Noidaksi tuleminen

Rödfinne

Noituus vaatii harjoittajaltaan Tahtoa, Taitoa ja Ymmärrystä, mutta mitkä ovat edellytykset noidaksi TULEMISELLE?

Mitä se vaatii? Voiko noidaksi tulla kuka tahansa? Onko se vain harvojen lahja, joka sekin on kaivettava esiin? Jos on, miten sen tunnistaa?

Kysymyksiä jotka toistuvat eri palstoilla eri muodoissaan kerta toisensa jälkeen. Joku näkee selkounia ja tunnistaa tulevia, muttei tiedä miten edetä. Toinen kiihkeästi "haluaisi olla" mutta epäilee riittääkö pelkkä halu.

Itselleni kaikki oli selvää lapsesta lähtien. Vaikka sanotaan että noita tarvitsee hyvän vastustajan kehittyäkseen noitana ja noidaksi, en sentään onnekseni syntynyt uskovaiseen perheeseen. Siis omalla kohdallani toimivat mm. suotuisat ja kannustavat puitteet.

Olisi mielenkiintoista kuulla miten kaikki alkoi. Oliko omalle valinnallenne olemassa jokin ulkoinen sysäys?

30

1745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punanokka

      vaikee sanoa kun en oo noita. että en osaa vastata. eikä suoraan sanottuna edes kiinnosta.
      jaa taisinpa unohtaa alkuperäisen kysymyksenki.
      vaan eipä taida haitata

      • Punanokka

        päätin kuitenkin vastata kun ei ole vielä rapula


    • Ilves

      Myöhäisiä "kuukkioita".
      Vierastan sanaa "noita".
      Tietäjä, parantaja, ja shamaanikin, tuntuu mukavemmalta.
      En ole mielestäni noita, mutta tekemäni "Juttu" noin neljä vuotta sitten, on avannut "jotakin" kanavia. Tein vain sellaista, jota ympäristö ja minä itse, ei olisisi uskonut "minulta" onnistuvan.

      Ihmisen "aistiminen" on ollut minulle semmoinen "vahva-laji", joka peilaten on aiheiuttanut itselleni harmia.
      Eräs parantaja sanoi minua "taakan-kantajaksi", mitä lie tarkoittanut?
      Päälle-Päsmäreitä riittää, mutta se joka hiljaa seuraa sivusta, hänen ei välttämättä tarvitse osallistua, oppiakseen myös "asioita".
      Minne imisyyden kunnioitus on hävinnyt tässä "TEHO-yhteiskunnassa"? Pitääkö meidän aina kilpailla kaikessa? Missä ovat suvaitsevaisuus, empaattisuus, pyyteetön auttamishalu? Jossain sodan jälkeisissä vuosissako, jääneenä sinne, unohdettu.

      Niin lähellä, mutta ehkä silti kaukana?(blåkulla)
      Eipä taida meikäläisen "taidot" riittää...

      • Rödfinne

        >>Vierastan sanaa "noita".
        Tietäjä, parantaja, ja shamaanikin, tuntuu mukavemmalta.>>

        No minusta taas "noita" on ihan hyvä sana. Semmoiseksi mummoni meitä sanoi, ja termi on kaiken kaikkiaan aika kattava. Vituttaa vaan että kristityt ovat ryssineet senkin: sekoittaneet siihen omat mielikuvitusolentonsa ja luoneet kuvan vanhasta hampaattomasta mummosta.

        "Parantaja" en ole. "Tietäjä" taas... Joitain unia tai näkyjä lukuunottamatta minulla ei varmaankaan olisi edellytyksiä ennustajaksi. "Shamaani" taas on sellainen rummuttava ja örisevä "maailmanmatkaaja". Shamanismissa esitettyä maailmankuvaa ylisineen ja alisineen minun on hieman vaikea allekirjoittaa.

        "Noita" on kuitenkin kaikkea tätä mutta paljon muutakin.

        >>En ole mielestäni noita, mutta tekemäni "Juttu" noin neljä vuotta sitten, on avannut "jotakin" kanavia. Tein vain sellaista, jota ympäristö ja minä itse, ei olisisi uskonut "minulta" onnistuvan.>>

        Herätit mielenkiintoni. Mitä tapahtui?

        >>Ihmisen "aistiminen" on ollut minulle semmoinen "vahva-laji", joka peilaten on aiheiuttanut itselleni harmia.>>

        Perhana! Kerro jo! "Ihmisten aistiminen" se ajoi minutkin etsimään lisää oppia...

        >>Eräs parantaja sanoi minua "taakan-kantajaksi", mitä lie tarkoittanut?>>

        Mene kertomaan kristittyjen palstalle kyvyistäsi, niin ymmärrät mitä tuo parantaja tarkoitti...;-D Mustavalkoisessa dualismissa lahjoistakin tulee taakkoja.

        Eipä silti: näyt ja ennaltatietämiset liittyvät jostain syystä lähestulkoon aina johonkin negatiiviseen.

        Itselläni nuo tietämiset ovat yleensä unen tapaan merkitykseltään verhottuja. Esimerkkinä, näimme kerran ulkomailla asuvan tätini kanssa samaan aikaan saman enneunen, jossa isoisäni kuoli sairaskohtaukseen saunan lattialle. Seuraavana päivänä isoisää sitten kiidätettiinkin sairaalaan vakavan, saastuneesta ruuasta johtuneen ruokamyrkytyksen takia. Siis unessa kuolemanvaara liittyi hygieniaan.

        >>Päälle-Päsmäreitä riittää, mutta se joka hiljaa seuraa sivusta, hänen ei välttämättä tarvitse osallistua, oppiakseen myös "asioita".>>

        Mihin viittaat? Minusta on hienoa, miten tällainenkin "marginaalialue", kuten tämä palsta voi sisältää niin monenlaista lähestymistapaa periaatteessa samaan aihepiiriin. En uskonut vielä vuosi sitten että voisin joskus mahdollisesti kiinnostua kabbalasta tai gnostisuudesta...

        >>Minne imisyyden kunnioitus on hävinnyt tässä "TEHO-yhteiskunnassa"? Pitääkö meidän aina kilpailla kaikessa? Missä ovat suvaitsevaisuus, empaattisuus, pyyteetön auttamishalu?>>

        Tehoyhteiskunnasta voi loikata ulos ja luoda oma onni.


      • Ilves
        Rödfinne kirjoitti:

        >>Vierastan sanaa "noita".
        Tietäjä, parantaja, ja shamaanikin, tuntuu mukavemmalta.>>

        No minusta taas "noita" on ihan hyvä sana. Semmoiseksi mummoni meitä sanoi, ja termi on kaiken kaikkiaan aika kattava. Vituttaa vaan että kristityt ovat ryssineet senkin: sekoittaneet siihen omat mielikuvitusolentonsa ja luoneet kuvan vanhasta hampaattomasta mummosta.

        "Parantaja" en ole. "Tietäjä" taas... Joitain unia tai näkyjä lukuunottamatta minulla ei varmaankaan olisi edellytyksiä ennustajaksi. "Shamaani" taas on sellainen rummuttava ja örisevä "maailmanmatkaaja". Shamanismissa esitettyä maailmankuvaa ylisineen ja alisineen minun on hieman vaikea allekirjoittaa.

        "Noita" on kuitenkin kaikkea tätä mutta paljon muutakin.

        >>En ole mielestäni noita, mutta tekemäni "Juttu" noin neljä vuotta sitten, on avannut "jotakin" kanavia. Tein vain sellaista, jota ympäristö ja minä itse, ei olisisi uskonut "minulta" onnistuvan.>>

        Herätit mielenkiintoni. Mitä tapahtui?

        >>Ihmisen "aistiminen" on ollut minulle semmoinen "vahva-laji", joka peilaten on aiheiuttanut itselleni harmia.>>

        Perhana! Kerro jo! "Ihmisten aistiminen" se ajoi minutkin etsimään lisää oppia...

        >>Eräs parantaja sanoi minua "taakan-kantajaksi", mitä lie tarkoittanut?>>

        Mene kertomaan kristittyjen palstalle kyvyistäsi, niin ymmärrät mitä tuo parantaja tarkoitti...;-D Mustavalkoisessa dualismissa lahjoistakin tulee taakkoja.

        Eipä silti: näyt ja ennaltatietämiset liittyvät jostain syystä lähestulkoon aina johonkin negatiiviseen.

        Itselläni nuo tietämiset ovat yleensä unen tapaan merkitykseltään verhottuja. Esimerkkinä, näimme kerran ulkomailla asuvan tätini kanssa samaan aikaan saman enneunen, jossa isoisäni kuoli sairaskohtaukseen saunan lattialle. Seuraavana päivänä isoisää sitten kiidätettiinkin sairaalaan vakavan, saastuneesta ruuasta johtuneen ruokamyrkytyksen takia. Siis unessa kuolemanvaara liittyi hygieniaan.

        >>Päälle-Päsmäreitä riittää, mutta se joka hiljaa seuraa sivusta, hänen ei välttämättä tarvitse osallistua, oppiakseen myös "asioita".>>

        Mihin viittaat? Minusta on hienoa, miten tällainenkin "marginaalialue", kuten tämä palsta voi sisältää niin monenlaista lähestymistapaa periaatteessa samaan aihepiiriin. En uskonut vielä vuosi sitten että voisin joskus mahdollisesti kiinnostua kabbalasta tai gnostisuudesta...

        >>Minne imisyyden kunnioitus on hävinnyt tässä "TEHO-yhteiskunnassa"? Pitääkö meidän aina kilpailla kaikessa? Missä ovat suvaitsevaisuus, empaattisuus, pyyteetön auttamishalu?>>

        Tehoyhteiskunnasta voi loikata ulos ja luoda oma onni.

        Äsh, sori en taida kertoa enempää, tai ei nyt ole "viritystä", paitsi tuosta aistimisesta, kai meillä kaikilla on energiakenttä ympärillämme jonka voi toisesta aistia tai ajatukset, niin pos-negatiiviset.
        Sitä voi "kuunnella" ympäristöään. Yliherkkyys tällaiseen voi tuottaa harmia, jos ei hallitse "suodatusta". Ei paskaa kannata kerätä, jollei sitten halua "lannoittaa" jotakin.:).
        Noitimaan... Kiintoisaa kylläkin...


      • Helvetin Pelle
        Rödfinne kirjoitti:

        >>Vierastan sanaa "noita".
        Tietäjä, parantaja, ja shamaanikin, tuntuu mukavemmalta.>>

        No minusta taas "noita" on ihan hyvä sana. Semmoiseksi mummoni meitä sanoi, ja termi on kaiken kaikkiaan aika kattava. Vituttaa vaan että kristityt ovat ryssineet senkin: sekoittaneet siihen omat mielikuvitusolentonsa ja luoneet kuvan vanhasta hampaattomasta mummosta.

        "Parantaja" en ole. "Tietäjä" taas... Joitain unia tai näkyjä lukuunottamatta minulla ei varmaankaan olisi edellytyksiä ennustajaksi. "Shamaani" taas on sellainen rummuttava ja örisevä "maailmanmatkaaja". Shamanismissa esitettyä maailmankuvaa ylisineen ja alisineen minun on hieman vaikea allekirjoittaa.

        "Noita" on kuitenkin kaikkea tätä mutta paljon muutakin.

        >>En ole mielestäni noita, mutta tekemäni "Juttu" noin neljä vuotta sitten, on avannut "jotakin" kanavia. Tein vain sellaista, jota ympäristö ja minä itse, ei olisisi uskonut "minulta" onnistuvan.>>

        Herätit mielenkiintoni. Mitä tapahtui?

        >>Ihmisen "aistiminen" on ollut minulle semmoinen "vahva-laji", joka peilaten on aiheiuttanut itselleni harmia.>>

        Perhana! Kerro jo! "Ihmisten aistiminen" se ajoi minutkin etsimään lisää oppia...

        >>Eräs parantaja sanoi minua "taakan-kantajaksi", mitä lie tarkoittanut?>>

        Mene kertomaan kristittyjen palstalle kyvyistäsi, niin ymmärrät mitä tuo parantaja tarkoitti...;-D Mustavalkoisessa dualismissa lahjoistakin tulee taakkoja.

        Eipä silti: näyt ja ennaltatietämiset liittyvät jostain syystä lähestulkoon aina johonkin negatiiviseen.

        Itselläni nuo tietämiset ovat yleensä unen tapaan merkitykseltään verhottuja. Esimerkkinä, näimme kerran ulkomailla asuvan tätini kanssa samaan aikaan saman enneunen, jossa isoisäni kuoli sairaskohtaukseen saunan lattialle. Seuraavana päivänä isoisää sitten kiidätettiinkin sairaalaan vakavan, saastuneesta ruuasta johtuneen ruokamyrkytyksen takia. Siis unessa kuolemanvaara liittyi hygieniaan.

        >>Päälle-Päsmäreitä riittää, mutta se joka hiljaa seuraa sivusta, hänen ei välttämättä tarvitse osallistua, oppiakseen myös "asioita".>>

        Mihin viittaat? Minusta on hienoa, miten tällainenkin "marginaalialue", kuten tämä palsta voi sisältää niin monenlaista lähestymistapaa periaatteessa samaan aihepiiriin. En uskonut vielä vuosi sitten että voisin joskus mahdollisesti kiinnostua kabbalasta tai gnostisuudesta...

        >>Minne imisyyden kunnioitus on hävinnyt tässä "TEHO-yhteiskunnassa"? Pitääkö meidän aina kilpailla kaikessa? Missä ovat suvaitsevaisuus, empaattisuus, pyyteetön auttamishalu?>>

        Tehoyhteiskunnasta voi loikata ulos ja luoda oma onni.

        >>"Shamaani" taas on sellainen rummuttava ja örisevä "maailmanmatkaaja". Shamanismissa esitettyä maailmankuvaa ylisineen ja alisineen minun on hieman vaikea allekirjoittaa.


      • vituttelija
        Helvetin Pelle kirjoitti:

        >>"Shamaani" taas on sellainen rummuttava ja örisevä "maailmanmatkaaja". Shamanismissa esitettyä maailmankuvaa ylisineen ja alisineen minun on hieman vaikea allekirjoittaa.

        >>Suurin osa noista henkilöistä varmaankin allekirjoittaisi melkoisen osan omista henkilökohtaisista käsityksistään.


    • Mr.Bojangles

      imatran kätilö-opiston noituuslinjalle voi hakea taas keväällä 2004. sinne vaan noidaksi tulemaan ja palamaan. itse olen golem. ollut jo 3,4vuotta. kiitos.

    • ei tulla

      Noita on henkilö jolla on maagisia kykyjä jo syntymästään lähtien eikä hänen tarvi niitä mitenkään erikseen opetella. Ne jotka opettelevat taitonsa ovat sitten jotain ihan muuta, velhoja, wiccoja jne. Ota selvää mistä puhut ennenkuin puhut.

      • Mr. Bojangles

        ollaanpa sitä niin muodollisen viisaita. oot lukenu liikaa sudenpentujen -käsikirjaa ja harrypottereita. noitia on kuule moneen lähtöön. nuo wicca ja muut jutut edustavat vain modernia "teologisoitunutta" ja systematisoitunutta tulkintaan.

        ja olen yhä golem. viisitoista kertaa sinua voimakkaampi.


      • ...
        Mr. Bojangles kirjoitti:

        ollaanpa sitä niin muodollisen viisaita. oot lukenu liikaa sudenpentujen -käsikirjaa ja harrypottereita. noitia on kuule moneen lähtöön. nuo wicca ja muut jutut edustavat vain modernia "teologisoitunutta" ja systematisoitunutta tulkintaan.

        ja olen yhä golem. viisitoista kertaa sinua voimakkaampi.

        "ja olen yhä golem. viisitoista kertaa sinua voimakkaampi."

        Toisin sanoen "Minun isäni on vahvempi kuin sinun isäsi"-asenne. Ikää löytyy 14 vuotta?


      • Rödfinne

        Miksi heität tuommoista hevonvitunpaskaa?

        >>Noita on henkilö jolla on maagisia kykyjä jo syntymästään lähtien eikä hänen tarvi niitä mitenkään erikseen opetella.>>

        Varmasti joo. En kyllä tiennyt viisivuotiaana mistä on kysymys. Sinulle se on varmaan ollut jo vaippaiässä ilmiselvää...

        Ihmisellä on kykyjä, mutta varsinkin tukahduttavassa ympäristössä niitä pyritään kätkemään. Joskus on nähtävä kuoren alle ja haettava ne esiin. Siitä on mielestäni kyse harjoituksessa.

        >>Ne jotka opettelevat taitonsa ovat sitten jotain ihan muuta, velhoja, wiccoja jne.>>

        Perustele.

        >>Ota selvää mistä puhut ennenkuin puhut.>>

        Minkä takia? Tiedän itse jonkin verran. Puheenvuoroni olikin keskustelun aloitus ja motiivina kiteyttää samaan siimaan aihe joka ilmiselvästi ihmisiä mietityttää.

        Perustele ennenkuin puhut suulla suuremmalla. Jos olet syntyjäsi noita, niin kuka sen sinulle kertoi vai keksitkö itse? Miten tämä noituus ilmeni?


      • Mr. Bojangles
        ... kirjoitti:

        "ja olen yhä golem. viisitoista kertaa sinua voimakkaampi."

        Toisin sanoen "Minun isäni on vahvempi kuin sinun isäsi"-asenne. Ikää löytyy 14 vuotta?

        mikä sää oot niinku sitte!?

        pahaa spelliäkö kaipaat päälles? kuunteleppa CCR:n I put a spell on you ja tuu sitte mulle aukoo.

        ja sitäpaitsi nyt olen jo 18kertaa voimakkaampi (savi)golem! ja ?


      • Rödfinne
        Mr. Bojangles kirjoitti:

        mikä sää oot niinku sitte!?

        pahaa spelliäkö kaipaat päälles? kuunteleppa CCR:n I put a spell on you ja tuu sitte mulle aukoo.

        ja sitäpaitsi nyt olen jo 18kertaa voimakkaampi (savi)golem! ja ?

        Anna palaa!


      • Mr. Bojangles
        Rödfinne kirjoitti:

        Anna palaa!

        nyt hermostuin. kokoan partaiset joukkoni hakaniemen kuppiloista ja kutsun taistelunistrutsit mosambikista. gandalf suksikoon eduskuntaan.aaaargh -jo toisen kerran!

        itse menen nyt kuitenkin saunan kiukaan kivien allepiiloon. simsalapim! -olen siis piilossa nyt-


      • sivustaseuraaja
        Rödfinne kirjoitti:

        Miksi heität tuommoista hevonvitunpaskaa?

        >>Noita on henkilö jolla on maagisia kykyjä jo syntymästään lähtien eikä hänen tarvi niitä mitenkään erikseen opetella.>>

        Varmasti joo. En kyllä tiennyt viisivuotiaana mistä on kysymys. Sinulle se on varmaan ollut jo vaippaiässä ilmiselvää...

        Ihmisellä on kykyjä, mutta varsinkin tukahduttavassa ympäristössä niitä pyritään kätkemään. Joskus on nähtävä kuoren alle ja haettava ne esiin. Siitä on mielestäni kyse harjoituksessa.

        >>Ne jotka opettelevat taitonsa ovat sitten jotain ihan muuta, velhoja, wiccoja jne.>>

        Perustele.

        >>Ota selvää mistä puhut ennenkuin puhut.>>

        Minkä takia? Tiedän itse jonkin verran. Puheenvuoroni olikin keskustelun aloitus ja motiivina kiteyttää samaan siimaan aihe joka ilmiselvästi ihmisiä mietityttää.

        Perustele ennenkuin puhut suulla suuremmalla. Jos olet syntyjäsi noita, niin kuka sen sinulle kertoi vai keksitkö itse? Miten tämä noituus ilmeni?

        Jeah!

        Legendaarista, löit jannulle luun kurkkuun. Pikkuisen pahaa silmää päälle, niin viimeistään siinä vaiheessa lähtee.

        Go, Noita, go!


    • menthe

      Itse en kutsu itseäni noidaksi... mutta mikäs siinä.

      Kaikki alkoi jo lapsuudessa. Koin joitain "yliuonnollisia" juttuja. Kuten näin henkiä ja kuulin ääniä.

      -Ei, en ole skitsofreenkikko :)

      Ja sitten nuorena aloin kokeilla ensin luonnolisia kykyjä. Ihmisten manipulointia,kaikkea kaoottista, jota ei kirjoista opita. Olin tulla hulluksi ja jouduin hetkeksi suljetulle. Siitä lähtien olen opiskellut magiaa ja eri kulttuureita, erilaisia mytologioita ymsyms... Ja nyt paljon maltillisemmin harjoitan magiaa

      • Rödfinne

        >>Kaikki alkoi jo lapsuudessa. Koin joitain "yliuonnollisia" juttuja. Kuten näin henkiä ja kuulin ääniä.>>

        Paskat maallikoitten tekemistä diagnooseista! Lapsuudessa se olikin hienoa kun ei kyseenalaistanut mitään. Kaikki oli yhtä luonnollista: henget, äänet ja puhuvat eläimet. Vasta koulu alkoi murjoa maailmaa palasiksi niin että oli erikseen "ulkoinen ja sisäinen todellisuus". Minusta juuri tämä murjominen aikaansaa herkän ihmisen maailman pirstaloitumisen.

        >>Ja sitten nuorena aloin kokeilla ensin luonnolisia kykyjä. Ihmisten manipulointia,kaikkea kaoottista, jota ei kirjoista opita. Olin tulla hulluksi ja jouduin hetkeksi suljetulle.>>

        Liittyikö tuo magiaan vai "sekoilitko" muuten vaan?

        >>Siitä lähtien olen opiskellut magiaa ja eri kulttuureita, erilaisia mytologioita ymsyms... Ja nyt paljon maltillisemmin harjoitan magiaa>>

        Niin. Haluaisinpa tavata sen täysinoppineen noidan, joka syntylahjanaan on omaksunut magian koko kirjon.

        Vielä kiinnostaa tuo alku: oliko sinulla ympäristössäsi vastustajia tai liittolaisia vai yksinkö olet tietäsi tarponut? Millaisia henkiä näit, mitä ne edustivat ja millaisia ääniä kuulit?

        Itselläni oli nuorempana vahva tunne että pääni vastaanottaa aistimuksia jostain ihmeellisestä rinnakkaismaailmasta. Aistimukset eivät todellakaan olleet hallusinaatioita, vaan pikemminkin unen kaltaisia näkyjä jotka sekoittuivat ikäänkuin päällekkäiskuvana tähän todellisuuteen. Siis samantyyppinen ilmiö kuin televisiossa pyörisi päällekkäin samassa ruudussa kaksi leffaa.


      • menthe
        Rödfinne kirjoitti:

        >>Kaikki alkoi jo lapsuudessa. Koin joitain "yliuonnollisia" juttuja. Kuten näin henkiä ja kuulin ääniä.>>

        Paskat maallikoitten tekemistä diagnooseista! Lapsuudessa se olikin hienoa kun ei kyseenalaistanut mitään. Kaikki oli yhtä luonnollista: henget, äänet ja puhuvat eläimet. Vasta koulu alkoi murjoa maailmaa palasiksi niin että oli erikseen "ulkoinen ja sisäinen todellisuus". Minusta juuri tämä murjominen aikaansaa herkän ihmisen maailman pirstaloitumisen.

        >>Ja sitten nuorena aloin kokeilla ensin luonnolisia kykyjä. Ihmisten manipulointia,kaikkea kaoottista, jota ei kirjoista opita. Olin tulla hulluksi ja jouduin hetkeksi suljetulle.>>

        Liittyikö tuo magiaan vai "sekoilitko" muuten vaan?

        >>Siitä lähtien olen opiskellut magiaa ja eri kulttuureita, erilaisia mytologioita ymsyms... Ja nyt paljon maltillisemmin harjoitan magiaa>>

        Niin. Haluaisinpa tavata sen täysinoppineen noidan, joka syntylahjanaan on omaksunut magian koko kirjon.

        Vielä kiinnostaa tuo alku: oliko sinulla ympäristössäsi vastustajia tai liittolaisia vai yksinkö olet tietäsi tarponut? Millaisia henkiä näit, mitä ne edustivat ja millaisia ääniä kuulit?

        Itselläni oli nuorempana vahva tunne että pääni vastaanottaa aistimuksia jostain ihmeellisestä rinnakkaismaailmasta. Aistimukset eivät todellakaan olleet hallusinaatioita, vaan pikemminkin unen kaltaisia näkyjä jotka sekoittuivat ikäänkuin päällekkäiskuvana tähän todellisuuteen. Siis samantyyppinen ilmiö kuin televisiossa pyörisi päällekkäin samassa ruudussa kaksi leffaa.

        Ympäristöni oli kaikkea muuta kuin uskonnollinen. Ei virikkeitä eikä vastustajia. Tottakai jeesuspropagandaa sai koulussa kuulla ja pelkäsin tietenkin joutuvani helvettiin :(

        Itsellänikin oli kokemuksia/mietteitä rinnakaismaailmoista pienenä. Kukaan ei niistä puhunut, mutta toisinaan oli tunne että näin viereiseen maailmaan. Joitain hahmoja, varjoja toisinaan kokonaisia hahmojoukkoja, jotka vain katosivat hetken "olemassaolon" jälkeen.

        Henget, mitä näin oli usein muiden kulttuurien edustajia esim. kiinalaisia... Henget tuntuivat ehkä useimmiten jonkilaisilta tarkkailijoilta, toisinaan myös pelkäsin niitä. Johtuen kristinuskon opeista... Sitten keskustelin henkien kanssa, toisinaan ihan arkisia juttua, toisinaan toivoen suojelusta. Kehtitin ihan omia rituaalejakin. Poltin kynttilöitä valokuvien kanssa muumuassa... Nämä ennen kymmenettä ikävuotta.

        Kyllä mä sekoilun nuorempana niin magian kanssa kuin yleensäkkin. Tein spontaaneja rituaaleja ja harvoin oli tarkoitusperäni kovinkaan hyviä. En ollut siinä vaiheessa opiskellut mitään, eikä minulla ollut opettajaa, tuttavia tai mitään yhteyttä magiaan. Mitähän siitä kertoisin muuta. no vastailen jos kysytään...


      • Riotandra
        Rödfinne kirjoitti:

        >>Kaikki alkoi jo lapsuudessa. Koin joitain "yliuonnollisia" juttuja. Kuten näin henkiä ja kuulin ääniä.>>

        Paskat maallikoitten tekemistä diagnooseista! Lapsuudessa se olikin hienoa kun ei kyseenalaistanut mitään. Kaikki oli yhtä luonnollista: henget, äänet ja puhuvat eläimet. Vasta koulu alkoi murjoa maailmaa palasiksi niin että oli erikseen "ulkoinen ja sisäinen todellisuus". Minusta juuri tämä murjominen aikaansaa herkän ihmisen maailman pirstaloitumisen.

        >>Ja sitten nuorena aloin kokeilla ensin luonnolisia kykyjä. Ihmisten manipulointia,kaikkea kaoottista, jota ei kirjoista opita. Olin tulla hulluksi ja jouduin hetkeksi suljetulle.>>

        Liittyikö tuo magiaan vai "sekoilitko" muuten vaan?

        >>Siitä lähtien olen opiskellut magiaa ja eri kulttuureita, erilaisia mytologioita ymsyms... Ja nyt paljon maltillisemmin harjoitan magiaa>>

        Niin. Haluaisinpa tavata sen täysinoppineen noidan, joka syntylahjanaan on omaksunut magian koko kirjon.

        Vielä kiinnostaa tuo alku: oliko sinulla ympäristössäsi vastustajia tai liittolaisia vai yksinkö olet tietäsi tarponut? Millaisia henkiä näit, mitä ne edustivat ja millaisia ääniä kuulit?

        Itselläni oli nuorempana vahva tunne että pääni vastaanottaa aistimuksia jostain ihmeellisestä rinnakkaismaailmasta. Aistimukset eivät todellakaan olleet hallusinaatioita, vaan pikemminkin unen kaltaisia näkyjä jotka sekoittuivat ikäänkuin päällekkäiskuvana tähän todellisuuteen. Siis samantyyppinen ilmiö kuin televisiossa pyörisi päällekkäin samassa ruudussa kaksi leffaa.

        Mielenkiintoista mitä Rödis sanoit rinnakkaismaailman päällekkäiskuvista. Itsekin koen niitä aina toisinaan. Ikäänkuin välähdyksenä tapahtuu jotain mistä en ehdi saada täyttä selkoa, tulee vain olo että hupsis, mitä tapahtui. Ne ovat rannakkaistodellisuuksien läpivuotoa. Tai jos puhutaan castanedalaisesti niin kokoomapisteen pieniä siirtymiä. Oli miten oli, ne ovat aika aavemaisia. Lapsena jotenkin eksyin joskus rinnakkaistodellisuuteen, mikä aiheutti ikävyyksiä, se on tietty. Aina kun en voinut olla varma mikä asia oli todella tapahtunut tässä maailmassa ja mikä ei.


      • Noita
        Riotandra kirjoitti:

        Mielenkiintoista mitä Rödis sanoit rinnakkaismaailman päällekkäiskuvista. Itsekin koen niitä aina toisinaan. Ikäänkuin välähdyksenä tapahtuu jotain mistä en ehdi saada täyttä selkoa, tulee vain olo että hupsis, mitä tapahtui. Ne ovat rannakkaistodellisuuksien läpivuotoa. Tai jos puhutaan castanedalaisesti niin kokoomapisteen pieniä siirtymiä. Oli miten oli, ne ovat aika aavemaisia. Lapsena jotenkin eksyin joskus rinnakkaistodellisuuteen, mikä aiheutti ikävyyksiä, se on tietty. Aina kun en voinut olla varma mikä asia oli todella tapahtunut tässä maailmassa ja mikä ei.

        Niin...minusta tuntuu, etta kayn siella "jossakin" harva se yo...TIETYSTI unia on joka lahtoon ja moneen lahtoon, mutta mina muistan uneni aivan uskomattoman tarkasti, muistan viela heraamisen jalkeenkin kenen kanssa olin puhunut ja tehnyt mita...monasti on sellainen olo, etta on tehnyt kauhean paljon, vaikka ei ole tehnyt muuta kuin ns. "nukkunut"...

        Joskus menee se uni- ja valvetila jannalla tavalla sekaisin...kuten tanaan...en ole ihan varma, milla puolella jossain vaiheessa "roikuin"...halusin oikeastaan herata, mutta pakottava vasymys pakotti siihen ihme "tilaan".....ja taas alkoi meininki.

        Jossain vaiheessa joku ihme varjo tuli liukumaan ikkunaan...siina vaiheessa pelastyin ja ns. herasin...muistin taas kaiken enemman tai vahemman kirkkaasti.

        Minusta tuntuu monasti, etta nukkuessa tapahtuu enemman kuin ns. valveilla ollessa...voisiko olla, etta kun ihminen nukkuun, han on "virittynyt" jollekin tietylle tasolle, jossa on helpompi hyppailla ulottuvuudesta toiseen?

        Sama voi tietysti kayda hypnoosissa tai vahvassa meditaatiossa...?


      • Rödfinne
        Riotandra kirjoitti:

        Mielenkiintoista mitä Rödis sanoit rinnakkaismaailman päällekkäiskuvista. Itsekin koen niitä aina toisinaan. Ikäänkuin välähdyksenä tapahtuu jotain mistä en ehdi saada täyttä selkoa, tulee vain olo että hupsis, mitä tapahtui. Ne ovat rannakkaistodellisuuksien läpivuotoa. Tai jos puhutaan castanedalaisesti niin kokoomapisteen pieniä siirtymiä. Oli miten oli, ne ovat aika aavemaisia. Lapsena jotenkin eksyin joskus rinnakkaistodellisuuteen, mikä aiheutti ikävyyksiä, se on tietty. Aina kun en voinut olla varma mikä asia oli todella tapahtunut tässä maailmassa ja mikä ei.

        Työhöni liittyen tutkin pari vuotta sitten intensiivisesti voimapaikkoja. Keräsin sadan vuoden ajalta tarinoita yhteen alueeseen liittyen. Kävi ilmi että samanlaisia "rinnakkaismaailmoitten heijastumia" olivat eri ihmiset kokeneet samalla seudulla. Eivätkä nämä ihmiset todellakaan olleet mitään noitia.

        Ihan kuin jossain maantieteellisesti "seinä olisi ohuempi". Näyissä realismin taso tuntui vaihtelevan "puistattavasta tunteesta" ilmieläviin olentoihin joiden kanssa voi kommunikoida.

        Olen varovainen sen suhteen minkälaisia yhteenvetoja tästä pitäisi tehdä. Ilmiö on kuitenkin mielenkiintoinen, varsinkin jos samantyyppisiä kokemuksia löytyy enemmänkin.

        Tuohon alueeseen liittyen sain haastatteluin kokoon kaikkiaan 42 tarinaa. Sen sijaan en ole vielä koonnut aineistoa näistä rinnakkaismaailmoitten häivähdyksistä yksittäisillä ihmisillä joten aihepiiri kiinnostaa kovasti.

        Kuvailisitko tarkemmin kokemaasi?


      • Rödfinne
        Noita kirjoitti:

        Niin...minusta tuntuu, etta kayn siella "jossakin" harva se yo...TIETYSTI unia on joka lahtoon ja moneen lahtoon, mutta mina muistan uneni aivan uskomattoman tarkasti, muistan viela heraamisen jalkeenkin kenen kanssa olin puhunut ja tehnyt mita...monasti on sellainen olo, etta on tehnyt kauhean paljon, vaikka ei ole tehnyt muuta kuin ns. "nukkunut"...

        Joskus menee se uni- ja valvetila jannalla tavalla sekaisin...kuten tanaan...en ole ihan varma, milla puolella jossain vaiheessa "roikuin"...halusin oikeastaan herata, mutta pakottava vasymys pakotti siihen ihme "tilaan".....ja taas alkoi meininki.

        Jossain vaiheessa joku ihme varjo tuli liukumaan ikkunaan...siina vaiheessa pelastyin ja ns. herasin...muistin taas kaiken enemman tai vahemman kirkkaasti.

        Minusta tuntuu monasti, etta nukkuessa tapahtuu enemman kuin ns. valveilla ollessa...voisiko olla, etta kun ihminen nukkuun, han on "virittynyt" jollekin tietylle tasolle, jossa on helpompi hyppailla ulottuvuudesta toiseen?

        Sama voi tietysti kayda hypnoosissa tai vahvassa meditaatiossa...?

        Se on helvetin raskasta mutta kannattaa: pidä unipäiväkirjaa. Jos sinulla on lahja unennäkemisen suhteen, älä panttaa sitä vaan ala pitää unipäiväkirjaa. Aina kun heräät, kirjoita ylös kaikki mitä muistat unesta: päivämäärä, kellonaika jne. jne. Tärkeätä kirjaamisessa on muistaa kuka vaikutti esittävän ketä tässä unessa ja ennen kaikkea miltä sinusta itsestäsi tuntui.

        On unia ja UNIA. Tietenkin oma pää käsittelee oman elämän kulkua lepotilassa, mutta samalla siihen saattaa sekoittua elementtejä, joiden selitys ei ole aivan yhtä yksoikoinen. Pitämällä päiväkirjaa unet alkavat muuttua selkeämmiksi kokonaisuuksiksi ja vähä kerrallaan niistä voi analysoida ulos tärkeitäkin huomioita.

        Varsinkin enneuneni ovat olleet aina verhottuja, mutta kun verhoa oppii raottamaan takaa löytyy ihmeellisiä maailmoja...

        Lukemistoksi suosittelisin vaikkapa A.W.Reed:in "Aboriginal Myths - Tales of the Dreamtime".


      • Helvetin Pelle
        menthe kirjoitti:

        Ympäristöni oli kaikkea muuta kuin uskonnollinen. Ei virikkeitä eikä vastustajia. Tottakai jeesuspropagandaa sai koulussa kuulla ja pelkäsin tietenkin joutuvani helvettiin :(

        Itsellänikin oli kokemuksia/mietteitä rinnakaismaailmoista pienenä. Kukaan ei niistä puhunut, mutta toisinaan oli tunne että näin viereiseen maailmaan. Joitain hahmoja, varjoja toisinaan kokonaisia hahmojoukkoja, jotka vain katosivat hetken "olemassaolon" jälkeen.

        Henget, mitä näin oli usein muiden kulttuurien edustajia esim. kiinalaisia... Henget tuntuivat ehkä useimmiten jonkilaisilta tarkkailijoilta, toisinaan myös pelkäsin niitä. Johtuen kristinuskon opeista... Sitten keskustelin henkien kanssa, toisinaan ihan arkisia juttua, toisinaan toivoen suojelusta. Kehtitin ihan omia rituaalejakin. Poltin kynttilöitä valokuvien kanssa muumuassa... Nämä ennen kymmenettä ikävuotta.

        Kyllä mä sekoilun nuorempana niin magian kanssa kuin yleensäkkin. Tein spontaaneja rituaaleja ja harvoin oli tarkoitusperäni kovinkaan hyviä. En ollut siinä vaiheessa opiskellut mitään, eikä minulla ollut opettajaa, tuttavia tai mitään yhteyttä magiaan. Mitähän siitä kertoisin muuta. no vastailen jos kysytään...

        >>Henget tuntuivat ehkä useimmiten jonkilaisilta tarkkailijoilta, toisinaan myös pelkäsin niitä. Johtuen kristinuskon opeista...


    • R'Salogel

      kun jouduin vahingossa kesällä tuohon rumbaan oltuani vieraan hengen hallittavana, luullen että tää on Pyhästä Hengestä, jouduin vain kärsimään suunnattomasti, vähän metallican sanoin kappaleesta master of puppets: "master, master, where the dreams that i've been after, master you promised only lies..." sitä paitsi kun huomaa että se on Jeesus joka on se todellinen Soturi, niin teet henkisotamaailmassa matrixmaisia juttui vielä. ehdotan että vaihdat puolta. minä en ole kamoissa enkä pilaile. tämä oli sinua auttaakseni eikä pilkatakseni. tarkotan sitä.

      • Rödfinne

        "Tu Dominus, olen 180 vuotta vanha."

        En tiedä mitään Metallicoista ja Matrixeista. Olen seurannut sydämeni ääntä todennäköisesti kauemmin kuin sinä olet ollut olemassa.

        Mitä "puolta" minun pitäisi vaihtaa. Ei ole mitään puolia. On vain maailma ja minä. Ja minä osana maailmaa.

        Mutta mitä ovat "keski-aika-markkinat"? Jokin roolipelijuttu?


    • Agwé

      Noidan on oltava perinpohjaisesti kyllästynyt kaikkeen mitä maailmalla on tarjota. Hänen on oltava valmis laittamaan itsensä kokonaan peliin jokaisella solullaan, katsomatta taakseen. On pantava itsensä likoon. Noidaksi ei voi tulla jos tekee mieli katsoa taakseen ja sittenkin tahtoo katsoa jälleen yhden jakson Star Trekkiä. Siitä se lähtee. Ilman tällaista vakaumusta ei tule siitä mitään.

      :a:

      • Rödfinne

        >>Noidan on oltava perinpohjaisesti kyllästynyt kaikkeen mitä maailmalla on tarjota.>>

        Jep. Tästä tullaankin suosikkikohtaani Raamatussa:

        Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Muuten sinulla tuntuu olevan mielenkiintoinen tapa tehdä omista kokemuksistasi yleisiä totuuksia.

        Alkaa jo kyllästyttää tämä CC:hen viittaaminen mutta minkäs teet... Äijähän oli ihan paska perheenisä (siis Josefinan mukaan) eikä digannut muutenkaan jälkikasvusta, lapset kun aiheutti ongelmia noituuden saralla.

        Mites Agwé: miten kuolemattomuuden tavoittelun käy kun kakarat ja perhe sitovat sinut harhaan? Vai oletko tehnyt pyhän sinkku-&lapsettomuuslupauksen?

        >>Hänen on oltava valmis laittamaan itsensä kokonaan peliin jokaisella solullaan, katsomatta taakseen. On pantava itsensä likoon.>>

        Palataan aiheeseen viiden vuoden kuluttua.
        Eiköhän siinä nyt tullut viihdettä kyllikseen.

        Hyvää jatkoa ja moi kaikille.


      • Agwé
        Rödfinne kirjoitti:

        >>Noidan on oltava perinpohjaisesti kyllästynyt kaikkeen mitä maailmalla on tarjota.>>

        Jep. Tästä tullaankin suosikkikohtaani Raamatussa:

        Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (Jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Muuten sinulla tuntuu olevan mielenkiintoinen tapa tehdä omista kokemuksistasi yleisiä totuuksia.

        Alkaa jo kyllästyttää tämä CC:hen viittaaminen mutta minkäs teet... Äijähän oli ihan paska perheenisä (siis Josefinan mukaan) eikä digannut muutenkaan jälkikasvusta, lapset kun aiheutti ongelmia noituuden saralla.

        Mites Agwé: miten kuolemattomuuden tavoittelun käy kun kakarat ja perhe sitovat sinut harhaan? Vai oletko tehnyt pyhän sinkku-&lapsettomuuslupauksen?

        >>Hänen on oltava valmis laittamaan itsensä kokonaan peliin jokaisella solullaan, katsomatta taakseen. On pantava itsensä likoon.>>

        Palataan aiheeseen viiden vuoden kuluttua.
        Eiköhän siinä nyt tullut viihdettä kyllikseen.

        Hyvää jatkoa ja moi kaikille.

        Hei, nyt lakkaa se vittuilu! Mitkään perheenisät eivät tule mulle keuliin. ;-)

        PS. Maailman hylkääminen ei minulle tarkoita siltä karkaamista, vaan sen kohtaamista ja vapautumisen saavuttamista konfliktien kautta. Erakkoelämä on oikean käden polkulaisia varten. Minä nautin ja tulen nauttimaan elämästäni. En näe mahdollista lapsienkaan hankkimista välttämättä esteeksi, joskin se aika paljon riippuu olosuhteista.

        Epilogi: Mitä, oletko lähdössä? Aiotko todella tehdä lopun internet-noituudestasi? Hyvästi sitten vain, ja kiitos aktiivisesta osallistumisestasi keskusteluun Suomi24:n Magia-palstan toimintaan. Kasvatahan niistä lapsistasi oikein hyviä noitia ja muista itsekin elää dynaamisessa murroksen equilibriumissa. Me luotamme sinuun!

        :a:


    • Anonyymi

      Hei! Antaisin tämmöisen asian noidaksi opiskellaan ei synnytä , mutta saattaa myös syntyä. Itse olen noidaksi syntynyt ja opiskellut. Vaatii vain sen että uskon itseesi ja luotat kykyihin ja myös hyvi vinkkejä saa you tubesta kun hakee kupari kettu. Siltä löytyy paljon faktaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe