Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oisko mulle sopivaa?

kalmakurki

Heips!

Okei, saattaa kuulostaa hyvinkin teini-x:ltä mutta luin suosikista larppausta käsitelleen jutun ja kiinnostuin aiheesta (josta en muuten mitään tiedä). Hakeuduin larp.fi:hin mutta olen joko tyhmä tai lukutaidoton sillä en saanut sieltä hirveän paljon irti (luin kalenteria ja aloittelevalle larppaajalle tarkoitettuja ohjeita). Kalenterin pitäjä sanoi meilissää että suinkaan kaikeista larpeista ei kerrota larpkalenterissa... Olen 16-vuotias likka ja asun Turun alueella enkä siis ole koskaan larpannut. Mulle ova tuttuja Tolkienin, LeGuinnin ja Rowlingin fatnasiamaailmat, scifiä olen lukenut varsin vähän. Jos jollakulla olisi vinkki jostain mulle sopivasta ekasta pelistä, olisi tosi kiva jos hän lähettäisi sen mulle ossaan [email protected]

Niin ja olisin kauhean ilonen jos joku viittis meilata ihan muutenkin vaan jos ois jotain mua piristävää :)

Larppauksen makuun pääsemistä odotellessa pyörittelen sormiani ja odotan teijän apuanne ;)

10

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • larppaja

      ehkä kannattaa mennä kattoo mikä on paikallinen larppi seura siellä turussa... meneppä larp.fi sivuille ja katso kohtaa larp-ryhmät...

    • Gothic

      No jos larppia tahdot pelata niin ensiksi kannattaa hankkia ensi makua fantasia/RPG peleistä (RPG = Role Playing Game).

      En ole ihan 100% varma että ovatko nuo mitään ensi makua larppiin mutta kyllä ne silti antavat pikkaisen ensi makua ainakin.

      Sitten kun olet pelannut vähän aikaa tai sitten jos et halua pelata lainkaan niin larp.fi sivuilla on varmaankin jotain infoa larppauksesta. Jos ei ole niin kannattaa kysyä siellä olevilta ihmisiltä neuvoa.

      Mulla ainakin mensisi larppauksessa hyvin koska larpissa yleensä käytetään loitsuja (taikoja sun muita) ja näihin kannattaa tutustua niin kuin ylhäällä kerroin pelaamalla pelejä. Newerwinter nights olisi ehkä aika hyvä peli ne lisä osat mitä siihen on tullut.

      Eli mun ohje olis koko tuo teksti.
      Oli ilo auttaa jos tuosta apua edes oli. :)

      Onnea!

      • larppaaja

        neverwinter nigths on kyllä mahtava peli, mutta se ei vedä vertoja kunnon larpille... mutta ei noista peleistä saa kuin hieman apua larppaukseen..suosittelen käytännön testausta. voin luvata ettet pety


      • Gothic
        larppaaja kirjoitti:

        neverwinter nigths on kyllä mahtava peli, mutta se ei vedä vertoja kunnon larpille... mutta ei noista peleistä saa kuin hieman apua larppaukseen..suosittelen käytännön testausta. voin luvata ettet pety

        No mun tietääkseni larppauksessa käytetään taikoja ja noit newerwinter nights pelien taiat on kyllä pikkasen alkua siihen.


      • larppaaja
        Gothic kirjoitti:

        No mun tietääkseni larppauksessa käytetään taikoja ja noit newerwinter nights pelien taiat on kyllä pikkasen alkua siihen.

        no onhan ne kyllä... mutta larpeissä käytetään aika yksinkertaista taikajärjestelmää eism. "Suuren Tempoksen nimeen jalanmurto"... kyllä toi onnistuu ilman tietokonepelejä


      • Gothic
        larppaaja kirjoitti:

        no onhan ne kyllä... mutta larpeissä käytetään aika yksinkertaista taikajärjestelmää eism. "Suuren Tempoksen nimeen jalanmurto"... kyllä toi onnistuu ilman tietokonepelejä

        No kyllähän se onnistuu mutta kyllä näistä roolipeleistä saa pientä lisä makua. Jos ei ole pelannut mitään peliä edes ei liveroolipeliä niin siltikin tulee pientä lisä makua noista roolipelejen taioista kun muuten liveroolipelissä on se "ongelma" ettei tajua mistään mitään.


      • Vera
        Gothic kirjoitti:

        No kyllähän se onnistuu mutta kyllä näistä roolipeleistä saa pientä lisä makua. Jos ei ole pelannut mitään peliä edes ei liveroolipeliä niin siltikin tulee pientä lisä makua noista roolipelejen taioista kun muuten liveroolipelissä on se "ongelma" ettei tajua mistään mitään.

        Joku tietokonepeli anna mitään makua siitä mitä larppaus tai rope oikeasti on. Älkää ihmiset sekoittako kolmea täysin eri asiaa keskenään.


      • Gothic
        Vera kirjoitti:

        Joku tietokonepeli anna mitään makua siitä mitä larppaus tai rope oikeasti on. Älkää ihmiset sekoittako kolmea täysin eri asiaa keskenään.

        Eikös tuossa ollut vain kaksi asiaa. Mun mielestäni ainakin ollut vain kaksi.


      • Tiia

        Kaikissa larpeissa ei käytetä loitsuja. Niitä on vain osassa, joskin aika suuressa osassa pelejä. Ja niissäkin peleissä joissa magiaa on, on aina myös niitä hahmoja jotka eivät osaa magiaa ollenkaan. Näin ollen pystyy pelaamaan vaikka kuinka kauan heittämättä yhtään loitsua.


      • Gothic
        Tiia kirjoitti:

        Kaikissa larpeissa ei käytetä loitsuja. Niitä on vain osassa, joskin aika suuressa osassa pelejä. Ja niissäkin peleissä joissa magiaa on, on aina myös niitä hahmoja jotka eivät osaa magiaa ollenkaan. Näin ollen pystyy pelaamaan vaikka kuinka kauan heittämättä yhtään loitsua.

        Mä en kyl mielestäni sanonut että kaikeissa larpeissa oli loitsuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe