Amazon ja Bralisia

Anne

Suunnittelen matkaa Amazonille. Kun sinnepäin on matkalla, missä kannattaisi käydä? Iguacun putoukset on kuulemma jees, mutta mitä muuta? Vinkkejä matkanjärjestäjistä yms?

8

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatoimi kartanlukija

      niin kartalta näkee, että Iguacu ei ole sielläpäinkään. Paras on hakea netistä helpoin reitti Brasiliaan, varata aikaa ja kohtuullinen budjetti. Marco Polon sanontaa lainaten, sieltä löytyy kaikkea mitä ihmiset elääkseen tarvitsevat. Ei muuta kuin avara ja utelias mieli ja makaan.

      • Anne

        Kyllä mun kartalla Iquacu on Brasiliassa... Esitin kysymyksen kai liian epäselvästi. Matkasuunnittelut on aluillaan ja kaipaisin vinkkejä siitä, missä kannattaa käydä, jos menee Brasiliaan. Amazonilla tahtoisin käydä, samoin Iquaculla, mutta muista paikoista ei juuri ole tietoa. Tahtoisin kuitenkin suunnitella matkaa jo ennen maahan saapumista, ettei siellä tarvitsisi niin paljoa ajatella...


      • minna
        Anne kirjoitti:

        Kyllä mun kartalla Iquacu on Brasiliassa... Esitin kysymyksen kai liian epäselvästi. Matkasuunnittelut on aluillaan ja kaipaisin vinkkejä siitä, missä kannattaa käydä, jos menee Brasiliaan. Amazonilla tahtoisin käydä, samoin Iquaculla, mutta muista paikoista ei juuri ole tietoa. Tahtoisin kuitenkin suunnitella matkaa jo ennen maahan saapumista, ettei siellä tarvitsisi niin paljoa ajatella...

        HEI SELAAPPA KIRJOITUKSIA TÄÄLLÄ ON PALJON BRASILIA OLLUT AIKAISEMMINKIN JO ESILLÄ. KOVASTI KEHUTTU,LUE. AINAKIN SALVADORIA KEHUTTU KOVASTI EI NINKÄÄN RIOA.


    • jep

      Molemmat ovat näkemisen arvoisia paikkoja, mutta kovin kaukana toisistaan. Matkaa Manauksesta Iguaculle kertyy suunnilleen saman verran kuin Helsingistä eteläiseen Italiaan. Mieti myös sitä, kuinka monta päivää haluat lomasi aikana käyttää pelkästään lentämiseen ja lentokentillä odotteluun. Itse en välttämättä yhdistäisi Manausta ja Iguacuta samaan lomamatkaan.

    • -no stress, amigo-

      Boa noite!

      Luepas mun kirjoituksia esim. Rio-kohdasta (sama nimimerkki) ja muualtakin, en muista mihin kaikkialle oon kirjotellu.

      Käy: Salvador ja koko Bahian alue/ koillis-Brasilia. ja tietenkin Ilha Grande.
      Unohda Rio, ellet vietä montaa kk maassa -ei maineensa veroinen, just another dirty & huge city...

      nyt unten maille.
      terkuin: uma amiga
      (oon vasta-alkaja mitä tulee portugaliin..)

    • Sam

      Moi!
      Kävin aikoinaan kahden viikon reissun Brasiliassa. Lensimme aluksi Rion kautta Iguassulle. Tutustumisen arvoinen paikka, mutta juuri mitään muuta siellä ei sitten olekkaan. Sielt menimme Manaukseen ja olimme pari yötä viidakkomajasa Rio Negron varrella. Mahtava paikka, kaupunki aika epämääräisen oloinen. Hotelli oli ympäriinsä aidattu! Manauksesta siirryimme Salvadoriin. Ehdottomasti mieluummin sinne kuin Rioon! Salvadorista löytää alkuperäisemmän Brasilian. Vaikka varkaita on ehkä vähemmän kuin Riossa, kannattaa olla varovainen erityisesti piemän tullen. Joku kävi meille sanomassa, että esim. kellot kannattaa laittaa piiloon. Rannalla hyvä palvelu, oluet tuotiin lämpöeristetyissä "termospulloissa". Pysyi pitempään kylmänä ;) Salvadorin jälkeen kävimme vielä Riossa (sokeritoppa, Kristuspatsas ym.). Muutama lompakko, kamera, kello ym ehdittiin porukaltamme jo varastaa.

      Vaikka matkakilometerjä tulikin, matkat joutuivat yllättävän nopeasti. Mutta kaksi viikkoa on ehdottomasti liian lyhyt aika. Ei siinä ehdi nähdä kuin pienen vilauksen...

      t. Sam

    • Spirit

      Jep kyllä onnistuu yhdistää molemmat paikat, mutta vaatii, että lentää sisäisiä lentoja. Tehtiin kolmessa viikossa reitti Sao Paolo-Curitiba- Paranagua-Iguazu-Curitiba bussilla Curitiba-Manaus-Belem - Rio lentokoneella ... (sisäiset lennot oli suht halpoja.)

      Manauksessa pyörittiin paripäivää etsimässa viidakkoreissua--paljon tarjoajia joten täytyy tarkkaan miettiä kenen kyytiin lähtee ettei tule huijatuksi. Loppujen lopuksi oltiin 4 yötä Paikallisen intiaanitoimiston reissulla..Hyvät muistot sieltä !

      Belemin jättäsin kokonaan väliin... toisaalta on kyllä hieno paikka, jossa voi nähdä menneen loiston...siellä pitää liikkua järki päässä ja varoa paikallisia teinipoikajengejä.(.meille ei sattunut sen pahempaa kuin,että ryöstettiin silleen lempeällä tavalla) mutta jengit tarkkailee koko ajan mahdollisuutta napata laukku,korut mitä tahansa ..

      • Amigo

        Spirit: Kirjoittelit joskus tällä palstalla Brasilian kokemuksistasi ja minitsit samalla, että sisäiset lennot ovat kohtuu halpoja.

        Itse olen menossa Rioon kesäkuuksi ja olisi tarkoitus käydä Perussa, Limassa, moikkaamassa kavereita välillä. Mitähän hintaluokkaa lennot ovat sieltä käsin varattuna? Mitä kautta itse hommasit lennot? Onko suosituksia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1920
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1538
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      112
      1066
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      999
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      919
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      740
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      721
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe