Onkohan kelläkään suomessa mahdollisesti karvattomia rottia, gerbiilejä tai hiiriä? olisin itse halukas ostamaan jonkun edellä olevista karvattomista versioista.
Suomesta olisi helpompi hankkia sellainen kuin ulkomail(englannista, usast...) eli jos joku tietää näistä nakuista jotain, mist niitä mahdollisesti saa niin laita mailia. Karvaton on pop :)
Karvaton-rotta-gerbiili-hiiri-marsu-koira
7
1486
Vastaukset
- Mirelle
Mä kyllä luulen että on vain olemassa karvattomia koiria ei mitään rottia,hiiriä,gerbiileitä tai marsuja!
- Sandr@
Kyllä ainakin karvattomia rottia on olemassa, mutta en tiedä onko (vielä) Suomessa.
- hiiri
Sandr@ kirjoitti:
Kyllä ainakin karvattomia rottia on olemassa, mutta en tiedä onko (vielä) Suomessa.
On karvattomia hiiriä ja rottia Suomessa. Tosin ne eivät ole niin yleisiä. Tosiharrastajilla on enemmänkin niitä. Eivät suosittuja karvattomuutensa takia, eiväthän ne miltään maailman söpöimmiltä näytä, minusta kyllä väärin kun ihmiset jalostaneet eläimistä tuollaisia,se on väärin! Niillä ei ollenkaan suojaavaa turkkia ja palelevat helposti ja sitä ennen kuolevat nopeammin esim. vilustuvat helpommin, kuolevat hengitystietautiin helpommin koska niillä ei suojaavaa turkkia. Ja ne saavat haavoja helposti ja jos toinen sattuu puremaan toista se saa ison haavan joka vuotaa paljon toisin kuin tavallisilla joilla on turkki suojana.Nämä jyrsijät tarvitsevat lämpöä hyvin eivätkä saa olla vetoisissa paikoissa.HUomaa taas miten itkeäs ihminen voi olla kun jalostaa eläimiä tuollain, ajattelevat vain että kivaa kalju rotta tai koira mutta eivät ollenkaan välitä sen tuomista seurauksista ja siitä miten eläin siitä kärsii!!!
- Naku
hiiri kirjoitti:
On karvattomia hiiriä ja rottia Suomessa. Tosin ne eivät ole niin yleisiä. Tosiharrastajilla on enemmänkin niitä. Eivät suosittuja karvattomuutensa takia, eiväthän ne miltään maailman söpöimmiltä näytä, minusta kyllä väärin kun ihmiset jalostaneet eläimistä tuollaisia,se on väärin! Niillä ei ollenkaan suojaavaa turkkia ja palelevat helposti ja sitä ennen kuolevat nopeammin esim. vilustuvat helpommin, kuolevat hengitystietautiin helpommin koska niillä ei suojaavaa turkkia. Ja ne saavat haavoja helposti ja jos toinen sattuu puremaan toista se saa ison haavan joka vuotaa paljon toisin kuin tavallisilla joilla on turkki suojana.Nämä jyrsijät tarvitsevat lämpöä hyvin eivätkä saa olla vetoisissa paikoissa.HUomaa taas miten itkeäs ihminen voi olla kun jalostaa eläimiä tuollain, ajattelevat vain että kivaa kalju rotta tai koira mutta eivät ollenkaan välitä sen tuomista seurauksista ja siitä miten eläin siitä kärsii!!!
POIMINTA HIIREN TEKSTISTÄ:"Huomaa taas miten itkeäs ihminen voi olla kun jalostaa eläimiä tuollain, ajattelevat vain että kivaa kalju rotta tai koira mutta eivät ollenkaan välitä sen tuomista seurauksista ja siitä miten eläin siitä kärsii!!! "
On kuitenkin niin, että esimerkiksi karvattomia koiria ei ole kukaan jalostanut, ne ovat syntyneet mutaatioina! Aivan niinkuin ihmisiäkin syntyy albiinoina, tai joillakin on ns. mutageeni minkävuoksi hiukset eivät kasva tai liiallisen mies/nais hormoonin omaavia henkilöitä. Esimerkiksi Kiinanharjakoira pentueeseen voi syntyä karvattomia vaikka kumpikin vanhempi olisi karavallisia, joten myös jyrsijä poikueissan on havaittu mutantteja yksilöitä!
Ja hyvinhän nuo meidän naku koirat ovat voineet täällä kylmässä suomessa, onhan heillä puvut mitkä pukea päälle kun ulos mennään, ja niistä ne ovat miellissään!
Jos nyt jostain satun saamaan karvattoman rotan,hiiren,gerbiilin,marsun niin en todellakaan ajatellut pitää huonetta viileänä, pienten eläinten ruumiinlämpö kun on jo muutenkin alhaisempi kuin ihmisillä. Ja enpä usko, että eläin joka on ollut ikänsä karvaton tuntee oloonsa kovinkaan orvoksi. Kenties se olisi sitten hämmästynyt, jos sille alkaisi kasvaa karvaa!
IHMISILLÄ ON VAIN KUMMATAPA KATSOA KIEROON KAIKKEA MIKÄ ON HEILLE UUTTA, KUTEN KARVATTOMUUS ELÄIMILLÄ JOILLA ON NORMAALISTI TURKKI!
- Nakurotan omistaja
Minulla on ''naku'' rotta ja ostin sen eläinkaupasta, kauppias kasvatti siellä myytävät rottat itse. Rottani karvattomuus oli kylläkin vahinko, vanhemmat ja pentueen muut rotta vauvat olivat turkillisia. Sinnikkäällä haulla kyllä löyttyy, hinta on kyllä mukava, jos kasvattaja kasvattaa tarkoituksella karvattomia 40e-> ainakin ne mitä olen itse nähnyt ja kuullut.
- xantippa3
Sen verran tiiän että marsuja ja rottia löytyy ainaki nakuversioina, mutta kerro toki jos jostain onnistut kaljun gerbiilin löytämään... :'D Mut joo, eiköhän niitä kasvattajia löydy jostain, kun vaan jaksaa etsiä.
- gerbsu rakas<3
Gerbiileitä ei ole karvattomina, sen voin sanoa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409