Disney World

K.H

Olen lähdössä Floridaan ja tarkoituksena olisi myös käydä Kuulussa Disney worldissä. Millainen paikka on ja minkälaista tekemistä sieltä löytyisi 12-15 vuotiaille nuorille? Entä vesipuistot?

14

3305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

      menossa sinne parin viikon päästä. Kyllä siellä on niille tekemistä ja katsomista. Meilläkin 2 lasta mukana 9 ja 12v.
      Olen ollut ennenkin ilman lapsia siellä.
      Missä asutte? Jos kaukana Orlandosta, niin kannattaa vuokrata auto.
      Uskomaton paikka!! Suosittelen.

    • Tylsäääää

      Ei siellä ole mitään tekemistä muuta kuin seisoskella kädet taskussa. Kyllä Linnanmäki sentään on kaikin puolin PALJON parempi huvipuisto.

      • siellä

        olet käynyt??
        Luulen että et ole käynyt USA:ssa ollenkaan!!


      • Tylsäääää
        siellä kirjoitti:

        olet käynyt??
        Luulen että et ole käynyt USA:ssa ollenkaan!!

        "Luulen että et ole käynyt USA:ssa ollenkaan"

        Luule mitä luulet. Ei kiinnosta tippaakaan.

        PS. Jollet ymmärrä sarkasmia/ironiaa, saat syyttää vain itseäsi.


      • floridan mies

        maajussi takahikiältä joka käy vain kusella navetan takana .
        1. disney wold, epoct, magig kingdom, disney hollywood studios.
        näkemistä riittää varatkaa useampi päivä, pitäkää välipäivä välillä.


    • Pluto

      Disney Worldhan on jaettu muistaakseni neljään eri kokonaisuuteen joista itse kävin parisen kuukautta sitten Magic Kingdomissa. Aika tylsä paikka voisin sanoa jopa 10-15 vuotiaille. Veikkaisin että huvipuistomaisempi Adventure Island(joka sekin siis osa Disney Worldia) voisi olla parempi paikka. Universalin studiot ihan suositeltava paikka myös. Vesipuistoissa lienee ainakin tähän aikaan vuodesta aika kylmä..

      • floridan mies

        Adventure island ei ole disney woldia vaan kuuluu universal studioille, samalla alueella myöskin harry potter wizarding wold


    • nsa

      Itse olin perheen kanssa Floridassa kun olin n. 10 v!

      Käytiin tietysti kaikki huvipuistot ym. läpi ja upeeta oli!

      Eli kun tuolla joku kehuskeli Lintsiä paremmaksi kuin Disnew World niin hävetköön! ;)

      Myös käymisen arvoinen kohde on huvipuistoketju Six Flags (www.sixflags.com)!

      Myös vesipuistot ovat aivan mielettömiä ja niitä Floridasta löytyy useita!
      Ja tuolla nimimerkki Pluto meinasi että tähän aikaan vuodesta kylmä: Floridassa on ympärivuoden kesä kelit! :P

      Elokuvastudiot kannattaa myös tsekata sekä Kennedy Space Center!

      Huvipuistoissa varautukaa jopa 2tunnin jonotuksiin per laite! Tosin ovat ne sen arvoisiakin varsinkin Six Flagsissä!

    • Bono

      Moi!
      Itse olen käynyt pari kertaa Orlandossa. Ehdottomasti kannattaa käydä universalin kahdessa puistossa, Islands of Adventuressa ja sitten Film Studioiden puolella. Sijaitsevat aivan vierekkäin, joten molempiin pääsee vaikkapa saman päivän aikana kävellen, jos vain ehtii. Puistojen väliin jää tyylikäs City Walk -ostoskatu. Mielestäni Universalin systeemit ovat ympäristöltään ja laitteiltaan Disneyn puistoja hienommat. Toki myös Disneyn jutut ovat hienoja.
      Magic Kingdom on tarkoitettu lähinnä ihan perheen pienemmille ja on hieman vanhahtavan oloinen, esim. Island of Adventureen verraten.

      Orlandosta löytyy myöskin SeaWorld joka hauska paikka sekin (merielämää vempeleitä).

      Tampa Bayn Busch Gardensia (Zoo vempeleitä)kannattaa myöskin harkita, jos käytössä on auto. Oikeastaan Floridassa auto on välttämätön.

    • Ville

      Teemapuistoja Disneyssä löytyy 6kpl, myös 2 vesipuistoa, joten päivässä niitä ei kierrä. Hinta on suhteellisen kova noin 50$ puisto (paketissa saa halvemmalla). Puistoissa on aina jonoa, laitteisiin jonotus parhaimmillaan yli tunnin ja se on paljon auringon paisteessa 30. Juomat kannattaa ostaa etukäteen, johtuen Disneyn puistojen kiskuri hinnoista. Puistoihin kannattaa mennä heti aamusta ja kiertää kaikki laitteet, jonka jälkeen jää muuhun suuren Amerikan ihmettelyyn hyvin aikaa.

      Suosittelen hotellin vuokrausta Kissimmee nimisestä paikasta noin 10 kilometriä Disney Worldistä. Hotellit aika halpoja ja alennuksia saa travelguide katalogien kupongeilla joita joka hotellin aulasta Floridassa löytyy. Hotellit tarjoaa myöskin ilmaiset kuljetukset puistoihin.

      Universal studiot löytyy Orlandon "keskustan" liepeiltä, jossa saa kanssa pari päivää menemään. Jos ajatte itse esim. Miamista Orlandoon kannattaa ehdottomasti käydä Cape Canaveralissa, jossa myös saa helposti ainakin puolipäivää kulumaan. Hauskaa matkaa!

    • hoh

      Olen asunut 5 vuotta Orlandossa enka ole viela Disney Worldiin ti Universal Studioihin vaivautunut kaymaan. Hoh hoijaa.
      Cape Canveral on mielenkiintoinen. Vie ainakin paivan.

    • JBA

      Kävin Floridan Disney Wolrdissä vuonna 1990, silloin 19-vuotiaana ja puisto on varmaankin tästä hieman muuttunut. Silloin oli juuri avattu Disney Studiot. Itsekin olen ajatellut lähteä sinne ensi talvena uudelleen kun on jälkikasvua ilmaantunut ( 7 ja 9 vuotiaita), ellei sitten päädytä kaikkien kehumaan Thaimaahaan. Ja onhan Pariisissa puisto vähän lähempänä, vaikkakin talvella siellä saattaa olla tylsän kylmää.
      Orlando on itsessään sellainen viihdeparatiisi, että siellä saa viikon kulumaan helposti. Toisen viikon voikin sitten viettää leppoisan rantalomailun merkeissä hieman etelämpänä, joko itä- tai länsirannikolla.
      Itse Disney World oli silloin jaettu kolmeen eri teemapuistoon; Magic Kingdom, Epcot ja Disney Studiot. Yksi päivä ei riitä edes yhden puiston käymiseen. Magic Kingdom on jo pelkästään jaettu muistaakseni viiteen eri kokonaisuuteen, joista osa on ihan pienille lapsille ja osa kaikenikäisille huimapäille. Joku väitti, että Kingdom on vain pienille lapsille. Ei pidä paikkaansa! Siellä on valtavasti tekemistä jokaiselle ja rohkea saa olla, jos hurjimpiin laitteisiin uskaltaa esim. alle 10-vuotiaat. Space Mountain jäi itselleni päälimmäisenä mieleen. Huikea vuoristorata täysin pimeässä rakennuksessa!
      Itse kävin lisäksi Studioissa ja siellä menee helposti päivä seuraten mielenkiintoisia ja hauskoja esityksiä, tehosteita yms.
      Epcot Centeristä en tiedä.
      Moni tosin on kehunut, että Universalin Studiot lähistöllä on vielä Disney Studioitakin hiemompi. Siellä teemana ovat kuitenkin vähän vanhemmille lapsille suunnatut elokuvateemat, kuten Tappajahai, Indiana Jones yms.
      Disney Studioissa esiintyy tietenkin pienelle väelle tunnetummat Disney-teemat, mutta ihmettelemistä riittää koko perheelle.
      Itse varaisin Disney Worldiin ainakin 3 - 4 päivää.
      Liput tosin ovat huikeissa hinnoissa. Muistaakseni vuosi sitten aikuisten 4 päivän lippu maksoi lähes 200 USD ja lasten liputkin melkein saman...Eikä ruokailu puistoissa ole sieltä halvimmasta päästä.
      Ei muuta kuin Orlandoon, jos lompakossa riittää taaloja! Lentoja saa nyt halvalla (Finnair 500 eur, lapset 300 eur) ja huoneistohotellit (motellit) ovat Floridassa aika edullisia.

    • höpözzzzz

      Löysin vanhan ketjun ja ajattelin kysyä, että paljon päivän tai kahden lippu Orlandon Disney Worldiin maksaa...noin suunnilleen ??

      • höpözzzzz

        ... siis nykyään :) huomasin tuon loppuosan lukea äskeisestä vasta nyt...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe