Olen harkinnut suihkukaapin ostamista.
Minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon?
Onko eri merkeistä hyviä/huonoja kokemuksia?
,esim. Gentia Relax,joka on hinnaltaan edullinen?
kokemuksia suihkukaapeista?
7
4074
Vastaukset
- kari
On kokemusta. Omasta ja vieraista. Kannoin koko roskan kaatopaikalle ja hommasin suihkuverhon. Nyt ei ole liukasta kaltevaa lattiaa, ei ahdasta eikä turhia ovia. Täysin turha kapistus käytännössä.
- Timo
Leikkaan tähän vanhan vastaukseni noin kuukauden takaa. Vastaa kysymyksiisi omalta osaltani.
-----------------------------------------------
Muutama vuosi sitten ostin karvalakkimallin (K-Raudasta, merkki Gentia), hintaa oli n. 750 e. Ei tuolloin edes halvin kaappi, mutta en viitsinyt kiireen takia kovin pitkään etsiä.
Kaappi on ok, kaikin puolin moitteeton, mutta nyt jos kaapin ostaisin niin osaisin hieman kinnittää huomiota muuhunkin kuin hintaan.
Eli tärkeää mielestäni on kaapin tukevuus --> kannattaa panostaa hieman "lasiosiin". Omassa ohuehkoa muovia, jonka vuoksi kaappi tuntuu hieman liian notkealta. Omista mieltymysistä paljolti kysymys.
Kokosin ja asensin kaapin itse, aikaa meni pari iltaa vaikka kauppias vakuutti homman olevan parin tunnin homma. Ongelmia tuli lähinnä luokattoman kokoomisohjeen ja ylimääräisten osien takia.
Myyjä olisi muuten eri maksusta myös asentanut kaapin, joten tämän palvelun saa varmasti jokaisesta suihkukaappeja myyvästä liikkeestä.
Samaa tavaraahan tuo käytetty tai uusi kaappi on, jos ne kunnossa ovat. Tietysti uusissa malleissa voi olla jotain parannuksia (materiaalit, mitoitus, hanapaikat tms.), mutta jos kysymys perussuihkukaapeista, ei siis mistään höyrykaapeista, niin hankala kuvitella mitään mullistavia uutuuksia tulleen.
Omasta mielestä suihkukaappi on hemmetin hyvä ostos, ei tarvitse jatkuvasti miettiä miten ne vesieristykset siellä seinässä pitävät...- Liisa
Myös rakentamismääräyksissä suositellaan suihkukaapin käyttöä kosteusvaurioiden ehkäisemiseksi.
- iso G
Ensinnäkin, älä välitä noista jonkun katkerista kommenteista suihkukaappeja kohtaan, koska jos suihkuverho on jonkun mielestä pärempi kuin kaappi niin silloin ei ole ennen ostopäätöstä kartoitettu todellista tarvetta sekä omia mieltymyksiä.
Ja asiaan. Suihkukaapeissa käytetään yleisesti kahta lattiamateriaalia: valumarmori ja metalli. Valumarmorin hyvät puolet:
-painava(suihkukaappia ei mene nurin vaikka joku roikkuisi tankossa)
-äänetön(eli metallisiin suihkukaappeihin astuessa tulee näitä kumahdusääniä sekä räminöitä)
-jalan alla mukava ja lämpimämmän tuntuinen eikä myöskään liukas
Huonona puolena taitaa olla sitten se, että ne maksaa enemmän kuin metallipohjaset.
Seinä materiaali kannattaa ottaa lasia vaikka pleksi onkin halvempaa. Kysy vaikka siltä kuka sen kylpyhuoneen pesee!
Itse ostin puolisen vuotta sitten Macron 70*90 suihkukaapin. Hinta 1100. Minun mielestäni kahden valmistajan kaapit oli parhaita(tukevuus, ovien liut, valumarmori altaat,puhdistettavuus(pyörät ja etulevyn saa pois)), Ido ja Macro. Macro oli halvempi ja jotenkin pidin siitä myös enemmän, joten sen takia valinta osui Macroon. Erittäin tyytyväisiä olemme olleet valintaamme.- remppamies
idon suihkukaappi tai vastaava tai jätä ostamatta
- pesuvesi
Asiallisia mielipiteitä!
Olen käynyt katsomassa malleja.Tämän perusteella
olen tullut vakuuttuneeksi IDON ja MACRON kaappien asiallisuudesta,kyllä GENTIA on heppoisen oloinen niiden rinnalla.
Hinta kyllä ihmetyttää,
mikä ihme niissä maksaa?
Kiitokset kaikille.- tietää
IDO
Kallein ja paras
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803