Corolla Sprinteri71

ari

Olen ajatellut ostaa vuosikausia ladossa seisoneen Toyota Corolla Sprinterin vuosimallia 1971. Auto on maalattu kertaalleen uudestaan ja siinä on muoviset etulokasuojat. Kone on jumissa, koriltaan peli on kuitenkin hyvä. Kannattaako Tojoa ryhtyä laittamaan ja saako siihen ylipäätään helposti osia ja jos saa niin mistä?

9

2337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne69

      Siihen käyvät suoraan uudempien takavetomallien koneet. Vesipumppu on otettava vanhasta, sillä uudemmalla pumpulla siivet tulevat liian lähelle jäähdytintä. Kytkinlevy on otettava vanhasta, sillä kytkinakseli on ohuempi kuin uudemmassa.

      Uudemmasta mallista kannattaa ottaa ilmansuodatinkotelo, jossa on lämminilmanotto. Näin ei tarvitse käyttää jäänestoainetta bensiinissä.

      Jos joudut vaihtamaan perän, huomaa että Sprinterissä (KE-17) on pidempi välitys kuin KE-10:ssä ja KE-20:ssä. Tästä johtuen Sprinterin huippunopeus on n.15 km/h suurempi kuin KE-10/20:n. Nopeutta rajoittaa kierrosluvulla 5500 rpm sekoavat venttiilit. Mitenhän vaihdelaatikko? Mittarivaijerin välitys lienee erilainen. Vai olisiko ero nopeusmittarissa?

      Itse ajelin -70-vuosimallin Sprinterillä 80-luvun lopulla. Silloin paikallisesta Toyota-liikkeestä löytyi mukavasti osia, tosin tilaamalla ja hinnatkaan eivät päätä huimanneet. Tekniikka on identtinen KE-10:n kanssa lukuunottamatta perävälitystä. Varaosaliikkeistä lienee turha osia etsiskellä. Ehkä jotain jarrupalojen ja pallonivelien tapaisia osia vielä löytyy. Purkamoillakaan ei noin vanhoja vehkeitä enää näy...

      • mika

        Jos osia ei muuten löydy niin toyotan omat likkeet eli hesassa itäkeskus ja kaivoksela on tilannut minulle joitain osia euroopan keskusvarastosta sieltä viimeistään on löytynyt osat..;)


    • Jani

      Niin minua auto kiinnostaa! Ajamme rallia samanlaisella autolla ja varaosat ovat aina tervetulleita! Jos siis et itse autosta innostu, niin laitappa osoite, niin haetaan auto pois...

      [email protected]

    • osia

      kauhajoen varaosalla on paljon vanhojen corollien osia suoraan hyllyssä! muihinki merkkeihin kannattaa kysellä!

    • Toyota Sprinter

      Onko Sprinter viälä ladossa ....ostan se osa autoksi

      terv Aki Vuorela
      gsm 0400360765

    • corrollanosat

      multa corollaan kone loota perä tolpat jordaani yms valmiiksi purettuna sopivasti ja kivasti yht [email protected]

    • Starikka 64½

      Niinpäniin tulihan tuollainen Tojota joskus 1972 ostettua kolariautona Säkylästä ja korjasin sen myös.

      Kolme tonnia markkoina maksoivat osat, oli kolaroitu apparin kylkeen kunnolla, lunariin olisi mennyt jos olisi ollut vakuutus.

      Mahtaako vielä peltiseppäoppilas (Huittinen) olla hengissä joka auton aikoinaan myi minulle.

      Jouduin vielä parin käyttövuoden jälkeen vaihtamaan peräosan, kännikuskin (silloisen omistajan) ajaessa sen petäjään Hallin tiellä Jämsässä.

      Vaihdoin värin punaiseksi ja myin auton paikalliselle jobbarille, joka välitti auton Hesaan aikoinaan.

      • gtretg

        Mä ostin sellaisen punaisen hesassa auikoinaan jobbariliikkeestä eka autoksi. Oli paska ja ruostui käsiin apparin åpuoli ja koko perä. Olikohan sun pakkelikorjaama yksilö se?


    • Keimola

      Kytkinakseli KE17 Sprinterissä ja 1976 KE20 sama , eli levy käy . Vaikuttaisi , ettei pumppukaan aiheuta ongelmia , vaan KE20sen tuulettajan siivet . Jos vanha 1,1 kone , niin siinä voi olla enemmän eroja 1,2seen .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe