käytetyn k-auton takuu

onko sitä

Mahtaako automyyjä/liike olla minkäänlaisessa vastuussa myydessään käytetyn kuorma-auton yrittäjällle jos siitä menee kone 4 kk sisällä.
Autolla ajettu 160 000 km vuosimalli 2000.
Öljynkulutus oli n.1 litra satasella heti kaupan jälkeen. Myyjä vakuutti auton olevan kunnossa.
Huollossa etsittiin vikaa öljyn kulutukseen ohivuotomittauksella. vaihdettiin turbo. Öljyn kulutus johtui kuulemma siitä. Meni pari päivää niin kone alkoi kolisemaan ja hävisi öljynpaineet, kone avattiin. Männäntappi oli lähtenyt liikenteeseen ja tehnyt uran sylinteriputkeen. Kampiakseli entinen samoin kiertokanget. Asentaja totesi että tällä on ajettu ilman öljyjä. Pelkät osat 11 000 e vaihtokone 25 000 e. Että semmonen tapaus.

6

1318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repa

Haiskahtaa siltä että voit hävitä juttusi jos rosikseen lähdet. Normaalina öljynkulutuksena uudessa autossa pidetään litra öljyä/200 litraa löpöä. Ei ne kilometrit kerro kuorma-autoissa mitään. Toisiin autoihin tulee 100 km päivässä, toisiin 1000 km, koneet käyvät yhtä kauan molemmissa.
      Muista tarkistaa öljyt aina ennen käynnistystä!

• Toni
    • iveco

jos yrittäjä ostaa jotakin toiselta yrittäjältä tässä tapauksessa autoliikkeestä.suomi on ihan villiä aluetta kenenkään ei tarvitse vastata mistään . huijata saat niin paljon kuin lystäät. kuluttajan suoja ei koske yrittäjää. ainoastaan kauppalaki. oikeusjutut on niin kalliita että se on heti pois suljettu vaihtoehto. kauppias tietää sen ja käyttää sitä tietysti hyväkseen.korjaamo takuu on ihan eri juttu se voi olla tässä tapauksessa kyseessä.selvitä ja kysele muilta ammattikuskeilta ja LAITA NETTIIN MITÄ ON TAPAHTUNUT NIIN EI MENNÄ KAIKKI SAMAAN MIINAAN!saadaan edes osa huijareista ihmisten tietoon!!! nim. itsellä kokemusta

• Yrittäjä

Toi on totta. Yrittäjä on täysin lainsuojaton suomessa.
        Käskee lakimiehen ottaa yhteyttä kauppiaaseen JOS vaikka kävisi niin hyvä tuuri että se hiukan pelästyisi ja tulisi edes hiukan vastaan kuluissa. Tosin siinä on se riski että käteen jää vielä lakimiehenkin lasku.

• yrittäjänä 25 vee

sen verran on tota kokemusta jo karttunu et ei sitä maksa kukaan muu ku yrittäjä ite. sit olis toinen juttu jos ootte tehny jonkuu takuu sopimuksen kaupan yhteydessä. yleensä käytettyyn autoon myönnetään joku muutaman viikon takuu. max. kuitenkii joku kuukaus pari. vaikka myyjä oliskin vakuuttan niinku täs tapaukses suullisesti ni se ei valitettavasti riitä. aina pitää pyytää mustaa valkialle! näin se täällä vaan menee.

• Anonyymi

Tämä K auto on huijarifirma. Ei vastuuta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      864
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      759
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe