Onko jollain kokemuksia ausseista? Oon ehkäpä kiinnostunut tästä kivasta rodusta. Voisitteko kertoa, millaiseen perheeseen sopii ja kuinka paljon tarttee liikuntaa?
australianterrieri
6
533
Vastaukset
- Aussinomistaja
Käypä sivuilla koirat.com tai australianterrierikerho.fi,niin saat esimakua.Mutta varaudu erittäin persoonalliseen otukseen...
- papu
Mä oon jo käyny molemmilla sivuilla ja vaikka missä muuallakin. Mut ajattelin kysyy viel lisää tietoo, ku rotumääritelmässähän ei oikeen liikunnantarvetta ym. kerrota. Onko vaikee kouluttaa?
- aussinomistaja
papu kirjoitti:
Mä oon jo käyny molemmilla sivuilla ja vaikka missä muuallakin. Mut ajattelin kysyy viel lisää tietoo, ku rotumääritelmässähän ei oikeen liikunnantarvetta ym. kerrota. Onko vaikee kouluttaa?
Meillä ainakin vaatii hellää napakkuutta,helposti
pomoilee,mutta ei taas kestä kovaa komennusta. Vaatii runsaasti leikkiä ja seuraa,nauttii metsässä lenkkeilystä.Osaa osoittaa mieltään,jos joku ei mene niinkuin pitäisi.Seuraa kuin "hai laivaa" joka paikkaan,haluaa osallistua kaikkeen.Voi tätä listaa voisi jatkaa vaikka huomiseen...ISO persoona pienessä paketissa!Pois en antaisi...
- Love Aussi
*Moi**
Mä oon ihan hulluna ausseihin.. Meiltä löytyy 1 aussi joka on 2 värinen, poika ja täyttää toukokuuss 2 vuotta.. Se on kiltti, rauhallinen, tottelevainen, ystävällinen, leikkisä ja kaikkee muuta mitä vois koiralta toivoa. Sille riittää ihan piha lenkki mutta kyllä se jaksaa vetää sellaset 10 kilsaa.. Meidän Santtu on tosi kiltti ja mukava ja kaikkee mitä mä tost ausseist kirjotin... Aussi sopii monenlaisee perheeseen esim. lapsiperheeseen, mummoille, pariskunnille ym..
Se on luotettava ja tosi hyvä ystävä.. Jos sä oot tosi kiinnostunu tost rodust.. tai haluut muuten vaa jutella niist, ni mailaa mun ossaan...- jenni
Aussit ovat aivan ihania koiria, kun ne ovat hyvin koulutettu. Ellei niitä kouluta ajoissa hyvin niin vanhemmiten voi tulla vaikeuksia. Aussit vaativat paljon liikuntaa. Mikäli ne eivät saa tarpeeksi liikuntaa, niistä tulee helposti aggressiivisia. Itselläni oli aussi, mutta jouduin kaksi viikkoa sitten lopettamaan sen, kun sillä todettiin verisyöpä. Aussini olisi täyttänyt huhtikuussa 11 vuotta. Muuten se oli täysin terve koira. Koskaan ei ollut mitään vikoja.
Suosittelen lämpimästi aussia, mikäli sinulla aikaa riittää sille tarpeeksi.
- mammutti
Heips!
Minä itse hankin australianterrierini allergiakodista, jossa sitä ei enää voitu pitää. Rakastuin karvaturriin heti kättelyssä ja siitä tuli todella perheenjäsen. Jere teki jossain vaiheessa todella paljon tuhoja ja hyvin temperamenttinen koira oli ja kesti kauan ennen kuin löytyi se kultainen keskitie ja että saatiin Jerelle opetettua miten istutaan ja miten seistään ja miten ollaan haukkumatta ym ym. Todella seurallinen koira, tahtoo olla tosiaan kaikessa mukana, nukkuu vieressä ja ei tykkää olla yksin. Kehoittaisin ottamaan pennun niin saat koulutettua heti sellaisen kuin tahdot ettei tule tällaisia ikäviä yllätyksiä kuin meille tuli. En vaihtaisi millään! :) Ota yhteyttä jos tahdot kuulla lisää kokemuksia ja olis kiva kuulla päädyitkö ottamaan aussin itsellesi! Mistä päin muuten olet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988