eläinkauppoja, joissa myydään..

surullinen vielä

tietääkö kukaan, missä eläinkaupassa
myydään roborovskeja?

siis helsingissä oleva eläinkauppa...
tai, jonne on menossa roboja?

kiitos vastauksista..

11

676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullinen vielä

mun selityksistä
      ei saa kukaan selvää..

Mutta, siis, tietääkö
      kukaan helsingissä sijaitsevaa
      eläinkauppaa, jossa myytäisiin
      roboja, tai jonne
      joku olisi juuri menossa viemään

robo poikasia.

Tai, ketään kasvattajaa,
      joka voisi myydä mulle kaksi robo poikasta.
      asia ei ole kuitenkaan niin varmaa,
      koska,
      saan ehkä(tai siis ostan)

yhdeltä kasvattajalta,
      katsotaan nyt,
      pääsenkö mitenkään hakemaan niitä..

ja, ei ole siis mitenkään varmaa,
      saanko niitä..

mutta, siis..

• vegata

ostaa eläinkaupoista. pienet tilat, ei käsikesyjä, ei saa rekisteröidä, kalliit hinnat, ja ne on usein stressaantuneita, ja kuolee muutaman viikon päästä.

• surullinen vielä
        vegata kirjoitti:

ostaa eläinkaupoista. pienet tilat, ei käsikesyjä, ei saa rekisteröidä, kalliit hinnat, ja ne on usein stressaantuneita, ja kuolee muutaman viikon päästä.

no, olen ostanut jo kaksi hamsteriani
        eläinkaupasta,
        se tuntuu jotenkin..
        läheisemmältä,
        kuin kasvattajalta..

tiiän, oon hullu

• vegata
        surullinen vielä kirjoitti:

no, olen ostanut jo kaksi hamsteriani
        eläinkaupasta,
        se tuntuu jotenkin..
        läheisemmältä,
        kuin kasvattajalta..

tiiän, oon hullu

ei kannattais. mä ostin mun ekan talvikon eläinkaupasta, ja sillä oli joku sieniinfektio tai jotain. kyll se lähti eläinlläkäri reissun kautta, mutta syy oli se, että niitä oli ollu liian ahtaassa, ja vettä ei vaihdettu tarpeeks usein.
        gerbiilini ostin sen jälkeen kasvattajalta, sen jälkeen olen aina ostanut kasvattajalta. yleensä kaikki ksv ovat nuoria, ja mukavia, oon sopinu tekstareilla, ja maililla kaikesta, ja niiltä saa aina mukavia vinkkejä, sekä hyväkuntoisen, käsikesyn hamsterin. :) aluks mua pelotti, kun ajattelin olevani täys tollo, kun olin jotain 12, ja kasvattaja jotain 20, niin olo oli niinkun 15 vuotiaalla seksikaupassa.. mutta hyvin se meni, mukava mieli jäi.

• surullinen vielä
        vegata kirjoitti:

ei kannattais. mä ostin mun ekan talvikon eläinkaupasta, ja sillä oli joku sieniinfektio tai jotain. kyll se lähti eläinlläkäri reissun kautta, mutta syy oli se, että niitä oli ollu liian ahtaassa, ja vettä ei vaihdettu tarpeeks usein.
        gerbiilini ostin sen jälkeen kasvattajalta, sen jälkeen olen aina ostanut kasvattajalta. yleensä kaikki ksv ovat nuoria, ja mukavia, oon sopinu tekstareilla, ja maililla kaikesta, ja niiltä saa aina mukavia vinkkejä, sekä hyväkuntoisen, käsikesyn hamsterin. :) aluks mua pelotti, kun ajattelin olevani täys tollo, kun olin jotain 12, ja kasvattaja jotain 20, niin olo oli niinkun 15 vuotiaalla seksikaupassa.. mutta hyvin se meni, mukava mieli jäi.

=)!

no, ehkä sitten hankin
        kasvattajalta..

Tiedätkö robojen
        kasvattajien kotisivuja?

• Sari
        surullinen vielä kirjoitti:

=)!

no, ehkä sitten hankin
        kasvattajalta..

Tiedätkö robojen
        kasvattajien kotisivuja?

Ei voi kyllä yleistää, että eläinkaupasta saadut eläimet olisivat kauhean viallaisia - mulla on kokemuksia sekä eläinkaupasta hankituista eläimistä, että kasvattajalta saaduista ja molemmilta hankitut eläimet ovat kyllä yhtä rakkaita ollut :) Eläimet on ollu aina terveitä, lopussa tietysti kasvain on tullut ja hankaloittanut elämää mutta sehän noilla kuuluu kuvioon.

Aina kun ostaa hamsteria - osti sen sitten mistä vain, on huolehdittava, että eläin on TERVE. Jos näkee että jossain myydään sairaita tms. eläimiä, siitä pitää tehdä ilmoitus eläinsuojeluvalvojalle.

Onhan se totta, että jokaisessa eläinkaupassa ei ehditä sylitellä 24:7 uusia hamsterin poikasia, on kuitenkin pieniä putiikkeja, missä eläimiä hellitään paljonkin. Ihan yhtälailla voin todeta kasvattajista: joillain kasvattajilla on kymmenittäin hamstereita - kuvitteleeko joku että niitä ja poikaisia sylitellään päivittäin? Ja samalla kuitenkin tunnen ihanan vastuuntuntoisiakin kasvattajia, joilla on vähemmän eläimiä ja ne poikaset saavat paljon rakkautta osakseen :)

Käy katsomassa kasvattajien tietoja osoitteessa http://www.hamsteriyhdistys.net

• noelle_90
        vegata kirjoitti:

totta kai saa eläinkaupastaki ostaa!!
        ei kaikki eläinkaupat oo samanlaisia!
        eipäs oo mun hamsu kuollu!oli heti käsikesy mulle tullessaan eläinkaupasta ostin!
        kohta 1,8w ollu mulla!!!!
        miten sä muka tiiät että kuolee!
        no mun kaverin hamsu kuoli se oli tuotu hollannista no sillä oliki wet tail joka tuli noin kk päästä niille tulosta!

• vegata
        noelle_90 kirjoitti:

totta kai saa eläinkaupastaki ostaa!!
        ei kaikki eläinkaupat oo samanlaisia!
        eipäs oo mun hamsu kuollu!oli heti käsikesy mulle tullessaan eläinkaupasta ostin!
        kohta 1,8w ollu mulla!!!!
        miten sä muka tiiät että kuolee!
        no mun kaverin hamsu kuoli se oli tuotu hollannista no sillä oliki wet tail joka tuli noin kk päästä niille tulosta!

mutta yleisesti ottaen eläinkaupoissa on huonot olot. eläimet, esim hamsterit on kaikki yhdessä pienessä tilassa, ja kaikkien päällisteltävinä melskeen keskällä, kun ihmisiä on siellä ostamssa kaikkee. siellä on melua, ja ne ovat jossain dunassa, jotta ihmiset näkee niitä. usein kamalimmissa tiloissa niillä ei ole pesäkoppia, koska silloin hamsterit eivät ole asiakkaiden nähtävinä. jonkun v.2002 tehdyn tutkinnon mukaan (josta oli juttua jossain lehdessä) vain joka neljännessä eläinkaupassa on hyvät olos eläimillä. se vain on huono idea myydä eläimiä kaupassa kovan melskeen keskellä. sitäpaitsi eläinkaupoissa on kalliimpaa kuin kasvattajilla, ja minä ainakin suosittelen lämpimästi kasvattajalta ostamista.

• Sari
        vegata kirjoitti:

mutta yleisesti ottaen eläinkaupoissa on huonot olot. eläimet, esim hamsterit on kaikki yhdessä pienessä tilassa, ja kaikkien päällisteltävinä melskeen keskällä, kun ihmisiä on siellä ostamssa kaikkee. siellä on melua, ja ne ovat jossain dunassa, jotta ihmiset näkee niitä. usein kamalimmissa tiloissa niillä ei ole pesäkoppia, koska silloin hamsterit eivät ole asiakkaiden nähtävinä. jonkun v.2002 tehdyn tutkinnon mukaan (josta oli juttua jossain lehdessä) vain joka neljännessä eläinkaupassa on hyvät olos eläimillä. se vain on huono idea myydä eläimiä kaupassa kovan melskeen keskellä. sitäpaitsi eläinkaupoissa on kalliimpaa kuin kasvattajilla, ja minä ainakin suosittelen lämpimästi kasvattajalta ostamista.

Vegata, otappas ihan iisisti :)

Kaikilla eläimillä ei kaikissa kaupoissa ole huonot olot, eläimet ovat kaupassa lähinnä vain muutamia päiviä, korkeintaan pari viikkoa. Muistan vielä ensimmäisen hamsterini kun menin sitä kauppaan katsomaan, se tuli kekkaloimaan lasin eteen itse, jos se olisi ollut pelokas tms. se olisi ehkä kyhjöttänyt jossain takanurkassa.

Ihmiset pällistelevät niitä, mutta nykyään on yleistynyt sellainen käytäntö, että laseissa lukee, että "älä koputtele lasiin" ja eläintä voi pällistellä vain yhden seinän läpi, sivuseinät, takaseinä, lattia ja katto on "rauhoitettuja". Mutta toisaalta - niinhän niitä eläimiä pällistellään kotonakin ;)

Onhan hamsterit pällistelytilanteessa myös näyttelyissä, joten ei sellainen hamsterin elämää tunnu kamalasti haittaavan.

Jos TODELLA tietää jonkun eläinkaupan, missä eläimiä kohdellaan huonosti jne. on TODELLA syytä ottaa yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan eikä itkeä täällä.

Eläintä hankkiessa hinnan pitäisi olla se ja sama, maksaako eläin 10e vai 20e koska sen ylläpito tulee maksamaan PAAALJON enemmän. :)

• snuup
        Sari kirjoitti:

Vegata, otappas ihan iisisti :)

Kaikilla eläimillä ei kaikissa kaupoissa ole huonot olot, eläimet ovat kaupassa lähinnä vain muutamia päiviä, korkeintaan pari viikkoa. Muistan vielä ensimmäisen hamsterini kun menin sitä kauppaan katsomaan, se tuli kekkaloimaan lasin eteen itse, jos se olisi ollut pelokas tms. se olisi ehkä kyhjöttänyt jossain takanurkassa.

Ihmiset pällistelevät niitä, mutta nykyään on yleistynyt sellainen käytäntö, että laseissa lukee, että "älä koputtele lasiin" ja eläintä voi pällistellä vain yhden seinän läpi, sivuseinät, takaseinä, lattia ja katto on "rauhoitettuja". Mutta toisaalta - niinhän niitä eläimiä pällistellään kotonakin ;)

Onhan hamsterit pällistelytilanteessa myös näyttelyissä, joten ei sellainen hamsterin elämää tunnu kamalasti haittaavan.

Jos TODELLA tietää jonkun eläinkaupan, missä eläimiä kohdellaan huonosti jne. on TODELLA syytä ottaa yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan eikä itkeä täällä.

Eläintä hankkiessa hinnan pitäisi olla se ja sama, maksaako eläin 10e vai 20e koska sen ylläpito tulee maksamaan PAAALJON enemmän. :)

Kyllä kannattaa ostaa kasvattajalta.
        Eläinkaupasta ostaessasi et yleensä edes saa papareita mukaan ja hamsusi saattaa olla vaikka väärää sukupuolta. Aika monet eläinkaupat ovat huonoja, joten minun mielestäni niitä ei kannata kannustaa ostamalla sieltä eläin.

Ja ihmiset pienet kullat. Älkää aina kyselkö täällä niistä kasvattajista vaan katsokaa kasvattajalistasta (hamsteriyhdistys.net) tai menkää hamsteri.infoon. siellä on myös myyntiosia. (siis www.hamsteri.info)

Ainiin. Ja piti vielä sanoa se, kun Vegata taisi väitää ettei eläinkaupan hamsuja voi rekata, niin KYLLÄ voi.

• surullinen vielä
        snuup kirjoitti:

Kyllä kannattaa ostaa kasvattajalta.
        Eläinkaupasta ostaessasi et yleensä edes saa papareita mukaan ja hamsusi saattaa olla vaikka väärää sukupuolta. Aika monet eläinkaupat ovat huonoja, joten minun mielestäni niitä ei kannata kannustaa ostamalla sieltä eläin.

Ja ihmiset pienet kullat. Älkää aina kyselkö täällä niistä kasvattajista vaan katsokaa kasvattajalistasta (hamsteriyhdistys.net) tai menkää hamsteri.infoon. siellä on myös myyntiosia. (siis www.hamsteri.info)

Ainiin. Ja piti vielä sanoa se, kun Vegata taisi väitää ettei eläinkaupan hamsuja voi rekata, niin KYLLÄ voi.

no,
        huomenna tulee (syyrialainen kumminkin)
        yksi höpönassu kasvattajalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      121
      4079
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3213
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      237
      2912
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      43
      2442
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1714
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1506
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1496
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1381
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      18