tornion nöffit?!

nöffipoika max

moi!aloimme nöffipoikani maxin kanssa kyselemään onko torniossa muita nöffejä kuin max?kun missään ei koskaan näy?max on 3,5-vuotias kiltti ja mukava nöhverö..mutta kaipaa samankokoista seuraa!
kun asuimme rovaniemellä niin siellä järjestettiin isojen koirien kävelylenkkejä. talvella joen jäällä ja syksyllä metsässä...jotka oli tosi mukavia ja sopi hyvin meille..matkassa oli mm. nöffejä,lansuja ja leonbergi..hyvin tulivat toimeen!
en vain kyllä tiedä onko täällä mitään paikka missä tällaisen voisi edes toteuttaa??!!
vastauksia odotellen, max omistajineen

4

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenni

      Tämä nyt ei liity kyselemääsi aiheeseen mutta jos vain jaksaisit lueskella... elikkäs olen kiinnostunut newfoundlandinkoirista ja tarkoitus olisi tällainen hankkiakin kunhan aika on sopiva.
      Haluaisinkin nyt kuulla omistajien mielipiteitä nöffeistä,(käytöksestä,mahdollisista ongelmista koulutuksessa tai ihan mistä vain..) joten jos vain sinulta liikenisi aikaa ja innostusta opastaa kokematonta niin olisin kiitollinen vastauksesta,sinulla kun tuntuu olevan jo kokemusta kun on koira jo hyvässä iässä. Olen ottanut rodun fyysisistä asioista selvää jo melko perusteellisesti mutta tahtoisin saada lisää tietoa niiden luonteesta. Ja sekin olisi toki hyvä tietää paljonko newfoundlandinkoira noin suunnilleen maksaisi. Olen jostakin lukenut että 500-600 euroa,riippuen mistä ostaa.
      Hyviä lenkkeilypäiviä ja toivottavasti löydätte isoa lenkkeilyseuraa!

      • nöffipoika max

        juu, saa kysyä!:)!nöffi on kyllä aivan upea koira! luonteeltaan tosi uskollinen ja ottaa perheestä yhden emännäkseen..ainaki näin kävi meillä! peruskoulutus on tärkeää, koska kyseessä on iso rotu..uros on pikkasen itsepäisempi, mut meillä on sujunut kyllä mainiosti! nöffit tykkää kovasti erilaisesta tekemisestä, meilläki ois tarkotus tänä talvena alotella kunnolla reen vetäminen...
        nöffi sotkee "melko" paljon(mm.juomalla, syömällä, kuolaamalla ja karvoilla,jne...), välillä menee hermot, mut kun katot sitä silmiin niin kyllä leppyy nopeasti!
        me ollaan aina asuttu kerrostaloissa, osassa monetki raput, mutta kyllä on koiran jalat silti ollu terveenä!siinähän se sitä liikettä saa niveliin!!! lenkillä käydään kolmesti päivässä ja aina ku mennään maalle niin max on irti!
        suosittelen nöffiä jos tykkäät halailla ja rutistella omaa rakasta koiraa, jaksat siivota kaiken sotkun, tykkäät käyä kävelylenkeillä ja sulla on aikaa koiralle, jne...! rotu on todella ihmisrakas! minä ainaki rakastan tuota maxia sydämeni kyllyydestä( ja sen kyllä huomaa kaikki!!!) tällä hetkellä rodun suositushinta on n.800e! käväse sivulla www.newfoundland.fi, sieltä löytyy lisää ja saa minultaki kysellä! onnea koiranhankintamietintään!!!!


      • jenni
        nöffipoika max kirjoitti:

        juu, saa kysyä!:)!nöffi on kyllä aivan upea koira! luonteeltaan tosi uskollinen ja ottaa perheestä yhden emännäkseen..ainaki näin kävi meillä! peruskoulutus on tärkeää, koska kyseessä on iso rotu..uros on pikkasen itsepäisempi, mut meillä on sujunut kyllä mainiosti! nöffit tykkää kovasti erilaisesta tekemisestä, meilläki ois tarkotus tänä talvena alotella kunnolla reen vetäminen...
        nöffi sotkee "melko" paljon(mm.juomalla, syömällä, kuolaamalla ja karvoilla,jne...), välillä menee hermot, mut kun katot sitä silmiin niin kyllä leppyy nopeasti!
        me ollaan aina asuttu kerrostaloissa, osassa monetki raput, mutta kyllä on koiran jalat silti ollu terveenä!siinähän se sitä liikettä saa niveliin!!! lenkillä käydään kolmesti päivässä ja aina ku mennään maalle niin max on irti!
        suosittelen nöffiä jos tykkäät halailla ja rutistella omaa rakasta koiraa, jaksat siivota kaiken sotkun, tykkäät käyä kävelylenkeillä ja sulla on aikaa koiralle, jne...! rotu on todella ihmisrakas! minä ainaki rakastan tuota maxia sydämeni kyllyydestä( ja sen kyllä huomaa kaikki!!!) tällä hetkellä rodun suositushinta on n.800e! käväse sivulla www.newfoundland.fi, sieltä löytyy lisää ja saa minultaki kysellä! onnea koiranhankintamietintään!!!!

        Kiitos vastauksesta, tuossa olikin se kaipaamani omistajan näkökulma. Olen kyllä kovasti newfoundlandin hankinnan kannalla, oli naapurissakin vähän aikaa sellainen 3 vuotias Arttu ja sekin oli oikein mukava. Tosin hyppi vasten... Koska tuo hinta on aika korkea niin kannattaako miettiä jos ei ostaisi kennelistä vaan ihan yksityiseltä ihmiseltä? Jos tulisi hieman halvemmaksi..
        Ja on muuten tuttu sivusto tuo newfoundland.fi mutta se ei aina toimi kun olen käynyt katselemassa. Mm. sieltä sain tietoa siitä vesipelastuksesta mikä kiinnostaisi minua. Oletteko te kokeillut sitä? Voiko sellaista pelastajahirmua sitten ottaa mihinkään uimaan mukaan jos se aina raahaa kaiken mikä "pelastettavissa" on rantaan? Isosiskoni kaverilla on nöffi ja se kuulemma pitää sitoa puuhun kiinni kun ne menee uimaan ettei se tule "pelastamaan". On ne hupaisia koiria..
        Kiitokset vielä kun viitsit vastailla!


      • nöffipoika max
        jenni kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, tuossa olikin se kaipaamani omistajan näkökulma. Olen kyllä kovasti newfoundlandin hankinnan kannalla, oli naapurissakin vähän aikaa sellainen 3 vuotias Arttu ja sekin oli oikein mukava. Tosin hyppi vasten... Koska tuo hinta on aika korkea niin kannattaako miettiä jos ei ostaisi kennelistä vaan ihan yksityiseltä ihmiseltä? Jos tulisi hieman halvemmaksi..
        Ja on muuten tuttu sivusto tuo newfoundland.fi mutta se ei aina toimi kun olen käynyt katselemassa. Mm. sieltä sain tietoa siitä vesipelastuksesta mikä kiinnostaisi minua. Oletteko te kokeillut sitä? Voiko sellaista pelastajahirmua sitten ottaa mihinkään uimaan mukaan jos se aina raahaa kaiken mikä "pelastettavissa" on rantaan? Isosiskoni kaverilla on nöffi ja se kuulemma pitää sitoa puuhun kiinni kun ne menee uimaan ettei se tule "pelastamaan". On ne hupaisia koiria..
        Kiitokset vielä kun viitsit vastailla!

        eipäs mitään...kyllä maxikin innostuessaan hyppii ihmisiä vasten...en kyl tiä onko se sitte kovin yleistä???
        minä en kyllä tiä millä hintaa ns. yksityiset myy? mut kyllä puhasrotunen terve koira aina maksaa..ja onhan monesti mahollisuus osamaksuun!?! ainakin meillä oli...eka käsiraha 1500mk ja sit 500mk/kk, kyllä toimi ihan hyvin!
        ei olla harrastettu vepeä, se vois olla ihan kiva harrastus mut eipä oo tullu lähettyä mukaan...mut uimista ne rakastaa hulluna ja jos oot ite tai joku muukin vedessä niin varoa saa...meillä ainaki max tulee "pelastamaan" eli hukuttamaan ku ei raukka osaa kunnolla pelastaa ja tulee hätä miks ihmiset on vedessä... se alkaa ns. raapimaan vedes...???
        hih, nähtiin tos iltalenkillä semmonen 4kk ikänen nöhvivauva ja max tietenki näytti kaikki hulluudet sille et näin se pitää; haukku, murisi, veti, jne... kyllä hävetti..yritä siinä sitte selittää et ei se yleensä, eikä kukaan usko...:9!huh!
        et semmosta täällä...palataan astialle jos tulee jotain!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe