toimintaa !

kätkäläinen

joulun jälkeinen saldo 6,kettua 4,supikoiraa 1,näätä ja jahdin päätteeksi ilves. vuosia kestänyt aktiivinen peto pyynti on lisännyt teeri ja metso kantaa uskomattoman paljon arvio,3.kertaiseksi ! antaa aikalailla intoa pienpeto pyyntiin.

10

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari

      On se vaan hyvä että joku kehtaa niitä metsästää.
      Itsehän pääsin vasta nyt hommaan kiinni. Toivottavasti joskus pääsen samoihin lukemiin tai edes lähelle! Onnee ja samanlaista jatkoa!! =)

      • näin on

        yksin ei näitä määriä saa pois, mut onnex on innokas kaveri piiri. viime viikon loppuna 2,kettua lisää. tv:kätkäläinen


      • mika

        supikoirat alkavat liikkua kun lämpötila menee asteille ja pianhan alkaa kiimakin, siispä suksille ja jäljestämään.. kun luola löytyy se on siinä ! aktiivisella liikkumisella syntyy tulosta ! lintu-kanta palkitsee aktiivisen pien-peto metsästäjän.


    • Ilves

      Voi onnetonta, vielä ilveksenkin menit tappamaan... Ei sinulla muita töitä arvattavasti ole.

      Oletko tullut ajatelleeksi, että ne metsälinnut on kettujen ja ilvesten - huom. ei ihmisten - ruokaa.

      Voisit keskittää tarmosi metsäluonnon ennallistamiseen ja varjelemiseen, niin eläinkannatkin elpyisivät. Luonnonmukaisten ympäristöjen tuhoutuminen on eläimien katoamisen suurin syy. Siinä savotassa riittää oikeasti tärkeää työtä.

      Toivottavasti maltat myös jättää ne metsäkanalinnut ampumatta, kun niistä näin kovasti huolta kannat.

      • kätkäläinen

        en itse ampunut ilvestä mut jahdissa olin mukana. kannattaisi liikkua metsissä ja seurata luontoa puolueettomin silmin, vois peto tuhotkin tulla havaituksi. ja jokainen järkevä metsästäjä ilman muuta metsästää kanalintuja viisaasti ja säästellen.kyllähän ihminenkin eli lihalla jo kivikaudella !


      • Ilves
        kätkäläinen kirjoitti:

        en itse ampunut ilvestä mut jahdissa olin mukana. kannattaisi liikkua metsissä ja seurata luontoa puolueettomin silmin, vois peto tuhotkin tulla havaituksi. ja jokainen järkevä metsästäjä ilman muuta metsästää kanalintuja viisaasti ja säästellen.kyllähän ihminenkin eli lihalla jo kivikaudella !

        Luonnossa olen liikkunut arvioivin silmin ilmeisesti enemmän kuin sinä ja koko jahtiporukkasi yhteensä.

        Jos liikkuu avoimin silmin ja seuraa muutenkin aikaansa havaitsee heti, mikä nk. petovahingot aiheuttaa: Se on kaikkein haitallisin peto nimeltä pahantapainen ja taitamaton ihminen. Nämä luonnon tuhot ovat laaja-alaiset, jatkuvasti etenevät ja niiden korjaamisessa menee luonnolla oma aikansa.

        Jos ihminen malttaisi pitää näppinsä erossa luonnosta ja jättäisi kerta kaikkiaan surkean mestarointinsa, niin luonto alkaisi välittömästi palautua tasapaínoon ja voimaan hyvin.

        Suosittelen edelleen sitä, mitä edellä sanoin. Suosittelen myös heräämäistä, silmien aukaisua ja kylmien tosiasioiden tunnustamista.


      • kätkäläinen
        Ilves kirjoitti:

        Luonnossa olen liikkunut arvioivin silmin ilmeisesti enemmän kuin sinä ja koko jahtiporukkasi yhteensä.

        Jos liikkuu avoimin silmin ja seuraa muutenkin aikaansa havaitsee heti, mikä nk. petovahingot aiheuttaa: Se on kaikkein haitallisin peto nimeltä pahantapainen ja taitamaton ihminen. Nämä luonnon tuhot ovat laaja-alaiset, jatkuvasti etenevät ja niiden korjaamisessa menee luonnolla oma aikansa.

        Jos ihminen malttaisi pitää näppinsä erossa luonnosta ja jättäisi kerta kaikkiaan surkean mestarointinsa, niin luonto alkaisi välittömästi palautua tasapaínoon ja voimaan hyvin.

        Suosittelen edelleen sitä, mitä edellä sanoin. Suosittelen myös heräämäistä, silmien aukaisua ja kylmien tosiasioiden tunnustamista.

        totta on metsiä hakataan liikaa, luonto saastuu, ja turkistarhauksen vuoksi tänne on levinnyt petoja jotka alunperin ei suomen luontoon kuulu ja sitä juuri yritämme korjata. 25,vuotta olen metsästänyt ja sitäkin enemmän muuten liikkunut luonnossa. enempi liikkuminen ei ole tarpeen nähdäkseen miten luonto kehittyy. eräily on terve harrastus.!.


      • lumo
        kätkäläinen kirjoitti:

        totta on metsiä hakataan liikaa, luonto saastuu, ja turkistarhauksen vuoksi tänne on levinnyt petoja jotka alunperin ei suomen luontoon kuulu ja sitä juuri yritämme korjata. 25,vuotta olen metsästänyt ja sitäkin enemmän muuten liikkunut luonnossa. enempi liikkuminen ei ole tarpeen nähdäkseen miten luonto kehittyy. eräily on terve harrastus.!.

        onko kauniimpaa kuin varhainen aamu, pikinokan kaikuva metso haukku pikku-pakkasessa. nokinen kahvipannu nuotiolla,lhuomata luonnon herääminen,,, erä taido kunniaan, eikä mulla ole kauniimpia hetkiä luonnossa ollut kuin tuo edellä mainittu.


      • kari
        lumo kirjoitti:

        onko kauniimpaa kuin varhainen aamu, pikinokan kaikuva metso haukku pikku-pakkasessa. nokinen kahvipannu nuotiolla,lhuomata luonnon herääminen,,, erä taido kunniaan, eikä mulla ole kauniimpia hetkiä luonnossa ollut kuin tuo edellä mainittu.

        Tuon olen kokenut minäkin,JA VOI SANOA ETTÄ ON MAHTAVAA OLLA METSÄSTÄJÄ!! Ei se saalis ole se tärkein asia, metsälle kun voi lähteä jopa ilman asetta. Luonnosta kun voi nauttia muutenkin. Tietenkin se ukko-mehto ruunaa sitten kaiken jos sen saa haukkuun pudottaa ja reppuun laittaa. =)


      • lumo
        kari kirjoitti:

        Tuon olen kokenut minäkin,JA VOI SANOA ETTÄ ON MAHTAVAA OLLA METSÄSTÄJÄ!! Ei se saalis ole se tärkein asia, metsälle kun voi lähteä jopa ilman asetta. Luonnosta kun voi nauttia muutenkin. Tietenkin se ukko-mehto ruunaa sitten kaiken jos sen saa haukkuun pudottaa ja reppuun laittaa. =)

        juu ja kun olen paistin jo saanu tulee myös ammuttua kameralla ns.ilman asetta reissuilla. vaatii vaan aikaisen herätyksen ja soidin suon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe