jatkan tätä kiusaamista...
jokaisella meillä on omat periaatteemme, arvomme joita pyrimme noudattamaan eläessämme. kristinuskolla on tarjota meille tietynlaiset arvot, mutta ne eivät taida iskeä täällä majailevaan porukkaan täysillä...
eli kokeillaanko listata periaatteitamme?
itselläni saattaisi lista olla tällainen(tämä kyllä muuttuu ajan myötä ja tästä jää varmasti puuttumaan olennaisia osia):
1.rakastan elämää sen kaikissa ihmeellisissä muodoissa
2.pyrin täyttämään velvollisuuteni tässä maailmankaikkeudessa niin hyvin, kuin kuin se minun voimillani on mahdollista
3.pyrin aina ja kaikessa kunnioittamaan luontoa ja olemaan osa sitä(voiko siihen pyrkiä?).
4.pidän sanani ja tunnen vastuuni
5.suojelen elämää itsessäni ja muissa.
6.taistelen luonnon, ihmisoikeuksien, eläinten, rauhan ja tasa-arvon puolesta
7.olen rehellinen
8.carpe diem!
niin tosiaan tuosta puuttuu varmaan paljonkin...
otin Leimu-nimisen wiccan kotisivuilta tällaisen esimerkiksi. ihan hienoja ajatuksia.
Pohjoinen kunnianrede
1. Kaikessa mitä teet, mieti sen hyötyjä tai haittoja itseäsi, lapsiasi ja kansaasi kohtaan.
2. Kaikki mitä teet tulee palaamaan sinulle ennemmin tai myöhemmin, hyvässä tai pahassa. Siksi pyri aina tekemään muille hyväksi, tai ainakin pyri aina oikeudenmukaisuuteen.
3. Ole rehellinen itsellesi ja muille. Tämä kaiken yläpuolella: ole tosi omalle itsellesi.
4. Ihmiskunnalla ja etenkin perheelläsi ja väelläsi on kipinä jumaluutta itsessään. Suojaa ja hoivaa sitä kipinää.
5. Anna sanasi harkiten ja pysy siinä kuin rauta.
6. Suurin luottamuksesi maailmassa tulisi kohdistua omaan kansaasi. Ole silti ystävällinen muille aina kuin mahdollista.
7. Mitä sinulla on, pidä itselläsi.
8. Kerro muille vain ne sanat, jotka itse olet todistanut.
9. Ole rehellinen muille ja anna heidän ymmärtää että odotat heiltä rehellisyyttä - aina.
10. Hetken kiihko hulluttelee totuudella; päänsä pitäminen on hyve.
11. Tiedä mitkä taistelut tulee taistella, mitkä välttää. Tiedä myös milloin katkaista taisto. On aikoja, jolloin kaaoksen syyt ovat yksinkertaisesti liian vahvat tai jolloin kohtalo on väistämätön.
12. Kun saat voimaa, käytä se varoen ja hyvin.
13. Rohkeus ja kunnia kestävät ikuisesti. Niiden kaiut jäävät vaikka vuoret ovat sortuneet pölyksi.
14. Anna ystävyytesi ja palveluksesi niille jotka ovat sen arvoisia. Vahvista kansaasi niin he vahvistavat sinua.
15. Rakasta ja huolehdi perheestäsi aina ja ole raivokas kuin susi heitä suojellessasi.
16. Kunnioita itseäsi, ole ylpeä itsestäsi, tee parhaasi ja anna anteeksi itsellesi kun sinun täytyy.
17. Koita aina säilyttää kunniasi maailman silmissä.
18. Meidän tulisi aina sietää erilaisuutta välillämme.
19. Maan lakeja tulee aina noudattaa milloin ikinä mahdollista, sillä enimmäkseen ne on luotu viisaudella.
20. Ole ylpeä paitsi itsestäsi, myös perheestäsi ja kansastasi. He ovat lahjasi tulevaisuudelle.
21. Älä laiminlyö ystävääsi tai lastasi.
22. Jokaisen tulisi työskennellä parhaansa mukaan, oli se sitten pientä tai suurta. Me kaikki elämme tässä maailmassa yhdessä, joten meidän on autettava toisiamme eteenpäin.
23. Voit edetä vain elämällä tasapainossa maailman luonnollisen järjestyksen kanssa.
24. Viisauden etsiminen on suuri hyve. Rakkaus totuuteen, kunniaan, rohkeuteen ja lojaalisuuteen ovat jalon sielun tunnusmerkit.
25. Ole valmis kaikkeen mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
26. Elämä kaikkine iloineen, kamppailuineen ja moninaisuuksineen on rakastamista ja täysillä elämistä varten!
periaatteet....
2
242
Vastaukset
- wiikatemies
Opeta nuo periaatteet lapsillesi, niin vielä on Homo sapiensilla jotain toivoa tulevaisuudesta!
- axy
kolmella kysymyksellä:
on tiedettävä vastaukset kolmeen kysymykseen,
1. Missä minä olen nyt tällä hetkellä?
2. Mistä olen tullut?
ja tärkein..
3. Kuka minä olen?
1. Minä olen nyt siinä että elämä on rappiolla ja pohjalla ollaan ja minun on nyt aika nousta ylös..siinä minä olen
2. Olen niin huonolta lähtötaholta tullut ettei sitä voi edes kunnolla muistaa mutta huonomminkin olisi voinut olla..jo kerran tulin aloittamaan alusta ja romutin senkin mahdollisuuden mutta se on mennyttä, nyt on nyt.
3. Minä olen se joka vielä etsii itseään, olen se joka on käynyt pohjalla toistamiseen ja romutti toisenkin mahdollisuutensa uuteen elämään..mutta minä olen, olen se joka tietää missä on mitä tekee ja mistä on tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569