vanha tiilikatto

jake

Pitäisi jossain vaiheessa uusia katto ja nyt kiinnostais tietää mitä vanhan katon alta löytyy(talo rakennettu 59). Eli mitä sinne tiilen alle pitää yleensä uusia...kiitos.

10

2676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk

pitää uusia.
      Kattokauppiaat käy arvioimassa ja antavat tarjouksen uudesta.

• KJS

Missäs kattofirmassa olet töissä?

• Jocu

Vuotojen takia on joku rima saattanut mädäntyä, varsinkin räystäillä. Senhän näet itsekin. Jos laitat uuden tiilikaton (mistähän syystä?), niin rimajako voi mennä uusiksi.
      Aluskate tarvitaan, tiilikatto ei pidä pakkaslunta.
      Niin, kotitalossani on yli 50 vuotias tiilikatto, ja on hyvä edelleen. Vaihtotiilejä löysin tuurilla.

• Kutti

No joo homma lähtee siitä että tilaat katto firman jannun katolle ja hän kartoittaa tilanteen ja antaa sulle KIRJALLISEN tarjouksen (kannattaa jo siinä vaiheessa kun etsii firmaa katsoa sellainen joka tekee avaimet käteen periaatteella eli pellitykset ja jätteen kuljetukset yms.)Ota useammalta jos mahdollista. Todennäköisesti tiilen alla on joko päre tai huopa, Vanha tiili ja ruoteet joudutaan poistamaan. Pärettä ei tarvi eikä kannatakaan poistaa koska jos se on hyvässä kunnossa voi se toimia jopa aluskatteena. Eli uudet ruoteet, aluskate, pääty ja räystäslaudat ja tiili tietysti. Oikeastaan vähemmällä ei kannata tehdä nimittäin kattoon kannattaa satsata.

• hansu

www.kattokeskus.com

• Marko

Minulla oli ehkä noin 90-vuotias tiilikatto, jonka alta löytyi huopakatto. Talon toinen pääty oli palanut, joten jotain aluslautoja piti uusia ja uusi huopa sen päälle. Ruoteita piti vaihtaa sieltä täältä. Suihkutimme vettä muun aluskatteen päälle ja katsoimme ullakolta, että mistä vuotaa. Kaadoimme pikeä rakoihin ja laitoimme uutta huopaa päälle siellä missä tarvitsi. Vanhat betoniset tiilet vain takaisin, pesu painepesurilla ja maalaus (esteettisistä syistä lähinnä; lisää myös tiilien liukkautta, eikä sammal ehkä tartu enää niin hyvin tiileen). Uusia (vanhoja) tiiliä rikki menneiden tilalle löysimme kunnan varastolta ja purkutalosta (ilmaiseksi saatiin). Kova homma, mutta mielestäni kannatti, sillä tiili on vanhaa ja komeaa profiililtaan ja lisää talon arvoa.

• ammatti rakentaja

siellä sun katolla voi olla betoni tiilet ne on paljon parempia ja mittatarkempia kun uudet katto tiilet nämä nyky kivet on heikkoja ja vänttyröitä eivät vaan kehtaa ihmiset tunnustaa sitä ja kaikki ei sitä älyäkkään.

• Hane

www.kattoremontit.com

• Remontti

Minulla on 1950 rakennettu rintamamiestalo, johon tein kattorempan.Vaihdoin tiilen peltiin.
      Vanhat tiilet veks ja vanha rimotus siirrettiin peltien jaolle.Aluskatteena oli huopa, joka oli ehyt, joten se jätettiin. Samalla uusin räystäslaudat.
      Nuo "kaikki uusiksi"-puheet on täyttä paskaa.

Totta on, että kyllä tiili katteena on arvokkaan näköinen, se vanhakin.Minulla oli todella sammaloitunut katto ja muutamia tiiliä oli rikki, joten katsoin helpommaksi vaihtaa koko katon (laiskuuttani) ja peltiin ihan kustannussyistä.
      Vanhan tiilikatteen kyllä saa kunnostettua, niinkuin jossakin viestissä mainittiin.
      Parasta aikaa tehdä remotti on mielestäni kevät(huhti-toukokuu).

Ja lopuksi, onneksi olkoon talon valinnasta!

• mari 74

Meille tekivätte katon sovitussa ajassa ja edullisesti www.juperakennus.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91