Mitä yhtiö voi tehdä, jos asukas ei suostu ilmoittamaan huoneistonsa vesimittarin lukemaa? Voidaanko laittaa aina vaan arviolasku ja kun asukas joskus muuttaa pois, niin silloin käydään tarkistamassa lukema ja annetaan monen vuoden tasauslasku?
Jos asukas ei ilmoita vm-lukemaa
7
988
Vastaukset
- Isäntä
Vesimittarin omistajalla on oikeus määrätä, miten ja kuinka usein mittari on luetaan. Omakotikiinteistöissä vesimittarin omistaa kaupunki/kunta, sinun tapauksessasi ilmeisesti taloyhtiö jolle vesi tulee kaupungin/kunnan vesimittarin kautta. Jos taloyhtiö on velvoittanut sinut ilmoittamaan vesimittarin lukeman, sinun on ilmoitettava se. Ellet ilmoita lukemaa tai päästä taloyhtiön edustajaa lukemaan mittaria, taloyhtiöllä on oikeus katkaista vesi sinun huoneistostasi kunnes mittari on luettu. Arviolaskutusta ei voi käyttää hyväkseen siten, että arviota suurempi vedenkulutus havaittaisiin vasta muutettuasi pois. Veden varastaminen tai petos jolla peitetään oikea vedenkulutus on rikos siinä missä muutkin vastaavat teot. Vedentulon katkaiseminen on perusteltua, mikäli asukas ei ole noudattanut mittarinlukemisesta annettuja ohjeita. Tasauslaskullekin voi tulla huomattava korko, jos mittarilukeman saaminen on estynyt sinun toimintasi takia.
- Saara
Kysyjä ei ehkä ole se asukas, joka ei suostu ilmoittamaan mittarinlukemaa. Vaan ehkä onneton hallituksen puheenjohtaja, jonka harteille tämä(kin) ongelma heitetään.
- Hallituksen puheenjohtaja
Saara kirjoitti:
Kysyjä ei ehkä ole se asukas, joka ei suostu ilmoittamaan mittarinlukemaa. Vaan ehkä onneton hallituksen puheenjohtaja, jonka harteille tämä(kin) ongelma heitetään.
Olen siis itse hallituksen puheenjohtaja, jolle tämäkin ylimääräinen homma yritetään "nakittaa".
Siksi kysynkin, mitä oikeuksia yhtiöllä on tällaista asukasta vastaan joka ei suostu omatoimisesti ilmoittamaan oman osakkeensa vesimittarin lukemaan? - TJ..
Onko mahdollista pistää niin suuri arviolasku että
a) varmasti kattaa vedenkulutuksen
b) alkaa mittarilukeman ilmoittaminen kummasti kiinnostamaan
En tiedä voiko näin tehdä, mutta tuli vaan mieleen. - Lakeija
Hallituksen puheenjohtaja kirjoitti:
Olen siis itse hallituksen puheenjohtaja, jolle tämäkin ylimääräinen homma yritetään "nakittaa".
Siksi kysynkin, mitä oikeuksia yhtiöllä on tällaista asukasta vastaan joka ei suostu omatoimisesti ilmoittamaan oman osakkeensa vesimittarin lukemaan?Toimit näin: Soitat ovikelloa kerrot tulleesi vesimittaria lukemaan. Hallituksen jäsenellä asunto-osakeyhtiössä oikeus päästä asuntoon tarvittaessa asukkaalle sopivana ajankohtana.
- Anonyymi
Entä jos silmä on leikattu, etkä pysty lukemaa lukemaan annetussa ajassa?
- Anonyymi
No luet sillä toisella silmällä. Tiedäthän, sillä, jolla näit tuonkin viestisi kirjoittaa. Tai pyydät omaista tai kaveria lukemaan. Tai toivotat hallituksen jäsenen tervetulleeksi itse lukemaan. Tai ilmoitat lukeman päivää ennen leikkausta. Tai ilmoitat hallitukselle, että annat lukeman heti näön kirkastuttua. Silmäleikkauksista toipuminen on päivien luokkaa. Joka tapauksessa lopetat tyhmien kyselemisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812506- 1832044
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1771935Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1221731Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311635- 1241572
Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791245Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711205Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,681175Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c781155