Hormonit sekaisin

PMS ?

Olen 38 v. kotiäiti/maatilan emäntä.
Neljän raskauden jälkeen alkoivat mielialan
muutokset, pääasiassa ennen kuukautisia; pinna palaa helposti, jännittäminen, yövalvomiset, perheriidat,"vanne pään ympärillä", sekavat ajatukset jne...
Gynekologi määräsi Femoston-hormonit, jotka vähän helpottivat oireita, mutta tosi vähän.
Onko muilla kokemusta vastaavasta? Onko psykiatri
seuraava osoite ?

6

2500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

minulla samanlaisia oireita. Joskin mielialan vaihteluihin liittyi myös aika voimakkaita masennus fiiliksiä.. Niinpä luin jostakin, että ko vaivoihin voi käyttää myös mielialalääkettä ja päätin kokeilla. Nyt olen syönyt Seronil 20mg kapseleita ja voin vain todeta, että on HELPOTTANUT! Olen myös 38vuotias ja kahden esimurkku ikäisen äiti, joten voimia tarvitaan.. Lieneekö meillä jo vaihdevuodet alkaneet? Ei anneta vielä periksi! Jotenkin koen, että kokeilen mieluummin tätä lääkitystä jonkin aikaa, kuin että kokeilisin hormooneja. En tiedä mikä on paras vaihtoehto, rintasyöpä riski vähän arveluttaa näissä hormooni hoidoissa. Vaikka voihan se toki tulla ilmankin! Tämä on kai tätä naisen elämää... Voimia sinulle!

• Sekopää äippä

...että joillakin toisillakin on samanlaista.
        Tämä on minusta ainakin vähän sellainen juttu,
        josta ei kamalasti puhuta, vaikka se jo helpottaisi edes vähän. Viisikymppisten kuumista
        aalloista ym. vaihdevuosioireista kyllä on juttua.
        Nää on kai niitä esioireita! Kyllä minäkin sen masennuksen vielä siihen listaani lisään. Kiitos
        lääkevinkistä, taidan vaihtaa. Hormonihoito on tosin poistanut ovulaatiovaivat (turvotus ym.)
        mutta tietysti se syöpäriski vähän pelottaa.
        Onneksi niitä hyviä päiviä ja öitä on kuitenkin
        enemmän ! Talvi-iloa!

• kokemusta on

Ota käyttöön lääkkeiden sijasta Herbalife-tuotteet. Säännöllinen käyttö poistaa kaikki oireesi. Saatuasi kaikki tarvitsemasi vitamiinit ja hivenaineet, elimistö korjaa itse itsensä.

• sekopää äippä

Onks nämä Herbalifet luontaistuotejuttuja ?
        Olen kyllä valmis kokeilemaan melkein mitä vaan, jos jostakin helpotusta löytyis!
        Näitä voi varmaan kysellä luontistuotekaupasta?

• kokemusta on
        sekopää äippä kirjoitti:

Onks nämä Herbalifet luontaistuotejuttuja ?
        Olen kyllä valmis kokeilemaan melkein mitä vaan, jos jostakin helpotusta löytyis!
        Näitä voi varmaan kysellä luontistuotekaupasta?

Herbalife on puhdas luonnontuote, luonnonmukaisilta viljelmiltä otettuja kasviksia ja yrttejä jotka on kuivattu ja kasattu, kiinalaisten oppien mukaan nykyajan teknologialla. Siis puhdasta luonnontuotetta. Niitä ei saa luontaistuotekaupoista ainoastaan itsenäisiltä jälleenmyyjiltä. Jos et tiedä mistä löytää jälleenmyyjän, niin soita puh. 044-3636851, niin kerron.

• Äitee..

Täälläkin yksi hormoni hirmu. Minulla kaksi lasta ja ikää 28v. Itse kärsin myös unettomuudesta, hermostuneisuudesta, rauhattomuudesta ja välillä tuntuu että järki on lähdössä päästä. Olen niin "onnekas" että oireet saattaa alkaa jo 2vko ennen kuukautisia ja joskus oireet tulee vasta kun kuukautiset loppuu. Mitään hormoneja tai lääkkeitä en ole kokeillut enkä mielellään lähde kyllä kokeilemaankaan. Yritän selvitä hyväksymällä naiseuteni ja kamalan ihanat hormonini. Millastakohan se sitten on kun vaihdevuosi ikä iskee..huh huh. Voimia kaikille hormoni hirmuille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe