Mitä yhtiö voi tehdä, jos asukas ei suostu ilmoittamaan huoneistonsa vesimittarin lukemaa? Voidaanko laittaa aina vaan arviolasku ja kun asukas joskus muuttaa pois, niin silloin käydään tarkistamassa lukema ja annetaan monen vuoden tasauslasku?
Jos asukas ei ilmoita vm-lukemaa
7
855
Vastaukset
- Isäntä
Vesimittarin omistajalla on oikeus määrätä, miten ja kuinka usein mittari on luetaan. Omakotikiinteistöissä vesimittarin omistaa kaupunki/kunta, sinun tapauksessasi ilmeisesti taloyhtiö jolle vesi tulee kaupungin/kunnan vesimittarin kautta. Jos taloyhtiö on velvoittanut sinut ilmoittamaan vesimittarin lukeman, sinun on ilmoitettava se. Ellet ilmoita lukemaa tai päästä taloyhtiön edustajaa lukemaan mittaria, taloyhtiöllä on oikeus katkaista vesi sinun huoneistostasi kunnes mittari on luettu. Arviolaskutusta ei voi käyttää hyväkseen siten, että arviota suurempi vedenkulutus havaittaisiin vasta muutettuasi pois. Veden varastaminen tai petos jolla peitetään oikea vedenkulutus on rikos siinä missä muutkin vastaavat teot. Vedentulon katkaiseminen on perusteltua, mikäli asukas ei ole noudattanut mittarinlukemisesta annettuja ohjeita. Tasauslaskullekin voi tulla huomattava korko, jos mittarilukeman saaminen on estynyt sinun toimintasi takia.
- Saara
Kysyjä ei ehkä ole se asukas, joka ei suostu ilmoittamaan mittarinlukemaa. Vaan ehkä onneton hallituksen puheenjohtaja, jonka harteille tämä(kin) ongelma heitetään.
- Hallituksen puheenjohtaja
Saara kirjoitti:
Kysyjä ei ehkä ole se asukas, joka ei suostu ilmoittamaan mittarinlukemaa. Vaan ehkä onneton hallituksen puheenjohtaja, jonka harteille tämä(kin) ongelma heitetään.
Olen siis itse hallituksen puheenjohtaja, jolle tämäkin ylimääräinen homma yritetään "nakittaa".
Siksi kysynkin, mitä oikeuksia yhtiöllä on tällaista asukasta vastaan joka ei suostu omatoimisesti ilmoittamaan oman osakkeensa vesimittarin lukemaan? - TJ..
Onko mahdollista pistää niin suuri arviolasku että
a) varmasti kattaa vedenkulutuksen
b) alkaa mittarilukeman ilmoittaminen kummasti kiinnostamaan
En tiedä voiko näin tehdä, mutta tuli vaan mieleen. - Lakeija
Hallituksen puheenjohtaja kirjoitti:
Olen siis itse hallituksen puheenjohtaja, jolle tämäkin ylimääräinen homma yritetään "nakittaa".
Siksi kysynkin, mitä oikeuksia yhtiöllä on tällaista asukasta vastaan joka ei suostu omatoimisesti ilmoittamaan oman osakkeensa vesimittarin lukemaan?Toimit näin: Soitat ovikelloa kerrot tulleesi vesimittaria lukemaan. Hallituksen jäsenellä asunto-osakeyhtiössä oikeus päästä asuntoon tarvittaessa asukkaalle sopivana ajankohtana.
- Anonyymi
Entä jos silmä on leikattu, etkä pysty lukemaa lukemaan annetussa ajassa?
- Anonyymi
No luet sillä toisella silmällä. Tiedäthän, sillä, jolla näit tuonkin viestisi kirjoittaa. Tai pyydät omaista tai kaveria lukemaan. Tai toivotat hallituksen jäsenen tervetulleeksi itse lukemaan. Tai ilmoitat lukeman päivää ennen leikkausta. Tai ilmoitat hallitukselle, että annat lukeman heti näön kirkastuttua. Silmäleikkauksista toipuminen on päivien luokkaa. Joka tapauksessa lopetat tyhmien kyselemisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174956
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2172671- 301740
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341735Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301568Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1511170
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81154Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42972