Mielikuva harjoitus?

MillaR

Luin Anan mielikuva-harjoituksesta ja kun minulla on melkein samanlainen harjoitus niin ajattelin kysyä että onko niillä eläimillä tai ihmisillä joita tapaa niin mitään erityistä merkitystä?

Minulla on pitemmän aikaa ollut tapana mennä mielessäni sellaisella metsä aukiolle. Yleensä lähden aina samasta paikkaa ja kuljen puron vartta kohti puuta, (ehkä tammi) jonka juurella yleensä vietin aikaa ennen kuin aloin tutkia ympäristöä. Toisella puolella puroa on lehtimetsä (jonka puolella minä kuljen) ja toisella puolella on puuton harju jonka toisella puolen on rantatörmä ja meri. Puro jatkuu suoraan metsään jossa on sekä havupuita että lehtipuita.
Yleensä en pysty vaikuttamaan paikan säätiloihin tai tapahtumiin, joten katselen näitäkin hyvin tarkkaan ja kirjoitan ylös.
Yleensä paikalla on lintuja, ei aina nähtävissä, mutta niiden laulun kuulee. Ja minulle hyvin tutuksi tullut kauris tai peura, (en ole hyvä tunnistamaan eläimiä, joten en tiedä kumpi se on), se on lähes aina paikalla ja tulee luokseni melkein heti kun ilmestyn sinne.
Viime kerta oli kyllä erilainen, se ei tullut luokseni vaan näin sen kaukana harjun päällä. Sen sijaan luokseni lennähti pieni ruskea lintu ja se istui hartiallani. Sää oli aika harmaa ja hieman viileä. Ja sitten poistuin.

Joskus paikalla on myös joitain henkilöitä. He saattavat ilmestyä metsästä ja lähestyä minua. Yleensä heillä on minulle jotain kerrottavaa joten kysyn heidän asiansa ja vastattuaan he saatavat kadota.

Siis onko näillä jotain merkitystä? Tarjoittaako tietyn eläimen näkeminen jotain, tai jos näen jonkun "ihmisen" niin kannattaako sen sanaan luottaa? Entä säätilat? Voinko tehdä niistä jonkinlaisia päätelmiä?

8

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ana

      ..että peura on sinun voimaeläimesi. Myös linnulla voi olla jokin merkitys.

      Noista muista jutuista en oikein osaa sanoa mitään; olen kuitenkin sen verran aloittelija näissä asioissa. :)

      • Mölli

        kertokaa miulleki mistä tuossa on kymysys?


      • Ana
        Mölli kirjoitti:

        kertokaa miulleki mistä tuossa on kymysys?

        Haluatko tietää voimaeläimistä...?

        No, ne ovat minun käsitykseni mukaan eläimen henkiä jotka auttavat ja opastavat meitä.
        Niitä voi tavata mielikuva-harjoituksissa, unissa tai ihan oikeassa elämässä (usein kaikissa noissa).

        Sanotaan että kaikilla ihmisillä on voimaeläin, ja että eläin valitsee _sinut_, eikä toisinpäin.

        http://www.geocities.com/RainForest/4076/index1.html
        Tuossa on erittäin kattava sivu, jossa on lähestulkoon kaikki voimaeläimet listattuina (jopa virukset ja hyttyset!).


      • wiikatemies
        Ana kirjoitti:

        Haluatko tietää voimaeläimistä...?

        No, ne ovat minun käsitykseni mukaan eläimen henkiä jotka auttavat ja opastavat meitä.
        Niitä voi tavata mielikuva-harjoituksissa, unissa tai ihan oikeassa elämässä (usein kaikissa noissa).

        Sanotaan että kaikilla ihmisillä on voimaeläin, ja että eläin valitsee _sinut_, eikä toisinpäin.

        http://www.geocities.com/RainForest/4076/index1.html
        Tuossa on erittäin kattava sivu, jossa on lähestulkoon kaikki voimaeläimet listattuina (jopa virukset ja hyttyset!).

        Varsin hyvin toimitettuja kuvia tuolla RainForest-sivuilla, mutta älkää menkö siihen halpaan, että voimaeläimiä voisi noin vain tilata netistä!

        Se kyllä saattaa hyvinkin pitää paikkansa, että voimaeläin valitsee ihmisen, tai on jotenkin mukana jo syntymästä asti. Kristittyjen suojelusenkeli voi olla jonkinlainen vesitetty versio tästä ikivanhasta tiedosta?

        Oma voimaeläimeni on nykyään rauhoitettu lintu. Usein se lentää tästä pihan yli, yksin tai parittain ja huutelee omalla kielellään. Kun minä huutelen takaisin samalla kielellä, ja se vastaa, niin siitä tiedän, että hengissä ollaan!

        Juuri äsken radion luontoillassa joku paappa ihmetteli, miten hän oli ikäänkuin keskustellut kauriin ja majavan kanssa. Ehkä ne juuri ovatkin hänen voimaeläimiään?

        Mutta menkäähän metsään kävelemään tai hiihtämään ja tarkkailkaa, miten eläimet teihin suhtautuvat.


      • Ana
        wiikatemies kirjoitti:

        Varsin hyvin toimitettuja kuvia tuolla RainForest-sivuilla, mutta älkää menkö siihen halpaan, että voimaeläimiä voisi noin vain tilata netistä!

        Se kyllä saattaa hyvinkin pitää paikkansa, että voimaeläin valitsee ihmisen, tai on jotenkin mukana jo syntymästä asti. Kristittyjen suojelusenkeli voi olla jonkinlainen vesitetty versio tästä ikivanhasta tiedosta?

        Oma voimaeläimeni on nykyään rauhoitettu lintu. Usein se lentää tästä pihan yli, yksin tai parittain ja huutelee omalla kielellään. Kun minä huutelen takaisin samalla kielellä, ja se vastaa, niin siitä tiedän, että hengissä ollaan!

        Juuri äsken radion luontoillassa joku paappa ihmetteli, miten hän oli ikäänkuin keskustellut kauriin ja majavan kanssa. Ehkä ne juuri ovatkin hänen voimaeläimiään?

        Mutta menkäähän metsään kävelemään tai hiihtämään ja tarkkailkaa, miten eläimet teihin suhtautuvat.

        Eilen iltapäivällä olin tosi ihanalla kävelyllä. Menin metsään, mutta siellä oli kyllä aika autiota.
        Näin kuitenkin varsin kiinnostavia jälkiä. Niitä oli kiva seurata.

        Luulen että kolmas voimaeläimeni on tullut elämääni mukaan. Se on harakka. Eilen olikin tosi hyvä harakkapäivä. Niitä tuntui olevan joka puolella.
        (Tämä "harakkabuumi" alkoi tosin jo torstaina, ja lauantaina se tuli luokseni mielikuvaharjoituksessa).


        Ja tuosta suojelusenkeli-jutusta vielä:
        oli ensimmäinen kerta kun ajattelin asiaa noinpäin. Mutta se on luultavasti totta; ovathan kristityt varastaneet miltei kaikki pyhänsä ja perinteensä pakanoilta.
        Miksei voimaeläintäkin?


      • wiikatemies
        Ana kirjoitti:

        Eilen iltapäivällä olin tosi ihanalla kävelyllä. Menin metsään, mutta siellä oli kyllä aika autiota.
        Näin kuitenkin varsin kiinnostavia jälkiä. Niitä oli kiva seurata.

        Luulen että kolmas voimaeläimeni on tullut elämääni mukaan. Se on harakka. Eilen olikin tosi hyvä harakkapäivä. Niitä tuntui olevan joka puolella.
        (Tämä "harakkabuumi" alkoi tosin jo torstaina, ja lauantaina se tuli luokseni mielikuvaharjoituksessa).


        Ja tuosta suojelusenkeli-jutusta vielä:
        oli ensimmäinen kerta kun ajattelin asiaa noinpäin. Mutta se on luultavasti totta; ovathan kristityt varastaneet miltei kaikki pyhänsä ja perinteensä pakanoilta.
        Miksei voimaeläintäkin?

        Hmm... Voi olla ihan hyvä enne. Para ilmestyi joskus vanhan kansan emännille harakan näköisenä, ja silloin se usein kantoi rahaa.
        Harakat antoivat minulle kerran ratkaisevan vinkin elämäni parhaaseen veikkaussysteemiin, jolla voitin yli 5000 mk. 12 oikein muutama pienempi voitto.
        Se on niin pitkä tarina, etten jaksa enkä viitsi kirjoittaa sitä enää tänä iltana, mutta ehkä joskus Kumuun tai Seitaan.
        Sen voin kuitenkin sanoa, että Newcastlen jalkapallojoukkueen virallinen lempinimi on Magpies, johtuen kai mustavalkoisesta peliasusta (ai tosiaan, miullaha on just nyt sisällä pitkävetosysteemi, missä Magpiesin pitäisi voittaa).

        Olin silloin juuri lukenut kirjan 'Antiikin myytit ja uskonnot', kymmenkunta artikkelia eri kirjoittajilta, toimittajaa en muista, kustantaja kai Gaudeamus(?) Tuli mieleen kokeilla etruskien ennustusmenetelmiä, ja kun ihan ensi alkuun kokeilin sitä noin puolihuolimattomasti, se onnistui! Kuukauden päästä yritin uudelleen, ja onnistui se jotenkuten vielä silloinkin, mutta paljon kankeamin: 60 rivin haravalla tuli vain kymppi oikein, mikä ei edes antanut koko panosta takaisin. Henget ikäänkuin sanoivat: Pidä hyvänäsi mitä sait! Ei sentään joka viikko makeaa mahan täydeltä!


      • MillaR
        wiikatemies kirjoitti:

        Varsin hyvin toimitettuja kuvia tuolla RainForest-sivuilla, mutta älkää menkö siihen halpaan, että voimaeläimiä voisi noin vain tilata netistä!

        Se kyllä saattaa hyvinkin pitää paikkansa, että voimaeläin valitsee ihmisen, tai on jotenkin mukana jo syntymästä asti. Kristittyjen suojelusenkeli voi olla jonkinlainen vesitetty versio tästä ikivanhasta tiedosta?

        Oma voimaeläimeni on nykyään rauhoitettu lintu. Usein se lentää tästä pihan yli, yksin tai parittain ja huutelee omalla kielellään. Kun minä huutelen takaisin samalla kielellä, ja se vastaa, niin siitä tiedän, että hengissä ollaan!

        Juuri äsken radion luontoillassa joku paappa ihmetteli, miten hän oli ikäänkuin keskustellut kauriin ja majavan kanssa. Ehkä ne juuri ovatkin hänen voimaeläimiään?

        Mutta menkäähän metsään kävelemään tai hiihtämään ja tarkkailkaa, miten eläimet teihin suhtautuvat.

        Olin kerran metsässä ja istuskelin kannon päällä, niin kärppä tuli aivan minun jalkojen juureen. Se juoksi välillä kauemmas ja tuli sitten takaisin napittamaan pienillä mustilla silmillään. Oli aivan mahtava tunne nähdä sellainen eläin niin läheltä, sitä vaan yritti olla liikkumatta ja melkein unohti hengittääkin kun yritti olla säikyttämättä sitä pois.. :)
        Myös linnut on todella nättejä. Olen mieltynyt talitiaisiin ja hömötiaisiin. Ne on melkein höyhenen keveitä kun ne tulee kädelle istumaan.

        Unissa näen yleensä karhuja, hevosia ja koiria. Ja joskus myös kaloja.


    • Jey*

      Minäkin yhdyn siihen, että todennäköisesti tämä peura on voimaeläimesi. Kannattaa tutustua esim. shamanismin kautta (kuulemma) näihin voimaeläimiin.
      En osaa tarkaan sanoa, mutta luulisin näiden tarkoituksen olevan antaa sinulle voimia matkalla "itseesi". Eri eläin edustaa eri asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe