Oisko mulle sopivaa?

kalmakurki

Heips!

Okei, saattaa kuulostaa hyvinkin teini-x:ltä mutta luin suosikista larppausta käsitelleen jutun ja kiinnostuin aiheesta (josta en muuten mitään tiedä). Hakeuduin larp.fi:hin mutta olen joko tyhmä tai lukutaidoton sillä en saanut sieltä hirveän paljon irti (luin kalenteria ja aloittelevalle larppaajalle tarkoitettuja ohjeita). Kalenterin pitäjä sanoi meilissää että suinkaan kaikeista larpeista ei kerrota larpkalenterissa... Olen 16-vuotias likka ja asun Turun alueella enkä siis ole koskaan larpannut. Mulle ova tuttuja Tolkienin, LeGuinnin ja Rowlingin fatnasiamaailmat, scifiä olen lukenut varsin vähän. Jos jollakulla olisi vinkki jostain mulle sopivasta ekasta pelistä, olisi tosi kiva jos hän lähettäisi sen mulle ossaan [email protected]

Niin ja olisin kauhean ilonen jos joku viittis meilata ihan muutenkin vaan jos ois jotain mua piristävää :)

Larppauksen makuun pääsemistä odotellessa pyörittelen sormiani ja odotan teijän apuanne ;)

10

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • larppaja

ehkä kannattaa mennä kattoo mikä on paikallinen larppi seura siellä turussa... meneppä larp.fi sivuille ja katso kohtaa larp-ryhmät...

• Gothic

No jos larppia tahdot pelata niin ensiksi kannattaa hankkia ensi makua fantasia/RPG peleistä (RPG = Role Playing Game).

En ole ihan 100% varma että ovatko nuo mitään ensi makua larppiin mutta kyllä ne silti antavat pikkaisen ensi makua ainakin.

Sitten kun olet pelannut vähän aikaa tai sitten jos et halua pelata lainkaan niin larp.fi sivuilla on varmaankin jotain infoa larppauksesta. Jos ei ole niin kannattaa kysyä siellä olevilta ihmisiltä neuvoa.

Mulla ainakin mensisi larppauksessa hyvin koska larpissa yleensä käytetään loitsuja (taikoja sun muita) ja näihin kannattaa tutustua niin kuin ylhäällä kerroin pelaamalla pelejä. Newerwinter nights olisi ehkä aika hyvä peli ne lisä osat mitä siihen on tullut.

Eli mun ohje olis koko tuo teksti.
      Oli ilo auttaa jos tuosta apua edes oli. :)

Onnea!

• larppaaja

neverwinter nigths on kyllä mahtava peli, mutta se ei vedä vertoja kunnon larpille... mutta ei noista peleistä saa kuin hieman apua larppaukseen..suosittelen käytännön testausta. voin luvata ettet pety

• Gothic
        larppaaja kirjoitti:

neverwinter nigths on kyllä mahtava peli, mutta se ei vedä vertoja kunnon larpille... mutta ei noista peleistä saa kuin hieman apua larppaukseen..suosittelen käytännön testausta. voin luvata ettet pety

No mun tietääkseni larppauksessa käytetään taikoja ja noit newerwinter nights pelien taiat on kyllä pikkasen alkua siihen.

• larppaaja
        Gothic kirjoitti:

No mun tietääkseni larppauksessa käytetään taikoja ja noit newerwinter nights pelien taiat on kyllä pikkasen alkua siihen.

no onhan ne kyllä... mutta larpeissä käytetään aika yksinkertaista taikajärjestelmää eism. "Suuren Tempoksen nimeen jalanmurto"... kyllä toi onnistuu ilman tietokonepelejä

• Gothic
        larppaaja kirjoitti:

no onhan ne kyllä... mutta larpeissä käytetään aika yksinkertaista taikajärjestelmää eism. "Suuren Tempoksen nimeen jalanmurto"... kyllä toi onnistuu ilman tietokonepelejä

No kyllähän se onnistuu mutta kyllä näistä roolipeleistä saa pientä lisä makua. Jos ei ole pelannut mitään peliä edes ei liveroolipeliä niin siltikin tulee pientä lisä makua noista roolipelejen taioista kun muuten liveroolipelissä on se "ongelma" ettei tajua mistään mitään.

• Vera
        Gothic kirjoitti:

No kyllähän se onnistuu mutta kyllä näistä roolipeleistä saa pientä lisä makua. Jos ei ole pelannut mitään peliä edes ei liveroolipeliä niin siltikin tulee pientä lisä makua noista roolipelejen taioista kun muuten liveroolipelissä on se "ongelma" ettei tajua mistään mitään.

Joku tietokonepeli anna mitään makua siitä mitä larppaus tai rope oikeasti on. Älkää ihmiset sekoittako kolmea täysin eri asiaa keskenään.

• Gothic
        Vera kirjoitti:

Joku tietokonepeli anna mitään makua siitä mitä larppaus tai rope oikeasti on. Älkää ihmiset sekoittako kolmea täysin eri asiaa keskenään.

Eikös tuossa ollut vain kaksi asiaa. Mun mielestäni ainakin ollut vain kaksi.

• Tiia

Kaikissa larpeissa ei käytetä loitsuja. Niitä on vain osassa, joskin aika suuressa osassa pelejä. Ja niissäkin peleissä joissa magiaa on, on aina myös niitä hahmoja jotka eivät osaa magiaa ollenkaan. Näin ollen pystyy pelaamaan vaikka kuinka kauan heittämättä yhtään loitsua.

• Gothic
        Tiia kirjoitti:

Kaikissa larpeissa ei käytetä loitsuja. Niitä on vain osassa, joskin aika suuressa osassa pelejä. Ja niissäkin peleissä joissa magiaa on, on aina myös niitä hahmoja jotka eivät osaa magiaa ollenkaan. Näin ollen pystyy pelaamaan vaikka kuinka kauan heittämättä yhtään loitsua.

Mä en kyl mielestäni sanonut että kaikeissa larpeissa oli loitsuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      4423
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      26
      2811
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2295
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1930
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1666
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      29
      1612
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1333
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1266
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1222
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      138
      1214
    Aihe