Erikoislukio...............???

needing help

Oon 15wee älykäs jätkä, ja vielä niin älykäs etten haluu laittaa koko aikaani pelkkään opiskeluun. Ja kun mulla kerran ens vuonna on lukio edessä niin ajattelin että löytyiskö täältä apua kysymykseen:

Kuinka paljon vaikeampi matemaattis-luonnontieteellinen erikoislukio on tavalliseen verrattuna???

Vastatkaa please kaikki jotka asiasta mitään tietää!!! Kiitos!

5

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörkö

      Jos sä oot hyvä matikassa ja luonnontieteet kiinostaa, ni ei se tavallaa oo sen vaikeempaa ku yleislinjalkaan. Luulisin. Juttuhan menee ni et sä valitset sit enempi matikka ja luonnontiede- kurseja, ja muit menee sit tietenki vähän pois. Ainaki mun sisko on luonnontiede lukios ja ei se oo sen vaikeempaa ku
      yleislinja...kait...tai sitä kinostaa luonto yms. ni mikäs siinä. Onhan se nii et esim. matikka lukioon eksyy kaikki nerot (joil on matemaattisii kykyjä) ja sit siel saattaa olla kova taso... mut jos säki kerta oot "älykäs", ni no problem!

      Korjatkaa joku, jos mä puhun paskaa!

      Oon muute ite 15wee muija.. ja itekki mietin mihin jatkaa sit syksyllä... vaikeeta on... huh huh...

      • Huh!

        Jos nyt olisin menossa lukioon, niin ehdottomasti valitsisin matikkapainoitteisin tjsp vaihtoehdon. Ensinnäkin lukiossa on niin paljon turhia kursseija esim. uskontoa, bilsaa, hissaa yms, siis ei näissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta 3 kurssia uskontoa alkaa olla jo liikaa. Luonnontiedelukiossa voit ottaa näiden tilalla matikkaa, fyssaa atk:ta yms, joten jos vähänkin kiinnostaa niin ehdottomasti!


    • heli

      no joo jos mietit turhia kursseja no mä opiskelen toista vuotta lukiossa jolla ei oo pahemmin pakollisia kursseja jos nyt ei oteta pakollisina kirjotettavina..esim mä en oo lukenu lukiossa maantietoa ussaa hissa..jne..ainuttakaan kurssia enkä aio ja oon painottanu tonne fysiikkaan ja kemiaan joten ihan täällä sitä valintaa kanssa on kunhan valitset sellasen lukion

    • -onnellinen opiskelija

      Mä ite aloitin nyt syksyllä ilmaisutaidon erikoislukiossa, vaan sentakia et oon ollut muutamassa näytelmässä ja pidän esiintymisestä muutenkin...Itse lukiossa ei varmasti ole sen vaikeampaa kuin muuallakaan. Joistakin kursseista on vain tingitty (esim. mantsa,bilsa,kemia,fyssa)mut jos kiinnostaa niin niitäkin aineita on mahdollista lukea esim. jossain toisessa lukiossa (ns. rinnakkais kurssit). Eli miltei kaikki on mahdollista, opiskelun rajat asetat sinä itse oposi kanssa...Hae ihmeessä erikoislukioon jos se sinua kiinnostaa, en usko että ainakaan kadut, jos sinne pääset!

      • YO 2000

        Jos pyrkii erikoislukioon, niin IB-linjalle tai matemaattis-luonnontieteelliseen sitten; ilmaisutaidon kanssa tulee kivaa siinä vaiheessa, kun pitäisi päästä yliopistoon. Jos et ole lukenut reaaliaineita, niin reaaliin on aika paha vastata, ja yliopistoon pyrkiessä siitä saa pisteitä ja paljon. Tietysti, jos ei halua yliopistoon vaan tyhjäntoimittajaksi, niin omapa on ongelmansa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7512
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6247
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4377
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3014
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      22
      1838
    7. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      168
      1362
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1358
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe