Huonekalujen suojatarrat

Kyllästynyt

Hei, miten on. Minun kodissani on lattiapäällys-
teenä vanha tammiåparketti. Kun muutin,minua keho-
tettiim suojaamaan huonekalujen pohjat, es. tuolin- ja pöydänjalat tarraliuskoilla, jottei lattiaan jäisi jälkiä. Olenkin näin tehnyt. Nyt olen väsynyt siihen, etteivät tarrat tahdo pysyä paikallaan vaan irtoavat yhtenään. Olen jopa koettanut liimailla niitä paikoilleen tuolinjal-
koihin, mutta ne irtoavat kuitenkin. Mitähän tapahtuisi, jos jättäisikin tarrat laittamatta ja antaisi huonekalujen vaan olla lattiaa vasten. Mitähän tapahtuisi. Jos jotakuta kiinnostaa vastata tähän, niin olisin iloinen.

8

3268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmi

      todennäköisesti tapahtuu seuraavaa...jos hiekkaa tai muuta likaa tulee sisään ja siirtelet huonekaluja naarmuja tulee varmasti. Vaalea tammiparketti ei ole yhtä arka kun tumma(itselläni merbau) . Se voitko elää naarmujen kanssa on sinusta kiinni,toisia häiritsee,toisia ei :)

      Itse olen hommannut huopatarralappuja ihan ikeasta ja hyvin ovat pysyneet.. olen suojannut näin pöydät,sohvat ja nyt voi siirrellä tuoleja mielensä mukaan. Sen verran kallis oli parketti että suojaan mielelläni.

      • anonyymikko

        joo ikea rokkaa... aika kovaakin. :(


      • emmi
        anonyymikko kirjoitti:

        joo ikea rokkaa... aika kovaakin. :(

        Että mitäpä oli viestisi sisällöllä tarkoitus sanoa???? Jos on tarralapuista kysymys ni eikö se ole paskan hailee mistä ne ostaa..vaikka sitten ikeasta..vai oliko parempia vaihtoehtoja,kerroppa meille.


      • anonyymikko
        emmi kirjoitti:

        Että mitäpä oli viestisi sisällöllä tarkoitus sanoa???? Jos on tarralapuista kysymys ni eikö se ole paskan hailee mistä ne ostaa..vaikka sitten ikeasta..vai oliko parempia vaihtoehtoja,kerroppa meille.

        vai oli viestissäni ihan sisältöäkin?

        nooh... pari juttua nyt sitten kun sain vastakaikua ajattelemattomuudelleni :)

        olemassa on myös sellaisia vähän niinku ison nastan näköisiä huopaläpysköitä jotka on ihan tarkoitettu tämän ongelman ratkaisemiseksi, eli kyseisessä tuotteessa on niinku sellainen pieni naula (apaut 20mm pitkä) mukana jonka "päässä" on kovamuovi läpyskä johon on sitten tämä huopa kiinnitettynä eli se niinku lyödään siihen puuosaan kiinni.

        voihan niitä sitten tosiaan myöskin liimata niitä huopia jollei ne pysy, mutta kannattaa valita sellainen liima joka liimaa huovan kiinni puuhun pitävästi. jos haluaa varmistella huovan pysyvyyttä tällä tekniikalla, itse ehkä valitsisin epoksin liimaksi, pitää varmasti. mutta suosittelen ottamaan huomioon sen että pikaepoksi(kin) kestää kovettua lopulliseen kovuuteensa viikon verran, tokihan se päivänkin päästä jo siinä sillai pysyy ettei se tipu, muttei heti kannata alkaa laahaamaan tuoleja tms jottei liimasauma joutuisi liian kovalle rasitukselle sen ensimetreillä. jos joku haluaa käyttää pva-liimoja (erikeeper yms) pitäisi parhaan pitävyyden saamiseksi ottaa huomioon myös puun kapilariteetti houpia liimatessa.


      • emmi
        anonyymikko kirjoitti:

        vai oli viestissäni ihan sisältöäkin?

        nooh... pari juttua nyt sitten kun sain vastakaikua ajattelemattomuudelleni :)

        olemassa on myös sellaisia vähän niinku ison nastan näköisiä huopaläpysköitä jotka on ihan tarkoitettu tämän ongelman ratkaisemiseksi, eli kyseisessä tuotteessa on niinku sellainen pieni naula (apaut 20mm pitkä) mukana jonka "päässä" on kovamuovi läpyskä johon on sitten tämä huopa kiinnitettynä eli se niinku lyödään siihen puuosaan kiinni.

        voihan niitä sitten tosiaan myöskin liimata niitä huopia jollei ne pysy, mutta kannattaa valita sellainen liima joka liimaa huovan kiinni puuhun pitävästi. jos haluaa varmistella huovan pysyvyyttä tällä tekniikalla, itse ehkä valitsisin epoksin liimaksi, pitää varmasti. mutta suosittelen ottamaan huomioon sen että pikaepoksi(kin) kestää kovettua lopulliseen kovuuteensa viikon verran, tokihan se päivänkin päästä jo siinä sillai pysyy ettei se tipu, muttei heti kannata alkaa laahaamaan tuoleja tms jottei liimasauma joutuisi liian kovalle rasitukselle sen ensimetreillä. jos joku haluaa käyttää pva-liimoja (erikeeper yms) pitäisi parhaan pitävyyden saamiseksi ottaa huomioon myös puun kapilariteetti houpia liimatessa.

        ok...siiis, voi sen näinkin hankalasti tehdä :)


    • Mä.

      Jos sinulla ei ole sisällä koiraa eikä lapsia, niin tarrat taitavat olla lähinnä rumistuksia. Jos parkettikaan ei ole enää kovin uusi, niin kyllä tarrat voi ottaa poiskin. Tammihan pitäisi olla melko kovaa. Kunnollisen parketinhan saa myös hiottua. Ja jäljet lattiassa kertovat elämästä kuten rypyt kasvoilla.

      • anonyymikko

        toi parketin hiontahan on aika edukastakin ja nopeaa toimintaa ettei sen puoleen kyllä oikeestaan kannatakaan noita huopia käyttääkkään. hanki vaikka muovimatto lattia, ois ainakin sitten perintönä tuoleville sukupuolille jotain suht rypytöntä.

        hmph


    • Anu

      Meillä on laminaattilattia ja jokaisessa huonekalussa on ne huopatarrat jaloissa.
      Niin sitä kyllä ihmettelen miten sinulla ne tarrat eivät pysy?
      Meillä ne laitettiin kun muutettiin uuteen asuntoon ja ovat pysyneet hyvin jopa keittiön tuolin jaloissa joita joudutaan kokoajan liikuttelemaan. Tarrat ovat meillä ihan perinteisiä halpis liikkeestä ostettuja huonekaluhuopa tarroja.
      Tarroja laittaessa painelin ne vain paikalleen en edes puhdistanut liimattavaa pintaa.
      Nyt ollaan asuttu kohta puoli vuotta ja tarrat ovat edelleen hyvin paikoillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe