Näin yhden kuolinilmoituksessa tällaisia nimiä, he ovat varmastikin tälle kuolleelle sukua:
Ariadne
Daria
Marina
Kosma
Romano
Varvara
Mitro
Nonna
Domna
Stefan
sukunimiä ei kenelläkään, kuolleen sn. Repo! Helsinkiläinen! mielipiteitä nimistä?
Kummia!?
8
1327
Vastaukset
- Tilhi
Kuulostavat venäläisille. Voihan kyseessä olla suomalais-venäläinen suku.
- Suvi
Ei siis välttämättä venäläisiä, vaan suomalaisia ortodokseja. Minusta heillä on tuon tyyppisiä nimiä.
- Heidi
Suvi kirjoitti:
Ei siis välttämättä venäläisiä, vaan suomalaisia ortodokseja. Minusta heillä on tuon tyyppisiä nimiä.
Olen ortodoksi ja täältä rajan "tuntumasta"(Joensuusta)...ja nimeni on Heidi. Sukuni suurimmaksi osaksi on ortodoksista...nykyisin nimet ihan tavallisia mm. mummoni on Anna ja isomummoni oli Maria. Luultavastikkin ortodoksejen nimet olivat 1800-luvulla venäläistyyppisiä mm. Dimitrei ja Ivan ovat isosisoukkejani. Luulisin kyllä ett Romano ei ole ihan Venäläinen nimi. Jaa, kaipa siitä kuolinilmoituksesta näkyi oliko kuollut ortodoksi? No, en ossaa kyl auttaa mistä moiset nimet tulevat.
- kaneli
Suvi kirjoitti:
Ei siis välttämättä venäläisiä, vaan suomalaisia ortodokseja. Minusta heillä on tuon tyyppisiä nimiä.
Kyllä mäkin veikkaisin ortodokseiksi.
Eiks Mitro Repo ole ortodoksisen kirkon piispa tms? Ja helsinkiläinen.
- sarja
Repo on vanha karjalainen ortodoksinen sukunimi. Ja etunimetkin näyttävät tulleen sieltä samalta suunnalta lähes kaikki. Muutama muualta ilmeisesti mukaan tarttunut on joukossa; saattavat olla suvun nuorimpia, joille on annettu "länsimaisemmat" nimet jostain syystä.
- Mitro tunnetuin
nuo kaikki ovat rovasti Tapani Revon ja Elisabet Revon lapsia, Ariadne varmaan lapsenlapsi
- ziisushalleluuuujaa
Mitro Repo, meppi
- Anonyymi
Varvara ja Romano olivat koulutovereitani Mäkelänrinteen yhteiskoulussa.
Mitro on sama kuin isä Mitro. Perheen isä toimi koulussamme ortodoksi uskonnon opettajana ja heillä oli iso oerhe.
Olen koityanut löytää Varvaraa täältä googlesta. Romanosta näyttää tulleen erinomainen viulusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121236
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201111- 1381003
- 98833
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten308792Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514