onkos kukaan kokeillut tota? vaatii kuulemma harjoittelua. kyseessä on siis uni jossa voi toteuttaa kirjaimellisesti itseään. eli tehdä mitä huvittaa - mielikuvitus asettaa rajat sillä unessa ollessaan tajuaa olevansa unessa. lapsena minulta onnistui esimerkiksi painajaisessa aina "pysäyttää" tapahtumat tai muuttaa ne itseäni tyydyttäviksi. miten tota taitoa voi harjoitella et se onnistuis taas? jotkut puhuvat jostain meditoinnista ja kellon tuijottelusta keskellä päivää. tiedä sit häntä.
lucid dream
3
504
Vastaukset
- aneflan
niin itse olen alan "harrastaja" tulee muutamia kertoja kuussa päästyä lucid uneen. ja onhan se aivan mahtavan tuntuista kun kaikki tuntuu niin todelliselta mutta tietää että oikeasti tämä on vain unta ja pystyy tekemään mitä vain. yleensä tulee lenneltyä enimmäkseen ja pelkästää ihmeteltyä miten aivot voivat luoda tällaisen maailman.. eli noissa unissa aistit voivat toimia jopa paremmin kuin todellisuudessa jne... no kumminkin niin löytyy netistä aika paljon eri sivuja joissa kerrotaan tekniikoista ja tästä ilmiöstä yleensäkkin.. on myös monia kirjoja tästä ilmiöstä.. yksi erittäin hyvä jonka omistan on stephen labergin: exploring the world of lucid dreaming.
mutta linkeistä..
niin itselläni tuollainen linkkisivu mistä pääsee monille lucid-uniaiheisille sivuille:
www.lucid-dreaming.cjb.net
ehdotan aloittamista suomalaisesta höyhensaaret sivustosta joka on erittäin hyvä www.hoyhensaaret.tk
myöy hyviä on englanninkieliset www.lucidity.com ja www.ld4all.com- Legsa!
Juu.Itse olen pari kertaa "tipahtanut" tuohon tilaan.Aika psykedeelistä.Noh nyt ku kirjotan ni kertokaas mitä tekniikoita käytätte yms. "tarpeellista" kun en o oikee oppinu vielä tuota.
- sade
Legsa! kirjoitti:
Juu.Itse olen pari kertaa "tipahtanut" tuohon tilaan.Aika psykedeelistä.Noh nyt ku kirjotan ni kertokaas mitä tekniikoita käytätte yms. "tarpeellista" kun en o oikee oppinu vielä tuota.
en ole vielä pahemmin kokeillut, mutta olen lukenut kiinnostukseeni, että asiaa auttaa kun päivän mittaan todistaa itselleen että on nyt varmasti hereillä. Esimerkiksi kokeilee sytyttää lamppua niin, että oikein tutkii onko tämä unta vai ei?onko se syttyminen todellista jne.. näin olen asian ymmärtänyt =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633983Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493040Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312981Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882064Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101166- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde29994- 58972
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954