Suunnittelen ostavani kesäksi 70-luvun mallin pyörän edullisesti. Osaan korjata/vaihtaa osia jonkinverran m-pyörään. Mikä malli ja kuutiomäärä olisi 30 tyttöselle sopiva malli, johon saa helpolla/halvalla varaosia....
70-luvun pyörä
30
6423
Vastaukset
- Pena
Jos haluat 70-lukuisen pyörän et saa helpolla ja halvalla osia mistään. 80-lukuiset on jo parempia siinä suhteessa, mutta fiilis voi olla toisenlainen. Jos nyt kuitenkin haluat vanhan pyörän niin pitääkö olla 4-tahti vai käykö 2-tahti, mikä käyttötarkoitus pyörällä olisi ?
Kannattanee pysyä kuitenkin suht yleisissä pyörissä niin on joitain mahiksia osien kanssa.
Toisaalta 80-luvun alusta löytyy monia hyviä vaihtoehtoja, mulla olisi esimerkiksi yksi Yamaha XJ 650 vuodelta -81.- zzr1100kawa
mulla oli aikoinaan kakstahti kawasaki 500 h1 joka vei bensaa 30 litraa sadalla ajo tavasta riippumatta,muistan aina kun mentiin sillä kotkasta imatran ajoihin ja rahat meni bensaan,onneksi kaverit lainasi lippurahat perillä.Seuraavana vuonna se porautettiin ja laitettiin erikoinen 3-1:teen tehopilli jonka jälkeen kulutus tippui 7 litraan satasella ja toimi ilman huoltoja jopa koko kesän ja kiihtyvyys kovaa luokkaa vieläkin
- yx vaan
zzr1100kawa kirjoitti:
mulla oli aikoinaan kakstahti kawasaki 500 h1 joka vei bensaa 30 litraa sadalla ajo tavasta riippumatta,muistan aina kun mentiin sillä kotkasta imatran ajoihin ja rahat meni bensaan,onneksi kaverit lainasi lippurahat perillä.Seuraavana vuonna se porautettiin ja laitettiin erikoinen 3-1:teen tehopilli jonka jälkeen kulutus tippui 7 litraan satasella ja toimi ilman huoltoja jopa koko kesän ja kiihtyvyys kovaa luokkaa vieläkin
Tosin en noin suuria kulutuksia, mutta 10 lähistöllä olevia kuitenkin.
Ihan sama ajoiko hiljaa vai lujaa aina vei paljon :D
Ja jossain vaiheessa sitten yleensä hajos mäntä :)
Vaan karmeita vehkeitä nuo oli monessa mielessä. - 3-cyl
zzr1100kawa kirjoitti:
mulla oli aikoinaan kakstahti kawasaki 500 h1 joka vei bensaa 30 litraa sadalla ajo tavasta riippumatta,muistan aina kun mentiin sillä kotkasta imatran ajoihin ja rahat meni bensaan,onneksi kaverit lainasi lippurahat perillä.Seuraavana vuonna se porautettiin ja laitettiin erikoinen 3-1:teen tehopilli jonka jälkeen kulutus tippui 7 litraan satasella ja toimi ilman huoltoja jopa koko kesän ja kiihtyvyys kovaa luokkaa vieläkin
3-kawasakit ovat aika hienoja pyöriä!
Vaikuttavat oikein erityisen hienoilta verrattaessa nykypyöriin.
Tekniikkaa erikoista ja oman aikansa henkisiä pyöriä ovat ne.
- Realisti
Anna haaveillesi sen verran periksi, että siirryt suoraan 80-luvulle. Tekniikka kehittyi huimasti uuden vuosikymmenen myötä ja varaosiakin on saatavissa paremmin. 70-lukulaiset ovat jo saavuttaneet museopyöräimagon ja hinnat on sen mukaiset ja osat kiven alla. Paras valinta mielestäni Suzuki GS 450 vm 82-89. Halpa ostaa ja pitää ja varaosat lähes hyllytavaraa. Vielä järkevämpi olisi GS 500 vm 90 eteenpäin.
- timo
Älä osta 70-luvun pyörää. Sen kanssa taistellessa menetät rahasi ja hermosi. Ne ovat kovasti yliarvostettuja ns. klassikkopiireissä. Itse MP-urani 70-luvun alussa aloittaneena kiroan ne pyörät alinpaan h......iin. Ne olivat lähes ala-arvoisia laadultaan. Jo 20-30 tuhannen jälkeen romuja. Maineikas Tuuttikin oli huono verrattuna nykyajan pyöriin. Sitäkin sai rassata jatkuvasti ja tilata Brantilta osia.
Aina kannattaa muistaa, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. On muuten tosi! Tee samoin tein reilumpi velka, ja osta uudempi ja vahän ajettu ja huollettu. Sillä saat pyörähommasta eniten irti. - 70-luku rulez
GS 500 -90 on niin kaukana 70-luvun hengestä kuin pyörä vain voi olla.
Sama kuin kauppaisi ihmiselle, joka haluaa ostaa mustangin, järkeväksi käyttöautoksi escortin :D
Alkakaa nyt hyvät ihmiset kaupata vielä järkevänä vaihtoehtona ER-5:sta...
90-luvulta löytyy toki aitoja retro henkisiä pyöriä kuten Kawasaki zephyrit ja miltei joka valmistajalta löytyy yli 1000 cm3 joku ilmajäähdytteinen nakupyörä (ainakin ripaus 70-lukua jäljellä). - oli ne niin hyviä
70-luku rulez kirjoitti:
GS 500 -90 on niin kaukana 70-luvun hengestä kuin pyörä vain voi olla.
Sama kuin kauppaisi ihmiselle, joka haluaa ostaa mustangin, järkeväksi käyttöautoksi escortin :D
Alkakaa nyt hyvät ihmiset kaupata vielä järkevänä vaihtoehtona ER-5:sta...
90-luvulta löytyy toki aitoja retro henkisiä pyöriä kuten Kawasaki zephyrit ja miltei joka valmistajalta löytyy yli 1000 cm3 joku ilmajäähdytteinen nakupyörä (ainakin ripaus 70-lukua jäljellä).Mikä niistä nyt niin valtavan hienoja sitten tekee? Ajelin niillä kaiket kesät silloin (jopa talvet) mutta enpä paljon kehuis verrattuna nykypyörän tukevaan alupalkkirunkoon, 150 heppaan ja hyvään aerodynamiikkaan. Ennen mentiin lepakkona hyvä että kaistat riitti parinsadan vauhdeissa, nyt mennään kuin kiskoilla ja nautitaan ajettavuudesta.
- rajoitukset
oli ne niin hyviä kirjoitti:
Mikä niistä nyt niin valtavan hienoja sitten tekee? Ajelin niillä kaiket kesät silloin (jopa talvet) mutta enpä paljon kehuis verrattuna nykypyörän tukevaan alupalkkirunkoon, 150 heppaan ja hyvään aerodynamiikkaan. Ennen mentiin lepakkona hyvä että kaistat riitti parinsadan vauhdeissa, nyt mennään kuin kiskoilla ja nautitaan ajettavuudesta.
Rajoitusten mukaan kun ajelee, kaikki pyörät tuntuu hyviltä.
Oli niissä niitä iljettäviä alumiinirunkoja tai ei. - oli ne niin hyviä
rajoitukset kirjoitti:
Rajoitusten mukaan kun ajelee, kaikki pyörät tuntuu hyviltä.
Oli niissä niitä iljettäviä alumiinirunkoja tai ei.Ihan erilaiset heput niillä sitten ajelee nykyään kuin alunperin: antiikkia keräilevät mummot.
- huomio
oli ne niin hyviä kirjoitti:
Ihan erilaiset heput niillä sitten ajelee nykyään kuin alunperin: antiikkia keräilevät mummot.
Todelliset mummot ajelee niillä muovipintaisilla ja alumiinirunkoisilla kyykyttelypyörillä !
Katso vaikka sitä pukeutumista --- kaikki kuin marttaliitosta ja värit karmeat ja kypärät kirjavat. Huipennuksena sellaiset balettiajokengät.
Mauttomuus on huipussaan uusissa japanilaiskyykyissä ja pukeutumisessa. Aiovan kyyneliin naurattaa katsoa ! - oli ne niin hyviä
huomio kirjoitti:
Todelliset mummot ajelee niillä muovipintaisilla ja alumiinirunkoisilla kyykyttelypyörillä !
Katso vaikka sitä pukeutumista --- kaikki kuin marttaliitosta ja värit karmeat ja kypärät kirjavat. Huipennuksena sellaiset balettiajokengät.
Mauttomuus on huipussaan uusissa japanilaiskyykyissä ja pukeutumisessa. Aiovan kyyneliin naurattaa katsoa !Mitä väliä vaatteilla on kun puhutaan hyvästä pyörästä? Sulle ulkonäkö tärkeä pyörässä ja mitä on vaatteita päällä joo.
- mies
Ostin itselleni honda 450 cb vuosimallia 1973.
(se on sellainen aito jäljitelmä englantilaistwineistä. Se ei ole modernin näköinen --- mikä on hyvä !!)
Olen hyvin tyytyväinen. Tyylikäs pyörä. Toimii hyvin. Ei ole ollut ongelmia.
Oli kohtuu hintainen. Vakuutukset suht edulliset.
Riittää hyvin sunnuntaiajeluihin.
Ei minua kiinnosta vähäänkään nuo uudemmat pyörät. Niistä puuttuu tyyli !
Ja ne maksavat paljon !!!- timo
Jos pyörällä meinaa ajella, sen on oltava hyvä. Tallin koristeeksi voi ostaa romunkin. Niinhän monet HD-miehet ja naiset tekee. Ostetaan mustat vaatteet ja ollaan niin jengiläisiä. Pyörä seisoo suurimman ajan tallissa. Mitä tulee cb 450 Hondaan, mallina se oli eräs Hondan huonoimmista. Tuli näet sekin omistettua aikoinaan.
Voi olla että olen asenteellimen, ajan joka kesä vähintään 15 tuhatta. Viime kesänä meni 18 200 km. Silloin pyörän on pelattava ja siihen on luotettava. No, itsekukin saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee. - mies
timo kirjoitti:
Jos pyörällä meinaa ajella, sen on oltava hyvä. Tallin koristeeksi voi ostaa romunkin. Niinhän monet HD-miehet ja naiset tekee. Ostetaan mustat vaatteet ja ollaan niin jengiläisiä. Pyörä seisoo suurimman ajan tallissa. Mitä tulee cb 450 Hondaan, mallina se oli eräs Hondan huonoimmista. Tuli näet sekin omistettua aikoinaan.
Voi olla että olen asenteellimen, ajan joka kesä vähintään 15 tuhatta. Viime kesänä meni 18 200 km. Silloin pyörän on pelattava ja siihen on luotettava. No, itsekukin saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee.Jaaa - a
Huono voi olla mikä tahansa mp, myös tuo honda 450 cb.
Kuitenkin täytyy kertoa, että olen ajellut jo yli 15000 huoletonta kilometriä tällä vanhalla hond 450cb pyörällä. (en edes tiedä kuinka paljon tällä on ajettu yhteensä?)
Eniten huolta oli -90L uutena ostetusta tehokkaasta pyörästä - myin sen pois äkkiä. Huoltaminen oli kallista, eikä itse aina mahdollista - se oli modernia tekniikkaa !
Kaikille mp-harrastus ei ole jatkuvaa kovavauhtista ajamista edestakasin. - zzr 1100
timo kirjoitti:
Jos pyörällä meinaa ajella, sen on oltava hyvä. Tallin koristeeksi voi ostaa romunkin. Niinhän monet HD-miehet ja naiset tekee. Ostetaan mustat vaatteet ja ollaan niin jengiläisiä. Pyörä seisoo suurimman ajan tallissa. Mitä tulee cb 450 Hondaan, mallina se oli eräs Hondan huonoimmista. Tuli näet sekin omistettua aikoinaan.
Voi olla että olen asenteellimen, ajan joka kesä vähintään 15 tuhatta. Viime kesänä meni 18 200 km. Silloin pyörän on pelattava ja siihen on luotettava. No, itsekukin saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee.Ei ollu huono. Oli yhtä nopee ellei vähän nopeempikin kuin tuutti, kevyempi, parempi ajaa, tuplanokat hienoa siihen aikaan. Sama keula ja levyjarru ku tuutissa. Omistin seiskaykkösen cb 450:n ja seiskakolmosen cb 750:n. Vanha teknarin testikin kehuu.
- honda 450 cb
zzr 1100 kirjoitti:
Ei ollu huono. Oli yhtä nopee ellei vähän nopeempikin kuin tuutti, kevyempi, parempi ajaa, tuplanokat hienoa siihen aikaan. Sama keula ja levyjarru ku tuutissa. Omistin seiskaykkösen cb 450:n ja seiskakolmosen cb 750:n. Vanha teknarin testikin kehuu.
Minunkin kokemukset honda 450 cb pyörästä ovat hyvät. Omistin sellaisen noin 10v ajan. Asiallinen keskikokoinen mp. Tekniikka kestää.
Olenkin ajatellut etsiä vielä sellaisen uudestaan toiseksi moottoripyöräksi.
Tuo kestävyys on sitten erilaista eri ihmisillä.
Kaveripiirissäni on kavereita, joilla ei autot, ei moottoripyörät kestä.
Kai ne käyttötottumukset vaikuttaa. Meinaan, että saahan teknisen vempeleen rikki jos haluaaa !
Itsellä on laitteet kyllä kestäneet, vaikka en niitä pumpulissa ole säilyttänyt.
Terveisin motoristi joka arvostaa 70 L tuotteita.
- kwakas hevi
Osta 80-lukulainen. Tuossa kawaosastollakin on yksi z750 -klassikko johon saa osia edullisesti. Esim. ZR-7 koneenosat menee sellaisenaan.
- Custom
Älä hyvä ihminen osta 70- riesoja itselles, osta esim suzuki savage 650 80 -luvun lopun tai 90 -luvun alun, saat edullisesti tosi varman , kauniin ja helppokäyttöisen 1-pyttyisen , ja on tosi upeat äänetkin!
- zzr 1100
Custom kirjoitti:
Älä hyvä ihminen osta 70- riesoja itselles, osta esim suzuki savage 650 80 -luvun lopun tai 90 -luvun alun, saat edullisesti tosi varman , kauniin ja helppokäyttöisen 1-pyttyisen , ja on tosi upeat äänetkin!
Jos nyt välttämättä vanhan haluaa niin kyllä kai ne 70-lukuiset toimii niinkuin ne silloinkin toimivat jos on kunnossa pidetty ja kulutusosat vaihdettu eikä loppuun ajettu. Eivät ne minua tielle jättäneet. Ajettavuutta ei voi verrata nykypyöriin poislukien hd:t ja jotkut customit ja skootterit.
- spädge
kyllä oma -73 jytäri on rautaa
- Pena
Ainoa oikea moottoripyörä potkaistaan käyntiin ja on tyypiltään twini ja milellellään vertikaali twini niin kuin jytäri.
- Reserviö
seitkytluvulta toimintavarmuudessa sekä osien saannissa edelleenkin ovat ylitse muiden: BMW ja Guzzi. Valitettavasti ovat varsin isokokoisia pyöriä ja varsinkaan Guzzi ei sovi kovin hyvin aloittelijalle. Bemarin perusmalleja on jonkin verran tarjolla mutta Guzzin ns. "pikkulohkoihin" ei kannata langeta vaan jos pitää sporttisesta menosta on valinta LeMans tai customhenkiselle California. Hinnat ovat Suomessa jostain syystä varsin kohtuulliset: Täällä verolandiassa pyynnit ovat samaa tasoa, tai halvempia, kuin esim. Englannissa samanlaisesta pelistä. Japanin pyöristä tulisi mieleen CB 350 ja Jytäjammu. Molemmilla on pysyvä harrastajaporukka mutta halvaksi ei homma pitkän päälle tule. Halvinta kyytiä, ja luotettavinta, saat MZ-merkkisellä vehkeellä. H-D:lla on hyvä varaosapalvelu mutta merkki maksaa...
Aikaisintaan kahdeksankymmentäluvun pelillä pääset moottoripyöräilyn alkuun kohtuullisesti mutta jos haluat tehdä homman kokonaisedullisesti niin siirry suoraan 90-luvun alkuun.- vikke nilo
Jos sä haluat välttämättä ostaa sellaisen -70
luvun pyörän ,niin osta kawazaki W650 sitä on
valmistettu jo -99 lähtien ,ja on nyt tulossa
uudelleen tänä vuonna,se vastaa täysin niitä -70
pyöriä, on kiks startti,sähkö startti ,ja tosi
hyvä ajaa,kevyt pitää, sopii jopa naisellekkin
todella hyvin,ja toimii hienosti,itselläni on
ollut sellainen kakkospyöränä kaksi vuotta, enkä
myis enään sitä pois millään,kulutus on pieni
voimaa löytyy ,ja kulkee ihan riittävästi.
Se on todella vuoden -66 Triumph Bonnevillen
näköinen,äänet ovat kuin vanhassa Britti pyörässä
todella loistava valinta.
Itse olen kyllä täysin Kawa fani,on toinenkin
peli GTR 1000 Kawa sekin,rekisteröitiin tälle
vuodelle, joten taitaa olla uniikki peli, koska
sen valmistus on lopettettu.
Hyvää kevään alkua sinulle joka tätä kyselit,
toivottavasti löydät pelin.... - guzzi
Sanoit, ettei pikkulohkoihin kannata langeta ...
Ihmettelen tuota.
Olen nimittäin itse ajellut jo 5v huoletta 450 pikkulohkolla. Ja hyvin toimii edelleen.
Tietysti jos vertaa esim. puolta isompiin pyöriin, on 450 sellainen kevyempi pyörä.
Mutta nopeusrajoituksia meillä on niin paljon, että 450 riittää oikein hyvin.
- Kohtuu hintaan
No ensinnäkin itse unohtaisin kaikki 2-tahti vempeleet, jos haluat ajopyörän etkä korjauspyörää.
Ainakin ensimmäisenä kesänä on mukava päästä ajelemaan :D
90-luku:
Vanha on kuitenkin aina vanha, joten jos haluat 70-luvun tyylin 90-luvun luotettavuudella, ehdoton valinta on kawasaki 750 zephyr. Tarjonta on hyvä hintojen pyöriessä ~4000 - 8000e.
Sitten on honda cb 750 sevenfifty 90-luvulta. 70-luvun tyylistä ei tosin hirveästi ole jäljellä >:(
70-luku:
Itse miellän 4-tahti 4-sylinteriset pyörät luotettaviksi valinnoiksi 70-luvulta. Kuutioita min 500, mutta paremman saatat löytää 750 joukosta suuremman tarjonnan vuoksi.
Omia suosikkejani ovat 500-750 four hondat, joista myös lienee paras tarjonta myös kunnon suhteen. Z sarjan pienempiä kawasakeja on myös myynnissä vaihtelevasti. Suzuki gs:t saattaisivat olla tsekkaamisen arvoisia.
Kaiken aa ja oo, että etsit pyörää ajan kanssa nyt talvella. Soittelet myynti ilmoituksiin, pyydät valokuvia, käyt katsomassa, jne. VERTAILE.
Älä osta puoli ritsaa ihmiseltä, jolla pyörä ollut 3 kk ja mitään ei tunnu tietävän pyörän historiasta, jne.
Hyvän yksilön kyllä erottaa huonoista, kun maltilla etsii pyörää. Hyvä pyörä ei myöskään ole aina kallis. Jopa 2500 e tai allekkin voit saada hyvän käyttöpyörän 500/750 hondasta.
80-luku:
Usein myös näkee alle 3000e hitusen uudempia 750 hondia doch koneella, samoin joitakin Z kawasakeja. Välistä oikein harmittaa, kun ei ole tilaa ostaa säilöön hyvää yksilöä. - FOUR
Tuttavapiirissä (ja itselläni) on käyttöpyörinä vanhoja 70 -luku honda foureja.
Nimenomaan vieläpä ensipyörinä 2000 luvulla ostettuna. Ikää pyörillä jo yli 25-vuotta.
Hyvin pienillä ruuvauksilla pyörät ovat pysyneet kunnossa ja liikenteessä. Ajotyyli voisi olla ehkä pyörää kunnioittavampi (häpeää).
Kokemusta ei ole paljon pyörien ruuvaamisesta, mutta periaatteella "tekemällä oppii" pääsee pitkälle.
Välistä on kalvannut mielessä mitenkä pyörä kestää pidemmän reissun, mutta aina on pyörä perille tuonut.
Rohkeasti siis ostamaan aito 70-luku pyörä, jos mieli tekee. Kyllä ne kestää vanhanakin ja oikealla asenteella noiden huoltaminen ja pienet korjaukset eivät vaikeaa ole olleet.
Ei pidä taipua lähipiirin jyrkkien mielipiteiden alla ostamaan uutta (rumaa) järkipyörää. Epäilijöille on ollut mukava todistaa miten 25-vuotias pelaa kuin 90-luku pyörät >:D
Osta min 500 cm3 pyörä, mieluummin 750 cm3. 500:llakin jo kerkee mukavasti, olematta liian raju kuitenkaan. Itse miellän 350, yms. hitusen liian heppoisiksi menijöiksi.
Varaosien kannalta 750 hondissa ja joissakin z kawoissa paras tilanne. - tyyli
Sellaisilta valmisaterioilta tai kertakäyttöastioilta vaikuttavat uudet mp:t.
Siksi tuollainen 70 L pyörä on hieno ! - Realisti
Eli ohjeita saa niin monta kuin on vastaajiakin. Jos 70-luku on ylitse kaiken, osta se joka silmää eniten miellyttää. Valinnanvaraa kyllä riittää. Jos taas ajaminen, huolettomuus ja kustannukset ovat etusijalla, ota sittenkin se ER-5.
- shovel
Käväise Guerrilleros MC:n nettisivuilla:
www.gmc-finland.com
Sieltä löydät valikosta "stoorit" päivittäin vaihtuvan jutun (vinkki: muuttamalla koneesi päiväyksen saat luettua yhtenä päivänä kaikki) joissa on tosi hyvät jutut ainakin:
- Honda 500 Four
- Möhkö-Kawa
- jytäjammu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784