tiskaajaKO

laivalleKO

heips kukkuu..
ajattelin tässä vaan että kun laivan yökerhoissa aina tyypit keräilee laseja pöydistä.. NIIN.. onko se tiskaaja vai onko hän tarjoilija joka on "tiskivuorossa".. ?

7

2212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjuska

      Keittiöapulainen, taikka tarjoilijaharjoittelija eli Nisse ;)

    • hommista?

      Eiköhän tarjoilijat siellä lasit keräile tai sitten ne nisset...
      Joissakin ravintoloissa on ns. blokkareita eli keräävät tiskejä pöydistä ja voivat myös tiskata. Yleensä tiskaaja on keittön puolella!

      No, nykyään ei voi kaikista paikoista tietää, mutta ei ole kovin mukava olla kuumassa höyryssä tiskissä ja sitten taas salin puolella myymässä hikisenä. Usein kyllä noita hommia yhdistellään, valitettavasti!

      • Kokemusta on!

        Ravintoloissa viikonloppuisin aina blokkareita, eli niitä uusia työntekijöitä joille ei ole muuta tarjolla kuin viikonloppu-blokkivuoroja. Plokkaavat pöydistä lasit ja tuhkikset ja tiskaavat baarityöntekijöille että niillä on puhtaita laseja mihin laittaa uudet kaljat!
        Kyseinen työvuoro on erittäin epämiellyttävä! Työ kun ei lopu ikinä!!!! (...vasta kun ravintola on kiinni!)


      • Blokkari
        Kokemusta on! kirjoitti:

        Ravintoloissa viikonloppuisin aina blokkareita, eli niitä uusia työntekijöitä joille ei ole muuta tarjolla kuin viikonloppu-blokkivuoroja. Plokkaavat pöydistä lasit ja tuhkikset ja tiskaavat baarityöntekijöille että niillä on puhtaita laseja mihin laittaa uudet kaljat!
        Kyseinen työvuoro on erittäin epämiellyttävä! Työ kun ei lopu ikinä!!!! (...vasta kun ravintola on kiinni!)

        Eri mieltä kyllä olen. Teen itse sekä blokkia että bm:ää ja blokin hommassa pääset aika helpolla kun ei tartte olla asiakaspalvelutilanteessa koko ajan. Sen kun kuljeskelet ympäriinsä, keräilet laseja ja kuuntelet musaa, ei kovin paha vaikka kiirettä tietty välillä on. Tietty asiaan vaikuttaa että teen myös päivällä asiakaspalvelutyötä, eikä sitä sekä päivällä että yöllä jaksa.


      • vilunki
        Blokkari kirjoitti:

        Eri mieltä kyllä olen. Teen itse sekä blokkia että bm:ää ja blokin hommassa pääset aika helpolla kun ei tartte olla asiakaspalvelutilanteessa koko ajan. Sen kun kuljeskelet ympäriinsä, keräilet laseja ja kuuntelet musaa, ei kovin paha vaikka kiirettä tietty välillä on. Tietty asiaan vaikuttaa että teen myös päivällä asiakaspalvelutyötä, eikä sitä sekä päivällä että yöllä jaksa.

        Niin no tuosta voi olla niin montaa mieltä, blokkarilla on aina hommia, ainakin baarissa jossa on ihmisiä, ja hommat loppuvat vasta puolituntia pilkun jälkeen. Blokkarilla on vaativa homma koska ilman sitä homma ei pyöri.
        Blokkaaminen on siinä mielessä helppoa että sulla on tietty rytmi ja sitä tehdään koko vuoro pam pam pam ku taas tiskin takana joutuu repeen koko ajan suuntaan jos toiseen. nimim. kokemusta on


      • minavainjamuut
        vilunki kirjoitti:

        Niin no tuosta voi olla niin montaa mieltä, blokkarilla on aina hommia, ainakin baarissa jossa on ihmisiä, ja hommat loppuvat vasta puolituntia pilkun jälkeen. Blokkarilla on vaativa homma koska ilman sitä homma ei pyöri.
        Blokkaaminen on siinä mielessä helppoa että sulla on tietty rytmi ja sitä tehdään koko vuoro pam pam pam ku taas tiskin takana joutuu repeen koko ajan suuntaan jos toiseen. nimim. kokemusta on

        paljon blokkaamisesta maksetaan? entä pitääkö olla suomen lain mukaan anniskelupassi, jos vaikka haluaa siirtyä jossain vaiheessa asiakaspalvelutyöhön blokkaamisesta vai pitääkö mennä koulun penkille moneks vuodeks lukee baarimikoks vai miten noi menee?


    • Luppo69

      Anniskelupassin saa suorittamalla sen testin. Plokkaaja ei tarvitse suuria koulutuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe