.


      • Miiru
        sari 1 kirjoitti:

        nii sinä marjaana ,,et ehkä oo kokenut sitä kohtaloo mikä meilla ulkosuomalaisilla on... mutta asia on ,,,,, mitähän pahaa meissä on ??????????? ja kyllä täällä on satti huoneita ,,,vai ootko vastaan kun ollaan suomen satissa?????EHKÄ OOT ....HEI HETKEKSI.. ei se tarkoita sitä että pitää erottuu,,väärä käsitys sinulla,, niin miunkin puolessta on sama missä asuu,,mutta kyllä suomen miehet ainakin osa lyö luukut kiinni..kun kuulevat että ei oo suomessa ,,se on muuten tosi,,

        Ei sitten niin mitään väliä missä asut tai minkä värinen olet, on aina kiva keskustella ja vaihtaa ajatuksia omilla aivoillaan ajattelevan ihmisen kanssa.


      • huulimies
        sari 1 kirjoitti:

        nii sinä marjaana ,,et ehkä oo kokenut sitä kohtaloo mikä meilla ulkosuomalaisilla on... mutta asia on ,,,,, mitähän pahaa meissä on ??????????? ja kyllä täällä on satti huoneita ,,,vai ootko vastaan kun ollaan suomen satissa?????EHKÄ OOT ....HEI HETKEKSI.. ei se tarkoita sitä että pitää erottuu,,väärä käsitys sinulla,, niin miunkin puolessta on sama missä asuu,,mutta kyllä suomen miehet ainakin osa lyö luukut kiinni..kun kuulevat että ei oo suomessa ,,se on muuten tosi,,

        Minun milipiteeni on semmoinen oli ihminen vakka tinbuktussa se ei haitaa ainekaan minua minkään vertaa.Olen mysös sitä mieltä asiasta et mikli ihmien haluaa olla viestinäyhteiydessä ei mikään sitä estä tänä päivänä koska posti kulkee ja kusti polkee.Tosi asia on sekin et meitä on ja riittää joka lähtöön ja viimeksi tulee se maito juna joka korjaa ne loput laiturille jääneet.


    • liisukka6

      Ihan kiva ajatus,ei minua kuitenkaan häiritse
      yhtään missä päin juttu-kaveri asuu.Päin vastoin.Sehän on samaa kuin että "matkailu avartaa". siitä vain toimeksi,(paluu muuttaja
      Ruotsista)

    • mi50swe

      KANNATAN!!!!!!

      Esitin asiaa muutama kuukausi sitten...........
      ei kannanottoja silloin??
      Meitä ulkosuomalaisia kiinnostavat ehkä hiukan eriasiat kuin kantasuomalaisia.(elämme eri maailmoissa .-))). Vielä kerran KANNATAN.

      • Miksu,swe

        Pitäiskö valloittaa vaan joku huone niinkuin Amoren on jo jotkut valloittaneet.


      • Axeliina
        Miksu,swe kirjoitti:

        Pitäiskö valloittaa vaan joku huone niinkuin Amoren on jo jotkut valloittaneet.

        Minäkin olen sen kokenut että meitä ulkosuomalaisia vierastetaan chattisivuilla jostain kummallisesta syystä. Enempi puoli haluaa vaan keskustella naapurien kanssa. Tulee vaan mieleen että he hakevat muuanlaista seuraa kun puhesellaista.
        Olen kylläkin tavannut miehen joka oli asunut samassa kylässa kun minä lapsena viiskymment luvulla ja meillä on ollut monta hauskaa muistoa ja paljon keskusteltavaa. Kun vaan osaa hakea niin ehkä se onnistuu.


    • USA

      Saman olen huomannut, juttu loppuu siihen kun kuulee että asuu maapallon toisella puolen.
      Toivotaan että saadaan oma huone.

    • Kotimainen

      Tieto ko. huoneen tarpeellisuudesta on toimitettu ylläpidolle,joten toivottavasti huomioivat pyynnön.

    • quinna

      siitä on jo kulunut jo melkein kaksi vuotta, kun minä aikoinani laitoin samanlaisia viestejä tänne. Sillä erotuksella, että silloin ei ollut edes tätä otsikkoa sajtissa.

      Ja me saimme aikaan ulkosuomalaisille oman chatin. Toimimme tosin Msn:n sivuilla ja mukaan haluavan on hankittava salasana joko hotmailiin tai netpassiin ja tultava jäseneksi.

      kivahan se olisi, jos suomi34.sajtissa olisi oma loossi meillekin. Onhan noita huoneita vaikka kuinka paljon, ja useimmat ovat tyhjillään suurimman osan vuorokaudesta.

