lucid dream

justiinsa

onkos kukaan kokeillut tota? vaatii kuulemma harjoittelua. kyseessä on siis uni jossa voi toteuttaa kirjaimellisesti itseään. eli tehdä mitä huvittaa - mielikuvitus asettaa rajat sillä unessa ollessaan tajuaa olevansa unessa. lapsena minulta onnistui esimerkiksi painajaisessa aina "pysäyttää" tapahtumat tai muuttaa ne itseäni tyydyttäviksi. miten tota taitoa voi harjoitella et se onnistuis taas? jotkut puhuvat jostain meditoinnista ja kellon tuijottelusta keskellä päivää. tiedä sit häntä.

3

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aneflan

      niin itse olen alan "harrastaja" tulee muutamia kertoja kuussa päästyä lucid uneen. ja onhan se aivan mahtavan tuntuista kun kaikki tuntuu niin todelliselta mutta tietää että oikeasti tämä on vain unta ja pystyy tekemään mitä vain. yleensä tulee lenneltyä enimmäkseen ja pelkästää ihmeteltyä miten aivot voivat luoda tällaisen maailman.. eli noissa unissa aistit voivat toimia jopa paremmin kuin todellisuudessa jne... no kumminkin niin löytyy netistä aika paljon eri sivuja joissa kerrotaan tekniikoista ja tästä ilmiöstä yleensäkkin.. on myös monia kirjoja tästä ilmiöstä.. yksi erittäin hyvä jonka omistan on stephen labergin: exploring the world of lucid dreaming.
      mutta linkeistä..
      niin itselläni tuollainen linkkisivu mistä pääsee monille lucid-uniaiheisille sivuille:
      www.lucid-dreaming.cjb.net
      ehdotan aloittamista suomalaisesta höyhensaaret sivustosta joka on erittäin hyvä www.hoyhensaaret.tk
      myöy hyviä on englanninkieliset www.lucidity.com ja www.ld4all.com

      • Legsa!

        Juu.Itse olen pari kertaa "tipahtanut" tuohon tilaan.Aika psykedeelistä.Noh nyt ku kirjotan ni kertokaas mitä tekniikoita käytätte yms. "tarpeellista" kun en o oikee oppinu vielä tuota.


      • sade
        Legsa! kirjoitti:

        Juu.Itse olen pari kertaa "tipahtanut" tuohon tilaan.Aika psykedeelistä.Noh nyt ku kirjotan ni kertokaas mitä tekniikoita käytätte yms. "tarpeellista" kun en o oikee oppinu vielä tuota.

        en ole vielä pahemmin kokeillut, mutta olen lukenut kiinnostukseeni, että asiaa auttaa kun päivän mittaan todistaa itselleen että on nyt varmasti hereillä. Esimerkiksi kokeilee sytyttää lamppua niin, että oikein tutkii onko tämä unta vai ei?onko se syttyminen todellista jne.. näin olen asian ymmärtänyt =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1918
    2. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      133
      1148
    3. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      117
      1141
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      956
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      891
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      34
      803
    7. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      62
      747
    8. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      54
      740
    9. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      142
      736
    10. Yleisesti mikä

      Vetoaa eniten toisessa
      Ikävä
      38
      699
    Aihe