Amazon ja Bralisia

Anne

Suunnittelen matkaa Amazonille. Kun sinnepäin on matkalla, missä kannattaisi käydä? Iguacun putoukset on kuulemma jees, mutta mitä muuta? Vinkkejä matkanjärjestäjistä yms?

8

1292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatoimi kartanlukija

niin kartalta näkee, että Iguacu ei ole sielläpäinkään. Paras on hakea netistä helpoin reitti Brasiliaan, varata aikaa ja kohtuullinen budjetti. Marco Polon sanontaa lainaten, sieltä löytyy kaikkea mitä ihmiset elääkseen tarvitsevat. Ei muuta kuin avara ja utelias mieli ja makaan.

• Anne

Kyllä mun kartalla Iquacu on Brasiliassa... Esitin kysymyksen kai liian epäselvästi. Matkasuunnittelut on aluillaan ja kaipaisin vinkkejä siitä, missä kannattaa käydä, jos menee Brasiliaan. Amazonilla tahtoisin käydä, samoin Iquaculla, mutta muista paikoista ei juuri ole tietoa. Tahtoisin kuitenkin suunnitella matkaa jo ennen maahan saapumista, ettei siellä tarvitsisi niin paljoa ajatella...

• minna
        Anne kirjoitti:

Kyllä mun kartalla Iquacu on Brasiliassa... Esitin kysymyksen kai liian epäselvästi. Matkasuunnittelut on aluillaan ja kaipaisin vinkkejä siitä, missä kannattaa käydä, jos menee Brasiliaan. Amazonilla tahtoisin käydä, samoin Iquaculla, mutta muista paikoista ei juuri ole tietoa. Tahtoisin kuitenkin suunnitella matkaa jo ennen maahan saapumista, ettei siellä tarvitsisi niin paljoa ajatella...

HEI SELAAPPA KIRJOITUKSIA TÄÄLLÄ ON PALJON BRASILIA OLLUT AIKAISEMMINKIN JO ESILLÄ. KOVASTI KEHUTTU,LUE. AINAKIN SALVADORIA KEHUTTU KOVASTI EI NINKÄÄN RIOA.

• jep

Molemmat ovat näkemisen arvoisia paikkoja, mutta kovin kaukana toisistaan. Matkaa Manauksesta Iguaculle kertyy suunnilleen saman verran kuin Helsingistä eteläiseen Italiaan. Mieti myös sitä, kuinka monta päivää haluat lomasi aikana käyttää pelkästään lentämiseen ja lentokentillä odotteluun. Itse en välttämättä yhdistäisi Manausta ja Iguacuta samaan lomamatkaan.

• -no stress, amigo-

Boa noite!

Luepas mun kirjoituksia esim. Rio-kohdasta (sama nimimerkki) ja muualtakin, en muista mihin kaikkialle oon kirjotellu.

Käy: Salvador ja koko Bahian alue/ koillis-Brasilia. ja tietenkin Ilha Grande.
      Unohda Rio, ellet vietä montaa kk maassa -ei maineensa veroinen, just another dirty & huge city...

nyt unten maille.
      terkuin: uma amiga
      (oon vasta-alkaja mitä tulee portugaliin..)

• Sam

Moi!
      Kävin aikoinaan kahden viikon reissun Brasiliassa. Lensimme aluksi Rion kautta Iguassulle. Tutustumisen arvoinen paikka, mutta juuri mitään muuta siellä ei sitten olekkaan. Sielt menimme Manaukseen ja olimme pari yötä viidakkomajasa Rio Negron varrella. Mahtava paikka, kaupunki aika epämääräisen oloinen. Hotelli oli ympäriinsä aidattu! Manauksesta siirryimme Salvadoriin. Ehdottomasti mieluummin sinne kuin Rioon! Salvadorista löytää alkuperäisemmän Brasilian. Vaikka varkaita on ehkä vähemmän kuin Riossa, kannattaa olla varovainen erityisesti piemän tullen. Joku kävi meille sanomassa, että esim. kellot kannattaa laittaa piiloon. Rannalla hyvä palvelu, oluet tuotiin lämpöeristetyissä "termospulloissa". Pysyi pitempään kylmänä ;) Salvadorin jälkeen kävimme vielä Riossa (sokeritoppa, Kristuspatsas ym.). Muutama lompakko, kamera, kello ym ehdittiin porukaltamme jo varastaa.

Vaikka matkakilometerjä tulikin, matkat joutuivat yllättävän nopeasti. Mutta kaksi viikkoa on ehdottomasti liian lyhyt aika. Ei siinä ehdi nähdä kuin pienen vilauksen...

t. Sam

• Spirit

Jep kyllä onnistuu yhdistää molemmat paikat, mutta vaatii, että lentää sisäisiä lentoja. Tehtiin kolmessa viikossa reitti Sao Paolo-Curitiba- Paranagua-Iguazu-Curitiba bussilla Curitiba-Manaus-Belem - Rio lentokoneella ... (sisäiset lennot oli suht halpoja.)

Manauksessa pyörittiin paripäivää etsimässa viidakkoreissua--paljon tarjoajia joten täytyy tarkkaan miettiä kenen kyytiin lähtee ettei tule huijatuksi. Loppujen lopuksi oltiin 4 yötä Paikallisen intiaanitoimiston reissulla..Hyvät muistot sieltä !

Belemin jättäsin kokonaan väliin... toisaalta on kyllä hieno paikka, jossa voi nähdä menneen loiston...siellä pitää liikkua järki päässä ja varoa paikallisia teinipoikajengejä.(.meille ei sattunut sen pahempaa kuin,että ryöstettiin silleen lempeällä tavalla) mutta jengit tarkkailee koko ajan mahdollisuutta napata laukku,korut mitä tahansa ..

• Amigo

Spirit: Kirjoittelit joskus tällä palstalla Brasilian kokemuksistasi ja minitsit samalla, että sisäiset lennot ovat kohtuu halpoja.

Itse olen menossa Rioon kesäkuuksi ja olisi tarkoitus käydä Perussa, Limassa, moikkaamassa kavereita välillä. Mitähän hintaluokkaa lennot ovat sieltä käsin varattuna? Mitä kautta itse hommasit lennot? Onko suosituksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      121
      8626
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      430
      7877
    3. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      10
      5458
    4. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      82
      5109
    5. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      29
      4909
    6. Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa

Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?
      Ikävä
      237
      3427
    7. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3144
    8. Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?

Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os
      Tv-sarjat
      35
      3036
    9. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      85
      3029
    10. Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?

Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps
      Tv-sarjat
      25
      2640
    Aihe