Apua Pekingiin...

Mermaid

hyviä vinkkejä on löytynyt jo tältä sivustolta, mutta tarvitsisin vielä vähän enemmän. Lähtö on jo parin viikon päästä, ja tarvitsisin pikakoulutuksen Pekingistä. Tarkoitus olisi hankkia mahdollisesti edullinen digi-kamera ja teettää naisten puku. Ehdotuksia mistä saisi parhaiten? Ja kuinka kauan kestää tekeminen (aikaa perillä n. 9pvää)?
Katto olisi kiva löytää pään päälle myös... Millaisen majoituksen saisi kaksi henkilöä n. 5-8 euroa/yö/hlö? Mistä parhaiten?
Ja onko Pekingin ooppera kannattava sijoitus? Mistä, miten, milloin liput pitäisi hankkia? Kaikki muukin käytännön informaatio sekä suomalaisten tyypillisimmät mokat ja niiden välttämisohjeet otetaan kiitollisina vastaan. :)
Pitäisi löytää myös paikallista kontaktia lehtijuttua varten... sekä täällä Helsingin seudulla face-to-face kontakti olisi hyödyksi että Pekingissä. Jos kiinnostaa, laittakaa meiliosoite sivulle. Otan yhteyttä.

11

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peking

      Moi

      Taksit ovat edullisia ja niitä riittää, mutta tosi harvoin puhuvat (tai edes ymmärtävät) sanaakaan englantia. Senpä vuoksi kannattaakin ottaa etukäteen osoitteista tulosteet Kiinan merkkeillä kirjoitettuna (jotakin voi varmaan netistäkin löytää), helpottaa paljon takseilla kulkemista. Sama juttu ruokalistojen kanssa. Osissa paikallisista ravintoloista löytyy myös englannin kielinen menu, mutta taas asioimista helpottaisi kovasti, jos olisi paperilla jonkinlainen sanasto tärkeimmistä sanoista paikallisilla merkeillä kirjoitettuna. Minulta löytyy jonkinlainen ruokasanasto, joten jos tarvitset, laita mailia.. Myös käyntikortteja marketteihin, hotelleihin ja ravintoloihin löytyy, joita voin tarvittaessa skannailla.

      Tuosta majoituksesta en osaa sanoa mitään, itse olen majoittunut aina hotelleissa, joissa hintataso on ollut länsimaista luokkaa. Neuvoja kauppapaikoista kannattaa kysyä vaikkapa majapaikastanne tai mistä tahansa hotellista. He myös kirjoittavat tarvittaessa osoitteet kiinaksi taksikuskeja varten. Digikameroista edullisimmat taitavat olla sellaiset mallit, joilla on tuotantoa myös Kiinassa, muut eivät suuremmin Euroopan hinnoista poikkea. Mm. joitakin Sonyn malleja saa suht edullisesti. Landao marketista löytyy elektroniikkaa, Hong Qiao -marketista vaatteita, kankaita, helmiä ja Lido marketista vaatteita muutama mainitakseni. Tietenkin kaikista näistä löytyy muutakin hilpettä ja roinaa, jota voi tuliaisiksi harkita.. Kauppoja tehdessä täytyy sitten muistaa tingata kovasti. Yleensä kaupat saa tehtyä noin 10% hinnalla siitä, mitä kauppiaat ensimmäisenä pyytävät.

      Tässä jotakin näin kiireessä näpyteltynä.

      • Opossumi

        Moi "Peking"!

        Olisin enemmän kuin kiitollinen jos viitsisit lähettää ruokasanastoa sekä käyntikortteja mainitsemiisi paikkoihin...

        Kiitos jo etukäteen!


      • Peking
        Opossumi kirjoitti:

        Moi "Peking"!

        Olisin enemmän kuin kiitollinen jos viitsisit lähettää ruokasanastoa sekä käyntikortteja mainitsemiisi paikkoihin...

        Kiitos jo etukäteen!

        Moi,

        olikohan viestissäsi sähköpostiosoitetta, vai missasinko?

        Huomenna (maanantaina) ehdin lähettelemään, jos vain saan sun osoitteen. Keskiviikkona suuntana onkin taas vaihteeksi Peking..


      • Opossumi
        Peking kirjoitti:

        Moi,

        olikohan viestissäsi sähköpostiosoitetta, vai missasinko?

        Huomenna (maanantaina) ehdin lähettelemään, jos vain saan sun osoitteen. Keskiviikkona suuntana onkin taas vaihteeksi Peking..

        Moi!

        Eli osoite on:
        [email protected]

        Kiitos paljon! =)


      • Hei
        Olisin todella kiitollinen jos voisin saada mainitsemasi sanaston. Ja jos suinkin viitsit myöskin skannailla käyntikortteja, kaikki otetaan ilolla vastaan. Olen lähdössä keskiviikkona elämäni ensimmäiselle Kiinan matkalle Pekingiin. Hieman jännittää kuinka pärjään pelkällä englannin kielellä. No kaippa sitä elekielellä sitten hoituu loput. Matkustan yksin joten kaikki apu on tarpeen.


      • hick kirjoitti:

        Hei
        Olisin todella kiitollinen jos voisin saada mainitsemasi sanaston. Ja jos suinkin viitsit myöskin skannailla käyntikortteja, kaikki otetaan ilolla vastaan. Olen lähdössä keskiviikkona elämäni ensimmäiselle Kiinan matkalle Pekingiin. Hieman jännittää kuinka pärjään pelkällä englannin kielellä. No kaippa sitä elekielellä sitten hoituu loput. Matkustan yksin joten kaikki apu on tarpeen.

        niin, ja jos olet niin kultainen että ehdit meilata minulle osoitteeni on: [email protected]


      • Peking
        hick kirjoitti:

        niin, ja jos olet niin kultainen että ehdit meilata minulle osoitteeni on: [email protected]

        Moi,

        huomenna ehdin laittamaan sulle maililla sanastoja yms, jos ne vaan on vielä tallella mun koneella. Palaan asiaan...


    • laowai

      Terve !

      Tuohon majotushintaan löytyy lähinnä hostellitasoista majoitusta. Itse suosittelisin ottamaan majotuksen Tiananmenin aukion läheisyydestä. Esimerkiksi Far East Youth Hostel menee tuohon hintaluokkaan ja varmasti lähes kaikki muutkin hostellit, tuo vain sattuu olemaan mukavalla paikalla mielestäni. Tosin se on vanhan Pekingin puolella ja kadut on melko 'rähjäsiä' mutta tuolla näkee tavallista kiinalaista arkea =).
      Tosiaan takseilla kannattaa liikkua ja näyttää vaikka sitä mittaria jos ei kuski 'muista' laittaa päälle sitä.
      Pekingin oopperasta en osaa sanoa muuta kuin että hinta on luokkaa 15 eur/nuppi, mutta vaihtoehtona on käydä Lao She tea housessa (Lao She chaoguan) (Qianmenilla, Tiananmenin aukion reunalla) kattomassa esitys. Siinä on pätkiä Pekingin oopperasta ja akrobaattiesityksiä. Halvimmilta paikoilta (45 yuan) näki ihan mainiosti.
      Kannattaa muuten varoa Tiananmenin aukiolla niitä hämäriä pyöräkuskeja jotka tarjoutuu ajeluttamaan nähtävyyskierroksia. 300 yuania on aivan liikaa siitä ja sen pyytävät kiepin jälkeen. Ylipäänsä kaikesta pyydetään aluksi moninkertasta hintaa. Rohkea tinkiminen heti päälle, eikä tarvitse hävetä vaikka tarjoaisit kymmenesosaa alkuun :-). Se hinta kyllä tippuu.
      Puvuista ja digikameroista ei valitettavasti ole mitään tietoa (halvoista semmosista). Ainakin Wangfujing dajiella löytyy, mutta hinnat voi olla melko korkeella.

    • abcd

      Neuvoisin olemaan ostamatta sitä kameraa Kiinasta, ellet sinä tai joku seuralaisesi ole todella hyvin perillä digikameroiden tämänhetkisestä tarjonnasta. Muutoin sinua (ainakin yritetään) kusetetaan mennen tullen. Jos kuitenkin otat riskin ja ostat, niin älä missään nimessä osta jotain tuntematonta kiinalaismerkkiä!

      • Peking

        Itse olen ostanut kaksi digikameraa ja kaksi digivideokameraa Pekingistä, eikä yhdelläkään kerralla ole kustu silmään.. Kamerat ovat toimineet hyvin (eka ostosta jo yli vuosi) ja hinta etu on ollut huima. Esim. MiniDV kameran sain Suomen hintaan verrattuna puoleen hintaan.. Tietenkin on tarpeen tietää Suomen/Euroopan hintataso, sekä teknistä tietoa laitteista. Ei muuta kuin tinkaamaan..


      • Peking
        Peking kirjoitti:

        Itse olen ostanut kaksi digikameraa ja kaksi digivideokameraa Pekingistä, eikä yhdelläkään kerralla ole kustu silmään.. Kamerat ovat toimineet hyvin (eka ostosta jo yli vuosi) ja hinta etu on ollut huima. Esim. MiniDV kameran sain Suomen hintaan verrattuna puoleen hintaan.. Tietenkin on tarpeen tietää Suomen/Euroopan hintataso, sekä teknistä tietoa laitteista. Ei muuta kuin tinkaamaan..

        Niin joo, merkkinä tietenkin tutut ja turvalliset Japanilaiset/Korealaiset! Kiinalaisiin merkkeihin ei tosiaan kannata kajota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe