Oon 15wee älykäs jätkä, ja vielä niin älykäs etten haluu laittaa koko aikaani pelkkään opiskeluun. Ja kun mulla kerran ens vuonna on lukio edessä niin ajattelin että löytyiskö täältä apua kysymykseen:
Kuinka paljon vaikeampi matemaattis-luonnontieteellinen erikoislukio on tavalliseen verrattuna???
Vastatkaa please kaikki jotka asiasta mitään tietää!!! Kiitos!
Erikoislukio...............???
5
335
Vastaukset
- mörkö
Jos sä oot hyvä matikassa ja luonnontieteet kiinostaa, ni ei se tavallaa oo sen vaikeempaa ku yleislinjalkaan. Luulisin. Juttuhan menee ni et sä valitset sit enempi matikka ja luonnontiede- kurseja, ja muit menee sit tietenki vähän pois. Ainaki mun sisko on luonnontiede lukios ja ei se oo sen vaikeempaa ku
yleislinja...kait...tai sitä kinostaa luonto yms. ni mikäs siinä. Onhan se nii et esim. matikka lukioon eksyy kaikki nerot (joil on matemaattisii kykyjä) ja sit siel saattaa olla kova taso... mut jos säki kerta oot "älykäs", ni no problem!
Korjatkaa joku, jos mä puhun paskaa!
Oon muute ite 15wee muija.. ja itekki mietin mihin jatkaa sit syksyllä... vaikeeta on... huh huh...- Huh!
Jos nyt olisin menossa lukioon, niin ehdottomasti valitsisin matikkapainoitteisin tjsp vaihtoehdon. Ensinnäkin lukiossa on niin paljon turhia kursseija esim. uskontoa, bilsaa, hissaa yms, siis ei näissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta 3 kurssia uskontoa alkaa olla jo liikaa. Luonnontiedelukiossa voit ottaa näiden tilalla matikkaa, fyssaa atk:ta yms, joten jos vähänkin kiinnostaa niin ehdottomasti!
- heli
no joo jos mietit turhia kursseja no mä opiskelen toista vuotta lukiossa jolla ei oo pahemmin pakollisia kursseja jos nyt ei oteta pakollisina kirjotettavina..esim mä en oo lukenu lukiossa maantietoa ussaa hissa..jne..ainuttakaan kurssia enkä aio ja oon painottanu tonne fysiikkaan ja kemiaan joten ihan täällä sitä valintaa kanssa on kunhan valitset sellasen lukion
- -onnellinen opiskelija
Mä ite aloitin nyt syksyllä ilmaisutaidon erikoislukiossa, vaan sentakia et oon ollut muutamassa näytelmässä ja pidän esiintymisestä muutenkin...Itse lukiossa ei varmasti ole sen vaikeampaa kuin muuallakaan. Joistakin kursseista on vain tingitty (esim. mantsa,bilsa,kemia,fyssa)mut jos kiinnostaa niin niitäkin aineita on mahdollista lukea esim. jossain toisessa lukiossa (ns. rinnakkais kurssit). Eli miltei kaikki on mahdollista, opiskelun rajat asetat sinä itse oposi kanssa...Hae ihmeessä erikoislukioon jos se sinua kiinnostaa, en usko että ainakaan kadut, jos sinne pääset!
- YO 2000
Jos pyrkii erikoislukioon, niin IB-linjalle tai matemaattis-luonnontieteelliseen sitten; ilmaisutaidon kanssa tulee kivaa siinä vaiheessa, kun pitäisi päästä yliopistoon. Jos et ole lukenut reaaliaineita, niin reaaliin on aika paha vastata, ja yliopistoon pyrkiessä siitä saa pisteitä ja paljon. Tietysti, jos ei halua yliopistoon vaan tyhjäntoimittajaksi, niin omapa on ongelmansa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761737
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471298- 671197
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html196952- 45915
- 55817
- 69788
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244538738- 119674
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79650