    • sätissä

      En ymmärrä teitä, eikö teidä maissa oo omia sättejä kun pitää tulla tänne meidän verorahoilla ilmasiin sätteihin. Ja missä muuten ootte oppinu suomee puhuun

      • 100%

        ulko suomalaisille oma chatti..Hyvä itea..On mahdolisuus puhua muutakin kieltä kuin vain suomea!!Suomessa ymmäretään niin heikosti,,Toisen maan kieliä!


      • sätissä

        Sinä et taida tietää.Miten sätti toimii!!Mitä tarkoitat Verorahoilla? Hmn.


      • verkkofan

        Ainakin minulle suomi on äidinkieleni, jota yhä melkein 30 vuoden ulkomailla asumisen jälkeen osaan parhaiten. Jos vain täällä jossain muuallakin olisi suomeksi chattaavia, niin ilomielin vaihtaisin ajatuksia vaikka pohjoisnavalla tai afrikan eteläosassa asuvien kanssa. Mutta suomeksi.


      • Miksu,swe

        Meidän verorahoilla ilmaisiin sätteihin????En ymmärrä mitä tarkoitat,eikä varmaan moni muukaan...


      • kielesta
        100% kirjoitti:

        ulko suomalaisille oma chatti..Hyvä itea..On mahdolisuus puhua muutakin kieltä kuin vain suomea!!Suomessa ymmäretään niin heikosti,,Toisen maan kieliä!

        suomessa asuu yksi kansanosa joka ei ole kunnolla kieltä oppinut vaikka suku on satoja vuosia sillä asunut ,miehityksestä lähtien


      • Tyhmää

        Tyhmää puhetta taas että kenkä rahoilla...


    • niin..

      Tyhjiä on vaikka kuinka paljon.!Sais suomessa asuvat myös seurata,,Muuta kultuuria.Ja auttas heidän kieli taidoa myös paremmaksi..!!))))))))))))

      • Venlanen

        Kyllä olisi eri ihanaa. Me ulkosuomalaiset olemme vähän niinkuin oma sorttimme. Kiva kirjoitella suomeksi.
        Mulla on vielä sellainen aavistuksen kokoinen tunne, että meillä ei ole ihan niin paljon alamittaisia ajatuksia. Kaipa maailma opettanut, että on muutakin. ei tää ole itse- mekehuja vaan yksinkertainen toteamus.
        Itse kyllä maksan internetti maksuni, ei Suomen verorahoista sitä oteta. Ei kait sosiaaliviranomaisetkaan sellaista raha-apua tänne ulkomaille lähetä.
        Erittäin kiva idea saada oma sätti.
        Idean toteutusodottamisiin. Venla


      • I`m here ^^¨Marj@
        Venlanen kirjoitti:

        Kyllä olisi eri ihanaa. Me ulkosuomalaiset olemme vähän niinkuin oma sorttimme. Kiva kirjoitella suomeksi.
        Mulla on vielä sellainen aavistuksen kokoinen tunne, että meillä ei ole ihan niin paljon alamittaisia ajatuksia. Kaipa maailma opettanut, että on muutakin. ei tää ole itse- mekehuja vaan yksinkertainen toteamus.
        Itse kyllä maksan internetti maksuni, ei Suomen verorahoista sitä oteta. Ei kait sosiaaliviranomaisetkaan sellaista raha-apua tänne ulkomaille lähetä.
        Erittäin kiva idea saada oma sätti.
        Idean toteutusodottamisiin. Venla

        Heiiii...haluaisin myös tulla teidän sivuille, kun en jaksa noita ala juttuja.Olis mukava kuulla kuulumisia teiltä jotka asutte siellä jossakin.
        Ja voisihan siitä tehdä englannin/ruotsin kielisenkin , jos joku ei osaa/halua suomea tekstaa.


      • Cami
        Venlanen kirjoitti:

        Kyllä olisi eri ihanaa. Me ulkosuomalaiset olemme vähän niinkuin oma sorttimme. Kiva kirjoitella suomeksi.
        Mulla on vielä sellainen aavistuksen kokoinen tunne, että meillä ei ole ihan niin paljon alamittaisia ajatuksia. Kaipa maailma opettanut, että on muutakin. ei tää ole itse- mekehuja vaan yksinkertainen toteamus.
        Itse kyllä maksan internetti maksuni, ei Suomen verorahoista sitä oteta. Ei kait sosiaaliviranomaisetkaan sellaista raha-apua tänne ulkomaille lähetä.
        Erittäin kiva idea saada oma sätti.
        Idean toteutusodottamisiin. Venla

        on olemassa.. hakemus sisään.. ja mukaan sättäämään!!
        http://groups.msn.com/qq7krqb2p5focjrrv882u2pd95


      • yksi meista
        I`m here ^^¨Marj@ kirjoitti:

        Heiiii...haluaisin myös tulla teidän sivuille, kun en jaksa noita ala juttuja.Olis mukava kuulla kuulumisia teiltä jotka asutte siellä jossakin.
        Ja voisihan siitä tehdä englannin/ruotsin kielisenkin , jos joku ei osaa/halua suomea tekstaa.

        on meilla itsella taalla Australiassa. Juttua niin monelta alalta. Tulkaa mukaan.

        http://www.dundernews/com/news/

        siella alavalikko Australian Foorumi. Voit kommunikoida milla kielella haluat. Aina loytyy vastaajia. Ja tama netti on asiallinen ja siisti.


      • lacey
        yksi meista kirjoitti:

        on meilla itsella taalla Australiassa. Juttua niin monelta alalta. Tulkaa mukaan.

        http://www.dundernews/com/news/

        siella alavalikko Australian Foorumi. Voit kommunikoida milla kielella haluat. Aina loytyy vastaajia. Ja tama netti on asiallinen ja siisti.

        tama linkki aukeaa
        http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php


      • leilah
        Venlanen kirjoitti:

        Kyllä olisi eri ihanaa. Me ulkosuomalaiset olemme vähän niinkuin oma sorttimme. Kiva kirjoitella suomeksi.
        Mulla on vielä sellainen aavistuksen kokoinen tunne, että meillä ei ole ihan niin paljon alamittaisia ajatuksia. Kaipa maailma opettanut, että on muutakin. ei tää ole itse- mekehuja vaan yksinkertainen toteamus.
        Itse kyllä maksan internetti maksuni, ei Suomen verorahoista sitä oteta. Ei kait sosiaaliviranomaisetkaan sellaista raha-apua tänne ulkomaille lähetä.
        Erittäin kiva idea saada oma sätti.
        Idean toteutusodottamisiin. Venla

        Ny:ssä asuva tuttavani ei ainakaan osoita maailman opettaneen...Suomi on kuulemma paska paikka...siellä taas ihmisille "kaipaa suomea..."Täällä taas kaikkea verrataan sinne maailman suuntaan,ny:ssä kun kaikki on niin hyvin.
        Hienoi noi muualle menevät hoitsut.


      • Minni
        yksi meista kirjoitti:

        on meilla itsella taalla Australiassa. Juttua niin monelta alalta. Tulkaa mukaan.

        http://www.dundernews/com/news/

        siella alavalikko Australian Foorumi. Voit kommunikoida milla kielella haluat. Aina loytyy vastaajia. Ja tama netti on asiallinen ja siisti.

        teillä siellä on niin kivat, asialliset keskustelut! Kävin kurkkaamassa ja todella yllätyin! Ei ollut jonniin joutavaa höpötystä tai häirikkö kommentteja! Upeeta!
        Terveiset kaikille lumisesta Tukholmasta!


      • kysyn
        leilah kirjoitti:

        Ny:ssä asuva tuttavani ei ainakaan osoita maailman opettaneen...Suomi on kuulemma paska paikka...siellä taas ihmisille "kaipaa suomea..."Täällä taas kaikkea verrataan sinne maailman suuntaan,ny:ssä kun kaikki on niin hyvin.
        Hienoi noi muualle menevät hoitsut.

        Onko hoitsuil jenkeis parmepi palkka kuin Suomes?


      • Englisk..Svenska
        leilah kirjoitti:

        Ny:ssä asuva tuttavani ei ainakaan osoita maailman opettaneen...Suomi on kuulemma paska paikka...siellä taas ihmisille "kaipaa suomea..."Täällä taas kaikkea verrataan sinne maailman suuntaan,ny:ssä kun kaikki on niin hyvin.
        Hienoi noi muualle menevät hoitsut.

        Olis kiva chattailla ja kuulla ymmärin maapalloa..Missä suomalaisia asuu ja kuinka viihtyvät ulkomailla! Siis täys kannatus ((ULKOMAILLA ASUVILLE OMA CHATTI.!!!!!!!!!!


      • sh....
        kysyn kirjoitti:

        Onko hoitsuil jenkeis parmepi palkka kuin Suomes?

        Maksat kaikesta enemmän.Hoitaja ei ole missään arvossa.Ihan sama oleko terveydenhoitaja,lähi tai laitosapulainen,sh...et näin.Kävin koin ja palasin.
        Toukokuussa Espanjaan.


      • swedeman
        Englisk..Svenska kirjoitti:

        Olis kiva chattailla ja kuulla ymmärin maapalloa..Missä suomalaisia asuu ja kuinka viihtyvät ulkomailla! Siis täys kannatus ((ULKOMAILLA ASUVILLE OMA CHATTI.!!!!!!!!!!

        kannatetaan, kannatetaan


      • häh
        sh.... kirjoitti:

        Maksat kaikesta enemmän.Hoitaja ei ole missään arvossa.Ihan sama oleko terveydenhoitaja,lähi tai laitosapulainen,sh...et näin.Kävin koin ja palasin.
        Toukokuussa Espanjaan.

        Luuletko että espanjassa autuus aukeaa? Sehän on euroopan köyhin maa


      • sh..
        häh kirjoitti:

        Luuletko että espanjassa autuus aukeaa? Sehän on euroopan köyhin maa

        En luule autuuden sieltä löytyvän,käynpä siellä 4kuukauden työpestin tekemässä ja sitten katson jatkoa.Mun isovanhemmat on asunut siellä jo 6vuotta,joten majoitus ym.järjestyy hienosti.Siksi sinne.


      • Uimamaisteri
        sh.... kirjoitti:

        Maksat kaikesta enemmän.Hoitaja ei ole missään arvossa.Ihan sama oleko terveydenhoitaja,lähi tai laitosapulainen,sh...et näin.Kävin koin ja palasin.
        Toukokuussa Espanjaan.

        Tervetuloa vain Espanjaan! Mihinkähán päin olet tulossa? Aivan mahtava maa. Totta kai jokaisessa maassa on ne hyvät ja huonot puolensa, mutta Espanjassa niitä huonoja tuntuu vain olevan paljon vähemmän kuin monessa muussa maassa. Jos töihin tulet, olisi kyllä osattava vähän Espanjaa, täällä kun muiden kielien puhuminen on niin ja näin.
        Terv. Uimamaisteri


    • Ruotsissa yli 30 vuotta

      Olen kanssasi samaa mieltä. Meidän tulisi saada oma chatti missä voisimme vaihtaa kuulumisia. Luulen että siitä tulisikin suosittu paikka meille kaikille. Ennenkaikkea saisimme olla niitä ihmisiä joiksi olemme täällä ulkomailla muokkautuneet. Me olemme niin erilaisia suomalaisten suomalaisten kanssa, että nämä jo olemassa olevat chatit eivät ole parhaita mahdollisia paikkoja aloittaa keskustelua varsinkaan tuntemattoman ihmisen kanssa. Miellä on niin erilaiset mielipiteet ja maailma missä me elämme. Me jotka olemme olleet poissa suomesta yli kolmekymmentäkin vuotta, haluamme silti pitää yhteyttä suomeen ja tietysti muihinkin ulkosuomalaisiin. Jos meillä olisi oma chattihuone käytössämme, sinne tulisi ainoastaan sellaiset ihmiset, jotka HALUAVAT seurustella meidän kanssamme. Tämä on tunneasia meille ulkosuomalaisille ja sitä ei omassa kotimaassaan aina asunut ihminen voi ymmärtää. Toivotaan niin, että vaikka tämän muuten niin hyvin toimivan ja monipuolisen sivuston nimi onkin Suomi24.fi niin se ei sentään olisi NIIN suomalainen että se unohtaisi/hylkäisi meidät ulkosuomalaiset tämän ykksinkertaisen asian vuoksi. Kiitos etukäteen jo.

      • señora

      • petepde

        juuttuub ratalle hei...


    • On..

      Kuukauden paras,,Tällä sivulla!!!

    • piite

      tulkaa juttusille iha oikeesti

      • Veini

        Tervetuloa keskustelemaan koska tahansa..tämän olemme jo aikoja sitten kasaneet tähän tarkoitukseen, itsde olen sitä mainostanut jopa liikaakin:) Ei rekistöröintiä, avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, olkaappa hyvä:)

        http://www.finestglobe.com/chat.html

        veini


      • veini
        Veini kirjoitti:

        Tervetuloa keskustelemaan koska tahansa..tämän olemme jo aikoja sitten kasaneet tähän tarkoitukseen, itsde olen sitä mainostanut jopa liikaakin:) Ei rekistöröintiä, avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, olkaappa hyvä:)

        http://www.finestglobe.com/chat.html

        veini

        Niin finestglobe, on kansainvälinen pieni foorumi joka kehittyy ja ideoi koko ajan lisää, tässä uusin etusivumme http://img20.imageshack.us/img20/14/prev001.jpg (ei vielä käytössä) johon on tarkoitus tuoda kohta puoliin kunnollinen ja hyvä ulkosuomalaisten oma chat huone lisäksi..tervetuloa silti jo tässäkin vaiheessa mukaamme...

        veini


    • oma chatti

      Minä en vaan tajua, miten chattia käytetään. Onko pakko rekisteröityä? Kiitos, jos joku viitsii vastata asiallisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe