Kiintoisa mielikuva-harjoitus

Ana

Olen sama tyyppi joka on kysynyt neuvoja voimaeläimen löytämisestä ja hevos-unista.

Nyt siis tunnen että olen löytänyt voimeläimeni. Yksi on Hevonen, ja toinen on luultavasti Hiiri.

Tein mielikuvitusharjoituksen pari päivää sitten. Ensin ei tapahtunut juuri mitään, mutta sitten alkoi tapahtua.
Kävelin valoisassa metsässä, ja edessäni oli kuusenhavujen peittämä polku.
Hevonen tuli laukaten minun luokseni, tervehdin sitä, ja tunsin sen haluavan minun nousta selkään.
Tein niin, ja Hevonen vei minut meren rannalle (samainen ranta sijaitsee n. kilometrin päässä kodistani).
Hevonen alkoi kävellä veteen, minä yhä selässä. Sain kyydin eräälle pienelle saarelle, jossa siten liu'uin selästä ja aloin kävellä lähellä sijaitsevaan metsään.

Kävelin vähän aikaa siellä kauniissa tammimetsässä, kunnes saavuin aukiolle. Katsoin ympärilleni, ja näin hirven seisovan vasemmalla puolellani. Se katsoi minuun, ja "kehotti" seuraamaan sitä. Hirvi johdatti minut puunkannon luo.
Sen päällä istui pieni peltohiiri. Kyykistyin alas, ja se kipitti heti ylös käsivarttani olkapäälle.

Aloin kävellä takaisin rannalle. En nähnyt Hevosta missään, joten menin veteen itse. Uin vastakkaiselle rannalle, ja näin Hevosen odottamassa minua siellä.
Tässä kohdassa lopetin, sillä tunsin "tehtävän" olevan valmis.

Tiesin koko ajan mitä tehdä, sillä jos tein jotain väärin, esim. nousin Hevosen selästä liian aikaisin, tunsin itseni pakotetuksi jatkaa ratsastamista.


Tämä oli ensimmäinen kerta kun tein mielikuva-harjoituksen, ja onnistui mielestäni varsin hyvin. :)

7

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terhen täysikuu

      Hiiri ja Hevonen, aika hienoa! koetko olevasi vielä vailla yhtä eläintä? monilla on vain yksi, mutta minulle kolme voimaeläintä sopii paremmin. se on toki yksilöllistä.
      millaisen mielikuvaharjoituksen teit, miten aloitit sen?

      minä taas olen saanut selville, että vasemmalla puolellani on Saukko. minulle näytettiin se unessani. muut ovat vielä epäselviä, karhu on tuntunut välillä tulevan läheiseksi, mutta en jostain syystä usko sen olevan. jotenkin se tuntuu liian "mahtipontiselta". liian voimakkaalta voimaeläimeltä minulle. nooh, eiköhän se tässä joskus selviä:)

      • terhen täysikuu

        eikö Hiiren merkitys ole tarkkailu ja järjestys?


      • Ana

        Tuntuu kyllä että joitakin eläimiä vielä puuttuu. Mutta ne näyttäytyvät silloin kun näyttäytyvät.
        Kärsivällisyys on hyve. :)

        Aloitin harjoituksen rentouttamalla koko vartaloni. Istuin sängyssäni selkä seinää vasten "intiaaniasennossa", ja aloitin varpaista. Kuvittelin että oranssi hehku ympäröi sen osan jonka halusin rentouttaa.
        Pidin hehkua siinä kahden syvän henkäyksen verran.
        Kun se tietty osa oli rentoutunut, hehku siirtyi seuraavaan ruumiinosaan, jne.

        Sitten vain ajattelin mielessäni sen metsän. Kaikki tuntui menevän niin automaattisesti.

        PS. Juu, Hiiri edustaa juuri noita kahta asiaa mitä sanoit. Vaikuttaa minulta. ;)


      • wiikatemies
        Ana kirjoitti:

        Tuntuu kyllä että joitakin eläimiä vielä puuttuu. Mutta ne näyttäytyvät silloin kun näyttäytyvät.
        Kärsivällisyys on hyve. :)

        Aloitin harjoituksen rentouttamalla koko vartaloni. Istuin sängyssäni selkä seinää vasten "intiaaniasennossa", ja aloitin varpaista. Kuvittelin että oranssi hehku ympäröi sen osan jonka halusin rentouttaa.
        Pidin hehkua siinä kahden syvän henkäyksen verran.
        Kun se tietty osa oli rentoutunut, hehku siirtyi seuraavaan ruumiinosaan, jne.

        Sitten vain ajattelin mielessäni sen metsän. Kaikki tuntui menevän niin automaattisesti.

        PS. Juu, Hiiri edustaa juuri noita kahta asiaa mitä sanoit. Vaikuttaa minulta. ;)

        ...noin vain, ilman rumpua ja valmistavia rituaaleja? Aika fantastista, olet ilmeisesti shamaaniksi syntynyt. Tunnen kyllä muutamia, jotka ovat saaneet tuon tapaisia kokemuksia aivan spontaanisti.

        Montako eläintä pätevä shamaani tarvitsee, siitä ei vallitse kovin yleistä yksimielisyyttä. Olen kuullut, että jollakulla nepalilaisella shamaanilla on 372 apuhenkeä (en edes tiedä, ovatko ne siellä yleensä eläimien näköisiä), jotka se kaikki tuntee nimeltä ja aina tärkeälle matkalle lähtiessään jotenkin ruokkii niitä! Mutta se edustaa jo aika erilaista perinnettä kuin se, mitä itse olen opiskellut.

        Yleensä niistä kuitenkin yksi on jotenkin ensisijainen (Pohjois-Amerikan intiaaneilla ns. medicin animal), joka seuraa ihmistä koko eliniän, tiesi hän siitä tai ei. Kun se lähtee, niin henki lähtee, kirjaimellisesti!


      • Ana
        wiikatemies kirjoitti:

        ...noin vain, ilman rumpua ja valmistavia rituaaleja? Aika fantastista, olet ilmeisesti shamaaniksi syntynyt. Tunnen kyllä muutamia, jotka ovat saaneet tuon tapaisia kokemuksia aivan spontaanisti.

        Montako eläintä pätevä shamaani tarvitsee, siitä ei vallitse kovin yleistä yksimielisyyttä. Olen kuullut, että jollakulla nepalilaisella shamaanilla on 372 apuhenkeä (en edes tiedä, ovatko ne siellä yleensä eläimien näköisiä), jotka se kaikki tuntee nimeltä ja aina tärkeälle matkalle lähtiessään jotenkin ruokkii niitä! Mutta se edustaa jo aika erilaista perinnettä kuin se, mitä itse olen opiskellut.

        Yleensä niistä kuitenkin yksi on jotenkin ensisijainen (Pohjois-Amerikan intiaaneilla ns. medicin animal), joka seuraa ihmistä koko eliniän, tiesi hän siitä tai ei. Kun se lähtee, niin henki lähtee, kirjaimellisesti!

        Minä vain luin tuon tyyppisestä 'guided meditationista' netissä, ja päätin kokeilla. Onnistui kai sitten ihan hyvin.

        Ja on aika huimaa kuulla mahdollisesti olevansa synnynäinen shamaani, vaikka en tiedä edes onko minusta siihen...

        Tuota elämänkestävää toteemia olen yrittänyt ottaa selville, mm. vastaamalla kyselyyn ( http://www.spiritualnetwork.net/totems/discover_your_animal_totems.htm ), mutta en ole päätynyt mihinkään tulokseen.

        Olisi myös kiinnostavaa ottaa osaa erilaisiin "riitteihin", esim. eläintanssiin.
        Mutta tokkopa niitä Suomessa järjestetään.


      • wiikatemies
        Ana kirjoitti:

        Minä vain luin tuon tyyppisestä 'guided meditationista' netissä, ja päätin kokeilla. Onnistui kai sitten ihan hyvin.

        Ja on aika huimaa kuulla mahdollisesti olevansa synnynäinen shamaani, vaikka en tiedä edes onko minusta siihen...

        Tuota elämänkestävää toteemia olen yrittänyt ottaa selville, mm. vastaamalla kyselyyn ( http://www.spiritualnetwork.net/totems/discover_your_animal_totems.htm ), mutta en ole päätynyt mihinkään tulokseen.

        Olisi myös kiinnostavaa ottaa osaa erilaisiin "riitteihin", esim. eläintanssiin.
        Mutta tokkopa niitä Suomessa järjestetään.

        ...Suomessakin järjestetään yhtä ja toista.
        Shamaaniseuran sivuja http://personal.inet.fi/yhdistys/shamaaniseura/shamaframes.html ei ole näköjään päivitetty pitkään aikaan, mutta varmaan sieltä vastataan jos kyselet.


      • Ana
        wiikatemies kirjoitti:

        ...Suomessakin järjestetään yhtä ja toista.
        Shamaaniseuran sivuja http://personal.inet.fi/yhdistys/shamaaniseura/shamaframes.html ei ole näköjään päivitetty pitkään aikaan, mutta varmaan sieltä vastataan jos kyselet.

        Kiva kun suomessakin on. Löysin vain ruotsalaisia ja muita ulkomaalaisia saitteja etsiessäni...
        No, kiitos kuitenkin linkistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe