Jumalan näkeminen

Vaisnava

Gitan 11. luvussa Arjuna sanoo Krishnalle: "Paras olento, haluaisin nähdä sinun jumalaisen kosmisen hahmosi! Jos luulet että minä pystyn näkemään sen, oi Herra ja Joogan valtias, näytä silloin minulle katoamaton itsesi."

Krishna vastaa hänelle: "Katso, Prithaan poika, minun satoja ja tuhansia erilaisia jumalallisia hahmojani ja eri värisiä muotojani -- katso nyt liikkuvia ja liikkumattomia asioita ja mitä muuta vain haluatkin nähdä minun ruumiissani – koko maailmankaikkeutta yhdellä kertaa."

Krishna antaa Arjunalle hetkeksi jumalalliset silmät, sillä tavallisin silmin ei Jumalaa voi nähdä, ellei Hän ota hahmoa, jonka voimme ymmärtää (esim. tule keskuuteemme ihmisenä).

"Jos monta tuhatta aurinkoa valaisisi yhtä aikaa taivaalla, se muistuttaisi tuon mahtavan olennon hohtoa. Siellä yhdessä paikassa Paandun poika pystyi näkemään jumalten Jumalan ruumiissa koko maailmankaikkeuden monine osineen."

Arjunan ihokarvat nousevat pystyyn. Hän on aivan ihmeissään.

"Näen joka puolella Sinun rajattoman ruumiisi, en näe Sinulla loppua, keskikohtaa enkä alkua, oi Kaikkeuden Valtias, Kaikkeuden Ruumiillistuma!

Minä näen Sinun kirkkautesi, joka loistaa kaikilla puolillasi ja jossa on kruunuja, valtikoita ja kiekkoja, vaikka onkin vaikeaa katsoa auringonsäteiden roihuavaa tulta.

Uskon, että Sinä olet katoamaton, Korkeinta mitä voidaan käsittää. Sinä olet tämän maailmankaikkeuden korkein perusta. Lakkaamatta Sinä puolustat alkuperäistä dharmaa. Minun mielestäni Sinä olet Korkein Herra!

Voimillasi ei ole alkua eikä keskikohtaa eikä loppua eikä rajoja. Sinulla on loputtomasti käsiä ja aurinko ja kuu ovat Sinun silmiäsi. Minä näen kuinka Sinun suustasi hehkuva kirkas tuli lämmittää koko tätä maailmankaikkeutta.

Sinä ja vain Sinä olet varmasti levittäytynyt kaikkiin suuntiin taivaitten ja maan välissä. Kolme planeettajärjestelmää tutisee nähdessään tämän Sinun ihmeellisen ja kauhistuttavan hahmosi, oi Suursielu.

Sinun hahmosi on valtava ja Sinulla on monia kasvoja ja silmiä, oi mahtava-aseinen, monia käsivarsia ja reisiä ja jalkoja, monia vatsoja ja monia hirvittäviä hampaita. Kaikki planeetat tutisevat nähdessään ne ja niin myös minä!

Sädehtivät värisi hipovat taivasta, suusi ovat auki ja suuret silmäsi hohtavat. Sielu sisällä tutisee nähdessään Sinut. Minulla ei enää ole rohkeutta eikä mielenrauhaa, Vishnu!

Sinun hampaasi ovat kauhistuttavat ja niin ovat myös kasvosi. Ne loistavat aivan kuin tuli, joka tuhoaa maailmankaikkeuden ja kun näen ne, kadotan käsitykseni suunnista enkä löydä rauhaa mistään. Armahda, oi jumalten Herra, oi maailmojen turvapaikka!"

Jumalan näkeminen kokonaisuudessaan ei siis suinkaan ole hauskaa! Onneksi Hän on armollinen ja on ottanut hahmoja, joissa voimme Häntä ajatella vapisematta kauhusta :)

Arjuna on totisesti sekaisin tästä uskomattomasta näystä ja puhuu hengästyksissään siitä minkä kerkeää:

"Aistien Herra, on oikein, että maailmankaikkeus ylistää haltioissaan Sinun ihanuuttasi ja viehtyy siitä. Demonit pakenevat peloissaan kaikkiin suuntiin ja valaistuneet antavat ihaillen Sinulle kaiken kunnioituksensa.

Ja miksi he eivät kumartaisi Sinua, joka olet Suursielu, Perimmäisin Luoja, mahtavampi kuin Brahma, rajaton, devojen Herra, maailmankaikkeuksien turvapaikka! Sinä et katoa koskaan, olet olevainen ja olematon ja silti kummankin yläpuolella!

Sinä olet alkuperäinen Jumala, kaikista vanhin henkilö. Sinä olet tämän maailmankaikkeuden ylin turvapaikka. Sinä olet se, joka tietää ja se, mitä tiedetään ja ylin asuinpaikka. Sinä läpäiset koko maailmankaikkeuden, hahmollasi ei ole rajoja!

Sinä olet Ilman herra, Kuoleman herra, Veden herra, Kuun herra ja Luoja, ja myös Luojan isä! Kumarran sinua kumartamistani tuhannesti, kumarran Sinua yhä uudelleen ja uudelleen.

Kumarran Sinua edestä ja takaa, oi Herra, kunnioitan Sinua joka suunnalta. Sinä olet ääretön kyvykkyys ja rajaton voima. Sinä olet läsnä kaikessa, ja siksi olet kaikki!

Sinä olet isä kaikelle, mikä tässä maailmassa liikkuu ja on liikkumatta. Sinä olet sen ihana guru, jota kannattaa palvoa. Kukaan ei ole samanarvoinen Sinun kanssasi; kuinka voisi olla mahdollista, että olisi ketään sinua suurempaa? Mahtavuutesi on ylittämätön kaikissa kolmessa maailmassa!

Siksi ruumiini kaatuu maahan osoittamaan kunnioitustaan ja anelemaan armoa Sinulta, hurmaava Herra! Jumalani, sinun täytyy sietää minua niin kuin isä sietää poikaansa ja ystävä ystäväänsä ja rakastaja rakastettuaan!"

Lopulta Arjuna anelee, että Krishna ottaisi taas lempeämmän hahmon. Sen Krishna tekeekin mielellään :) Arjuna sanoo helpottuneena: "Kun näen tämän Sinun lempeän ihmishahmosi, Vihollisten kukistaja, mieleni on rauhoittunut ja olen taas oma itseni."

Krishna vastaa: "Sitä hahmoani, jonka juuri näit, on hyvin vaikea nähdä. Jumalatkin kaipaavat jatkuvasti kyseistä hahmoa ja haluaisivat nähdä sen.

Eivät pyhät kirjat eikä kilvoittelu eikä almujen anto eivätkä rituaalit voi auttaa näkemään Minua sellaisena, kuin minä sinä Minut näit.

Se on mahdollista vain jakamattoman rakastavan palvonnan avulla. Minut todella voidaan tuntea ja nähdä ja Minuun voi myös astua sisään, Mahtava-aseinen.

Se, joka tekee töitä Minulle, pitää Minua korkeimpana ja palvoo Minua rakkaudella, se, joka on päässyt vapaaksi kaikista riippuvuuksista eikä suhtaudu vihamielisesti yhteenkään olentoon – se tulee Minun luokseni, Pandun poika."

18

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neo

ei vois vähempää kiinnostaa, pakana

• jos haluaa..

..ELÄÄ!!!

• mikä näky

Paras olio on itse pääpiru, jonka maailmoissä pyöriskely tuottaa tietyille persoonallisuuksille tyytyväisiä jännä-iloja ja tyhmiä hymyjä.

• Kristus-bhakta

Onko kokemusta?

• Triple Heater

Henkeäsalpaavaa! Sinulle parahin Vaisnava. Kiitos. Ja muille. Kaikella ymmärryksellä on aikansa eikä kannettu vesi kaivossa pysy.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://gaudiyadarshan.com/posts/transcendental-vision/
        What is the basis of illusion? Srila Guru Maharaj said, “Only vision.” Perfect vision is transcendental.

What is the basis of illusion? Srila Guru Maharaj said, “Only vision.” Perfect vision is transcendental.

na rarājoḍupaś chhannaḥ sva-jyotsnā-rājitair ghanaiḥ
        ahaṁ-matyā bhāsitayā sva-bhāsā puruṣo yathā

(Srimad Bhagavatam: 10.20.19)

In Srimad Bhagavatam there is a very good example of this. At night, we can see that the whole sky is covered with clouds by the light of the moon. On such a night, we cannot see the moon, but we can see the clouds in the sky by the moon’s light. The moon is behind the clouds, and by its light we see that the sky is filled with clouds. Similarly, we cannot perfectly see our atma [transcendental self], but by the atma’s light we see everything within the mundane world.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

na rarājoḍupaś chhannaḥ sva-jyotsnā-rājitair ghanaiḥ
        ahaṁ-matyā bhāsitayā sva-bhāsā puruṣo yathā

(Srimad Bhagavatam: 10.20.19)

In Srimad Bhagavatam there is a very good example of this. At night, we can see that the whole sky is covered with clouds by the light of the moon. On such a night, we cannot see the moon, but we can see the clouds in the sky by the moon’s light. The moon is behind the clouds, and by its light we see that the sky is filled with clouds. Similarly, we cannot perfectly see our atma [transcendental self], but by the atma’s light we see everything within the mundane world.

Srimad-Bhagavatam sisältää tästä yhden hyvän esimerkin. Yöllä voimme nähdä koko taivaan pilvien peittämänä kuun valon ansiosta. Tällaisena pilvisenä yönä on mahdotonta nähdä kuuta, mutta voimme nähdä pilvet taivaalla - kuun valon ansiosta. Kuu on pilvien takana, ja sen valosta näemme, että taivas on täynnä pilviä. Samoin emme voi nähdä atmaamme (transsendentaalista itseämme) täydellisesti, mutta atman valossa näemme kaiken kuolevaisessa maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Srimad-Bhagavatam sisältää tästä yhden hyvän esimerkin. Yöllä voimme nähdä koko taivaan pilvien peittämänä kuun valon ansiosta. Tällaisena pilvisenä yönä on mahdotonta nähdä kuuta, mutta voimme nähdä pilvet taivaalla - kuun valon ansiosta. Kuu on pilvien takana, ja sen valosta näemme, että taivas on täynnä pilviä. Samoin emme voi nähdä atmaamme (transsendentaalista itseämme) täydellisesti, mutta atman valossa näemme kaiken kuolevaisessa maailmassa.

It is necessary to develop both transcendental knowledge and vision. We receive the seed of transcendental experience from Sri Guru. If we plant that seed in our hearts, then viśvam pūrṇa sukhāyate: we will see that everything in the world is transcendental and beautiful, and we will happily interact with everyone and everything.

alabdhe vā vinashte vā bhaksyachchhadana-sadhane
        aviklava-matir bhutva harim eva dhiyā smaret

(Bhakti-rasamrita-sindhu: 1.2.114)

[“Even if you are unable to acquire food and shelter, or your food and shelter are lost, with an undisturbed mind, engage in remembrance of the Lord.”]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

It is necessary to develop both transcendental knowledge and vision. We receive the seed of transcendental experience from Sri Guru. If we plant that seed in our hearts, then viśvam pūrṇa sukhāyate: we will see that everything in the world is transcendental and beautiful, and we will happily interact with everyone and everything.

alabdhe vā vinashte vā bhaksyachchhadana-sadhane
        aviklava-matir bhutva harim eva dhiyā smaret

(Bhakti-rasamrita-sindhu: 1.2.114)

[“Even if you are unable to acquire food and shelter, or your food and shelter are lost, with an undisturbed mind, engage in remembrance of the Lord.”]

When transcendental knowledge and vision grow within our heart, then what we get and what we do not get will be the same to us. Then, we will be able to take advantage of the possibilities found wherever we are. If we can perfectly see the transcendental origin of a father and mother’s affection, then we can see some light within it. There are five kinds of rasa: santa, dasya, sakhya, vatsalya, and madhura. If we can understand them, then we will see everything in a more purified way.

There is a saying in Bengali:

phatera ghora ye dike yabe se dikei amar kaj achhe

[“I have work wherever my horse happens to run.”]

When we ride a horse, we cannot always control it. Sometimes, horses do not listen to their masters and forcefully run in the direction they desire. A clever master, however, will take advantage of whatever possibilities are found in the direction their horse happens to run. They will control their own mind and take advantage of what they find wherever their horse takes them.

An expert will sometimes give a whimsical horse some chance to run where it pleases, considering, “Yes, if you want to go that way, you can. Shortly after going that way you will want to come back.” Krishna plays with us in this way. He gives us many of the things we desire in this mundane world; He satisfies us within our mundane life. It is necessary for us, however, to go back to our home where we can attain our main goal: Krishna’s service.

Sri Chaitanya Saraswat Math

the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

When transcendental knowledge and vision grow within our heart, then what we get and what we do not get will be the same to us. Then, we will be able to take advantage of the possibilities found wherever we are. If we can perfectly see the transcendental origin of a father and mother’s affection, then we can see some light within it. There are five kinds of rasa: santa, dasya, sakhya, vatsalya, and madhura. If we can understand them, then we will see everything in a more purified way.

There is a saying in Bengali:

phatera ghora ye dike yabe se dikei amar kaj achhe

[“I have work wherever my horse happens to run.”]

When we ride a horse, we cannot always control it. Sometimes, horses do not listen to their masters and forcefully run in the direction they desire. A clever master, however, will take advantage of whatever possibilities are found in the direction their horse happens to run. They will control their own mind and take advantage of what they find wherever their horse takes them.

An expert will sometimes give a whimsical horse some chance to run where it pleases, considering, “Yes, if you want to go that way, you can. Shortly after going that way you will want to come back.” Krishna plays with us in this way. He gives us many of the things we desire in this mundane world; He satisfies us within our mundane life. It is necessary for us, however, to go back to our home where we can attain our main goal: Krishna’s service.

Henkisen viisauden helmiä
        Kuinka tunnistaa ja nähdä Jumala
        Vaiheet, jotka on käytävä läpi Krishnan näkemistä varten.

Vidagdha Madhava Prabhu: Swami Maharajiltamme kysyttiin: ”Oletko nähnyt Herra Krishnaa?”. Miten vastaisitte tällaiseen kysymykseen, jos joku tulee luoksenne ja kysyy: ”Oletteko nähnyt Herra Krishnan?” Miten vastaisitte tällaiseen kysymykseen?

Srila Sridhar Maharaj: Oletteko koskaan koskettanut merta? Koskettamalla yhdellä sormella valtamerta olen koskettanut koko valtamerta, olen saanut sen, olen saanut valtameren. Mitä sanotte siihen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkisen viisauden helmiä
        Vaiheet, jotka on käytävä läpi Krishnan näkemistä varten.

Vidagdha Madhava Prabhu: Swami Maharajiltamme kysyttiin: ”Oletko nähnyt Herra Krishnaa?”. Miten vastaisitte tällaiseen kysymykseen, jos joku tulee luoksenne ja kysyy: ”Oletteko nähnyt Herra Krishnan?” Miten vastaisitte tällaiseen kysymykseen?

Srila Sridhar Maharaj: Oletteko koskaan koskettanut merta? Koskettamalla yhdellä sormella valtamerta olen koskettanut koko valtamerta, olen saanut sen, olen saanut valtameren. Mitä sanotte siihen?

Vidagdha Madhava Prabhu: Joku haluaa kysyä: ” Oletteko nähnyt Herran?”. Oletteko nähneet Hänen muotonsa?”

Srila Sridhar Maharaj: Heidän käsityksensä Herran muodosta on lainattu aineellisesta maailmasta, ja se on sairaus, joka on ensinnäkin parannettava, koska katsomme Krishnaa aineellisissa kategorioissa. Mikä on Krishna? Se, jolla ei ole todellista käsitystä Hänen olemuksestaan, voi kysyä samanlaisen kysymyksen: Oletko nähnyt Krishnan? He luulevat, että Krishna on kuin ihminen, jonka voi nähdä. Sanotaan myös, että Krishnaa ei voi nähdä nykyisillä aisteillamme. Mitä se siis tarkoittaa: oletteko nähneet Krishnan? Kun he esittävät tällaisen kysymyksen, he tarkoittavat: Oletteko nähneet hänet näillä nykyisillä aisteilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vidagdha Madhava Prabhu: Joku haluaa kysyä: ” Oletteko nähnyt Herran?”. Oletteko nähneet Hänen muotonsa?”

Srila Sridhar Maharaj: Heidän käsityksensä Herran muodosta on lainattu aineellisesta maailmasta, ja se on sairaus, joka on ensinnäkin parannettava, koska katsomme Krishnaa aineellisissa kategorioissa. Mikä on Krishna? Se, jolla ei ole todellista käsitystä Hänen olemuksestaan, voi kysyä samanlaisen kysymyksen: Oletko nähnyt Krishnan? He luulevat, että Krishna on kuin ihminen, jonka voi nähdä. Sanotaan myös, että Krishnaa ei voi nähdä nykyisillä aisteillamme. Mitä se siis tarkoittaa: oletteko nähneet Krishnan? Kun he esittävät tällaisen kysymyksen, he tarkoittavat: Oletteko nähneet hänet näillä nykyisillä aisteilla?

Sanotaan, että Hän on aistiemme kokemuksen ulkopuolella, adhokshaja on Hänen tärkein ominaisuutensa, attribuuttinsa, Hänen luontonsa. Hän on aistiemme ulottumattomissa, aistien ja jopa mielen ulottumattomissa, ja joskus Hän on jopa mielen, älyn ulottumattomissa, ja meidän on siirryttävä siihen ulottuvuuteen, jossa muodostamme käsityksen siitä, mitä tarkoittaa nähdä Hänet, millaisesta näkemisestä puhutaan, näkemisen luonteesta. Meidän on ensin opittava aakkoset, peruskäsitteet: mitä tarkoittaa nähdä Krishna? Krishnan näkeminen on myös mahdollista, mutta se ei tapahdu pian: kun menetämme tietoisuuden tästä maailmasta. Krishnan näkeminen ei ole sama asia kuin aineellisen maailman realiteettien näkeminen. Ensin meidän on tutustuttava tähän periaatteeseen, tähän kokemuksen periaatteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaan, että Hän on aistiemme kokemuksen ulkopuolella, adhokshaja on Hänen tärkein ominaisuutensa, attribuuttinsa, Hänen luontonsa. Hän on aistiemme ulottumattomissa, aistien ja jopa mielen ulottumattomissa, ja joskus Hän on jopa mielen, älyn ulottumattomissa, ja meidän on siirryttävä siihen ulottuvuuteen, jossa muodostamme käsityksen siitä, mitä tarkoittaa nähdä Hänet, millaisesta näkemisestä puhutaan, näkemisen luonteesta. Meidän on ensin opittava aakkoset, peruskäsitteet: mitä tarkoittaa nähdä Krishna? Krishnan näkeminen on myös mahdollista, mutta se ei tapahdu pian: kun menetämme tietoisuuden tästä maailmasta. Krishnan näkeminen ei ole sama asia kuin aineellisen maailman realiteettien näkeminen. Ensin meidän on tutustuttava tähän periaatteeseen, tähän kokemuksen periaatteeseen.

Krishnan voi nähdä sielun silmin. Ensin hylätään fyysinen ja mentaalinen keho - nämä kehot häviävät; sitten hankitaan palvelemisen keho, ja tämä on varustettu monilla aisteilla, henkisillä aisteilla. Silloin Hänet havaitaan samanlaisilla aisteilla: sielun silmillä, sielun korvilla. Yleisesti ottaen voimme ajatella tätä ilmiötä näin. Hän ei ole nähtävissä henkisten tai fyysisten silmien tai korvien kautta, Häntä ei nähdä eikä kuulla. Krishnan kokemiseen tarvitaan keho, joka koostuu muista elementeistä, chit-ananda deha, keho, joka koostuu korkeimman tyyppisestä tietoisuudesta, tietoisuudesta, joka on täynnä palvelun ja rakkauden henkeä. Ei tätä riistokehoa, joka pyrkii riistämään ympäröivää maailmaa, eikä sitä kehoa, joka pyrkii eroon epäsuotuisista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Krishnan voi nähdä sielun silmin. Ensin hylätään fyysinen ja mentaalinen keho - nämä kehot häviävät; sitten hankitaan palvelemisen keho, ja tämä on varustettu monilla aisteilla, henkisillä aisteilla. Silloin Hänet havaitaan samanlaisilla aisteilla: sielun silmillä, sielun korvilla. Yleisesti ottaen voimme ajatella tätä ilmiötä näin. Hän ei ole nähtävissä henkisten tai fyysisten silmien tai korvien kautta, Häntä ei nähdä eikä kuulla. Krishnan kokemiseen tarvitaan keho, joka koostuu muista elementeistä, chit-ananda deha, keho, joka koostuu korkeimman tyyppisestä tietoisuudesta, tietoisuudesta, joka on täynnä palvelun ja rakkauden henkeä. Ei tätä riistokehoa, joka pyrkii riistämään ympäröivää maailmaa, eikä sitä kehoa, joka pyrkii eroon epäsuotuisista

