Mikä on ammattikorkeakoulu englanniksi?
amk englanniksi?
9
10696
Vastaukset
- What ever
Institute of "what ever", for example Technology.
And you graduate as Bachelor of "what ever". In university you would be "Master" of "what ever"... :) - OpeX
Hei,
ammattikorkeakoulu on englannin kielellä useimmiten nimenomaan "polytechnic", kuten vastaavat opinahjot Englannissakin, jonka mallin mukaan koko amk-systeemi Suomeenkin aikanaan otettiin käyttöön. "Institute"-termiä käytetään taas yleisemmin milloin mistäkin toisen asteen koulusta.
Esimerkiksi Helia, siis Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu, on englanninkieliseltä nimeltään Helsinki Business Polytechnic - vaikkei koululla tekniikan ja insinöörien kanssa olekaan mitään tekemistä... ;)
Pohjois-Savon ammattikorkeakoulu Savonia on puolestaan esim. Savonia Polytecnic - kun taas Pohjois-Savo Vocational Institute on Pohjois-Savon ammatillinen instituutti eli vanha ammattikoulu.
Suomen ammattikorkeakoulut on listattu tänne, ja itse kunkin koulun sivuilta löytyvät myös heidän viralliset englanninkieliset Polytechnic-nimensä:
http://www.minedu.fi/opm/koulutus/ammattikorkeakoulut/ammattikorkeakoulut_luettelo.html- Aivan
Vaikka opiskelee Sairaanhoitajaksi niin koulun nimi on esi. Helsinki`s polytechic of healt care
- K@lle
Aivan kirjoitti:
Vaikka opiskelee Sairaanhoitajaksi niin koulun nimi on esi. Helsinki`s polytechic of healt care
Sano vaikka, että I study in polytechnic of health in Helsinki.
- pauliina
Polytechnic
- kääntäjä
jep
- sarago for
University of Applied Siences
- duddududud
Tää on nyt monen amk:n virallinen titteli vaikkei ole mikään yliopisto vaan pelkkä amk.
- aplaijaaja
Mut hei, ne aplaijaa saienseä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100