lapseni vietiin minulta pois. 5 vuotta heidän kanssa yksin ollut, töitä tehnyt ja opiskellut. Joku naapuri kertonut perättömiä asioita ja sos viranomaiset uskovat heitä. Tässä itken ja menen lääkäriin hakemaan sairaslomaa, en pysty edes töitä ajatella nyt. Näin keravalla toimitaan.
lapset vietiin
50
4205
Vastaukset
- äiti
vaikka se on vaikeata, sinulla on oikeutesi,
ota yhteyttä lakimieheen ja tee se HETI. sos viranomaiset luulevat suomessa olevansa seuraavia jumalasta mutta niinpäin että he säätävät omia lakejaan ja uskovat ketä tahansa paitsi lapsen vanhempia. älä jää tuleen makaamaan, näytä niille.
entä lasten toinen vanhempi? onko hänestä sinulle apua? teet nyt heti, tänään asialle jotakin, ei kenenkään lapsia saa/voi viedä naapurin ilmiannon perusteella silloinhan kenen tahansa lapset voidaan viedä koska tahansa - myös sen v-mäisen naapurin. pidä pintasi! älä luovuta, ota heti heti heti yhteyttä lakimieheen - miel naispuoliseen koska he osaavat nämä hommat paremmin. tsemppiä ja muista: älä luovuta!!!- Anonyymi
Kannattaa lopettaa bilettäminen ja huumaavien aineiden käyttö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lopettaa bilettäminen ja huumaavien aineiden käyttö!
Älä jauha paskaas Pete!
- anne
olen äärettömän pahoillani puolestasi. Tiedän kyllä että tuollaisia naapureita on oikeasti olemassa jotka yrittävät tuhota toisten elämää jos milläkin tavoin. Toivon myöskin että otat yhteyttä asianajajaan joka voi neuvoa sinulle mitä seuraavaksi voit tehdä..Jos vaikka joudut oikeuteen saakka niin pienituloisena sinulla on oikeus maksuttomaan oikeudenkäyntiin. Joten älä pelkää rahanmenoa, vaan toimi. HETI !! Muuta suru kiukuksi niin saat itseesi toimintaa. Otan osaa ja toivotan menestystä. Tsemppiä.
- AdA
Suomessa vallitsee outo kulttuuri, jos naapurin tai muun naama ottaa päähän (kademieli, katkeruus jne) voi soitella sinnesuntänne ja tehdä toisen elämän helvetiksi.
Toisaalta jos on kyseessä joku "silmäätekevä" ei muuta kuin hymistellään vaikka meno olisi millaista...
Itse ennen "h..tin naapurit" omanneena tiedän mitä kaikkea pahaa ilkeät ihmiset saavat tehtyä.
Koeta nyt saada asiaa eteenpäin, ja pidä pää pystyssä vaikka kuinka masentaa, sinä olet ainoa joka voit auttaa itseäsi ja lapsiasi, mutta tarvitset kyllä siihen lainopillisita apua.
Voimia Sinulle! - vinkkaaja
voidaan tehdä ilman vanhempien suostumusta, mutta se on voimassa enintään kaksi viikkoa.
Sinä aikana olosuhteet on tutkittava, ja jos tilanne kotona näyttää huonolta, tehdään varsinainen huostaanotto.
Pidä ihmeessä puolesi ja selvitä asiat sosiaaliviranomaisten kanssa, ei kannata jäädä odottelemaan, vaan ota yhteyttä virastoon ja sovi tapaaminen.
Sosiaaliviranomaisten velvollisuus on ilman muuta kuulla vanhempia.
Tässä faktat.- uskovat
naapureita, eivät äitiä. Lapset olivat isällä ja minulle eimitään ilmoitettu, että heidät on eilen viety. Järkytys kamala, kun aamulla sain kuulla. Keravalla halutaan pahinta ei ajatella lasten ja vanhempien mielipiteitä. Täällä sos-viranomaset ovat virkaintoisia, uskovat kuulopuhetta, totuutta karttavat. Soitin lapsille koti ikävä heillä ja hyvin vaisuja olivat. Isä lähti viemään äsken lätkävehkeet sinne ja vaatetta. Kyllä oli hänelläkin tippa silmässä, kuten minulla kokopäivän. Aivan järkyttynyt olen tällaisesta toiminnasta! Mä en ole asioinut siellä moneen vuoteen, omillani elänyt. En ole rahaa käyny edes ruikuttamassa, vaikka tiukkaa on olllut. Tässä tulos, lapset viedään ilman mitään syytä!!!
- vinkkaaja
uskovat kirjoitti:
naapureita, eivät äitiä. Lapset olivat isällä ja minulle eimitään ilmoitettu, että heidät on eilen viety. Järkytys kamala, kun aamulla sain kuulla. Keravalla halutaan pahinta ei ajatella lasten ja vanhempien mielipiteitä. Täällä sos-viranomaset ovat virkaintoisia, uskovat kuulopuhetta, totuutta karttavat. Soitin lapsille koti ikävä heillä ja hyvin vaisuja olivat. Isä lähti viemään äsken lätkävehkeet sinne ja vaatetta. Kyllä oli hänelläkin tippa silmässä, kuten minulla kokopäivän. Aivan järkyttynyt olen tällaisesta toiminnasta! Mä en ole asioinut siellä moneen vuoteen, omillani elänyt. En ole rahaa käyny edes ruikuttamassa, vaikka tiukkaa on olllut. Tässä tulos, lapset viedään ilman mitään syytä!!!
myös heitä pitää viranomaisten kuulla.
Jos lapset todella on viety ilman syytä, uskoisin tilanteen kaatuvan mahdottomuuteensa.
Oletko varma, ettei mitään aihetta ole, vaan kyse on pelkästään naapurien panetteluista?
Kunnianloukkaussyytteen voi nostaa perättömistä puheista ja valheista.
Muistutapa naapureitasi sitä.
Ps. kannattaa hakea neuvolasta tukea, jos eivät ole huomanneet minkään olevan vinossa ja olet hoitanut neuvolakäynnit ajallaan, saat sieltä vahvistusta.
Kirjoittele, miten asia etenee =)
Ja jaksamista, alkujärkytyksen jälkeen yritä kerätä voimia asioiden hoitamiseen! - yritetään
vinkkaaja kirjoitti:
myös heitä pitää viranomaisten kuulla.
Jos lapset todella on viety ilman syytä, uskoisin tilanteen kaatuvan mahdottomuuteensa.
Oletko varma, ettei mitään aihetta ole, vaan kyse on pelkästään naapurien panetteluista?
Kunnianloukkaussyytteen voi nostaa perättömistä puheista ja valheista.
Muistutapa naapureitasi sitä.
Ps. kannattaa hakea neuvolasta tukea, jos eivät ole huomanneet minkään olevan vinossa ja olet hoitanut neuvolakäynnit ajallaan, saat sieltä vahvistusta.
Kirjoittele, miten asia etenee =)
Ja jaksamista, alkujärkytyksen jälkeen yritä kerätä voimia asioiden hoitamiseen!mä olen ollut aina hyvä äiti lapsille. Vienyt heitä harrastuksiin ja kesäisin reissattu ympäri suomea. En voi ymmärtää miksi näin tehdään. Onko joku niin katkera siitä kun olen jaksanut olla lasteni kanssa? Paahtanu töitä ja hoitoalan tutkinnon suorittanut. Olemme lasten isän kanssa todella pettyneitä tähän toimintaan. Meillä on hyvät välit ja säännölliset tapaamiset ollut aina. Tottakai lapsista ääniä lähtee kun ovat 4,6 ja 8 vuotiaita. Jotaki se häiritsee. Koirastamme oli myös tehty valitus ympäristölautakuntaan, että mukamas haukkuu ja se ei pidä paikkaansa. Olen naapureilta kysynyt asiasta. Meidän koira on hiljaa. Uutenavuotena pelkäs raketteja ja meni piiloon saunaan ja vanhimman pojan sängyn alle. Joku tai jotkut naapurit eivät meistä pidä.
- niinpä
uskovat kirjoitti:
on työtä, jossa ei lähdetä siitä, että naapuri valehtelee kun hän ilmoittaa lasten laiminlyönnistä. Ei kerta kaikkiaan ole varaa olla toimimatta ja ottamatta asiasta selvää. He tekevät ainoastaan työtään.
JOS ilmianto on perätön, se selviää tämän kahden viikon tutkimusaikana, sitä voidaan vielä, ja usein jatketaankin toisella kahdella viikolla.
Syyttömän ei tarvitse pelätä mitään. - kerrottiin
niinpä kirjoitti:
on työtä, jossa ei lähdetä siitä, että naapuri valehtelee kun hän ilmoittaa lasten laiminlyönnistä. Ei kerta kaikkiaan ole varaa olla toimimatta ja ottamatta asiasta selvää. He tekevät ainoastaan työtään.
JOS ilmianto on perätön, se selviää tämän kahden viikon tutkimusaikana, sitä voidaan vielä, ja usein jatketaankin toisella kahdella viikolla.
Syyttömän ei tarvitse pelätä mitään.heitä ei otettu huostaan, vaan vietiin avohuoltoon. Lasten isä on nyt siellä käymässä ja ite meen huomenna. Oli tarkoitus mennä tänään yhdessä, mutta ei ole kiva jos lapset näkevät itkeneen äidin.
- niinpä
kerrottiin kirjoitti:
heitä ei otettu huostaan, vaan vietiin avohuoltoon. Lasten isä on nyt siellä käymässä ja ite meen huomenna. Oli tarkoitus mennä tänään yhdessä, mutta ei ole kiva jos lapset näkevät itkeneen äidin.
huostaanotot tehdään näin. Huostaanoton valmistelu tehdään näitten 2x2viikon aikana. Voidaan päätyä myös muuhun tulokseen.
Tällä kahden viikon ajanjaksolla pyritään varmistamaan, että päätös on oikea, tehdään sitten mitä tahansa. Myös kuulemaan vanhempia, jotka luonnollisesti saavat tiedon asiasta "jälkikäteen". - ei ole
niinpä kirjoitti:
huostaanotot tehdään näin. Huostaanoton valmistelu tehdään näitten 2x2viikon aikana. Voidaan päätyä myös muuhun tulokseen.
Tällä kahden viikon ajanjaksolla pyritään varmistamaan, että päätös on oikea, tehdään sitten mitä tahansa. Myös kuulemaan vanhempia, jotka luonnollisesti saavat tiedon asiasta "jälkikäteen".mitään syytä. Lapsille henkisesti rankkaa, samoin kun meille vanhemmille. Kummatkin kyyneleet silmissä. Puhuttiin tuossa illalla, että nyt taistellaan heitä vastaan.
- vinkkaaja
ei ole kirjoitti:
mitään syytä. Lapsille henkisesti rankkaa, samoin kun meille vanhemmille. Kummatkin kyyneleet silmissä. Puhuttiin tuossa illalla, että nyt taistellaan heitä vastaan.
kerrottu syitä miksi välitön huostaanotto tehtiin, yleensähän se tehdään jos lapset ovat selkeästi vaarassa tai jätetty heitteille?
- sama
vinkkaaja kirjoitti:
kerrottu syitä miksi välitön huostaanotto tehtiin, yleensähän se tehdään jos lapset ovat selkeästi vaarassa tai jätetty heitteille?
>Huostaanotto
Lastensuojelulain 16. §:n mukaan sosiaaliviranomaisilla on velvollisuus ottaa lapsi huostaan ja järjestää hänelle sijaishuolto, jos kaikki seuraavat kolme edellytystä täyttyvät:
1.Jos puutteet lapsen huolenpidossa tai muut kodin olosuhteet uhkaavat va kavasti vaarantaa lapsen tai nuoren terveyttä tai kehitystä tai jos
lapsi tai nuori itse vaarantaa niitä käyttämällä päihteitä, tekemällä muun kuin vähäisenä pidettävän rikollisen teon tai muulla niihin rinnastettavalla käyttäytymisellään
2.ja avohuollon tukitoimet eivät ole tarkoituksenmukaisia tai mahdollisia tai jos ne ovat osoittautuneet riittämättömiksi
3.ja jos sijaishuolto on lapsen edun mukaista. - ei ilmoittaneet
vinkkaaja kirjoitti:
tämä tuli aivan täysin yllättäen
- niinpä
ei ilmoittaneet kirjoitti:
kysyneet?
- AdA
on AINA kertoa mistä syystä lastensuojeluilmoitus on tehty.
Näitä ei voi salassa vanhemmalta tehdä, jos vanhempi on ns. kyvykäs hoitamaan itse asiansa mielenterveysongelmistä kärsivien (-neiden) kohdalla tosin usein nämä laiminlyödään.
Ja sen pitäisi hoitua automaattisesti, ei kysymällä.
Ellei syytä ole sinulle kerrottu, sinun pitää kysyä sitä itse.
Mutta todellakin jos lapset ovat kaikin tavoi hyvin hoidettu, eikä pahoinpitelyjä, hyväksikäyttöä voida toteennäyttää, ei sinulla ole mitään hätää.
Huostaanottoon johtaneessa ilmoituksessa aiheen pitää olle hyvin vakava, koska esim minun kotipaikkakunnallani kohua aiheuttaneen (lapsi yksin kotona kun äiti juopporetkellä) äidin lapsen oloista on tehty useita ilmoituksia vuosien varrella ja lapsi on kuitenkin äidillä vieraillen vain lastenkodissa kun putki iskee päälle ja viikonloput tukiperheessä että äiti saa juopotella ja irstailla rauhassa. Aiemmin lapsi joutui vuosia seuraamaan sitä touuhua vierestä. Ja täälläkin sossut on muuten aika kärkkäitä puuttumaan kaikenmoisiin asioihin, eivätkä aina huomioi totuutta. - sukulaislapset viety
sama kirjoitti:
>Huostaanotto
Lastensuojelulain 16. §:n mukaan sosiaaliviranomaisilla on velvollisuus ottaa lapsi huostaan ja järjestää hänelle sijaishuolto, jos kaikki seuraavat kolme edellytystä täyttyvät:
1.Jos puutteet lapsen huolenpidossa tai muut kodin olosuhteet uhkaavat va kavasti vaarantaa lapsen tai nuoren terveyttä tai kehitystä tai jos
lapsi tai nuori itse vaarantaa niitä käyttämällä päihteitä, tekemällä muun kuin vähäisenä pidettävän rikollisen teon tai muulla niihin rinnastettavalla käyttäytymisellään
2.ja avohuollon tukitoimet eivät ole tarkoituksenmukaisia tai mahdollisia tai jos ne ovat osoittautuneet riittämättömiksi
3.ja jos sijaishuolto on lapsen edun mukaista.Äidin alkoholinkäyttö on yleensä syy lasten poisvientiin.
Jos saat lapsesi takaisin, niin varaudu sos.viranomaisten yllätyskäynteihin. Jos saavat sinut "rysän päältä" kiinni, niin lapset kyllä takuulla viedään. Jos ei ole näyttöä tai ilmianto on täysin tuulesta temmattu, niin lapsiasi ei kyllä viedä. Viranomaililla täytyy olla todisteita. Myös lapsiasi voidaan kuulustella, että miten he kokevat asian. Jokainen sana on punnittava tarkkaan, sanoi sen kenelle tahansa tai kuka tahansa teidän perheestä. - niinpä
eniten se, ettet tiedä syytä väliaikaiseen huostaanottoon, mutta kuitenkin tiedät, että naapurit ilmoittivat.
Mistä? Tulivatko naapurit sinulle kertomaan ilmoittaneensa? Olisit siinä tapauksessa voinut kysyä heiltä; miksi...
Ei millään pahalla, mutta jokin ei oikein täsmää nyt. - tuuli
niinpä kirjoitti:
eniten se, ettet tiedä syytä väliaikaiseen huostaanottoon, mutta kuitenkin tiedät, että naapurit ilmoittivat.
Mistä? Tulivatko naapurit sinulle kertomaan ilmoittaneensa? Olisit siinä tapauksessa voinut kysyä heiltä; miksi...
Ei millään pahalla, mutta jokin ei oikein täsmää nyt.Kokemusta kyseisistä asioista on ja myös siitä, kuinka paljon vanhemmat voivat valehdella ja puhua silkkaa peetä omaksi edukseen.
- kanuunamamma
niinpä kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta jokin ei oikein täsmää nyt....tämä vaikuttaa hieman "epätodelliselta".
Jotenkin en saata uskoa, että noin vain lapset huostaanotetaan, eikä perustella ym..
Tiedän erään tapauksen, jossa oli oikeasati "hätä", sukulaiset, tuttavat, naapurit ym yrittivät saada jonkun tahon puuttumaan lasten hyvinvointiin, mutta mitään ei tapahtunut, kun ei ole perusteluja...
No löytyihän ne perustelutkin, mutta aikaa meni..
ja siinä tapauksessa, lapsille olisi ollut paras vaihtoehto heti päästä pois kotoa..
Mutta jos sinun kertomuksesi on totta, ovat edelliset kirjoittajat antaneetkin paljon neuvoja. - AdA
sukulaislapset viety kirjoitti:
Äidin alkoholinkäyttö on yleensä syy lasten poisvientiin.
Jos saat lapsesi takaisin, niin varaudu sos.viranomaisten yllätyskäynteihin. Jos saavat sinut "rysän päältä" kiinni, niin lapset kyllä takuulla viedään. Jos ei ole näyttöä tai ilmianto on täysin tuulesta temmattu, niin lapsiasi ei kyllä viedä. Viranomaililla täytyy olla todisteita. Myös lapsiasi voidaan kuulustella, että miten he kokevat asian. Jokainen sana on punnittava tarkkaan, sanoi sen kenelle tahansa tai kuka tahansa teidän perheestä.riittää syyksi huostaanottoon, jos katsotaan lasten siitä kärsineen. Yh kun EI SAA juoda edes tilkkaa keppanaa jos lapset näkevät (tai naapurit näkevät sitä kannettavan kaupasta), vaikka normaaleissa suomalaisissa kodeissa viljelläänkin alkoa kosolti.
Ja myös lasten puheiden tulkinta antaa yllättävän helposti äitiä mustamaalaavan kuvan, pullollinen puolessa vuodessa tulkitaan alko-ongelmaksi. - AdA
kanuunamamma kirjoitti:
...tämä vaikuttaa hieman "epätodelliselta".
Jotenkin en saata uskoa, että noin vain lapset huostaanotetaan, eikä perustella ym..
Tiedän erään tapauksen, jossa oli oikeasati "hätä", sukulaiset, tuttavat, naapurit ym yrittivät saada jonkun tahon puuttumaan lasten hyvinvointiin, mutta mitään ei tapahtunut, kun ei ole perusteluja...
No löytyihän ne perustelutkin, mutta aikaa meni..
ja siinä tapauksessa, lapsille olisi ollut paras vaihtoehto heti päästä pois kotoa..
Mutta jos sinun kertomuksesi on totta, ovat edelliset kirjoittajat antaneetkin paljon neuvoja.Vaikka "ilmianto" olisi perätönkin yleensä äidillä on aina edes jonkinlainen "haju" syystä joka naapureita on ajanut toimintaan.
Vain persoonallisuushäiriöstä kärsivä ihminen on sokea omille (mahdollisille) virheilleen ja teoilleen, muutenhan me naiset aina löydämme syytä itsestämme ties vaikka mihin.
Ja kuten "nokian keisi" osoittaa sossut eivät herkästi tee mitään, no myönnetään, jos jossain on lapsettomuudesta kärsivä perhe vailla sijoituslapsosia tai "vakituisessa" sijaiskodissa "pulaa" lapsista tehdään kyllä huostaanottoja tosin nykyään noitakin on huonompi toteuttaa, mutta silti tapahtuu...
Juuri kotokyläni on ollut näistä "tilatuista" huostaanotoita tunnettu ja älkää kysykö mistä tiedän, itse en riko salassapitovelvotteita... - floora
AdA kirjoitti:
Vaikka "ilmianto" olisi perätönkin yleensä äidillä on aina edes jonkinlainen "haju" syystä joka naapureita on ajanut toimintaan.
Vain persoonallisuushäiriöstä kärsivä ihminen on sokea omille (mahdollisille) virheilleen ja teoilleen, muutenhan me naiset aina löydämme syytä itsestämme ties vaikka mihin.
Ja kuten "nokian keisi" osoittaa sossut eivät herkästi tee mitään, no myönnetään, jos jossain on lapsettomuudesta kärsivä perhe vailla sijoituslapsosia tai "vakituisessa" sijaiskodissa "pulaa" lapsista tehdään kyllä huostaanottoja tosin nykyään noitakin on huonompi toteuttaa, mutta silti tapahtuu...
Juuri kotokyläni on ollut näistä "tilatuista" huostaanotoita tunnettu ja älkää kysykö mistä tiedän, itse en riko salassapitovelvotteita...tähänkö tää loppu??mitä kävi?saitteko lapset takaisin??voi itku..kerro!
- nainennainen
AdA kirjoitti:
riittää syyksi huostaanottoon, jos katsotaan lasten siitä kärsineen. Yh kun EI SAA juoda edes tilkkaa keppanaa jos lapset näkevät (tai naapurit näkevät sitä kannettavan kaupasta), vaikka normaaleissa suomalaisissa kodeissa viljelläänkin alkoa kosolti.
Ja myös lasten puheiden tulkinta antaa yllättävän helposti äitiä mustamaalaavan kuvan, pullollinen puolessa vuodessa tulkitaan alko-ongelmaksi.En usko että millään taholla tehdään huostaanottoa siksi että äiti juo pullollisen keskiolutta.
Kuinka kukaan voi kirkkain silmin väittää moista soopaa? - kanuunamamma
nainennainen kirjoitti:
En usko että millään taholla tehdään huostaanottoa siksi että äiti juo pullollisen keskiolutta.
Kuinka kukaan voi kirkkain silmin väittää moista soopaa?hei... eihän kyse ollutkaan nyt "oikeasta totuudesta.."
vaan siitä, kuinka esim naapurit kyttäävät, ja jos ostat pullollisen olutta, niin että naapurit sen näkevät...leimataan sinut juopoksi jne..
vaikka naapuriin, "ehjään" perheeseen kannettaisiin korikaupalla kaljaa, ei siitä kukaan välitä..
siitä oli kyse.
tai ainakin sen tapaisesta..:))) - AdA
kanuunamamma kirjoitti:
hei... eihän kyse ollutkaan nyt "oikeasta totuudesta.."
vaan siitä, kuinka esim naapurit kyttäävät, ja jos ostat pullollisen olutta, niin että naapurit sen näkevät...leimataan sinut juopoksi jne..
vaikka naapuriin, "ehjään" perheeseen kannettaisiin korikaupalla kaljaa, ei siitä kukaan välitä..
siitä oli kyse.
tai ainakin sen tapaisesta..:)))Just noin mä sen tarkoitin, toisilla vaan tuntuu puuttuvan kykyä "lukea" asioita...
Kun yhkikselle se pullo on todellakin sama kuin naapurin isille ja äidille korillinen, näin se vaan menee. - Albina
kerrottiin kirjoitti:
heitä ei otettu huostaan, vaan vietiin avohuoltoon. Lasten isä on nyt siellä käymässä ja ite meen huomenna. Oli tarkoitus mennä tänään yhdessä, mutta ei ole kiva jos lapset näkevät itkeneen äidin.
Tässä samassa jamassa oleva yh-äiti.Voisitko kuvata tilannettasi tarkemmin?
Multa vietiin kahdet muksut jotka ovat iältään 6 ja kohta 5 vuotias,poika ja tyttö.
Lapsen isän rakastajatar soitti,jota se kutsuu vaimoksi, ilmoitti lastensuojeluun huolestuneisuutensa lasten voinnista ja äidin pahoinpitelevän lapsia remmillä.
Perätön väite joka ei pidä paikkaansa.Olen tuohtunut kuin mikä ja raivoissani. - Anonyymi
ei ole kirjoitti:
mitään syytä. Lapsille henkisesti rankkaa, samoin kun meille vanhemmille. Kummatkin kyyneleet silmissä. Puhuttiin tuossa illalla, että nyt taistellaan heitä vastaan.
Täällä nyt sama tilanne, kaksikymmentä vuotta myöhemmin vaan ja sanoin nuorelle että me taistellaan.
- Anonyymi
uskovat kirjoitti:
Minä en tuollaista ymmärrä miten voidaan lapset viedä äidiltä . Entäs lasten isä ei kai hänellä ole mitään asian kanssa tekemistä , sillä tuntuu ihmeelliseltä että viedään silloin kun ovat isän luona . Älä anna niiden murtaa itseäsi , vaan ota asianajaja että saat oikeus apua. Kai siinä jo olisi pitänyt varoitus olla ennemmin. Ei kai noin vaan nyt lapsia voi viedä. . Kerro sitten miten sinulla menee. , toivon asiat järjestyy tsemppiä,
- Anonyymi
niinpä kirjoitti:
Syyttömän ei tarvitse pelätä mitään.Mutta ei kai noin vaan voi lapsia viedä ilmaan mitään selitystä , ihmeellistä sinänsä että ykåleensä tuollaista tapahtuu. Joku syy siihen on oltava
- Anonyymi
uskovat kirjoitti:
Kyllä mielestäni asiassa täytyy olla jotain muuta kun kuulopuheita , ei kai kuulopuheiden vuoksi keneltäkään lapsia voi viedä .
Joku muu syy siihen on täytynyt olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mielestäni asiassa täytyy olla jotain muuta kun kuulopuheita , ei kai kuulopuheiden vuoksi keneltäkään lapsia voi viedä .
Joku muu syy siihen on täytynyt olla.Ehkä juttu on jo rauennut, kun aikaa on jo kulunut 12 vuotta , aloitus vuodelta 2012.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä juttu on jo rauennut, kun aikaa on jo kulunut 12 vuotta , aloitus vuodelta 2012.
Sorry 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä juttu on jo rauennut, kun aikaa on jo kulunut 12 vuotta , aloitus vuodelta 2012.
Ei ole rauennut - ei Raision perhepalveluissa myöskään ole rauennut, vaikka lähes 17 vuotta kulunut;
rikolliset "lastensuojelijat" HETI vastuuseen rikoksistaan - valehtelusta tuomioistuimessa lasten olosuhteista ja lausumista!! - Anonyymi
floora kirjoitti:
tähänkö tää loppu??mitä kävi?saitteko lapset takaisin??voi itku..kerro!
Huumeet ja useita yhden illan suhteita, kannattiko? Lapsille paras vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huumeet ja useita yhden illan suhteita, kannattiko? Lapsille paras vaihtoehto.
vittuahon pirihoro tulee mieleen
- uteliaille
miten teidän on käynyt?
Löysittekö ratkaisun, vai onko asia vielä kesken?- neuvottelu
sitten on vähän viisaampi. Joka päivä oon lapsia käyny kattomassa, he haluavat kotiin. Nuorimmainen alkoi itkemään, tuli paha olo itselle...
- peukkuja pidetään
neuvottelu kirjoitti:
sitten on vähän viisaampi. Joka päivä oon lapsia käyny kattomassa, he haluavat kotiin. Nuorimmainen alkoi itkemään, tuli paha olo itselle...
sinun ja lasten puolesta. Kullä kaikki menee varmasti hyvin. Suojelusta pyydetään että oikeus voittakoon.
- kanuunamamma
neuvottelu kirjoitti:
jo kertoneet syytä?
Miksi huostaanotto tapahtui?
kai jo pitäisi selittää, jos lapset ovat muutaman päivän heillä olleet? - Anonyymi
Asia on edelleen kesken Raision "lastensuojelijoiden" Ja vieraannuttaja äidin valehtelu jatkuu.. Eikä Timo ole mikään isä ja huoltaja käräjäoikeuden lainvoimaisella päätöksellä
- minna
on nimittäin huostaanotettu lapset.
mistähän moinen "lapsirakkaus" johtuu...
http://www.sunpoint.net/~marttakyllikki/ - älä
anna periksi,ei keravan,sos,viranomaiset ole ainoita,jotka tumpeloivat,koko last.suojelu on Suomessa aivan perseestä,kuin jostain keskiajalta,mutta sellaisia on sen työntekijätkin,kuin jotain avohoito potilaita.
- Eliisa
Vähän ihmetyttää, että lapset noin vaan viedään, eikä tunnu edes syytä olevan tiedossa..
Systeemit pyörii kyllä niin hitaasti tavallisesti, et ihmettelen. En millään jaksa uskoa, että syyttä vietäis.
Olisin kyllä utelias tietämään mikä oli huostaanoton syynä. Et jostain syystä ole vastannut niihin kysymyksiin.- nainennainen
Itse neljän lapsen kanssa jo viisi vuotta yksinhuoltajana eläneenä ihmettelen myö shiukan kuinka Keravan kaupungilla on varaa tehdä perusteettomia huostaanottoja?
Varmasti ei pelkän naapurin soiton perusteella lähdetä tekemään huostaanottoa missään kaupungissa.
Joku on ollut pahasti pielessä kun lapset on pois haettu. Kannattaa katsoa peiliin. Yksinhuoltajuus ei ole mikään huostaanoton syy. - Anonyymi
nainennainen kirjoitti:
Itse neljän lapsen kanssa jo viisi vuotta yksinhuoltajana eläneenä ihmettelen myö shiukan kuinka Keravan kaupungilla on varaa tehdä perusteettomia huostaanottoja?
Varmasti ei pelkän naapurin soiton perusteella lähdetä tekemään huostaanottoa missään kaupungissa.
Joku on ollut pahasti pielessä kun lapset on pois haettu. Kannattaa katsoa peiliin. Yksinhuoltajuus ei ole mikään huostaanoton syy.Pojat kun kusailee kanssa ja huutavat kovalla äänellä on varmaan joku yksinäinen naapuri luullut että siellä lapsia hakataan.
Minullamoli. Kauan sitten kaksi pientä lastenlasta luonani poikia molemmat viisi vuotias kahdeksan vuotiaa . Niille tuli riita jostain asiasta ja alkoivat kirjaimellisesti tappelemaan ja se joka oli häviöllä huusi kun hyeena . Jos sen olisi kuullut joku muu niin olisi varmaan luullut että jotain kamalaa tapahtuu minä, pistin lapset autoon ja vein kotiinsa ja sanoin ettei mummon luona huudeta ja tapella . Sitä ääntä ihmettelin jälkeenpäin että mistä sellainen voima huutaa
Jos jotain sellaista on tapahtunut näidenkin poikien kanssa että ovat nahistelleet ja pitäneet elämää ja se on tulkattu väärin , ja ilmoitettu.maillä pojillakin rajut otteet tuossa iässä kun riitelevät
- jokuvaankovdf
Laitappa asiasta biovanhempien palstalle siellä saat neuvoa ja tukea tilanteessasi
- Anonyymi
Minulla edessä sama, kai sairaslomaa haettava ,en kykene töihin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279