Kyseessä oleva silmä ei ole fyysinen silmä; se, henkinen mieli, ei ole tuo mieli. Kaikki on täysin erilaista - tuo mieli ja nuo silmät, ne ovat Krishnaisoituneita, muuntuneita. Krishna-tietoisuuden prosessissa käyn läpi täydellisen muodonmuutoksen, ja minulle annetaan se keho, jonka kautta koen Krishnan ja Hänen lilansa. Voimme tarkastella näitä asioita tällä tavalla...
        ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä oleva silmä ei ole fyysinen silmä; se, henkinen mieli, ei ole tuo mieli. Kaikki on täysin erilaista - tuo mieli ja nuo silmät, ne ovat Krishnaisoituneita, muuntuneita. Krishna-tietoisuuden prosessissa käyn läpi täydellisen muodonmuutoksen, ja minulle annetaan se keho, jonka kautta koen Krishnan ja Hänen lilansa. Voimme tarkastella näitä asioita tällä tavalla...
        ...

Edellä muutamia pieniä otteita luennosta

_______

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellä muutamia pieniä otteita luennosta

_______

Krishnan ja Bhagavad-gitan subjektiivinen havaitseminen

Kaikki aikaisemman elämän kokemukset on hylättävä, kaikki käytännöt on myös hylättävä, ja jäljelle jää vain Krishna-tietoisuus, jota Mahaprabhu Sri Chaitanyadev edustaa. Sitä edustavat myös monet muut. Jopa anarkistit kunnioittavat Krishnaa ja Bhagavad-gitaa. He saavat inspiraatiota Bhagavad-gitasta.

Elämä ei ole mitään, kuolema ei ole mitään. Gita antaa ravintoa myös anarkismille, mutta se ei ole Krishna-tietoisuutta.

Kaikki kunnioittavat Bhagavad-gitaa, ylistävät sitä, mutta me haluamme nähdä Krishnan niin kuin Mahaprabhu pyysi meitä näkemään Hänet. Se on se Krishna, jonka haluamme nähdä. Kun Krishna ilmestyy kilpailuareenalle Kamsan hoviin, Kamsa juonittelee tappaakseen Krishnan ja Balaraman. Hänen alaisensa oli määrä tehdä tämä. Ja kun Krishna ilmestyi sinne, ihmiset, joilla oli erilaiset käsitykset, antoivat erilaisia arvioita Krishnasta, näkivät Hänet eri tavoin:

...sanskrit...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Krishnan ja Bhagavad-gitan subjektiivinen havaitseminen

Kaikki aikaisemman elämän kokemukset on hylättävä, kaikki käytännöt on myös hylättävä, ja jäljelle jää vain Krishna-tietoisuus, jota Mahaprabhu Sri Chaitanyadev edustaa. Sitä edustavat myös monet muut. Jopa anarkistit kunnioittavat Krishnaa ja Bhagavad-gitaa. He saavat inspiraatiota Bhagavad-gitasta.

Elämä ei ole mitään, kuolema ei ole mitään. Gita antaa ravintoa myös anarkismille, mutta se ei ole Krishna-tietoisuutta.

Kaikki kunnioittavat Bhagavad-gitaa, ylistävät sitä, mutta me haluamme nähdä Krishnan niin kuin Mahaprabhu pyysi meitä näkemään Hänet. Se on se Krishna, jonka haluamme nähdä. Kun Krishna ilmestyy kilpailuareenalle Kamsan hoviin, Kamsa juonittelee tappaakseen Krishnan ja Balaraman. Hänen alaisensa oli määrä tehdä tämä. Ja kun Krishna ilmestyi sinne, ihmiset, joilla oli erilaiset käsitykset, antoivat erilaisia arvioita Krishnasta, näkivät Hänet eri tavoin:

...sanskrit...

Edellä muutamia pieniä otteita luennosta ja paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

Jokainen kokee Krishnan eri tavalla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      37
      2061
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      179
      1477
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1098
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1040
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      22
      996
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      960
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70