VW Polo 1,4 -96 starttaa pirteästi, mutta ei käynnisty. Missä vika?
Autolla ajettu viime aikoina todella vähän ja oli seisonut joulun pyhien yli eikä nyt lähde käyntiin. Akku on uusi ja pensaa tankissa.
polo ei käynnisty
36
14515
Vastaukset
- Esko
Sinun pitäisi kertoa pyörittääkö starttimoottori konetta. Jos kone ei pyöri, solenoidi ei saa virtaa, solenoidi viallinen, virtalukon pohja viallinen, ym. Jos kone pöyrii, voi irroittaa tulpan johdon ja katsoa iskeekö siinä kipinää. Johtoa täytyy pitää paksuilla käsineillä, ettei saa sähköiskua.
- polonen
Pyörittää konetta ja ihan reippaasti. kuulostaa kuin muka yrittäisikin käyntiin. pari kertaa kun starttaa niin se ikään kuin töksähtää ja startti ei jaksa pyörittää (akussa on virtaa), hetken kun odottaa niin taas pyörii. katsoin sitä läpinäkyvää polttoaineputkea joka menee pa-suodattimelle niin mielestäni siellä ei ole mitään (luulis jotain ilmakuplia näkyvän-ehkä ei sitten) onko sitä ennen jotain vehkeitä tankista jotka vois jäätyä?
- startissa
polonen kirjoitti:
Pyörittää konetta ja ihan reippaasti. kuulostaa kuin muka yrittäisikin käyntiin. pari kertaa kun starttaa niin se ikään kuin töksähtää ja startti ei jaksa pyörittää (akussa on virtaa), hetken kun odottaa niin taas pyörii. katsoin sitä läpinäkyvää polttoaineputkea joka menee pa-suodattimelle niin mielestäni siellä ei ole mitään (luulis jotain ilmakuplia näkyvän-ehkä ei sitten) onko sitä ennen jotain vehkeitä tankista jotka vois jäätyä?
vikaa.yritä työntää autoa vähän,starttaa yleensä helposti.Pakki päällä lähtee helpoiten.
Todennäköinen vika startin hiilet,halpa korjata. - Esko
polonen kirjoitti:
Pyörittää konetta ja ihan reippaasti. kuulostaa kuin muka yrittäisikin käyntiin. pari kertaa kun starttaa niin se ikään kuin töksähtää ja startti ei jaksa pyörittää (akussa on virtaa), hetken kun odottaa niin taas pyörii. katsoin sitä läpinäkyvää polttoaineputkea joka menee pa-suodattimelle niin mielestäni siellä ei ole mitään (luulis jotain ilmakuplia näkyvän-ehkä ei sitten) onko sitä ennen jotain vehkeitä tankista jotka vois jäätyä?
Polttoaineletkuissa ei näy ilmakuplia normaalisti.
Kaasuttajan kurkussa näkyy polttoaine suihkuna, kun äkkiä polkee kaasua. Se tulee kiihdytyspumpusta.
Kun moottori pysähtyy konetta startattaessa, on sytytys paljon liian aikaisella. Virranjakajaa voi kiertää myötäpäivään, kun halutaan sytytys myöhäisemmälle. Sen tarkka säätö on helppo tehdä stroboskooppilampulla. Pitää raapaista merkit metalliin, jos kokeilee virranjakajaa kiertämällä.
Nämä asiat koskee autoja yleensä, en tunne erikoisesti Polo-95 mallia. - Anonyymi
startissa kirjoitti:
vikaa.yritä työntää autoa vähän,starttaa yleensä helposti.Pakki päällä lähtee helpoiten.
Todennäköinen vika startin hiilet,halpa korjata.Koska startti pyörittää niin miksi hitossa autoa pitää työntää vaihde päällä, oletko pöljä?
- mika
Itselläni on VW polo Classic, jonka kanssa on ollut hieman samoja onkelmia. Kun auto seisoo pitempään niin käynnistyy huonosti, mutta on kuitenkin lähtenyt käyntiin. Valokatkaisin rikkoutui vähän aikaa sitten ja huoltoon pääsy kesti ruuhkan takia kaksi viikkoa ja koko tänä aikana autolla ei ajettu yhtään. Auto lähti tällä kertaa hyvin käyntiin, mutta hyytyi totaalisesti tien poskeen matkalla huoltoon. Nyt auto on ollut kaksi viikkoa merkkihuoltamolla, eivätkä äijät ole löytäneet siitä vieläkään vikaa. Auto starttaa, kun kaasuttimen kurkkuun kaadetaan pensaa, mutta käy todella kummasti ja sammuu pian. Kyselivät olisinko vahingossa tankannut dieseliä tai olisko vettä voinut päästä tankkiin, mutta nämä eivät tule kyseeseen. Taitaa tulla kallis paukku...
- polonen
Mulla oli sellainen vika toissa kesänä, että kylmänä lähti hyvin käyntiin ja minuutin, parin päästä alkoi röpöttämään ja hyytymään. kävi kolmella ja kahdella pytyllä. Kun tutkin ja vaihdoin tulpat, johtimet ja kannen ja pyörijän ym. totesin vian menevän ruiskulaitteen puolelle, johon ei ite paljoa voi,joten menin paikalliselle vw-korjaamolle viemään sen hoitoon. Hoksin kuitenkin mennä ensin kysymään suoraan huoltomiehiltä jotka olivat työn touhussa, että mikähän vika. . Aluksi kyseltyään oireita Katsoivat toisiaan ja toinen sano toiselle jotaki että siinä on varmaan ne... Sitten kysyi, onko tulpanhatuissa sellaiset metallieristeet? On, vastasin, johonka asentaja sanoi, että ota ne pois, niissä se vika on. Kiitin ( ja nilkutin kotia autolla, purin ne peltirimpulat pois puukolla ja kas kone pelasi kuin uusi: Olivat hieman hapettuneet uutuuden kiillosta, jolloin ruiski kipinöitä kaikkialle paitsi tulpille.
Että semmoinen tarina (tosi) Eikä maksanut mitään.
Nyt vein tutun talliin sulamaan, katon sitten huomenna.
- polonen
Ilmeisesti pensan suodatin tukossa, en vielä ehtiny kattoa tankissa olevaa pumppua, josko sielä on suodatinta? Konehuoneessa on yksi oikeassa etu nurkassa ja "kaasarilla" ei näkyny tippaakaan pensaa.
jatkan huomenna kun saan suotimen- polonen
Vika oli nokkahihnassa, tai ei siinä mitään vikaa ollut, oli vain hypänny 7 hammasta yli ja jako sekasin! Autolla ajettu vasta 85tkm ja vaihto olis ollu 90tkm kohdalla. (AEX-moottori)
Eipä vain tullu heti mieleen, tosin katsoin kyllä yhdessä välissä, että onko hihna ehjä ja kireällä. Onneksi ei käyny pahemmin. Ajosta oli tullu ja viikon seisonnan jälkeen startatessa ei lähteny käyntiin.
- POOLOILIJA
mikä vikana vw polo classicissa kylmänä pyörittää moottoria hyvin,mutta ei lähde käyntiin kuin vasta neljännellä tai viidennellä startilla.voisiko joku auttaa?
- laatuauto!!!!
Jaa sitä on kaivettu tällainen viestiketju 7 vuoden takaa...
Poolossa ei mitään vikaa ole ollutkaan!! pelkkiä provoja taas... - MyFirstAndLastVW
Polo on aivan sysi¤%& auto. Viimeset 3 vuotta on nielly rahaa n.8 kilon verran. Millon mitä millon tätä. -04 170 mittarissa (vaihteisto jouduttu jo vaihtamaan 100k kohdalla) nyttenkin kirjoitan sen takia koska..polo jätti tien poskeen..itseasiassa ensimmäistä kertaa 10vuotisen historiamme aikana jätti kirjaimellisesti tielle
- edellinen
Korjataan vielä että historia on 8 vuotta ettei kielipoliisi pääse yllättämään
- ES jonne juoppo
edellinen kirjoitti:
Korjataan vielä että historia on 8 vuotta ettei kielipoliisi pääse yllättämään
Tammikuussa viestiketju saavuttaa 9 vuoden iän.
- anorolaa
nyt olis polo joka ei lähde käyntiin, starttaa hyvin. ei saa millään vikakoodin lukulaitteella yhteyttä. moottorityyppi azq. sammutettu ajosta,seuraavalla starttauksella tunnin päästä ei käyntiin.
- pollop1
Käynistyksenesto päällä
- polo
voiko joku auttaa minua, moneenko tonniin kiertää vw polo coupe 1.3 -91?
- tyttö
Mikäs kun, parin päivän sisällä alkan minun polo classic temppuilemaan strattaa tokalla tyhjäkäynnillä ei tahdo pysyä käynnissä eikä kylmällä koneella kun kone lämpenee niiin pysyy jopa käynnissä ? mutta tyhjä käynti silti heikko ?
- aadolf 19
Se on wolksvagenin ominaisuus siis tyyppi vika.
- Luulin että sain helmen
aadolf 19 kirjoitti:
Se on wolksvagenin ominaisuus siis tyyppi vika.
Nyt kun on yli kymmenen vuotta ketjun alkuperäisestä viestistä, niin sen kunniaksi polo tekee paluun.
Vuoden 95 polo 1.4 ja takana vasta 90tkm. Jakopään hihna vaihdettu vuosi sitten. Aina käynnistynyt iloisesti.
Mutta enää ei lähde. Starttaa ja käynnistyy ihan hetkeksi. Jos antaa samalla rajusti kaasua niin saattaa ottaa jopa noin 5t kierrosta, hetkeksi.
Sitten sammuu kuin virta-avaimesta kääntämällä. Ei mitään yskimisiä. Ja näitä käynnistysyrityksiä voi tehdä vaikka kuinka paljon. Aina käynnistyy heti noin sekunniksi ja sitten sammuu.
Bensapumppu surisee kun kääntää virrat päälle. Virranjakajan kotelo putsattu. Ei tämä puolavikakaan varmaan ole.
Ja bensasyötön täytyy toimia ainakin jotenkin kun auto joka startilla kerran käynnistyy.
Onko mitään vinkkejä antaa kellään? - uusi poloilija
Luulin että sain helmen kirjoitti:
Nyt kun on yli kymmenen vuotta ketjun alkuperäisestä viestistä, niin sen kunniaksi polo tekee paluun.
Vuoden 95 polo 1.4 ja takana vasta 90tkm. Jakopään hihna vaihdettu vuosi sitten. Aina käynnistynyt iloisesti.
Mutta enää ei lähde. Starttaa ja käynnistyy ihan hetkeksi. Jos antaa samalla rajusti kaasua niin saattaa ottaa jopa noin 5t kierrosta, hetkeksi.
Sitten sammuu kuin virta-avaimesta kääntämällä. Ei mitään yskimisiä. Ja näitä käynnistysyrityksiä voi tehdä vaikka kuinka paljon. Aina käynnistyy heti noin sekunniksi ja sitten sammuu.
Bensapumppu surisee kun kääntää virrat päälle. Virranjakajan kotelo putsattu. Ei tämä puolavikakaan varmaan ole.
Ja bensasyötön täytyy toimia ainakin jotenkin kun auto joka startilla kerran käynnistyy.
Onko mitään vinkkejä antaa kellään?"Starttaa ja käynnistyy ihan hetkeksi. Jos antaa samalla rajusti kaasua niin saattaa ottaa jopa noin 5t kierrosta, hetkeksi.
Sitten sammuu kuin virta-avaimesta kääntämällä."
Autoin eräänä talvena naista, jonka auto käyttäytyi samalla tavalla. Olin jo luovuttamassa, kunnes oivalsin kokeilla kaasun vähentämistä välittömästi käynnistymisen jälkeen. Sitähän helposti jää painamaan pedaalia ihan paniikissa, kun on saanut koneen käynnistymään ja sitten alkaakin kierrokset laskea. Taisi käydä niin, että kone sai liikaa bensaa. Olikohan seos liian rikkaalla? Kaasun reilu vähentäminen auttoi, ja hetken käynnissäolon jälkeen uskalsin ottaa jalan pois. Käymään jäi.
- et silleen
Onko tankissa bensaa ja putsari vaihettu ja aktiivihiili suodatin on tukos jos polttoaine säiliöt on rutussa.
- Luulin että sain helmen
Nyt polo taas lähtee käymään. Oli ajonestolaitteessa vikaa. En edes tiennyt että noin vanhassa polossa on semmoinen!
- peku 5
Luulin että sain helmen kirjoitti:
Nyt polo taas lähtee käymään. Oli ajonestolaitteessa vikaa. En edes tiennyt että noin vanhassa polossa on semmoinen!
mitä ajonestolaitteen osia vahdettiin että vika korjaantui
- remonttimies 1
ajonestolaitteeseen vaihdettiin liipotin ja käkättimen moottori kyllä taas kelpaa ajella
- Polonen
Mulla myös käynnistämisongelma 96-vuosimallia olevan polon kanssa... Kesken ajon syttyi air bag valo palamaan, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Sitten kun sammutin ja yritin käynnistää niin eipähän lähde enää käyntiin, air bag valo palaa yhä. Pikkasen pyöräyttää starttia mutta vaan heikosti yhen sekunnin ajan, sitten sammahtaa.
Oisko kellään ollut samankaltasta ongelmaa polon kanssa? - Polonen
Mulla myös käynnistämisongelma 96-vuosimallia olevan polon kanssa... Kesken ajon syttyi air bag valo palamaan, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Sitten kun sammutin ja yritin käynnistää niin eipähän lähde enää käyntiin, air bag valo palaa yhä. Pikkasen pyöräyttää starttia mutta vaan heikosti yhen sekunnin ajan, sitten sammahtaa.
Oisko kellään ollut samankaltasta ongelmaa polon kanssa? - Polonen
Mulla myös käynnistämisongelma 96-vuosimallia olevan polon kanssa... Kesken ajon syttyi air bag valo palamaan, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Sitten kun sammutin ja yritin käynnistää niin eipähän lähde enää käyntiin, air bag valo palaa yhä. Pikkasen pyöräyttää starttia mutta vaan heikosti yhen sekunnin ajan, sitten sammahtaa.
Oisko kellään ollut samankaltasta ongelmaa polon kanssa? - Polonen
Mulla myös käynnistämisongelma 96-vuosimallia olevan polon kanssa... Kesken ajon syttyi air bag valo palamaan, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Sitten kun sammutin ja yritin käynnistää niin eipähän lähde enää käyntiin, air bag valo palaa yhä. Pikkasen pyöräyttää starttia mutta vaan heikosti yhen sekunnin ajan, sitten sammahtaa.
Oisko kellään ollut samankaltasta ongelmaa polon kanssa?- autoni_mun
Löytyikö näihin ratkaisua? vähän samoissa vesissä.
- Vanhapoloilija
Polo on jo paalissa.
- Anonyymi
"Sinun pitäisi kertoa pyörittääkö starttimoottori konetta. Jos kone ei pyöri, solenoidi ei saa virtaa, solenoidi viallinen, virtalukon pohja viallinen, ym. Jos kone pöyrii, voi irroittaa tulpan johdon ja katsoa iskeekö siinä kipinää. Johtoa täytyy pitää paksuilla käsineillä, ettei ...."
Vanha ketju mutta pölvästejä riittää. Aloittaja kun nimen omaan ensimmäisenä sanoinaan kirjoitti, "STARTTAA PIRTEÄSTI mutta ei käynnisty....." niin jo ensimmäinen vastaaja alkaa kyselemään, pyörittääkö starttimoottori konetta.
Totta kai starttimoottori pyörittää konetta, eli moottoria. Joillekkin moottori on kone eikä moottori. Ompelukonekkin on ja puimakone mutta ei niitä starttimoottori pyöritä eikä pyörittele. - Anonyymi
tämän historiallisen ketjun luettuani ei tunnu enää yhtään tyhmältä itestä meinaa!
- Anonyymi
Täällä taas yksi polo joka ei lähde käyntiin 1.3 vm1991 coupe 161tkm ostin viikkositten käyntihäiriöisenä laitoin uuden akun käytin leimatuli ja noin 200km ajoa 3päivän aikana sitten illalla parkkiin ja aamulla ei enää lähteny käymään starttaa kyllä kipinää tule nyt vaihettu tulpat pyöriä ja virran jakajan kansi muut virranjakajan osat tilattu loppuuko tämä ketju koskaan
- Anonyymi
Ruiskun liitin menny sieltä ilmanputsarin alta, jos nelipisteruutta. Nostellaan taas ketjua :D
- Anonyymi
Hyvän olon perusta on mielenterveys ja mikä sen parempi mielenterveydelle kuin surujen ja huolien minimointi, monen henkilön arkisen huolen aihe on auto ja nimenomaan auton viat. Kun ostaa auton jossa ei ole vikoja se luonnollisesti parantaa oloa ja sitä myötä mielenterveyttä ja tästä voimme vetää johtopäätöksen että kannattaa osta Toyota.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059