Kertokaa matkailu kokemuksista/vinkkejä Roomasta ja minkälainen hintataso oliko suomen hinnoissa? paljonko on 100mk liiroissa? onko mikään Roomassa halpaa?
Minkälainen ilmasto lokakuussa?
No kertokaa mitä vaan mieleenne juolahtaa Roomasta.KIITOS.
ROOMA
8
1066
Vastaukset
- reilaaja 2000
viime toukokuussa interrail-kierroksen päätteeksi. Historiallisia nähtävyyksiä kaupungista löytyy todella paljon, upeita aukioita, suihkulähteitä, kirkkoja, kivoja pikkukujia jne...jne...Suosittelen jonkinlaista Roomasta kertovaa kirjaa matkalle mukaan, josta voi lukea lisätietoa nähtävyyksistä, muuten on aika pihalla kaikesta...
Kaupunki oli toisaalta aika hieno, toisaalta taas aikalailla ränsistynyt, samalla tyylillä, kuin muutkin kaupungit Italiassa. Colosseumin vierestä menee monikaistainen ruuhkainen tie, mikä latisti vähän tunnelmaa..nähtävyydet ovat muutenkin keskellä kaikkea muuta kaupungin hälinää. Kelit olivat toukokuussa hyvät, mutta hengitysilma ei (pakokaasut ym...)...joten en suosittele kovin astmaisille ihmisille. Kaikista liikkeistä ei löytynyt hintoja tuotteille, joten voi varautua siihen, että turistia rahastetaan moninkertaisesti paikalliseen verrattuna. Joka tapauksessa kaupunki oli kiva nähdä...:) ps.varoitan vielä taskuvarkaista... - Sandra
Kävin Roomassa viime lokakuussa eli vuonna 2000. Kelit oli mukavat. Paitsi yhtenä päivänä satoi kaatamalla vettä koko päivän.Hintataso suurin piirtein samaa luokkaa kuin Suomessa.Kahviloissa tms. maksetaan "ostokset" sen mukaan missä aikoo istua ulkona vai sisällä vai seisooko tiskillä. Ulkona on kalleinta.Taskuvarkaat ovat taitavia.Niitä pitää varoa.Todella upeita ja mielnkiintoisia nähtävyyksiä ja paikkoja.Liikenne on ruuhkaista ja ei välitetä niin liikennevaloista.Ruoka on maukasta.
- Sandra
Hei Sandra!
Kiitos viestistäsi, olisin vielä kysellyt niistä "taskuvarkaista" oliko sinulla omakohtaisia kokemuksia niistä?
vielä kysyisin minkälaisissa ruokapaikoissa kävit ja oliko suuriakin hintaeroja?antaisitko joitakin hinta esimerkkejä. Niin ja näin viinin ystävänä oliko se kuinka arvokasta ravintolassa juotuna ja minkähintaista kaupoissa.Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen - Sandra
Sandra kirjoitti:
Hei Sandra!
Kiitos viestistäsi, olisin vielä kysellyt niistä "taskuvarkaista" oliko sinulla omakohtaisia kokemuksia niistä?
vielä kysyisin minkälaisissa ruokapaikoissa kävit ja oliko suuriakin hintaeroja?antaisitko joitakin hinta esimerkkejä. Niin ja näin viinin ystävänä oliko se kuinka arvokasta ravintolassa juotuna ja minkähintaista kaupoissa.Kiitos vaivannäöstä jo etukäteenHei!
Ei ollut omakohtaisia kokemuksia "taskuvarkaista". Mutta mustalais naiset ja lapset etenkin lapset pitävät pahvin palasta edessään ja varastavat sen taakse. He saattavat lääppiä kaduilla, jotta saisivat varastettua jotain. Eräältä naiselta vietiin "pahamaineisessa" bussissa Vatikaaniin olkalaukun sisältä käsilaukku ja olkalaukku oli kiinni. Nainen piti koko ajan laukusta hyvää huolta. Varkaat ovat siis todella taitavia. Söimme kohtuuhintaisissa ravintoloissa. Samaa hintaluokkaa kuin Suomessa, ehkä halvempaa. Ravintoloissa tarjoilijat odottavat, että tilataan ruuat alku ruuista jälkiruokiin, mutta niin ei tarvitse tehdä. Voi ottaa vain pääruuan. Söimme eräänä iltana ravintolassa, jossa oli elävää ooppera musiikkia. Ruokailun lomassa kuunneltiin musiikkia. Siihen sisältyi alku-pääruuat. Sen jälkeen oli kyllä täys olo. Viineistä en tiedä. Olen sen verran nuori...
- Voihan Rooma
Kävin Roomassa noin vuosi sitten omalla autolla. Paikka on mitä parhain jos suurkaupungista ja historiasta tykkää. Hintansa puolesta minusta se oli todella kallis. Lisäksi joka paikkaan oli kalliit pääsymaksut- muistaakseni niiden osuus oli noin 150-200FIM /persoona päivää kohden.Nähtävää kyllä riittää, mutta jo Suomessa kannattaa valita paikat opaskirjan avulla.
Ruuan löytäminen tuotti hankaluuksia päiväsaikaan-italiaanothan keskittyvät iltasyöntiin. Mielestäni hintataso oli huikea ravintolassa, vaikkei koko menua ottanutkaan.
Taskuvarkaat eivät ole ongelma jos ei roikottele tavaroitaan tai esiinny turistina. Itse käytän "iholompakkoja"
ja yritän sulautua maan kansalaisiin
paikallisine muovipusseineen, joissa kannan vähempiarvoista.
Sinänsä taskuvarkaat lienevät niin taitavia, ettei niille mahda tungoksessa oikein mitään ja mm. paikallisia mustalaisia kyllä kannattaa varoa.- Voihan Rooma 2
Unohdin edellisessä viestissä sanoa roomalaisten ystävällisyydestä:
Asuin leirialueella esikaupungissa.
1) Korjasin Volvoni kaasuttajaa, jolloin viereisessä teltassa pari roomalaista nuorta tuli kysymään, mikä ongelma. Näytin rikkinäistä komponenttia. He sanoivat, että voivat hakea osan minulle Roomasta, koska en varmasti löydä paikkaa ja he menevät sinnepäin.Niin tekivät.
2) Paikallisjuna pysähtyi ja tuli takaperin asemalaturille, kun kuski huomasi meidän pomppivan myöhästyneenä
pellon poikki kohti asemaa.
3) Illalla pitkänmatkan bussi pysähtyi
kohdallemme kadulla kun kävelimme kohti leirialuetta. Vei perille, eikä ottanut maksua.
4) Kun itse ydinkaupungissa kysyi neuvoa, oli ystävällisyys ja uteliaisuus silmiinpistävää.
- Roomassa 4/2000
... on must paikka Roomassa, jos museoista tykkää
käydä. Sieltä löytyy upeimmat ja kaikkien
tuntemat taideteokset (tauluja ja patsaita).
Suomalaisen opastuksenkin voi tilata kohtuu
hintaan tai sitten voi siipeillä ryhmän mukana,
jos hyvä säkä käy.
Villa Borgese on Borgesen puistossa pohjois-
Roomassa. - sunny76
Olen lähdössä Roomaan rinkka selässä ja oli
mukava lueskella noita kommentteja kaupungista.
Itse kaipaisin matkaseuraa vaikka muutamaksi
päiväksi sinne menijöistä, koska näin
tyttölapselle se saattaa tuntua aluksi
pelottavalta paikalta. Ja jos joku voi suositella
halpaa hostellia..?
PS: 1.000ITL on 3.07mk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241