Onko kellään käynyt, että viedessä auton huoltoon (Astra 2.2 2001) niin siihen on vaihdettu nokkaketju ? Vaikka autolla on ajettu vasta 60000 km. Mulle sanottiin että nyt on kuulemma joku kamppania vaihtaa niitä, eikä kyllä kuulemma maksa mulle mitään.
jakoketju
6
934
Vastaukset
- Asentaja
Kyllä 2.2 :iin vaihdetaan takuuna uusi ketju, tiettyyn moottorisarjaan, ettei se myöhemmin aiheuttaisi ketjun pettämistä voitelun puutteen takia. Sarjassa on myös uusi voitelusuutin ketjulle.
- astra
Soitin tänään metroautoon ja ei kuulemma vaihdeta ketjua jollei siinä ole vikaa(epätavallinen ääni, kolina).
Voitko valaista missä opel huoltamossa jakoketju vaihdetaan, eikä ole mikään kamppanja/tehdasvika kuulemma. - Asentaja
astra kirjoitti:
Soitin tänään metroautoon ja ei kuulemma vaihdeta ketjua jollei siinä ole vikaa(epätavallinen ääni, kolina).
Voitko valaista missä opel huoltamossa jakoketju vaihdetaan, eikä ole mikään kamppanja/tehdasvika kuulemma.Liikkeissä tiedetään mihin koneisiin se vaihdetaan ja kutsukirjeillä muistaakseni kutsutaan ao autot yleensä huollon yhteydessä tehtävään remppaan. Puhelimessa sitä ei voida sanoa ellei kerro autostaan tarvittavia tietoja kuuluuko siihen satsiin. Jos ääni kuuluu jakopäästä niin alkaa olla jo kiire...
- huhhuh
Tosiaankin, Opel on vaihdellut ketjuja näihin 2.2-koneisiin ilmeisesti valmistusvirheisten ketjujen takia.
Mullakin auto kävi tarkastuksessa viime vuonna ja todettiin, ettei autossa ole viallista ketjua.
Kuukausi takaperin autosta sitten hävis tehot maantiellä. Tuomio oli, että jakoketju oli mennyt POIKKI ja turmio oli selvä. Onneksi tarinalla oli onnellinen loppu. Autoon tuli maahantuojan kustannuksella tehdasuusi moottori :)
Tarkastuta/vaihdata ihmeessä ketjusi.- huhhuh
Niin, ja auto oli Vectra vm. 2001, ajettu reilut 50tkm.
- Anonyymi00006
Mulla sitten napsahti vaihdettu jakoketju takuun jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521181
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901157Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171030- 17878
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112758Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64722- 12697
- 38609
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..70591