Sallitut syötävät?

Riikka

Voikohan Kanille antaa..

- Tuoretta pinaattia?

- Retiisiä?

- Persikkaa?

- Kesäkurpitsaa?

Olen antanut kiinankaalia, parsakaalia, omenaa, päärynää, kurkkua, porkkanaa ja salaatinlehtiä. Näitä annan aamulla ja illalla yhtä kerralllaan.

Lisäksi pupuni saa tietenkin pellettejä, heinää ja herkkuina n. pari kertaa viikossa kuivia leivän kannikoita, banaania, jyvätankoja ja maitonappeja.

Mitä muuta voisin antaa? Haluaisin mahd. vaihtelevan ja monipuolisen ruokavalion pupulleni.

12

3404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupuli

Kaalikasveja en ole uskaltanut kauheesti antaa,muodostaa kaasua.Enkä kyl tuoretta pinaattiakaan välttämättä antais.Keitetyt perunat on herkkua.

• Veca

Kyllä mun mielestä pinaattia voi antaa, ihan terveellistähän se on. Mun oma kani tykkää myös persiljasta.

• Laura

Olen eläinkaupasta (josta pupuni ostin) kuullut että parsakaali sekä kiinankaali ovat kaaleista ne joita voisi pieninä määrinä antaa. Tosin kani pitää totuttaa varovasti näihin. Kaalit saattavat tosiaan muodostaa kaasua suolistossa, ja se voi olla vaarallista kanille, joka ei osaa piereskellä.

Meidän kanineiti Kaneli on saanut molempia mainitsemistani kaaleista ja pitää niistä tosi paljon. Lisäksi Kaneli tykkää kurkusta, salaatista ja porkkanasta.

Tietääkö joku saako tomaattia antaa? Entäpä hapankorppua? Näkkäriä Kaneli on saanut ja tykkää valtavasti!

• pupuli
        Laura kirjoitti:

Olen eläinkaupasta (josta pupuni ostin) kuullut että parsakaali sekä kiinankaali ovat kaaleista ne joita voisi pieninä määrinä antaa. Tosin kani pitää totuttaa varovasti näihin. Kaalit saattavat tosiaan muodostaa kaasua suolistossa, ja se voi olla vaarallista kanille, joka ei osaa piereskellä.

Meidän kanineiti Kaneli on saanut molempia mainitsemistani kaaleista ja pitää niistä tosi paljon. Lisäksi Kaneli tykkää kurkusta, salaatista ja porkkanasta.

Tietääkö joku saako tomaattia antaa? Entäpä hapankorppua? Näkkäriä Kaneli on saanut ja tykkää valtavasti!

en oo ihan varma,mut tuntuis siltä,ettei kantsi kauheesti antaa.Voi olla turhan hapokasta.

• tipsu

pinaattia en kehoita antamaan..
      eikä retiisiä..
      älä myöskään anna persikkaa ja kurpitsaa.. kanille voi tulla helposti ripuli..
      ei ehkä kannata antaa parsakaalia ja kurkkua eikä kannata antaa joka ilta ja aamu niin paljon antaa aina viikottain/kerran viikossa herkkuja kanileen ja banaania ei ainakaan kun kerran kuukaudessa sen poskiin voi jäädä banaania...

• kysympähän vaa

miks ei kurkkua? ja eiköhän se oo luonnossaki sillee et jänikset syö tuoretta suurimmaks osaks ravinnosta? ainaki kesäisin. Meillä kanille kylla yritetään antaa päivittäin tuoretta muttei kuitenkaan liikaa.

• sitäsopiimiettiä

meidän kanit syö paahtoleipää ja porkkanaa tai omenaa jaja heinää sitten juotavana on aina vettä :)

• seonsekani:>

joo olen samaa miettinyt ...:>meidän kani rakastaa viinirypäleitä:D..syö aivan hulluna, tykkää myös voikukan lehdistä niinkuin varmaan kaikki tiedätte :D.. suosittelisin juuri näitä tuoreita juttuja jos vain kani on tottunut syömään tuoretta: D

• kotkotjapuuppoo
    • kan'i

Kanille voi antaa korppua (se on hyvää hampaille) ja voi tomaattia vähän antaa ainakin minun mielestäni..

• kanyya

Mun kanit saavat aamupalaksi aina jotain tuoretta, usein porkkanaa, salaattia ja banaania/omenaa/kurkkua. Kesäisin saavat myös voikukan lehtiä. :)

• 5+8

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      121
      1250
    2. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      113
      951
    3. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      42
      690
    4. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      274
      683
    5. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      15
      620
    6. Jos tunnistit...

Voit hyvin ottaa yhteyttä...olisi mukava jutella☺️
      Ikävä
      59
      597
    7. Väsynyt odottamiseesi, M.

Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym
      Ikävä
      38
      505
    8. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      59
      495
    9. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      36
      491
    10. Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!

"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on
      Maailman menoa
      190
      476
    Aihe