Alanaia

Ritva 58v.

Tuttavani kertoivat joskus jostain kivasta lomapaikasta Turkissa. Nimi taisi olla Alanaia tai ainakin lausuttiin tuolla tavalla. Mikäköhän paikka mahtaisi olla kyseessä? Kertokaa kokemuksia paikasta? Miten sinne pääsee halvimmin kun ei kamalasti ole rahaa käytettävissä. Pärjääkö suomen kielellä kun ei kielitaitoa ole.

14

4658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alanya

      Detur on edullisin joka tekee matkoja sinne.Ja ainahan siellä pärjää elekielellä ja huonolla englannilla.Ja suomen kielelläkin...

    • häsä

      Olen käynyt Alanyassa kolmisen kertaa, ja voin suositella, sillä Alanyassa on hyvinkin monipuolista tarjontaa. On upeat rannat (kaksi päärantaa), paikalliset on mukavia, ostokset halpoja ja kätevän matkan päässä, eli varsinaisessa keskustassa. Iltamenoa löytyy ranta-alueelta, jossa on ainakin kuusi erilaista ulkoilmadiscoa. Taksi ei maksa paljon mitään ja ruoka on halpaa. Ainoastaan baarissa myytävät paukut ovat aika kalliita melkein Suomen hinnoissa, ja paukkujen kanssa kannattaa olla varovainen, etenkin ulkoilmadisco alueella. Meitä varoitettiin ainakin kun olin ystävävi kanssa lomailemassa viime elokuussa. Jos malttia löytyy niin ainakin elokuussa on saanut jo halpoja äkkilähtöja. Meille matka maksoi 250 per henkilö ja hotelli sisältyi. Aina ei äkkilähdöillä voi tietää hotelleista, mutta meillä oli täydellinen, kaksi parveketta ja uima-allas. Joten suosittelen äkkilähtöä. Itse olen menossa Alanyaan taas kun saa rahat kokoon, sillä Alanyassa on turvallista, ja tekemistä riittää. Paikallisilta saa apua. Löytyi jopa Suomalainen karaokebaari, Heikinbaari ja siellä kannaattaa käydä vierailemassa, omistaja on turkkilainen, mutta sairaan hyvä meininki ja hyvää ruokaa, ja täydellinen palvelu, ja kaikenlisäksi siellä on tv, josta näkee suomalaisia ohjelmia, jos jostain syystä niitä haluaa katsella.

      • Paavo

        Näillä sivuilla on ollut joitakin hyviä vinkkejä Alanyasta. Kirjoitan vähän lisää. Minä pidän Alanyaa rauhallisena lpmapaikkana. Turkkilaiset pitävät Suomalaisia erikois asemassa. eräs kauppias sanoi minulle että heillä on kolmet hinnat. Halvimmat paikallisille, sitten suomalaisille ja sitten muille. Turkkilaiset olivat hyvin ystävällisiä. Keronpa erään kokemuksen. Söimme kyseisen Heikiin ravintolassa, ja lähtiessämme unohdin kamerani sinne. Kun palasin hakemaan takaisinpäin niin yksi tarjoilijoista tuli kadulla vastaani ja toi minnulle kamerani. Kyseinen Heikki on käynyt Suomessa jonkin ravintola-alan koulutuksen, Hänen äitinsä on Suomalainen ja isänsä Turkkilainen. Heikin baarissa oli minun mielestäni Alanyan paras ruoka ja halpa. Baarin tarjoilija pojat vetävät aina silloin tällöin pienen esityksen siellä. Heikin baari sijaitsee lähellä Kleopatran rantaa. Rannan keskivaiheilla on moskeija, sen kohdalta kun lähtee rannasta pois päin niin Noin sadan metrin päässä moskeijasta on Heikin baari, ja heikki puhuu hyvää Suomen kieltä. Tein kerran Alanyassa päivän kestävän vene retken merelle. Se oli lomani paras päivä. Hyvää lomaa.


      • pikku-pietro
        Paavo kirjoitti:

        Näillä sivuilla on ollut joitakin hyviä vinkkejä Alanyasta. Kirjoitan vähän lisää. Minä pidän Alanyaa rauhallisena lpmapaikkana. Turkkilaiset pitävät Suomalaisia erikois asemassa. eräs kauppias sanoi minulle että heillä on kolmet hinnat. Halvimmat paikallisille, sitten suomalaisille ja sitten muille. Turkkilaiset olivat hyvin ystävällisiä. Keronpa erään kokemuksen. Söimme kyseisen Heikiin ravintolassa, ja lähtiessämme unohdin kamerani sinne. Kun palasin hakemaan takaisinpäin niin yksi tarjoilijoista tuli kadulla vastaani ja toi minnulle kamerani. Kyseinen Heikki on käynyt Suomessa jonkin ravintola-alan koulutuksen, Hänen äitinsä on Suomalainen ja isänsä Turkkilainen. Heikin baarissa oli minun mielestäni Alanyan paras ruoka ja halpa. Baarin tarjoilija pojat vetävät aina silloin tällöin pienen esityksen siellä. Heikin baari sijaitsee lähellä Kleopatran rantaa. Rannan keskivaiheilla on moskeija, sen kohdalta kun lähtee rannasta pois päin niin Noin sadan metrin päässä moskeijasta on Heikin baari, ja heikki puhuu hyvää Suomen kieltä. Tein kerran Alanyassa päivän kestävän vene retken merelle. Se oli lomani paras päivä. Hyvää lomaa.

        pieni korjaus,muissa asioissa olet oikeassa,mutta heikki on täysin turkkilainen.on vaan asunut suomessa vuosia ja opiskellut täällä.hänellä LAISTA EI OLE SUOMALAISTA VANHEMPAA.


    • adela

      Alanyahan se paikka tosiaan on. Lausutaan tosin Alania (ei Alanaia). Suosittelen. Oikein mukava lomakohde.

    • Alanyalainen

      Hei Turkin ystävät!

      Kertokaa kokemuksianne Alanyasta: mistä pidätte ja miksi, mikä vetää vuodesta toiseen uudelleen?

      Itse kuulun niihin onnekkaisiin, jotka saavat asua Alanyassa, ja haluaisinkin nyt kuulla Teidän mielipiteitänne ja tarinoitanne kotikaupungistani.

      Odotamme teitä taas kyläilemään maaliskuusta alkaen.
      Tervetuloa!

      • Sara

        Hyvät rannat
        Hyvä ruoka
        Ystävälliset ihmiset
        Kiva käydä tapaamassa tuttuja
        On menopaikkoja ja nähtävyyksiä
        kolmetoistakertaa käynyt enkä vieläkään ole kyllästynyt


      • Ylivuotinen
        Sara kirjoitti:

        Hyvät rannat
        Hyvä ruoka
        Ystävälliset ihmiset
        Kiva käydä tapaamassa tuttuja
        On menopaikkoja ja nähtävyyksiä
        kolmetoistakertaa käynyt enkä vieläkään ole kyllästynyt

        Mitenkähän mahtaa olla oisko Marmaris sittenkin sopivampi paikka 58 vuotiaalle. Jotenkin olen ymmärtänyt näitä juttuja lukiessani että Alanyassa nuoriso jyllää. Marmariksessa osataan suomeakin tosi monessa paikassa joten siinäkään ei tule ongelmia. Mitä mieltä olette olenko mahdollisesti hakoteillä mielipiteineni?


      • marmaris fani
        Ylivuotinen kirjoitti:

        Mitenkähän mahtaa olla oisko Marmaris sittenkin sopivampi paikka 58 vuotiaalle. Jotenkin olen ymmärtänyt näitä juttuja lukiessani että Alanyassa nuoriso jyllää. Marmariksessa osataan suomeakin tosi monessa paikassa joten siinäkään ei tule ongelmia. Mitä mieltä olette olenko mahdollisesti hakoteillä mielipiteineni?

        Kannattaisi käydä tutustumassa paikkaan ennenkuin suosittelee iän perusteella itse olen 60 mielestäni marmaris on nuoriso paikka enemmän, alanya rauhallisempi, mutta alanyan rauhallisuus johtunee siitä että isommalla alueella kaikki diskot, tanssipaikat yms. Marmariksessa rantakadun varrella ja baarikadulla kaikki meno. Itse pidän molemmista mutta pidän niin paljon iloisista nuorista tanssimisesta ja muusta menosta että marmaris mielestäni ykkönen. Joka tapauksessa minun kohdallani kulttuurin tottuminen oli parempi aloittaa alanyasta vaikka niin nautinkin marmariksen menosta. Vielä rauhallisemman loman saa kemeristä tai sidestä. Turkki maana on tutustumisen arvoinen. Olen käynyt turkissa 10 kertaa.


      • Perheenäiti

        Miksi Alanya... Kävimme v.2000 perheen kanssa (3 lasta) Alanyassa ja ihastuimme paikkaan.Asustimme Hatipoglussa 2vko, viihtyisä ja ystävällinen hotelli, henkilökunta oli todella miellyttävää. Max hurmasi tyttömme (tuolloin 3½v) täysin, keskimmäisellä (tuolloin 6v)tuli kesken matkaa korvatulehdus niin paikan johtaja käytti sairaalassa ja apteekissa... Kaikkialla lapsia ja koko perhettä kohdeltiin todella ystävällisesti ja tuli tunne, että Alanyalaiset todella pitävät lapsista. Ravintoloissa tarjoilijoilla oli jopa aikaa vähän leikkiäkin lasten kanssa, vaikka asiakkaita riitti ja lapsethan tykkäsivät. Tällaisia pieniä juttuja, mutta kun nyt ollaan saatu rahaa säästöön ja äänestettiin lomakohteesta niin lapset halusivat samaan paikkaan, jopa nuorimmainen muistaa vielä( nyt 7v) ja halusi Alanyaan. Hinta/laatu suhde oli v.2000 ihan kohdallaan, mikä myös nosti pisteitä Alanyan hyväksi. Nythän hinnat ovat sielläkin kuulemma nousseet, mutta me lähdemme katsomaan heinäkuun lopulla vieläkö Alanya on meidän suosikki. Hotelli on tällä kertaa eri, kuten myös matkanjärjestäjä (hinta kysymys), Club Sidar entinen Empire, mutta toivottavasti hyvä. Jos jollakulla on kokemuksia ko hotellista niin kertokaa...


      • pikku-pietro
        Perheenäiti kirjoitti:

        Miksi Alanya... Kävimme v.2000 perheen kanssa (3 lasta) Alanyassa ja ihastuimme paikkaan.Asustimme Hatipoglussa 2vko, viihtyisä ja ystävällinen hotelli, henkilökunta oli todella miellyttävää. Max hurmasi tyttömme (tuolloin 3½v) täysin, keskimmäisellä (tuolloin 6v)tuli kesken matkaa korvatulehdus niin paikan johtaja käytti sairaalassa ja apteekissa... Kaikkialla lapsia ja koko perhettä kohdeltiin todella ystävällisesti ja tuli tunne, että Alanyalaiset todella pitävät lapsista. Ravintoloissa tarjoilijoilla oli jopa aikaa vähän leikkiäkin lasten kanssa, vaikka asiakkaita riitti ja lapsethan tykkäsivät. Tällaisia pieniä juttuja, mutta kun nyt ollaan saatu rahaa säästöön ja äänestettiin lomakohteesta niin lapset halusivat samaan paikkaan, jopa nuorimmainen muistaa vielä( nyt 7v) ja halusi Alanyaan. Hinta/laatu suhde oli v.2000 ihan kohdallaan, mikä myös nosti pisteitä Alanyan hyväksi. Nythän hinnat ovat sielläkin kuulemma nousseet, mutta me lähdemme katsomaan heinäkuun lopulla vieläkö Alanya on meidän suosikki. Hotelli on tällä kertaa eri, kuten myös matkanjärjestäjä (hinta kysymys), Club Sidar entinen Empire, mutta toivottavasti hyvä. Jos jollakulla on kokemuksia ko hotellista niin kertokaa...

        jos haluatte perheelle hyvän hotellin,niin suosittelen aurinkomatkojen BLUE HEAVEN.siellä on todella hyvä palvelu ja ihana henkilökunta.lämpimästi suosittelen


    • Paavo

      Heikin baari sijaitsee lähellä Kleopatran rantaa. rannan keskivaiheilla sijaitsee moskeija. Tämän moskeijan kohdalta kun lähtee rannasta pois päin johtavaa katua niin nion sadan metri päässä on Heikin barri. Kadulla on mainoksia Suomen kielellä ja Heikki puhuu hyvää Suomen kieltä. Paras ruokapaikka Alanyassa.

      • rami

        tosiaan HEIKIN baaria on kaksi kappaletta toinen
        lähtee rantakadulta moskeijaan päin toinen siitä oikealle menevän kadun varralla omistajina on mon
        ta veljestä joista yksi on käynyt suomessa kokki
        koulun muutama vuosi sitten yksi veljeksistä oli turkin armeijassa kun olimme siellä lomalla olisi ollut valokuvia näytillä.suosittelen baareja molemmissa hyvä ruoka ja palvelu mukavan shoun lisäksi


    • naia

      Ne kaverit taisikin kertoa siitä turkkilaisesta Ibrahimista, joka hokee kaikille suomalaistytöille että: Ala naia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe