tyhmä kysymys

hölmö

Aluksi sanon, että tiedän kyllä, että hamsterilla pitää koko ajan olla vettä saatavilla! Mutta jos kävisi niin, että jotenkin vesi pääsisi loppumaan tai jotain... Niin miten pitkään hamsteri voi selvitä ilman vettä?

En ole jättämässä hamsteriani vedettä, kuinka sen voisin tehdä tuolle rakkaalle otukselle. Ettei kenenkään tarvitse epäillä mitään eläinten huonoa kohtelua! Haluan vaan tietää noin teoriassa, miten pitkään hamsteri voi elää juomatta. Sehän on kuitenkin alun perin aavikolta kotoisin, eikä siellä varmaankaan ole usein vettä saatavilla...?

9

3860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Eli, kuten varmaan tiedät, niin hamsterilla tulisi olla koko ajan raikasta vettä saatavilla, kuten koirillakin.Jos vesi jostain syystä pääsisi teiltä loppumaan jonkun vian vuoksi, niin voihan sitä käydä lainaamassa joltain tutulta.

En usko että hamsteri pärjäisi kauaa ilman vettä, koska aina kun vaihdan uuden veden oman hamsterini pulloon, niin se on yleensä samana päivänä juonut jo aika paljon, eli pidä aina sen juomapullossa RAIKASTA vettä saatavilla. :)

• Tiipukka

Voin kokemuksesta sanoa, että jopa viikon. Lähdimme asuntoautomatkalle lappiin yhdeksi viikoksi, ja yksi juomapullo oli siivouksessa hukkunut jonnekkin. Laitoin hamsulle korkean viilipurkin siinä kiireessä, ja sinne vettä.
        Tullessamme, huomasin viilipursin pohjassa reiän, ja muistin että olin itse tehnyt askarrellessani reiän siihen, ja vesi oli luultavasti valunut heti sieltä pois. Hyvin meidän kääpiöhamsu silti pärjäili...

En tosiaankaan kannusta ketään jättämään eläintään yksin ilman vettä, mutta tuo mitä sattui oli puhdas vahinko. Eli jos nyt tähän kysymykseen vastaan, niin keskimäärin kai sellaisen 5,6 päivää. Aika kestäviä elukoita nuo näköjään ovat :)

• vegata
        Tiipukka kirjoitti:

Voin kokemuksesta sanoa, että jopa viikon. Lähdimme asuntoautomatkalle lappiin yhdeksi viikoksi, ja yksi juomapullo oli siivouksessa hukkunut jonnekkin. Laitoin hamsulle korkean viilipurkin siinä kiireessä, ja sinne vettä.
        Tullessamme, huomasin viilipursin pohjassa reiän, ja muistin että olin itse tehnyt askarrellessani reiän siihen, ja vesi oli luultavasti valunut heti sieltä pois. Hyvin meidän kääpiöhamsu silti pärjäili...

En tosiaankaan kannusta ketään jättämään eläintään yksin ilman vettä, mutta tuo mitä sattui oli puhdas vahinko. Eli jos nyt tähän kysymykseen vastaan, niin keskimäärin kai sellaisen 5,6 päivää. Aika kestäviä elukoita nuo näköjään ovat :)

juu, hamsut selviää aika kauankin ilman vettä. on jyrsijöitä, tai no ei lemmikkeinä, mutta sellaisia, jotka eivät juo ollenkaan, vaikka vettä olisinkin.

• Bobobo
        Tiipukka kirjoitti:

Sillä jos purkissa ei olisi ollut reikää, olisit luultavasti löytänyt kääppärisi hukkuneena.

Ei millään pahalla, mutta kuinka kuvittelet veteen tottumattoman aavikkoeläimen osaavan juoda astiasta joka on sitä itseään korkeampi...?

• -jebukka-
        Bobobo kirjoitti:

Sillä jos purkissa ei olisi ollut reikää, olisit luultavasti löytänyt kääppärisi hukkuneena.

Ei millään pahalla, mutta kuinka kuvittelet veteen tottumattoman aavikkoeläimen osaavan juoda astiasta joka on sitä itseään korkeampi...?

OLen samaa mieltä boboboon kaa se olis todella hukkunut!

• Rölli...:P
        -jebukka- kirjoitti:

OLen samaa mieltä boboboon kaa se olis todella hukkunut!

Mielestäni on aika ajattelematonta laittaa hamsulle viilipurkki viikoksi häkkiin jossa on vettä.
        Hamsterilla on vaikeuksia juoda siitä ja se olisi voinut vilustua tipuessaan siihen ja pahimmassa tapauksessa se olisi hukkunut.
        Mietippä tarkkaan seuraavalla kerralla mihin laitat vettä ;)

• *Mie*

Hamsterit ei pärjää kauaa ilman vettä mutta niille voi antaa PIENEST kupist vettä,olen itse antanut kun meillä ei tullut yhteen päivään vettä hanasta. Mutta hamsteri osaa kyllä lipottaa vettä kiposta jos sillä on jano..=) Hamsut on söpöjä mutta omani kuoli noin puoli vuotta sitten vanhuuteen..mutta PITKÄÄN eli...Yli 2 vuotiaaksi! =) Nyt miul on marsu ja s ekyllä juo!!! :)

• 238

No ompas täällä hassua porukkaa XD!!! Hamsterit aavikolta? No joo Jos siperia lasketaan aavikoksi, niin sitten kai... Mutta ette kai te ihan tosissaan luule hamsterien olevan kuumilta aavikoilta? Njaa, ette kai sentään ^^ tyhmähän minä olen kuin moisia luulen.
        Mutta uskoisin, että hamsteri voi pärjätä 9 päivää ilman vettä. Kaksi viikkoakin voisi niukin naukin mennä, mutta ötö parka on sitten kyllä aika raihnanen

• Anonyymi

Kun meidän syyrialainen hamsu oli kipeä se ei juomut vettä söi vaan välillä päärynää ja 3-2 viikon päästä hän menehtyi. Nyt talossa on 1 uusi gamsteri ja olin vähän huolimaton unohdin laittaa sille pullon mutta onneksi hänellä oli vesikuppi mutta siellä ei ole kyllä paljoa vettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3075
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2143
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1719
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1331
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1311
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1137
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1031
    Aihe