Vepsäläisen ynseä palvelu

"Asiakas on kuningas...

Ostimme 750 euroa maksaneen sohvan Oulun Vepsäläiseltä viime kesänä.
Huomasimme, että sohvasta oli mennyt kahdesta jalasta talla rikki.
Takuun pitäisi olla vielä voimassa, koska sohvaa on käytetty oikein.
Soitimme Vepsäläiselle ilmoittaaksemme tapahtuneesta. Mieshenkilö
puhelimen toisessa päässä alkoi heti alkuunsa haukkumaan meitä ja
syyttämään, että sohva on koottu väärin ja käytetty väärin, joten hän
ei ota asiasta mitään vastuuta. Ja hänen mielestään muutenkaan vas-
tuu ei kuulu heille, koska sohva on ulkomaalainen vaikka he itse niitä
myyvätkin.

Pitkän maanittelun jälkeen tämä mieshenkilö suostui soittamaan
maahantuojalle ja ottamaan selvää asiasta, ja lupasi ottaa yhteyttä
huomenna. Saa nähdä miten asian kanssa käy...

Luulisi, että näin kalliissa kaupassa olisi panostettu myös asiakas-
palveluun, mutta näköjään hinta ei ole aina laadun tae!

18

6281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yök

      Paska kaupunni, eiku kaupa.

    • tATU

      pk-seudun Vepsäläisellä ei välttämättä saa palvelua ollenkaan. Ja jos menet puoli tuntia ennen sulkemisaikaa, niin forget it.

      • ei palvelua

        Käytiin joskus viime syksynä Vepsäläisellä katselemassa ostotarkoituksissa huonekaluja. Oltiin käyty Nuuksiossa syyskävelyllä ja päällä oli siis ulkoiluvaatteet. Myyjät ei olleet näkevinäänkään meitä vaan puuhastlivat tärkeänä kaikkea muuta. Meidän lisäksi liikkeen siinä osassa oli pari muuta asiakasta joilta kyllä käytiin kysymässä "voinko auttaa" mutta meitä ei lähestytty.
        Aikamme odottelimme ja lopulta marssin myyjän luokse kysymään josko hän laskisi meille hinnat haluamistamme tuotteista. Tuotemäärän selvitessä (parisänky patjoineen, ruokapöytä 12 tuolia, 3 2 sohva ja rahi)alkoi palvelualttiuskin muuttua. Hinta oli ok mutta ei niin hyvä kuin saimme muualta. Oli kiva laittaa "hylkäyspäätös" surkean palvelun piikkiin...;) Toivottavasti ko. myyjät ottivat opikseen,että asiakkaita ei kannata luokitella ulkonäön perusteella. Meni heiltä nimittäin 12 000 euron ostoksen provikat sivu suun!


      • Tosi on
        ei palvelua kirjoitti:

        Käytiin joskus viime syksynä Vepsäläisellä katselemassa ostotarkoituksissa huonekaluja. Oltiin käyty Nuuksiossa syyskävelyllä ja päällä oli siis ulkoiluvaatteet. Myyjät ei olleet näkevinäänkään meitä vaan puuhastlivat tärkeänä kaikkea muuta. Meidän lisäksi liikkeen siinä osassa oli pari muuta asiakasta joilta kyllä käytiin kysymässä "voinko auttaa" mutta meitä ei lähestytty.
        Aikamme odottelimme ja lopulta marssin myyjän luokse kysymään josko hän laskisi meille hinnat haluamistamme tuotteista. Tuotemäärän selvitessä (parisänky patjoineen, ruokapöytä 12 tuolia, 3 2 sohva ja rahi)alkoi palvelualttiuskin muuttua. Hinta oli ok mutta ei niin hyvä kuin saimme muualta. Oli kiva laittaa "hylkäyspäätös" surkean palvelun piikkiin...;) Toivottavasti ko. myyjät ottivat opikseen,että asiakkaita ei kannata luokitella ulkonäön perusteella. Meni heiltä nimittäin 12 000 euron ostoksen provikat sivu suun!

        Vepsäläisellä on pari myyjää joille pukeutuminen on kaikki kaikessa.Valitettavasti nuo pari tyyppiä ovat muutenkin mielestäni vähän laiskoja.
        Heidän takia on monet kaupat siirtyneet kilpailijalle.
        Vuosien varrella olen kyllä saanut hyvääkin palvelua Vepsäläiseltä, etenkin alkuaikoina.
        Kerran olen tarvinnut takuu korjausta, homma pelasi tällöin hienosti. Ihmisistähän tässä on kyse.Sadasta 2-4 on aina surkeaa ja saman verran huippuja, nykyisin tosin molemmat ääripäät ovat lisäntyneet. Neuvo ammattiostajalta. Jos olet menossa tekemään tärkeitä kauppoja ja aiot myös tinkiä. Pukeudu siististi,esiinny varmasti, mutta älä ylimielisesti. Töykeys on varmin tapa saada huonoa palvelua.


      • d**
        ei palvelua kirjoitti:

        Käytiin joskus viime syksynä Vepsäläisellä katselemassa ostotarkoituksissa huonekaluja. Oltiin käyty Nuuksiossa syyskävelyllä ja päällä oli siis ulkoiluvaatteet. Myyjät ei olleet näkevinäänkään meitä vaan puuhastlivat tärkeänä kaikkea muuta. Meidän lisäksi liikkeen siinä osassa oli pari muuta asiakasta joilta kyllä käytiin kysymässä "voinko auttaa" mutta meitä ei lähestytty.
        Aikamme odottelimme ja lopulta marssin myyjän luokse kysymään josko hän laskisi meille hinnat haluamistamme tuotteista. Tuotemäärän selvitessä (parisänky patjoineen, ruokapöytä 12 tuolia, 3 2 sohva ja rahi)alkoi palvelualttiuskin muuttua. Hinta oli ok mutta ei niin hyvä kuin saimme muualta. Oli kiva laittaa "hylkäyspäätös" surkean palvelun piikkiin...;) Toivottavasti ko. myyjät ottivat opikseen,että asiakkaita ei kannata luokitella ulkonäön perusteella. Meni heiltä nimittäin 12 000 euron ostoksen provikat sivu suun!

        Tuossa suhteessa kaikki sisustusliikkeet on ihan samanlaisia. Palvelua saa vain jos ajaa uudella mersulla oven eteen ja asioi kaupassa ykköset päällä. Ja sitten liikeet on pullollaan meitä puolet kalliimmissa goretexeissä liikkuvia pyöräilijöitä, jotka laittaisimme mersun hinnan sisustukseen, mutta kun meitä ei palvella. Eli viemme ne sisustusrahat sinne kodinykköseen tai keräämme itse haluamamme kamat tavaratalon hyllystä. Ja vielä ihmetellään että miksi erikoisliikket ei Suomessa menesty.


      • Pertti
        d** kirjoitti:

        Tuossa suhteessa kaikki sisustusliikkeet on ihan samanlaisia. Palvelua saa vain jos ajaa uudella mersulla oven eteen ja asioi kaupassa ykköset päällä. Ja sitten liikeet on pullollaan meitä puolet kalliimmissa goretexeissä liikkuvia pyöräilijöitä, jotka laittaisimme mersun hinnan sisustukseen, mutta kun meitä ei palvella. Eli viemme ne sisustusrahat sinne kodinykköseen tai keräämme itse haluamamme kamat tavaratalon hyllystä. Ja vielä ihmetellään että miksi erikoisliikket ei Suomessa menesty.

        Niinhä se saattaa köyhästä tuntua ikävältä kun ei heti huomata tai saa myyjältä"nuoleskelua".Tosi asiahan on etta me rahamiehet saamme aina vip palvelua kun osaa itse käyttäytyä liikkeessä.


      • anonyymikko
        Pertti kirjoitti:

        Niinhä se saattaa köyhästä tuntua ikävältä kun ei heti huomata tai saa myyjältä"nuoleskelua".Tosi asiahan on etta me rahamiehet saamme aina vip palvelua kun osaa itse käyttäytyä liikkeessä.

        money talks...!

        tosin ei suomessa ole missään paikassa sellasta palvelua edes pukumiehille kuin esim lontoossa on lähes jokapaikassa kaiken näkösielle, et tässä palvelutasossa ollaan suomessa kyllä kivikaudella.


      • Anonyymi

        Valitettavasti ei riitä, että palvelu huonoa. Myös tuotteet ( vain minun ostamani?), alle arvostelun.


    • xx28

      Meidänkin saama palvelu Oulun Vepsäläiseltä on ollut ala-arvoista (ostimmekin tosin Muurame-laatikostot muualta). Vielä huonommin vaikutti tosin käyneen eräällä kanssa-asiakkaalle Oulun Vepsäläisellä: hän kun oli meidän kanssa samaan aikaan reklamoimassa viallisesta erittäin kalliista merkkituotteesta ties monennettako kertaa. Kauppa oli selvästi myynyt viallisen tuotteen, mutta pompotteli asiaa maahantuojalle ja ties kenelle. Vasta kuluttajansuojaviranomaisella uhkailu sai myyjään vauhtia.. Onneksi Artekia ja Muuramea ja muita Vepsäläisen myymiä merkkejä voi ostaa muualtakin! (ja halvemmalla ja iloisemmalla mielellä)

    • Asiakas

      Välillä tulee huono palvelua ja välillä parempaa, vähän sama joka paikassa.

      Itselläni on sekä hyviä että huonoja kokemuksia Vepsäläiseltä vaikken ehkä rahamieheltä näin opiskelijana näytäkkään. Nuorikin olen.

      Vähän kuitenkin mietityttää jutun perusteella että jos pidät 750 euron sohvaa kalliina ja ylipäätään Vepsäläistä kalliina kauppana niin ehkä olet sellainen ärsyttävä penninvenyttäjä joita yksikään myyjä ei kaipaa yhtään missään kaupassa?

    • 1r5ö3uis

      Ei meillä ole niin halpoja sohvia. Oliko se jokin poistokappale ja rikkoutuminen jo huomioitu hinnassa?

      • huonekalualla töis

        Toi viesti on kirjoitettu 2004...


    • Tyyne töissä

      Mitä sitten paska palvelu siellä on!!!

    • AapeliAbsurdi
    • Anonyymi

      Vepsäläisen kallis ”lastu” voi yllättää, miten helposti verhoilu repeää. Turha reklamoida, koska ei toivoakaan saada mitään hyvitystä.
      Ostin 1800€ pienen sohvan, jonka verhoilu petti. Oli kuulemma omaa syytä, joten ei korvata.
      Itselleni ei selvinnyt, miten se oli minun syytäni.
      Olin toki makoillut siinä päivittäin, mutta kai se nyt pitäisi kestää.

    • Anonyymi

      tosi harmi tilanne kyllä on ...onhan usein tällaista nähtävillä

    • Anonyymi

      Olen lähettänyt kyselyä sekä Ouluun että Helsinkiin ja pyytänyt apua nahkasohvani väristä.
      Kumpikaan taho ei viitsi edes vaivautua vastaanmaan.

      • Anonyymi

        Ota päällikköön yhteyttä. Onneksi sentään Oulun liikkeestä näköjään katosi se ihme luihu kaveri joka ei kyllä ainakaan myydä osannut. Vuodesohvan ostin toiselta myyjältä mielelläni, mutta siinäkin ongelmia ollut kiinnitysten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      31
      3596
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      96
      3283
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      91
      3142
    4. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      77
      3088
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      68
      2993
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2728
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2530
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      67
      2432
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2298
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2062
    Aihe