tartto

sanna

Ajattelin lähteä pääsiäisen aikaan Tarttoon muutamaksi päiväksi. Kyselen onko teillä hotellivinkkejä missä kannattaisi majoittua. Onko lähistöllä kylpylää missä voisi ottaa mahdollisesti hoitoja ?

15

2011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.
      • Hea

• Hea

• prim
        Hea kirjoitti:

Tuossa yksi hyvä ruoka- ja iltapaikka,kannattaa poiketa,raatihuoneen torilta vähän ylöspäin.

http://www.pyss.ee/main.htm

Tuossa yksi hyvä ja edullinen hostelli lähellä keskustaa,on yliopiston asuntolan yhteydessä.

http://turism.tartumaa.ee/linn.php?mis=majutus&id=22&lang=eng

Olimme viime kesänä muutaman päivän Tartossa ja tuo kellari on todellakin mahtavalla tavalla erikoinen ja omaleimainen ravintola, viihtyisäkin ja hyvä palvelu. Turha on muita etsiäkään Tartossa. Kaiken lisäksi siellä oli edullinen ja erittäin hyvä ruoka. Ja ehdottomasti kannattaa maistella kellarin omaa olutta (enpä muista nimeä) ja siemailla sitä pari "mieste toop:ia", niin jano lähtee tai lisääntyy!

• alba

Käy tässä kylpylässä, hieno mesta ja hienolla paikalla, noin 30 kilsaa Tartusta. Suosittelen. Käy samalla tutustumassa
        n. 10 kilsan päässä olevaan Valgjärven kylään, jossa runsaasti suomalaisia lomailijoita. Kysele Kohvikista, jos vaikka löytyisi majapaikka kulkijalle. He omistavat lähes puolet koko asuntokannasta. Hinnat paikallisessa ravintolassa Kohvikissa maan edullisimmat. 1/2 litraa 10% olutta n. 11 kroonia viime kesänä. Kuppilassa kunnon rahvaanomainen meno ja tuulahdus vanhoja hyviä aikoja. Kuppila saisi olla auki puoleen yöhön, mutta Otepäässä huolto kyllä pelaa lähes läpi yön. Kesäisin huvaton meno Valgjärven biitsillä. Yes! Paikalliset tosi ystävällisiä.
        Tallinnasta lähtee bussi klo 9.40 ja n. 14.50 ja jotka menee suoraan Otepäähän Tatun kautta. Bussilipun hinta n. 5€ suuntaansa, 240 km, joten hinta ei huimaa. Halpa olut kylläkin. Eiku menoksi...

• mahdollisesti
        alba kirjoitti:

Käy tässä kylpylässä, hieno mesta ja hienolla paikalla, noin 30 kilsaa Tartusta. Suosittelen. Käy samalla tutustumassa
        n. 10 kilsan päässä olevaan Valgjärven kylään, jossa runsaasti suomalaisia lomailijoita. Kysele Kohvikista, jos vaikka löytyisi majapaikka kulkijalle. He omistavat lähes puolet koko asuntokannasta. Hinnat paikallisessa ravintolassa Kohvikissa maan edullisimmat. 1/2 litraa 10% olutta n. 11 kroonia viime kesänä. Kuppilassa kunnon rahvaanomainen meno ja tuulahdus vanhoja hyviä aikoja. Kuppila saisi olla auki puoleen yöhön, mutta Otepäässä huolto kyllä pelaa lähes läpi yön. Kesäisin huvaton meno Valgjärven biitsillä. Yes! Paikalliset tosi ystävällisiä.
        Tallinnasta lähtee bussi klo 9.40 ja n. 14.50 ja jotka menee suoraan Otepäähän Tatun kautta. Bussilipun hinta n. 5€ suuntaansa, 240 km, joten hinta ei huimaa. Halpa olut kylläkin. Eiku menoksi...

kyseessä tämä?

http://www.pyhajarve.com/fin/index.asp

• Käyn usein

Moi!

Miten ajattelit mennä?
      Autolla ja bussilla pääsee mukavasti ja nyt on se uusi express-junakin jonka Ilk on kuulemma ok, eikä maksa paljon.

Itse olen asunut kodeissa, ja kerran Hotelli Barclayssa. Mutta nuo vanhan-kaupungin hotellit on aika kalliita. Nyt olen varannut yön parin viikon päähän Parkhotellista, katsotanaan millainen.

• SANNA

VOITKO ANTAA KOTIMAJOITUKSEN YHTEYSTIETOJA JA KERRO MILLAINEN HOTELLI OLI TOI MITÄ MAINITSIT ?

• Pasi

Itse olin kesällä pari yötä Tartu-hotellissa, joka on aika keskustssa ihan linja-autoaseman vieressä. Hotelli on aika halpa ja siisti, mitään erikoisia hienouksia siellä ei tosin ole.

• kulkija

• prim

Jotta ei mene aivan viihteelle, muista kulttuuri ja historia. Tartossa on KGB-museo, jossa voi tutustua selleihin ja tutkimusmenetelmiin, joilla sosialismin viholliset mielellään luovuttivat sosialismin rakentamiseen tarvittavia tietojaan. (Ja sen jälkeen heistä ei ole kuultukaan mitään)

• semmonen

museo Tartossa on? Eipä ole 14vuoden aikana tullut vastaan?

• vaan
        semmonen kirjoitti:

museo Tartossa on? Eipä ole 14vuoden aikana tullut vastaan?

priim.
        Kyllä siellä Tartossa se KGB-museo näköjään on. Olisin voinut lyödä vaikka vetoa ettei ole. Eipä ole kukaan ennen kertonut vaikka on tullut siellä reissattua vuodesta 91.
        tässä on linkkikin sinne:

http://linnamuuseum.tartu.ee/et/branches/kgb/museum.html

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe