ottamassa papukaijaa

HIS

kuinka paljon papukaijat maksavat? mistä niitä saa? Ovatko ne helppohoitoisia?
Voitte myös kertoa lisää papukaijoista.

12

2136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sansu

      tietysti siitä, minkä rotuisen papun meinaat ottaa. Papukaijojen hinnat vaihtelevat rodun mukaan. Undulaatti (joita itselläni on 4) maksaa eläinkaupoissa n.20-40€, nymfipapukaijat(neitokakadut) ovat n.60-130€ ja isommat ja pitkäikäisemmät lajit menevät jo aika hintaviksi. Papukaijoja myydään eläinkaupoissa ja tietysti papukaijakasvattajilta. Myös helppohoitoisuus riippuu lajista. Papukaijoja tulisi ottaa ainakin kaksi, ellei sinulla itselläsi ole erittäin paljon aikaa pitää linnullesi seuraa. Kaikki riippuu oikeastaan paukaijan rodusta.

    • ginja*

      moikka! sä kysyi että paljonko papukaijat maksaa. no mä sanoisin että se riippuu siit et minkälaisen aiot ostaa. undut maksaa 30euroo ja esim.kakadut 1000-2000 euroo! joten aika ruimasti rahaa! mulla on kaks unduu ja ne on ihanii! ilmoittele jos viestistäni oli apuu. viikon loppuna mä en kirjoittele. moido!

    • *Vipsu*

      Undulaatit on siis ne halvimmat, ja aloittelijan laji. Nymfipapukaija/Neitokakadu menee myös aloittelijalle, tosin se on hieman vaikeampi hoitoisempi. Loppupäässä on kaikki kunnon kakadut, ja papukaijat joiden hinta huimaa päästä, ja hoitokin on priimusluokkaa, eli hyvin vaativaa.
      Olet mitä ilmeisemmin aloittelija, joten suosittelisin undulaatteja tai nymfipapukaijaa/paria sellaista, ellei ole tarpeeksi aikaa seurustella.
      Iso papukaija ei ehdottomasti eikä missään nimessä sovi aloittelijalle!

    • eläintenystävä

      Undulaatti: 20-40 euroa, eläinkaupasta tai kasvattajalta, parvilintu (vähintään pareittain)

      Neitokakadu (vanhentunut nimi nymfipapukaija): n. 80 eurosta ylöspäin, harvinaisemmat värimuunnokset maksavat enemmän, eläinkaupasta tai kasvattajalta, parvilintu (vähintään pareittain)

      Kaijaset: 80-120 euroa per lintu, eläinkaupasta tai kasvattajalta (kasvattajia aika harvalukuisesti), pidettävä pareittain

      Tässä ovat nämä helppohoitoisimmat lajit, jotka soveltuvat hyvin aloittelevalle lintuharrastajalle. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan linnut kasvattajalta, jolloin ne ovat kesympiä ja asiantuntevassa hoidossa kasvaneita. Saat myös hyviä neuvoja kasvattajalta eläinkaupan mahdollisten väärien sijaan.

    • kukkis

      Jos meinaat jotain "isompaa" lajia,niin itse omistan harmaapapukaijan enkä sanoisi että sen hoitaminen mitään "työtä" oisi!

      Riippuu paljon lajista...omani maksoi 8000 (mk)

      Eikä isompi laji tarvitse lajitoveria,koska itse luopuisin jo ajatuksessa jos ei aikaa papukaijalle löydy!

      • Kaija

        Niin, ei se papukaijan hoitaminen ehkä "työtä" ole, jos siitä pitää, mutta paljon aikaa ainakin isot tai ilman paria ihmisen kanssa asustavat kaijat vaativat. Omistajan pitää myös tietää, miten lintua pitää kouluttaa ja käsitellä alusta asti. Muuten lintu voi tulla kiukkuiseksi ja kovin hankalaksi käsitellä (tai alkaa nyppiä itseään) ja sitten se hoito alkaa jo ollakin "työtä". Joten harkitse tarkoin ja hanki tietoa!


    • ada

      Hei vain!
      Joo noi papukaijat ei välttämättä oo kauheen halpoja, itelläni on rakkauspapukaija joka makso partnerinsa kanssa vanhassa rahassa n.450 mk. Aika useat eläinkaupat myy papukaijoja, mut sillon kannatta olla tarkkana minkälaisen ostaa että se on varmasti terve. Omani ei oo kauheen helppohoitoinen ja se on mun eka lintuni mutta ajan myötä opin hoitaa sitä omalla tavallani.

      Kannattaa lainata kirjastosta tietokirjoja papukaijoista, niissä on tarkemmin eri yksilöiden hoidosta. Ennen kaikkea papukaijan omistaja tarvitsee KÄRSIVÄLLISYYTTÄ sillä nää tuhoo jonkin verran huonekaluja ja paskoo minne haluaa. Mut toi johtuu myös siitä että mun lintuni ei oo kesy, mutta muuten se on tosi ihana ja hassu...

      Kannatta ajatella myös sitä jaksakko hoitaa papukaijaas koko sen elin iän. Mun yksilöni voi elää hyvin hoidettuna yli 21 vuotta, se on ollu nyt 7 vuotta mulla ja haluan sen elävän viä mahdollisimman kauan. Onhan noi loppujen lopuksi tosi ihani pitää.

    • don

      Minulla on n.6-v tanskantuoti amatzonpariskunta.
      Olen harkinnut niistä luopumista olosuhteiden muuttumisen vuoksi. Juopuminen ei tule olemaan helppoa. Pari aloittelee pesintää, ne ovat terveet ja eloisat ja molemmat puhuvat. Olen ajatellut hinnaksi 2400e ja tilavan, näyttävän häkin saa kaupanpäälle arvo 500e.

      • Anne

        Älä osta amazonia ensimmäiseksi linnuksesi. Vaativat paljon huomiota ja vapaa-aikaa sekä ison häkin. Jos olet nuori, alle 18, tai muuten tulevaisuus vielä epäselvä, ota lyhytikäisempi.
        Puhun kokemuksesta. Ovat niin upeita eläimiä, että luopuminen satuttaa niin ihmisiä kuin lintuja.


    • NYMFI-FANI

      moi! oon alottelia,joten haluisin helppo-hoitosen linnun. Ajattelin nymfipapukaijaa, mut tarvisin mahdollisimman tarkan tiedon hinnast. Et jos joku vois kertoo tarkkaan okei. (ilmottakaa jos tiiätte)

    • hollandicus

      Hyviä sivustoja tiedon hankkimiseen:

      www.neitokakadut.com/
      www.kaijuli.fi/ (tuolla myös erittäin aktiivinen keskustelufoorumi!)
      www.papukaija.fi/

    • Lintu-Fani

      Mun unduist toinen makso 50€ ja se oli kaupast toinen oli kasvattajalt ja se on harvinaisempi ni se makso 100€ nii hinnaks sanoisin 30€-100€ undulaateist.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe