Harakka joka vaanii..

Tiitu

Tää todellakin kuulostaa hullun jutulta.. Mutta olen huomannut että harakka on aina ikkunan takana missä tahansa olenkin... Jos istun koneella niin se on jossain puussa josta se näkee tänne, kun menen keittiöön se on toisessa puussa kattelemassa keittiöön.. Ja kun kattelen televisioo huomaan korkealla puussa harakan. Tätä on jo käyny aivan liian monta kertaa... Kaveri sano että harakka saattaa olla ihastunu muhun .. ;) Mutta en mä nyt sitä usko. Mulle tuli mieleen että voisko se harakka olla esim mun mummini joka kuoli vuosi sitten? Tai sitten.. Yks laulaja joka kuoli 2002 jota arvostan koko sydänmestäni...
Nämä kaks tuli ensimmäisinä mieleen...

33

2514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fobb

      Kyllähän linnut kesyyntyvät jonkin verran, esimerkiksi harakat ja varikset. Ne ovat myös aika viisaita. Osaavat laskea ja saattavat oppia puhumaankin mutaman sanan.

      Yksi varis metsäaukiolla sanoi aina "tullee", kun sinne käveli.

      • Tiitu

        Miten toi nyt liitty siihen että mua vaanii harakka koko ajan??
        Mutta muuten kiitos noista tiedoista :)


      • Fobb
        Tiitu kirjoitti:

        Miten toi nyt liitty siihen että mua vaanii harakka koko ajan??
        Mutta muuten kiitos noista tiedoista :)

        Ensinnäkin ei se mitään "vaani".


      • Tiitu
        Fobb kirjoitti:

        Ensinnäkin ei se mitään "vaani".

        No en mä nyt sen harakan jutuille keksi parempaakaan sanaa.. Se on aina siellä missä minäkin.. Enkä tajua että miten se on mahdollista kun sitä on tapahtunut aivan liian monta kertaa!


      • Marcel
        Tiitu kirjoitti:

        No en mä nyt sen harakan jutuille keksi parempaakaan sanaa.. Se on aina siellä missä minäkin.. Enkä tajua että miten se on mahdollista kun sitä on tapahtunut aivan liian monta kertaa!

        Minusta se kyllä vaanii.

        Tämä ei kyllä tainnut paljon auttaa... vai?


      • Fobb
        Marcel kirjoitti:

        Minusta se kyllä vaanii.

        Tämä ei kyllä tainnut paljon auttaa... vai?

        "Minusta se kyllä vaanii. "

        Tämä osoittaa vain, että olet luonnosta vieraantunut paska, jota ei kannata uskoa muissakaan asioissa. Tai sitten vaania-sanan merkitys on muuttunut viime aikoina. Olen ajtellut sen tarkoittavan saalista jahtaavan pedon saaliin kyttäämistä piilopaikan suojista.

        Jos sinulla on koira lemmikkinä ja se seuraa sinua huoneesta toiseen, VAANIIKO se sinua? Jos paimennat lehmiä ja ne kulkevat perässäsi, VAANIVATKO ne sinua. Jos lintu osoittaa mielenkiintoa ja seuraa tekemisiäsi, VAANIIKO se sinua? ...ei helvetissä vaani.


      • Marcel
        Fobb kirjoitti:

        "Minusta se kyllä vaanii. "

        Tämä osoittaa vain, että olet luonnosta vieraantunut paska, jota ei kannata uskoa muissakaan asioissa. Tai sitten vaania-sanan merkitys on muuttunut viime aikoina. Olen ajtellut sen tarkoittavan saalista jahtaavan pedon saaliin kyttäämistä piilopaikan suojista.

        Jos sinulla on koira lemmikkinä ja se seuraa sinua huoneesta toiseen, VAANIIKO se sinua? Jos paimennat lehmiä ja ne kulkevat perässäsi, VAANIVATKO ne sinua. Jos lintu osoittaa mielenkiintoa ja seuraa tekemisiäsi, VAANIIKO se sinua? ...ei helvetissä vaani.

        Mielestäni se vaanii, koska se katselee VAAN.
        Tuo on VAANimista.

        Muuten eihän paska, sellaisena kuin sen tunnemme, voi vieraantua koskaan luonnosta.

        Mutta älä ihmeessä minua usko. Usko harakkaa.


      • Jacob
        Tiitu kirjoitti:

        No en mä nyt sen harakan jutuille keksi parempaakaan sanaa.. Se on aina siellä missä minäkin.. Enkä tajua että miten se on mahdollista kun sitä on tapahtunut aivan liian monta kertaa!

        ...nimeltä "Varpunen jouluaamuna". Se on valhe valheessa.

        Ensinnäkin sana "joulu" ei merkitse mitään. Lisäksi Vapahtajamme syntyi syys- lokakuun vaihteessa, eivätkä Hänen apostolinsa säätäneet Hänen syntymäpäiväänsä rituaalisesti vietettäväksi juhlaksi.

        Toisekseen ihmisen sielu tai henki eivät siirry varpusiin tai muihin maan päällä oleviin elollisiin olentoihin, vaan sielu siirtyy Tuonelaan odottamaan viimeisen päivän tuomiota ja henki palaa Luojansa luo, jonka henkäystä se alunperinkin on ollut.

        Uuden Liiton Kirjoituksissa on maininta:
        "Kaikkien ihmisten on KERRAN kuoleminen ja SITTEN tulee tuomio."

        Tuonelassa on levon puoli, jonne Yeshuaan uskovat pääsevät ja vaivan puoli polttavinen liekkimerineen, jonne muut joutuvat. Kukin ihminen odottaa siellä ylösnousemusta, jossa vanhurskaat pääsevät ikuisesti asumaan Kirkkauden Kuningaskunnassa ja jumalattomat joutuvat Helvettiin, iankaikkiseen häpeään ja kauhistukseen sekä Yeshuan opetusten että Danielin kirjan mukaan.


        Siunausta Totuudessa eli Yeshuassa !


    • Zädäämi

      No hei, mene ulos varovasti kun harakka on jälleen näköpiirissäsi, puhu sille lempeästi ja odota... katso mitä tapahtuu.

      Tarjoa sille vaikka talipalloja joita pikkulinnuillekin ripustetaan syötäväksi, muista leikata muovikudos pois että harakan on helpompi syödä. Laita talipallo vaikka maahan sellaiseen paikkaan että harakka näkee hyvin ympäristönsä.

      Jos tästä ei muuta seuraa, niin saat ainakin hyvän mielen itsellesi ja harakalle. :)

      HUOM!
      Älä syötä linnuille leipää tai muuta sellaista jossa on suolaa, talvella pakkasten aikaan linnut eivät löydä vettä ja lumi on huono konsti janon sammuttamiseen.

      • Tiitu

        ÖÖh.. Ehken mä nyt kuitenkaan rupea syöttämään sitä ku en ainakaan sillon pääse siitä eroon... Mä en tajua minkä takia se on aina siellä missä minäkin...
        Voiko se olla joku kuollut sukulainen tai joku sellanen joka on sit siirtynyt harakan olomuotoon??
        *sekoilee* Ääh toi harakka vie multa vielä yöunet..


      • J_K
        Tiitu kirjoitti:

        ÖÖh.. Ehken mä nyt kuitenkaan rupea syöttämään sitä ku en ainakaan sillon pääse siitä eroon... Mä en tajua minkä takia se on aina siellä missä minäkin...
        Voiko se olla joku kuollut sukulainen tai joku sellanen joka on sit siirtynyt harakan olomuotoon??
        *sekoilee* Ääh toi harakka vie multa vielä yöunet..

        Oletko varma että kyseessä on juuri sama harakka? Ehkä lähistöllä vain sattuu majailemaan harakkayhdyskunta.


      • Tiitu
        J_K kirjoitti:

        Oletko varma että kyseessä on juuri sama harakka? Ehkä lähistöllä vain sattuu majailemaan harakkayhdyskunta.

        Sama harakka.. Sillä ei täälläpäin ole näkyny muita harakoita.. Vain tuo yksi.
        Eli varmaa että se on se sama.


      • J_K
        Tiitu kirjoitti:

        Sama harakka.. Sillä ei täälläpäin ole näkyny muita harakoita.. Vain tuo yksi.
        Eli varmaa että se on se sama.

        No, jos epäilet kyseessä olevan uudelleensyntyneen sukulaisesi, niin mikset ota asiasta selvää? Menet pihalle ja odottelet harakan ilmaantuvan paikalle, ja yrität houkutella sitä luoksesi. Puhu sille jostain asioista, jotka olivat tälle mainitsemallesi mummille tärkeitä, ja katso reagoiko harakka siihen. Tietysti kannattaa varmistautua ettei ketään ole lähistöllä, ihmiset voivat katsoa hieman oudoksuvasti jos juttelet harakalle :)


      • Zädäämi
        Tiitu kirjoitti:

        ÖÖh.. Ehken mä nyt kuitenkaan rupea syöttämään sitä ku en ainakaan sillon pääse siitä eroon... Mä en tajua minkä takia se on aina siellä missä minäkin...
        Voiko se olla joku kuollut sukulainen tai joku sellanen joka on sit siirtynyt harakan olomuotoon??
        *sekoilee* Ääh toi harakka vie multa vielä yöunet..

        Keino millä harakasta pääsee eroon.

        Pystytä linnunpelätin pihallesi. :)
        Mielellään muovihuuhkaja, tepsii varmasti.


      • Marcel
        J_K kirjoitti:

        No, jos epäilet kyseessä olevan uudelleensyntyneen sukulaisesi, niin mikset ota asiasta selvää? Menet pihalle ja odottelet harakan ilmaantuvan paikalle, ja yrität houkutella sitä luoksesi. Puhu sille jostain asioista, jotka olivat tälle mainitsemallesi mummille tärkeitä, ja katso reagoiko harakka siihen. Tietysti kannattaa varmistautua ettei ketään ole lähistöllä, ihmiset voivat katsoa hieman oudoksuvasti jos juttelet harakalle :)

        ...ei ole häävisti mummillakaan asiat.


      • Marcel
        Tiitu kirjoitti:

        Sama harakka.. Sillä ei täälläpäin ole näkyny muita harakoita.. Vain tuo yksi.
        Eli varmaa että se on se sama.

        ... kun koko suku tulee Ruotsista lentämällä vaanimalla vaanimaan.
        Mikäs niistä sitten on se mummi?


      • Marcel
        Zädäämi kirjoitti:

        Keino millä harakasta pääsee eroon.

        Pystytä linnunpelätin pihallesi. :)
        Mielellään muovihuuhkaja, tepsii varmasti.

        ... se on jo siellä. Laita sinne anoppi.
        Ai niin... sitä taas ei erota huuhkajasta.
        No... enivei.


      • Marcel
        Tiitu kirjoitti:

        ÖÖh.. Ehken mä nyt kuitenkaan rupea syöttämään sitä ku en ainakaan sillon pääse siitä eroon... Mä en tajua minkä takia se on aina siellä missä minäkin...
        Voiko se olla joku kuollut sukulainen tai joku sellanen joka on sit siirtynyt harakan olomuotoon??
        *sekoilee* Ääh toi harakka vie multa vielä yöunet..

        Kutsu se kahville. Ainahan sitä pieni kuppi menee.
        Muista piilottaa pöytähopeat.


      • Tiitu
        Marcel kirjoitti:

        Kutsu se kahville. Ainahan sitä pieni kuppi menee.
        Muista piilottaa pöytähopeat.

        *nauraa räkättää* Joo... on sulla sit hauskaa täällä kommentoida ihmisten juttuja jne.. :D
        Joopista joo mut toi ei muhun katos tehoo eli voit säästää noi juttus jollekkin toiselle jookos kookos? xD


      • Jacob
        Tiitu kirjoitti:

        Sama harakka.. Sillä ei täälläpäin ole näkyny muita harakoita.. Vain tuo yksi.
        Eli varmaa että se on se sama.

        ...kyseessä yleensä on harakka ?
        Jospa se on varis tai talitiainen... hehehehehe


        Hyviä lintuaiheisia unia ! :D


      • Jacob
        Tiitu kirjoitti:

        ÖÖh.. Ehken mä nyt kuitenkaan rupea syöttämään sitä ku en ainakaan sillon pääse siitä eroon... Mä en tajua minkä takia se on aina siellä missä minäkin...
        Voiko se olla joku kuollut sukulainen tai joku sellanen joka on sit siirtynyt harakan olomuotoon??
        *sekoilee* Ääh toi harakka vie multa vielä yöunet..

        Kun ensi kesänä ripustelet mansikkamaallesi hopeisia harakanpelätinnauhoja, niin ripustele muutama valkoinen kangassuikale, johon oleet tussannut tekstin: "Mummilta ja muilta lentäviltä sukulaisilta pääsy kielletty !"


        :D


      • Marcel
        Tiitu kirjoitti:

        *nauraa räkättää* Joo... on sulla sit hauskaa täällä kommentoida ihmisten juttuja jne.. :D
        Joopista joo mut toi ei muhun katos tehoo eli voit säästää noi juttus jollekkin toiselle jookos kookos? xD

        No kun minusta tuo nyt ei ole lainkaan mikään ongelma.

        Miksi et sitten lukisi tuolla alempana olevaa vakavampaa vastaustani?


    • sofia

      ruokaa päivittäin, ne tottuivat minuun. Mennessäni viemäään niille ruuantähteitä, lähimetsästä alkoi kuulua "harakoitten puhetta" aivan kuin ne olisivat tiedottaneet toisilleen, että "nyt se tulee".

      Kesällä emoharakka toi poikasensa minun makuuhuoneeni ikkunan takana olevaan rinteeseen ja joskus ne naputteli ikkunalautaa nokallaan. Kun vein talon toisella puolella olevalle ruokintapaikalle pullanmuruja, harakka lähti lentämään pulla suussa aivan eri suuntaan kuin missä sen poikaset olivat, ja jostain se kaarsi poikastensa luo.

      Ajelin usein naapurin kissaa pois tontiltani ja toivoin harakan panevan sen merkille.

    • Marcel

      Sielu ei synny ihmisen kuoleman jälkeen alemmalla tasolla olevaan, esimerkiksi eläimeen.

    • Aramis

      Harakka etsii yleensä Kiiltäviä esineitä pesäänsä
      jos sinulla on jotain annettavaa niin aukaise ikkuna ja seuraa mistä se on kiinnostunyt, Muista
      erään kerran kuinka Harakka oli vienyt tee lusikoita pesäänsä ja ynnä muuta kiiltävää.

      Ystävyydellä Atamis ::

    • hölö

      Jaa luulet siis että se on mummosi tai laulaja.
      Miksikä se ei voisi olla harakka?

    • Sonnet

      Harakka (Pica pica) on melko yleinen lintulaji Suomessa ja ne viihtyvät puiden oksilla.
      Todennäköisesti Harakalla on pesä lähistöllä ja se tarkkailee reviiriään puusta käsin. Harakka on ns. paikkalintu, eli se ei tee vaelluksia. Siinä syy miksi näet sen niin usein.

      Mielestäni kyseessä ei ole mitään yliluonnollisuuteen liittyvää.

      Lisää Harakasta:

      http://www.aanekoski.fi/parantala/harakka.html

    • server

      joo kyl mä uskon että ainan mahdollista toi voisi olla.

      oletetaan että se on sitten sun mummi.

      miksi se on kyttäämässä sua. luulen että teillä jäi jokin asia kesken tai käsittelemättä.
      sun pitää teidä se loppuun.
      siis mommua vaivaa viellä jokin asia täällä maan päällä ja pyytää sinua hoitamaan sen viellä, ennenkuin hän saa rauhan.

      suosittelen tosiaan ruokkimaan ja puhumaan sille.
      menet vain vaikka ulos tai voi käydä myös ikkumasta avonaisesta ja puhut sille.
      en tunne sinun kykyjä mutta oletan että pystyt jotenkin telepatiaan.
      siis ei sun tarvi käytää siinä "ulkoista" ääntä.

      vaan puhut sille vain mielessä,mutta kuista katsoa sitä koko ajan samalla.
      toki ääntä kanttaa käytää vain jos kehtaat. raaku edes sille pari kertaa alussa.

      sitten sen pitäsi vastata. sitä on vähän vaikea selitää.

      kysy mitä sun pitää tehdä? ja onko sillä siellä kaiki hyvin....sen sellaista.

      voit myös nähdä unessa sitten vastaukset tai ihan vain "kuulla" ne.

      jos jäi epäselvää kysy lisää vain multa.

    • heikka

      Hei!
      Oletko kysynyt onko sillä jotain asiaa sulle? Se voi vastatakin jotain (telepaattisesti ennen kuin puhumalla). Ei se välttämättä millään pahalla asialla ole, jos on millään.

    • Nymfopoika

      Ehkä kyseinen olento ihmettelee aivan samaa kuin sinäkin. "Toi on aina vaanimassa mua kun oleilen täällä kotonani, näiden puiden latvoissa.. Missään en saa olla rauhassa.. Kun menen sen keittiön puolelle, se tulee sinne kyyläämään, jos taas menen sen työhuoneen puolelle, se on hetken kuluttua siellä. Mitä tämä oikein tarkoittaa, onkohan sillä jotain asiaa mulle vai kiusaako se vain.."

      • Jacob

        ...tiitun pitäisi linturakkaana luonnonystävänä muuttaa pikaisesti paikkakuntaa tai ainakin asuntoa. Hän voisi sitten udella uusilta, nykyiseen asuntoonsa muuttaneilta asukkailta, että vieläkö se vanha harakkamummini tirkistelee teidän ikkunoistanne...


        Hauska hommeli tämä harakkajuttu :D


    • yksi

      voi seurata sinua pelkästä mielenkiinnosta. Aikoinaan asuessamme syrjässä maalla oli harakkapariskunta samassa pihassa. ja aikansa kuuneltuaan kun huusin poikaani sisälle nämä rupesivat aina matkimaan perässäni. Se vähän ärsytti mutta toisaalta oli ihan kivaa. Toinen asia, jos olit mummoosi todella hyvissä väleissä niin voihan mummosi viestittää viakka harakan kautta sinulle jotain. Itselläni on aika jännä kokemus; olin puheväleissä ajatusolennon kanssa ja hän sanoi että jotta uskoisin hän menee västäräkkiin ja kiertää sinun pääsi kolme kertaa. Kuljin kävelytietä hetken eteenpäin ja päälleni tuli västäräkki joka kiersi pääni ihan läheltä kolme kertaa. Joten,kuka sen teki? minulla ei olltu mitään ruokaa mukanani, ja olin juuri aikaisemmin saanut sanan että hän tulee vaikka västäräkkinä luokseni, ja hän tuli. Joten jos sinun on oikein ikävä sitä mummoa juttele hänelle ajatuksissa ja sano sinun on hyvä ja että toivot hänellä on hyvä olla siellä toisella puolen, ja katso lähteekö harakka pois ikkunoistasi. Meillä on muuten tässä varis joka joka kevät tulee ja naputtaa joka ikkunaan. Varsinkin siihen jossa nukumme. Varis herättää meidät kopkopkop kraakkraakkraak..ja lennähtää hetkeksi pois ja tulee kohta uudestaan. se kai kertoo sillä on poikaset ja tarviis ruokaa:-)

    • Harriina

      Jos asian pohtiminen muodostuu ihan ongelmaksi asti niin käy pyytämässä jotain rauhoittavaa,, mutta anyways tsemiä tämän
      Pica pica ongelman kanssa 🙂💜

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe