Karnosiinivaara!

Nainen., vm.-74

Minä otin karnosiinia kolme kuukautta ja vähän yli. Se antoi potkua elämään, siltä tuntui. Mutta sitten verikokeissa paljastui että trombosyytti- eli verihiutalearvoni (=hyytymistekijäarvo) oli katossa (lab.arvo 700)! Ennen karnosiinikuuria kyseinen arvo oli ollut ihan normaali (n.160). Lääkäri sanoi että kun hyytymistekijää eli verihiutaleita on liikaa, on veritulppavaara luonnollisesti kohonnut; verihiutaleet takertuvat toisiinsa ja syntyy tukos, joka voi olla kohtalokaskin!
Sain Primaspan-lääkityksen ja lääkärin luona käytiin läpi käyttämäni lääkkeet ja luontaistuotteet. En ollut ottanut muuta uutta käyttöön kuin karnosiinin. Lopetin karnosiinin ja 2 kk:n kuluttua verihiutalearvoni oli normaali (nyt tammikuussa 160)! Lääkäri sanoi että karnosiinin käytössä kannattaa pitää AINA taukoja, vaikkei mitään vastaavaa ilmaantuisikaan.
Vaikutukset on tosiaan yksilöllisiä, mulle kävi nyt näin.
Jos käytätte karnosiinia, käykää otattamassa laaja verenkuva säännöllisesti.

15

16102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanski

      En minä lääkärin tietämyksen kanssa tietenkään kilpailla voi, mutta karnosiini on hyvin tutkittu aine ja puhdas karnosiini on täysin myrkytöntä ja sen nautiminen lisäravinteena ohjeen mukaisesti ei aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia jatkuvassakaan käytössä, ei edes lapsille.
      Karnosiinia ei kerry elimistöön liian suuria määriä, vaan ylimäärä erittyy pois.
      Suosittele ensi kerralla lääkärillesi osoitetta http://pubmed.gov hakusanalla carnosine.

      • Nainen, vm.-74

        käydä labrassa (laaja verenkuva) silloin tällöin, jos nauttii karnosiinia. Tänään luontaistuotekaupan myyjä sanoi myös, hänkin, että karnosiinin käytöstä on olemassa erään lahtelaislääkärinkin suositus. Tämäkin lääkäri kuulema suosittelee säännöllisten taukojen pitämistä, etteivät veriarvot kärsi ja tule tämän kautta haittavaikutuksia.
        Minun hyytymistekijäarvoni nousulle ei löytynyt eikä löydy muuta selitystä kuin karnosiini.
        Varmasti suurin osa karnosiinin käyttäjistä kokee vain myönteisiä vaikutuksia, mutta - kuten sanottu - asian varmistaminen säännöllisin labrakokein ei varmasti vaadi kauhiasti vaivaa?


      • Hanski
        Nainen, vm.-74 kirjoitti:

        käydä labrassa (laaja verenkuva) silloin tällöin, jos nauttii karnosiinia. Tänään luontaistuotekaupan myyjä sanoi myös, hänkin, että karnosiinin käytöstä on olemassa erään lahtelaislääkärinkin suositus. Tämäkin lääkäri kuulema suosittelee säännöllisten taukojen pitämistä, etteivät veriarvot kärsi ja tule tämän kautta haittavaikutuksia.
        Minun hyytymistekijäarvoni nousulle ei löytynyt eikä löydy muuta selitystä kuin karnosiini.
        Varmasti suurin osa karnosiinin käyttäjistä kokee vain myönteisiä vaikutuksia, mutta - kuten sanottu - asian varmistaminen säännöllisin labrakokein ei varmasti vaadi kauhiasti vaivaa?

        Karnosiinia on tutkittu niin paljon, että olisin erittäin kiinnostunut tietämään, mikä pätevyys tällä lahtelaislääkärilä on ravitsemuslääketieteeseen.
        Ehkä PubMed kuitenkin on jäänyt tutkimatta.


      • Nainen, vm.-74
        Hanski kirjoitti:

        Karnosiinia on tutkittu niin paljon, että olisin erittäin kiinnostunut tietämään, mikä pätevyys tällä lahtelaislääkärilä on ravitsemuslääketieteeseen.
        Ehkä PubMed kuitenkin on jäänyt tutkimatta.

        Täytyy kysyä "omalta" luontaistuotemyyjältäni, kun arki taas koittaa, tuosta Lahdessa vaikuttavasta lääkäristä sekä siitä, mihin kyseinen lääkäri ohjeensa perustaa. Otan ja kirjoitan myös lääkärin nimen ylös - se ei muistu nyt mieleen. Aion pyytää tarkempaa tietoa karnosiinitutkimuksista "mustaa valkoisella" myös omalääkäriltäni, jota säännöllisesti tapaan koska labra-arvojani seurataan edelleen.

        Minulla ei ole mitään karnosiinia vastaan; energiaa se minulle selvästi antoi ja tasapainotti tunne-elämää. Minut yllättänyt trombosyyttiarvoni nousu vaarallisen korkeaksi oli todella ikävä yllätys - olisin mieluusti jatkanut karnosiinin käyttöä.

        Ei ole tietenkään 100 % varmaa että trombosyyttiarvoni nousu johtui karnosiinista, mutta on varmaa että nousu tapahtui lisättyäni käyttämieni luontaistuotteiden joukkoon karnosiinin, ja lopetettuani sen syömisen lähti arvo laskuun.

        Ajattelin että JOS muillekin tapahtuu vastaavaa, olisi ehkä hyvä kertoa tästä. Verikoe ja nimenomaan laajan verenkuvan otattaminen silloin tällöin on sitä paitsi suositeltavaa, vaikkei mitään lisäravinteita käyttäisikään ja vaikka tuntisi itsensä terveeksi.


      • Hanski
        Nainen, vm.-74 kirjoitti:

        Täytyy kysyä "omalta" luontaistuotemyyjältäni, kun arki taas koittaa, tuosta Lahdessa vaikuttavasta lääkäristä sekä siitä, mihin kyseinen lääkäri ohjeensa perustaa. Otan ja kirjoitan myös lääkärin nimen ylös - se ei muistu nyt mieleen. Aion pyytää tarkempaa tietoa karnosiinitutkimuksista "mustaa valkoisella" myös omalääkäriltäni, jota säännöllisesti tapaan koska labra-arvojani seurataan edelleen.

        Minulla ei ole mitään karnosiinia vastaan; energiaa se minulle selvästi antoi ja tasapainotti tunne-elämää. Minut yllättänyt trombosyyttiarvoni nousu vaarallisen korkeaksi oli todella ikävä yllätys - olisin mieluusti jatkanut karnosiinin käyttöä.

        Ei ole tietenkään 100 % varmaa että trombosyyttiarvoni nousu johtui karnosiinista, mutta on varmaa että nousu tapahtui lisättyäni käyttämieni luontaistuotteiden joukkoon karnosiinin, ja lopetettuani sen syömisen lähti arvo laskuun.

        Ajattelin että JOS muillekin tapahtuu vastaavaa, olisi ehkä hyvä kertoa tästä. Verikoe ja nimenomaan laajan verenkuvan otattaminen silloin tällöin on sitä paitsi suositeltavaa, vaikkei mitään lisäravinteita käyttäisikään ja vaikka tuntisi itsensä terveeksi.

        Jokaisenhan on syytä otattaa laaja verenkuva silloin, kun katsoo sen tarpeelliseksi. Itse en aio kuitenkaan terveydenhuollon määrärahoja tuollaiseen tuhlata muutaman ravinnelisän nauttimisen takia, koska vointini on joka suhteessa erinomainen.


      • Ihmettelen,
        Hanski kirjoitti:

        Jokaisenhan on syytä otattaa laaja verenkuva silloin, kun katsoo sen tarpeelliseksi. Itse en aio kuitenkaan terveydenhuollon määrärahoja tuollaiseen tuhlata muutaman ravinnelisän nauttimisen takia, koska vointini on joka suhteessa erinomainen.

        tuokin asia piti vielä kirjoittaa,Hanski.Tee terveydellesi mitä haluat,ei sitä chateissa tarvii hoilottaa.Ja p.s PubMed ei ole mikään "ainoa oikea tieto",maalaisjärkeäkin voi käyttää, niin kuin tyttö -74 sen on tehnytkin.


      • Hanski
        Ihmettelen, kirjoitti:

        tuokin asia piti vielä kirjoittaa,Hanski.Tee terveydellesi mitä haluat,ei sitä chateissa tarvii hoilottaa.Ja p.s PubMed ei ole mikään "ainoa oikea tieto",maalaisjärkeäkin voi käyttää, niin kuin tyttö -74 sen on tehnytkin.

        Minä en omalla kohdallani pidä muutaman ravinnelisän nauttimisen takia tarpeellisena käydä laajaa verenkuvaa otattamassa, koska minun tietojeni mukaan on osoitettu, että karnosiinia ei kerry elimistöön liian suuria määriä eikä sen nauttimisesta ohjeen mukaisesti aiheudu minkäänlaisia sivuvaikutuksia jatkuvassakaan käytössä, ei edes lapsille.
        Odotellaan nyt vm-74 tietoja "mustaa valkoisella".
        Mitä PubMediin tulee, niin se on erinomainen tiedonsaantilähde.Sen merkitystä ei suinkaan pidä aliarvioida.


      • Nainen, vm-74
        Hanski kirjoitti:

        Minä en omalla kohdallani pidä muutaman ravinnelisän nauttimisen takia tarpeellisena käydä laajaa verenkuvaa otattamassa, koska minun tietojeni mukaan on osoitettu, että karnosiinia ei kerry elimistöön liian suuria määriä eikä sen nauttimisesta ohjeen mukaisesti aiheudu minkäänlaisia sivuvaikutuksia jatkuvassakaan käytössä, ei edes lapsille.
        Odotellaan nyt vm-74 tietoja "mustaa valkoisella".
        Mitä PubMediin tulee, niin se on erinomainen tiedonsaantilähde.Sen merkitystä ei suinkaan pidä aliarvioida.

        En halunnut enkä halua aikaansaada riitelyä, kiistelyä, en ollenkaan. Halusin yksinkertaisesti kertoa oman kokemukseni, joka on vain yksi kokemus ja oletus. Halusin kertoa kokemukseni, jotta muilla karnosiinin käyttäjilä olisi tieto tällaisesta mahdollisuudesta ja että he - halutessaan - voisivat käydä tsekkaamassa arvonsa labrassa.

        Sinun, Hanski, ei tietenkään tarvitse mennä kokeisiin, jos et tahdo. Eihän tuosta nyt tarvitse edes keskustella.

        Tässä kaikki.


      • Hanski
        Nainen, vm-74 kirjoitti:

        En halunnut enkä halua aikaansaada riitelyä, kiistelyä, en ollenkaan. Halusin yksinkertaisesti kertoa oman kokemukseni, joka on vain yksi kokemus ja oletus. Halusin kertoa kokemukseni, jotta muilla karnosiinin käyttäjilä olisi tieto tällaisesta mahdollisuudesta ja että he - halutessaan - voisivat käydä tsekkaamassa arvonsa labrassa.

        Sinun, Hanski, ei tietenkään tarvitse mennä kokeisiin, jos et tahdo. Eihän tuosta nyt tarvitse edes keskustella.

        Tässä kaikki.

        Eihän se nyt mitään riitelyä ole, jos tuo omia, vaikkakin eriäviä näkemyksiään esille.Eikö se ole mielipiteidenvaihtoa?
        Siltä osin kuin olen karnosiinia koskevaan aineistoon tutustunut, niin karnosiini ei voi olla trobosyyttimuutosten syynä, vaan siihen on löydyttävä jokin muu, luonnollinen selitys.
        Siksi olisi kiinnostunut "mustaa valkoisella"-ajatuksesta. Ihan oman tietämyksenikin varmistamiseksi.


      • Anonyymi
        Nainen, vm.-74 kirjoitti:

        käydä labrassa (laaja verenkuva) silloin tällöin, jos nauttii karnosiinia. Tänään luontaistuotekaupan myyjä sanoi myös, hänkin, että karnosiinin käytöstä on olemassa erään lahtelaislääkärinkin suositus. Tämäkin lääkäri kuulema suosittelee säännöllisten taukojen pitämistä, etteivät veriarvot kärsi ja tule tämän kautta haittavaikutuksia.
        Minun hyytymistekijäarvoni nousulle ei löytynyt eikä löydy muuta selitystä kuin karnosiini.
        Varmasti suurin osa karnosiinin käyttäjistä kokee vain myönteisiä vaikutuksia, mutta - kuten sanottu - asian varmistaminen säännöllisin labrakokein ei varmasti vaadi kauhiasti vaivaa?

        Tuliko jotain oireita vai miksi kävit labra kokeissa?


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta tottakai aloittajan veriarvot ovat olleet normaalit uudemmassa mittauksessa, kun hän kerran on aloittanut Primaspan lääkityksen. Primaspan ohentaa verta.
      Alun alkaenkaan ei ole ollut varmuutta että kohonneet verihiutae- arvot johtuisivat karnosinista.

    • Anonyymi

      Primaspan on samaa ainetta kuin asperiini. Myydään vain eri nimellä.

      • Anonyymi

        Tarkennetaanpa hieman, asetyylisalisyylihappo ohentaa verta ja sitä sisältää mm. tuotenimillä Aspiriini ja Primaspan, sekä monia muilla nimillä myytävät kuume- ja särkylääkkeet. Jopa jotkin flunssaan käytettävät kuumajuomajauheet sisältävät tätä.


    • Anonyymi

      Poskettoman tärkeä tieto minulle,kommentoin parin kuukauden päästä.Jätin karnosiinin tänä aamuna . Nyt trmposyytit koholla.

    • Anonyymi

      Karnosiini ollut listalla parikyt vuotta mutta joitain pieniä taukoja on ollut. Mitään minkäänlaista ongelmaa ei ole ollut näkyvissä . Vanha Tri Tolosen suosittelema ravintolisä/luontaistuote. Ikävä kuulla että sinulle ei sopinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe