Hei,
oon menossa Washingtoniin, mistähän sais halvimmat lennot?
Mitä must-nähtävyyksiä kaupungista löytyy ja onnistuuko liikkuminen ilman autoa?
Entäs ostosmahdollisuudet?
Washington DC
6
917
Vastaukset
- !!!
Olen käynyt Washington DC:ssä viime syksynä. Todella hieno kaupunki. Jos hotelli on ihan keskustassa niin autoa ei tarvitse. Muutenkin hyvät bussi/metro yhteydet kaupungissa. Nähtävyyksiä siellä riittää vaikka muille jakaa. Ikävä kyllä nykyisin ei enää pääse sisälle esim. valkoiseen taloon, mutta sen ympärillä on mukava puistoalue, jossa voi käydä kävelyllä. Lähes kaikki museot sijaisevat yhden kadun varrella ja niihin on vapaa pääsy, joten siitä vaan valitsemaan mieleiset. Kannatta käydä myös kävelemässä Arlingtonin hautausmaalla, siellähän palaa myös JFK:n ikuinen tuli. Myös muita tunnettuja henkilöitä on haudattu sinne.
Ostospaikoista ei kaupungissa ole pulaa. Katujen varret ovat täynnä pieniä kauppoja ja ihan keskustassa on yksi todella iso tavaratalo (vähän niinkuin Stockman). Varsinaiset ostoskeskukset sijaitsevat hieman sivummalla keskustasta, mutta kulkuyhteydet niihin ovat hyvät.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. ilmoittele palattuasi miten matka meni!- Aurelie
Kiitos vinkeistä!
Mä olen perillä puoli vuotta, joten varmasti on aikaa kiertää kaikki mahdolliset museot läpi.
Mietityttää vaan toi liikkuminen, kun autoa en ajatellu hommata... Mutta oot siis sitä mieltä että julkisia löytyy ja niitä myös uskaltaa käyttää?
Tarkoitit mainitsemillasi ostoskeskuksilla ihan kaupungin alueella olevia ostoskeskuksia vai olivatko ne muiden osavaltioiden puolella?
Kävitkö missään outlet mall:ssa? - !!!
Aurelie kirjoitti:
Kiitos vinkeistä!
Mä olen perillä puoli vuotta, joten varmasti on aikaa kiertää kaikki mahdolliset museot läpi.
Mietityttää vaan toi liikkuminen, kun autoa en ajatellu hommata... Mutta oot siis sitä mieltä että julkisia löytyy ja niitä myös uskaltaa käyttää?
Tarkoitit mainitsemillasi ostoskeskuksilla ihan kaupungin alueella olevia ostoskeskuksia vai olivatko ne muiden osavaltioiden puolella?
Kävitkö missään outlet mall:ssa?Jep, tarkoitin kaupungin alueella olevia. En itse ajan puutteen vuoksi ehtinyt käydä kuin George Town:n mall:ssa. Mutta kuulemma myös Pentagonissa on hyvä ja hieno paikka! Kyllä me ainakin julkisilla liikuimme ja kaikki meni hyvin. Kaupunki on mielestäni ihan rauhallinen ja muutenkin viihtyisä. Täysin erilainen kuin muut jenkkilän suurkaupungit (esim. Los Angeles tai San Fransisco)! Mutta ainahan sitä kannattaa hieman varuillaan olla, liika varovaisuus ei koskaan ole pahasta. Itse vaan en törmännyt mihinkään turvattomuuksiin.
Hauskaa matkaa ja kirjoittele kuulumisia sieltä Washingtonista, jos netti on käytössä! Itse toivon taas ensi syksynä pääseväni samalle reissulle Washingtoniin (kuin mitä viime syksynä), kun jäi vielä niin paljon näkemättä! - Aurelie
!!! kirjoitti:
Jep, tarkoitin kaupungin alueella olevia. En itse ajan puutteen vuoksi ehtinyt käydä kuin George Town:n mall:ssa. Mutta kuulemma myös Pentagonissa on hyvä ja hieno paikka! Kyllä me ainakin julkisilla liikuimme ja kaikki meni hyvin. Kaupunki on mielestäni ihan rauhallinen ja muutenkin viihtyisä. Täysin erilainen kuin muut jenkkilän suurkaupungit (esim. Los Angeles tai San Fransisco)! Mutta ainahan sitä kannattaa hieman varuillaan olla, liika varovaisuus ei koskaan ole pahasta. Itse vaan en törmännyt mihinkään turvattomuuksiin.
Hauskaa matkaa ja kirjoittele kuulumisia sieltä Washingtonista, jos netti on käytössä! Itse toivon taas ensi syksynä pääseväni samalle reissulle Washingtoniin (kuin mitä viime syksynä), kun jäi vielä niin paljon näkemättä!Tosi hyvää informaatiota sulla, kiitos kun viitsit vastailla.
Minua kiinnostaa paljon juuri tuo Gergetownin ostoskeskus, koska tulen asumaan lähellä Georgetownia.
Kiva kuulla että julkiset toimii, autoa en jatellut hommata.
Odotan lähtöä kovasti! - miku
Aurelie kirjoitti:
Tosi hyvää informaatiota sulla, kiitos kun viitsit vastailla.
Minua kiinnostaa paljon juuri tuo Gergetownin ostoskeskus, koska tulen asumaan lähellä Georgetownia.
Kiva kuulla että julkiset toimii, autoa en jatellut hommata.
Odotan lähtöä kovasti!D.C:n ympäristö on todella kaunis ja varsinkin keskikaupunki sekä kaupungin länsipuoli on todella siistiä. Itäpuoli on sitten tarina ihan erikseen. Esim joku Anacostia on ihan painajainen, sinne ei kannata lähteä edes katsomaan. Saattaa tulla luoti ja tappaa...
Parhaat ostosmahdollisuudet menevät käytännössä ohi ilman autoa. Keskusta-alueella ei ole kovin kummoisia ostoskeskuksia joten suosittelen auton hankkimista.
Mielestäni parhaita paikkoja ovat olleet:
Potomac Mills noin 0,5 tuntia autolla suoraan etelään
Tysons Corner Virginian puolella Mc Leanissa
Leesburg Outlet mall noin 1h länteen
Sitten on paljon pienempiä ostoskeskuksia kaupungin ympäristössä ja niihin on käytännössä mahdoton päästä ilman autoa. Joku Pentagon Cityn Mall on ihan ok ja sinne pääsee metrolla, mutta D.C.n ulkopuolelle ei julkiset juuri yletä.
tässäpä jotain... - dc!
miku kirjoitti:
D.C:n ympäristö on todella kaunis ja varsinkin keskikaupunki sekä kaupungin länsipuoli on todella siistiä. Itäpuoli on sitten tarina ihan erikseen. Esim joku Anacostia on ihan painajainen, sinne ei kannata lähteä edes katsomaan. Saattaa tulla luoti ja tappaa...
Parhaat ostosmahdollisuudet menevät käytännössä ohi ilman autoa. Keskusta-alueella ei ole kovin kummoisia ostoskeskuksia joten suosittelen auton hankkimista.
Mielestäni parhaita paikkoja ovat olleet:
Potomac Mills noin 0,5 tuntia autolla suoraan etelään
Tysons Corner Virginian puolella Mc Leanissa
Leesburg Outlet mall noin 1h länteen
Sitten on paljon pienempiä ostoskeskuksia kaupungin ympäristössä ja niihin on käytännössä mahdoton päästä ilman autoa. Joku Pentagon Cityn Mall on ihan ok ja sinne pääsee metrolla, mutta D.C.n ulkopuolelle ei julkiset juuri yletä.
tässäpä jotain...Oon asunut aivan Georgetownin vieressä ja se on D.C:n parasta seutua!! Hienoja taloja, m-streetin ostosmahdollisuudet etc. Georgetown University:n kuuluisin entinen oppilas on muuten Bill Clinton ja yliopisto on muutenkin arvostettu.
Julkisilla pääsee aika hyvin liikkumaan. Metro on nopea ja siisti. Bussit siistejä myös mutta liikenteessä matka saattaa kestää aika kauan. Käytetäänkin paljon syöttöliikenteessä metrolle.
D.C on ihan erilainen verrattuna keskiverto jenkkilään mm. siitä syystä että kaupungissa on maailman kaikkien maiden lähetystöt ja paljon ulkomaalaisisia muutenkin (esim. maailmanpankin palveluksessa). San Franciscon ohella mielestäni eurooppalaisin kaupunki
Nähtävyyksiä tuossa jo tulikin mutta lisäksi suosittelen pyöräilemään Potomac joen rantapenkereelle rakennetuilla pyöräteillä. Pyörällä pääsee aina Mount Vernonille asti, joka on George Washingtonin kotitalo (todella suosittu turistikohde). Lisäksi kaupungin eteläpuolella on viikonoppuressua varten (autolla) paljon muitakin historiallisia kohteita. Esim. paikka jossa oli ensimmäinen siirtokunta. Netistä kyllä löytyy ja matkaoppaista lisätietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205233Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271605- 1011470
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701419Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361349- 491338
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761282Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541065- 86955
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50948