clomifen, oliko siitä apua?

amarika

Hei!

Olen 28 vuotias nainen. Kävin puoli vuotta sitten gynellä ensimmäisen kerran, koska olimme jo vuoden ajan yrittäneet lasta tuloksetta. Menkat on aina ollu mulla epäsäännölliset. Hän määräsi puoleksi vuodeksi Terolut kuurin ja sanoi että jos en tule raskaaksi puolessa vuodessa niin varaan ajan sitten hänelle.

Terolutista ei ollut pahemmin hyötyä, aluksi menkat tuli säännöllisesti ja loppuajasta ihan miten sattuu.

Menin tällä viikolla uudestaan gynelle koska raskaaksi en ollut tullut ja nyt hän määräsi clomifeniä. Haluaisinkin kysyä, että millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä lääkkeestä? Onko siitä ollut apua? Kannattaako minun alkaa toiveita herätteleen? Vai onko minulla odotettavissa uudestaan gynellä käynti...?

43

102065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti vm.76

      Hei !
      Itsellämme oli aikoinaan ongelmia saada lasta, yritimme 2 vuotta.
      Sain kuukauden clomifen kuurin ja tulin heti raskaaksi, mutta mulla oli ihan säännölliset menkat ja clomifenit sain, kun mulla on monirakkulaiset munasarjat, eikä nistä munasoluista tullut sitä ennen kauhea isoja.

      Onnea teille yritykseen !!

      • amarika

        että on onnistanu. Katsotaan sitten onko mulle niistä mitään apua...


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Kristiina

      Moi!

      Me olemme myös yrittäneet lasta kohta 2 vuotta ja marraskuussa meille tehtiin 1. inseminaatio Clomifen avusteisena. Myös tätä edeltävänä kiertona söin Clomi -kuurin. Mulle ei Clomit sopineet, eli vaikkakin munasolut reagoivat oikein hyvin (2 samankokoista, suurta munista), vaikutus limakalvoon oli negatiivinen. Clomit siis ohensivat limakalvoni niin, että kiinnittyminen käytännössä olisi ollut lähes mahdotonta. Nyt siirrymmekin Menogon -nimiseen hormoniin, jonka pitäisi auttaa myös limakalvoa kasvamaan.
      Toivottavasti teille kuitenkin Clomit tuovat avun! :0)

    • tellu

      HEI!
      TÄMÄ TULEE NYT VÄHÄN MYÖHÄSSÄ, MUTTA TOIVOTTAVASTI SILTI KANNUSTAA YRITTÄMÄÄN.
      ITSE YRITIMME RUNS.5 VUOTTA LASTA JA JUOKSIN "PIIKILLÄ" YM., MUTTA MIKÄÄN EI AUTTANUT. KUNNES NAISTENKLINIKALTA ERÄS LÄÄKÄRI MÄÄRÄSI PIIKIT JA MUUT POIS JA LISÄSI CLOMIFEN ANNOSTUKSEN KAHTEEN TABLETTIIN. KULUI PUOLITOISTA KK JA OLIN RASKAANA.(NYT KAHDEN POJAN ÄITI)ONNEA YRITYKSELLE, EIKÖHÄN SE SIITÄ LÄHDE....

    • amarika

      Ei kait tässä siis muu auta kuin testata itse ja jännittää tuloksia. Joko niistä on apua tai ei. Positiivistä kuulla kuitenkin että monille ihmisille se on vaikuttanu, sillä toi Terolut kuuri masensi minua aika lailla (siitä ei ollu mitään hyötyä, ei edes menkkoja tasoittanu)

    • johanna

      hei!
      eipä tuosta clomifeenistä ainakaan meille apua ollut..nyt 2 inseminaatiota takana..molemmissa ollut clomit apuna..ilman tulosta..sain vaan niistä sivuoireita..älä pitkitä liian kauan hoitoonhakeutumista,koska parempiakin hoitomuotoja olemassa on=) tsemppiä teille ja iloista kevään odotusta=)
      johanna

    • etana-elli

      Ensimmäisen lapsen kohdalla sain Terolutia, joka ehkä jonkin verran auttoi. Toinen lapsi tuli "luomusti". Kolmas tuli kahden clomifeeni-kuurin jälkeen(pieni annos). Välissä yksi keskenmeno ja sitten yritettiin yli puoli vuotta clomifeenilla, jolloin annostus jopa kolminkertaistettiin, ei mitään hyötyä. Sitten eri lääkäri määräsi sekä Terolutia että clomifeenia, niin johan tepsi ja saatiin se neljäskin lapsi.
      Eli onnea kovasti, jos ei tehoa, niin kysy vaihtoehtoja tai vaihda lääkäriä.

    • Ansu

      Mullakin kokeiltiin loppujen lopuksi kolmella pillerillä/pvä kun ei pienempi annostus riittäny ja alkoi jo toivo mennä, koska olin syönyt clomeja jo 7 kk putkeen. Mutta viime viikolla raskaustesti näyttikin plussaa! :)Eli kyllä toivoa aina on, vaikka alussahan tässä vielä ollaan. Tsemppiä!

      Ansu rv 6 5

    • nene

      Clomit auttavat yleensä silloin , jos on lievempiä ongelmia munasolun kypsymisessä. Terot eivät tähän ongelaan auta mitään, säännöllistävät vain kiertoa. Itse uskon kyllä clomien päälle, olen kuullut paljon mm. pco:sta kärsiviä, jotka ovat onnistuneet tulemaan clomeilla raskaaksi. Edellytyksenä tietty, että sperma on ok ja munajohtimet auki. Itse olen syönyt nyt 4 kuuria clomeja, ei ole kyllä vielä raskaus alkanut. Pian alkaa uusi neljän kierron satsi.

    • tuleva kätilö

      Ollaan nyt 2,5 vuotta yritetty lasta... Miehen sperman laatu kunnossa, mulla jatkuvasti kystia munasarjoissa. Söin 6kk Provera 20mg 10 päivää joka kierrolla. Nyt menossa Terolut 10mg ja Clomifen ensimmäistä kertaa. Kävin neljä päivää sitten ultrassa, ja 3 munarakkulaa kypsyvät. Laskettu irtoamispäivä olisi huomenna. Lääkäri määräsi ovulaatiotestin, jotta yhdyntä voitaisiin ajoittaa paremmmin. Positiivista tulosta odotellaan... Pelottaa....!
      Täytyy vain yrittää jaksaa toivoa. Seuraavaksi olisi sitten inseminaatio. Ava-klinikan hoidot vain ovat vähän turhan kalliita opiskelijoille, ja muillekin! Ei vaan jaksaisi jonottaa julkiselle....
      On kyllä mukava kuulla muiden kokemuksista!

      • amarika

        ...omat kokemukseni. Minulle clomi ei auttanut, ei edes yhdessä Terolutin kanssa. Miehen sperma ok. Seuraavaksi edessä tarkistus ovatko munanjohtimeni auki, sen jälkeen en tiedä mitä on edessä. Sen vaan tiedän, että kalliiksi tämä taitaa tulla. No, toivoa en ole vielä heittänyt.


    • siiri

      Hei!
      Vaikuttaisi siltä, että lääkärit määräävät clomifeniä liiankin helposti. Tärkeämpää olisi ensin selvittää mistä kuukautisten epäsäännöllisyys tai muut oireet johtuvat ja vasta sitten päättää hoidosta. Oikea clomifen annostus voidaan määrittää vain seuraamalla munasolujen kypsymistä ultraäänellä. Mikäli lääkärisi ei näin toimi, hän todennäköisesti ei osaa asiaansa. Minulle gynekolgi määräsi ensimmäinen clomifen-kuurin puhelinreseptinä!!! tyyliin "kokeillaampa nyt tätäkin", eikä missään vaiheessa oltu edes katsottu munasarjoja ultraäänellä. Vasta kun hakeuduin lapsettomuusasioista oikeasti tietävälle lääkärille, sain ensinnäkin selville syyn lapsettomuuteeni (pco) ja aloin saamaan oikeaa hoitoa. Hoidon yhteydessä kävi muuten ilmi, että ensimmäisen lääkärin määräämä clomifen-annos oli minulle tuplasti liian suuri. Munasoluja kypsyi sillä annostuksella peräti viisi, mikä tietenkään ei ole sekään toivottavaa.
      Nyt minulla on takana jo useita clomifen-kuureja, mutta vielä en ole saanut niistä apua. Pari kertaa raskaustesti on näyttänyt plussaa, mutta kuukautiset on aina sitten kuitenkin alkaneet.
      Neuvoni kaikille: Jahkailulla ja asioiden pohdiskelulla hukkaat vain aikaa. Hakeudu suoraan lapseettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille, niin saat vastauksia ja asiat eteenpäin. Yksityislääkäri tulee kyllä kalliiksi, mutta yksikin kerta saattaa auttaa sinua hakeutumaan julkisella puolella oikeaan paikkaan. Aina on parempi saada vastauksia, kun pohtia ja spekuloida asioita omassa pienessä pääkopassaan. Voimia kaikille, omani alkaa olla jo aika lopussa!

      • amarika

        Olen todellakin miettiny meneväni jollekin lapsettomuusklinikalle, mutta minun elämääni vaikeuttaa huomattavasti suuret välimatkat. On ollut keskustelua lääkärin kanssa siitä mitä teen, kun matkat on niin pitkiä, että lääkärireissuille pitää varata aikaa ainakin kaksi päivää, jopa kolme. Hänkin näet suosittelisi sitä.


    • Toinen tulossa

      Meillä on pian kuusi vuotias poika, joka tuli puolen toista vuoden yrittämällä luomuna. Nyt olemme yrittäneet toista lasta tuloksettomasti lähes kaksi vuotta. Kävin gynekologilla ja hän määräsi clomifen- ja terolut-kuurit. Ja heti tärppäsi. Eli olen nyt (vasta) viidennellä viikolla raskaana. Jännittää kyllä kovasti, koska lääkäri määräsi lääkkeet tutkimatta ja vatsani on jo nyt järkyttävän iso, tämä samainen lääkäri eilen vastaanotolla ei edes tutkinut, sanoi kyllä että todennäköisesti siellä on useampi...Täytynee kai mennä toiselle lääkärille, jotta saa selvyyttä asiaan...
      Mutta onnea Teille yritykseen ja meillä ainakin nämä lääkkeet tepsi, tiedä sitten kuinka hyvin :=)

      • kata

        mulla on kaksi lasta ennestään..ja nyt sain saman hoitomuodon eli terolutit ensin kuukautisten tasaamiseksi ja siitä clomit..ennen en ole kokeillut lapset ovat tulleet luomuna,,mutta kiinnostuin että montakohan teillä siellä on??koska meet ultraan?


      • Nimetön

        heips!!

        ollaan yritetty lasta n. 3 kolme vuotta tuloksetta.yhtään lasta ei ole vielä.kävin gynekologilla tällä viikolla.lääkäri määräsi minulle myös clomifenin ja terolutin yhteis kuurin,tutki kylläkin.Alotan n. parin viikon päästä kuurit.loppu kesästä annoksia nostetaan jos ei ole siihen mennessä tärpännyt.
        näitä edellisiä juttuja luettuani sain pientä toivon kipinää..lääkäri sano meille, että suuri todennäköisyys on saada kakksoset, varsinkin kun molempien suvussa on kakksosia.
        kuinka monelle on tullut usempia lapsia clomifenin ja terolutin yhteis käytöstä??


      • onnellinen äippä
        Nimetön kirjoitti:

        heips!!

        ollaan yritetty lasta n. 3 kolme vuotta tuloksetta.yhtään lasta ei ole vielä.kävin gynekologilla tällä viikolla.lääkäri määräsi minulle myös clomifenin ja terolutin yhteis kuurin,tutki kylläkin.Alotan n. parin viikon päästä kuurit.loppu kesästä annoksia nostetaan jos ei ole siihen mennessä tärpännyt.
        näitä edellisiä juttuja luettuani sain pientä toivon kipinää..lääkäri sano meille, että suuri todennäköisyys on saada kakksoset, varsinkin kun molempien suvussa on kakksosia.
        kuinka monelle on tullut usempia lapsia clomifenin ja terolutin yhteis käytöstä??

        Hei! Aloin lukemaan tätä viesti ketjua ja ajattelin kertoa omat kokemukset. Eli me yritettiiin pitkään luomuna vauvaa ilman tulosta. Yritykseen turhautuneena mentiin sitten gynelle jossa tutkittiin ja sitten lekuri määräs teroludit ja clomifenit kimppa kuurina. Menkat oli ennen säännölliset mutta meni e-pillereitten kans aivan keturalleen.. No ensimmäisenä kuukautena söin 1 tabun päivässä ilman tulosta, jonka jälkeen ultrattiin. Seuraavan kuukautena söin 2 tabua, jollon sitten tärppäs.. Nyt meillä on ihana 1.8kk vanha elohiiri.. Onnea vaan yritykselle, eikä saa vaipua epätoivoon! ( ;


      • Terolut ja Clomifem
        Nimetön kirjoitti:

        heips!!

        ollaan yritetty lasta n. 3 kolme vuotta tuloksetta.yhtään lasta ei ole vielä.kävin gynekologilla tällä viikolla.lääkäri määräsi minulle myös clomifenin ja terolutin yhteis kuurin,tutki kylläkin.Alotan n. parin viikon päästä kuurit.loppu kesästä annoksia nostetaan jos ei ole siihen mennessä tärpännyt.
        näitä edellisiä juttuja luettuani sain pientä toivon kipinää..lääkäri sano meille, että suuri todennäköisyys on saada kakksoset, varsinkin kun molempien suvussa on kakksosia.
        kuinka monelle on tullut usempia lapsia clomifenin ja terolutin yhteis käytöstä??

        Hei,

        Millä annoksella jaminä päivinä olette saaneet gyneltä Terolutia ja Clomifenia? Yhtäaikaa? Minä päivinä?

        kiitos!

        t. Minna


      • Terolut ja Clomifem
        Nimetön kirjoitti:

        heips!!

        ollaan yritetty lasta n. 3 kolme vuotta tuloksetta.yhtään lasta ei ole vielä.kävin gynekologilla tällä viikolla.lääkäri määräsi minulle myös clomifenin ja terolutin yhteis kuurin,tutki kylläkin.Alotan n. parin viikon päästä kuurit.loppu kesästä annoksia nostetaan jos ei ole siihen mennessä tärpännyt.
        näitä edellisiä juttuja luettuani sain pientä toivon kipinää..lääkäri sano meille, että suuri todennäköisyys on saada kakksoset, varsinkin kun molempien suvussa on kakksosia.
        kuinka monelle on tullut usempia lapsia clomifenin ja terolutin yhteis käytöstä??

        Hei,

        Millä annoksella jaminä päivinä olette saaneet gyneltä Terolutia ja Clomifenia? Yhtäaikaa? Minä päivinä?

        kiitos!

        t. Minna


    • nimetön..

      Lasta yritetty nyt kolmatta vuotta. Ensin luomuna, sitten terolutit avittamaan kiertoa, sitten kokeilu clomeilla, väliin metformiinia ja taas clomeja ja nyt teroja ja clomeja. Ei tulosta ja usko alkaa hiipumaan.

      • linda

        Olen nyt vuoden yrittänyt tulla raskaaksi mutta ei ole onnistunut. 1½ vuotta käyttänyt terolut tabletteja ja kierto tasaantunut mutta nyt kuukautiset tulevat taas epäsäännöllisesti. Gyn. ehdotti clomifeniä mutta sanoi että riski on se että tulee kolmekin lasta tai sikiön epämuodostumia.
        Onko muutkin lääkärin varoittaneet tästä??? En tiedä jos uskallan kokeilla clomifeniä?!


    • Onnellinen79

      Oli kiva lukea kokemuksia! Olen yhden satsin clomeja nyt syönyt ja kävin myös kontrolliultrassa kp 11. 3 follikkelia oli alkanut kasvamaan. Annostus oli 2 tablettia päivässä. Meillä ei varsinaista lapsettomuutta ole takana, paitsi nyt ollaan 7 kk yritetty saada lasta tuloksetta eli siitä lähtien kun edellinen vauvani todettiin kuolleeksi kohdussa. Tokihan tämä synnytys ym on vaikuttanut hormonitoimintaan, ettei tulosta ole tullut, mutta todennäköisesti syy on juuri ollut tuo ovuloimattomuus. Mitään sivuvaikutuksia minulle ei lääkkestä tullut. Saas nähdä kuinka nyt käy..

      • ihmettelijä78

        Kiinnostaa tietää, millä annostuksella teille on määrätty clomeja. Useat ovat kertoneet syövänsä 2tbl/pvä:ssä. Mun kohdalla gynekologi jostain syystä nostaa todella varovaisesti annostusta. 1.kuurissa söin 1 tbl/pvä:ssä, 2.kuurissa kolmena päivänä 1tbl/pvä:ssä kahtena päivänä 2tbl/pvä:ssä, 3.kuurissa kahtena päivänä 1 tbl/pvä:ssä kolmena päivänä 2 tbl/pvä:ssä. Onko muilla kokemuksia näin porrattaisesta clomien nostamisesta?


      • susanna -78
        ihmettelijä78 kirjoitti:

        Kiinnostaa tietää, millä annostuksella teille on määrätty clomeja. Useat ovat kertoneet syövänsä 2tbl/pvä:ssä. Mun kohdalla gynekologi jostain syystä nostaa todella varovaisesti annostusta. 1.kuurissa söin 1 tbl/pvä:ssä, 2.kuurissa kolmena päivänä 1tbl/pvä:ssä kahtena päivänä 2tbl/pvä:ssä, 3.kuurissa kahtena päivänä 1 tbl/pvä:ssä kolmena päivänä 2 tbl/pvä:ssä. Onko muilla kokemuksia näin porrattaisesta clomien nostamisesta?

        itse söin ensimmäisessä kierrossa 1tbl/pvä. mitään ei tapahtunut eli munasolua ei muodostunut.nyt sitten seuraavassa kierrossa 3tbl/pvä ja sitten taas ultraan.


    • sessi-

      itselläni on todella epäsäännolliset menkat ja en ole syönyt pillereitä vuoteen, mutta ei ole tärpännyt. viimme kuussa sain glomi kuurin sitten gynegologilta ja eka kuuri menossa ja heti tärppäsi. kyllä niistä on apua. menkat pitäisi alkaa v.loppuna mutta raskaus testi näytti jo hailua punaista viivaa.

      • GLOMIFEN

        ETTÄS TIEDÄT


    • Raitapaitainen

      Olipas mukavaa lukea näin positiivista ketjua!
      Itse kun tässä pähkäilen samojen asioiden kanssa.

      Toivoisin, että kommentoitte ja veikkaatte miten minun tulee käymään. Meikäläisen tilanne on tämä..

      Ikää 27v, lähes kahdeksan vuotta tullut harrastettua "aktiivista" seksiä ilman ehkäisyä (ei siis mitään yhden illan juttuja vaan 3 eri suhdetta) ja lasta ei ole kuulunut.

      Kuukautisia ei ole lainkaan (ollut kerran 15-vuotiaana ja kerran 17-vuotiaana) mutta sehän ei tarkoita sitä etteikö silti ovuloisi.

      Parikymppisenä olin suhteessa ja tilanteessa, jossa en halunnut lasta ja söin pillereitä. Pillereitä kun voi aloittaa vasta kuukautisten ensimmäisenä päivänä niin ne aloitetiin sitten Terolutilla. Tuloksena kolme kuukautta yhtäjaksoista runsasta vuotoa ja kovat kivut.
      No, pillereitä söin silloin vuoden ja lopetin, jolloin loppuivat myös "kuukautiset".

      Vuosi sitten kun laihdutin lyhyessä ajassa n. 25kg, jolloin alkoi kiinnostaa, että miksi lähtee hiukset, alavatsaa nippailee kuin kuukautiskivuissa jne..

      Todettiin PCO joka näkyy labra-arvoissa mutta ei ultrassa.
      Diane Novaa söin vuoden nyt sitten ja sillä tuli "kuukautiset".

      Kolme viikkoa sitten lopetin Diane Novat koska limakalvot koko ajan niin rikki ettei istua pysty puhumattakaan yhdynnästä. Ja HIEMAN itkuherkkäkin olen..

      Nyt odotellaan lähteekö hiukset, tuleeko akne (vaikka ei ole koskaan ollut..), tuleeko oikeat menkat eli jäikö kierto "päälle" vai mitä tapahtuu.

      Raskauteen en ainakaan usko luomusti. Tosin näillä limakalvoilla yhdyntä on mahdollinen max pari kertaa kuukaudessa koska haavat kestää parantua. :(

      Raskaus saisi minun puolestani alkaa vaikka heti. Ikä kuitenkin alkaa tulla kohta vastaan. Maalaisjärjellä ajateltuna tällä hormonitoiminnalla ja yhdyntätiheydellä ei lapsia tule.

      Mutta mutta.. Miten minun käy? :)

    • pakastettujen kimppuun

      Mä käytin noin vuoden clomifenia,kierto normalisoitui ja ovulaatio tuli. 1 normaali raskaus ja 2 keinohedelmöityksellä, lopputulos mulla röörit tukos ( keskenmenoja ne 3). Enne clomifenia mulla ei ollu ollenkaan tai milloin sattui ovulaatio ja menkat heitti todella härän pyllyä. Nyt 5v yrittämisen jälkeen pakastettuja alkioita 12 oottamassa istususta, tosin menkat katos koeputkihedelmöityksen aikana, eli terolutilla toivottavasti käynnistyy.

      • enni

        mullekkin määrättiin clomit, nyt eka kierto menossa niillä, sain kuitenkin sivu oireita niistä eikä munasoluakaan tullut joten lääkäri kehoitti olemaan ens kierron ilman ja kolmannella 2 tablettia 3-7pv kierrosta. mullakin on pco ja menkkoja ei tule ilman teroja. ollaan yritetty lasta melk, kaks vuotta ja ikääkin jo 30v, voisiko kukaan kertoa miksi moinen tauko clomien käytössä? :)


      • ???
        enni kirjoitti:

        mullekkin määrättiin clomit, nyt eka kierto menossa niillä, sain kuitenkin sivu oireita niistä eikä munasoluakaan tullut joten lääkäri kehoitti olemaan ens kierron ilman ja kolmannella 2 tablettia 3-7pv kierrosta. mullakin on pco ja menkkoja ei tule ilman teroja. ollaan yritetty lasta melk, kaks vuotta ja ikääkin jo 30v, voisiko kukaan kertoa miksi moinen tauko clomien käytössä? :)

        Itellä nyt takana toinen kierto,jossa clomeja syöty..1. kierros 1tbl/ pvä ja 2. kierros 2tbl/pvä..viime viikol ultras oli 2 munarakkulaa ja tiedätte mitä kotona tehty oletettuun ovisikaan :)
        Kaik puhuu terrolutien käytöstä,itellä ollut Lugesteron kuuri,onko muilla kokemuksia siitä??


      • Saana79
        ??? kirjoitti:

        Itellä nyt takana toinen kierto,jossa clomeja syöty..1. kierros 1tbl/ pvä ja 2. kierros 2tbl/pvä..viime viikol ultras oli 2 munarakkulaa ja tiedätte mitä kotona tehty oletettuun ovisikaan :)
        Kaik puhuu terrolutien käytöstä,itellä ollut Lugesteron kuuri,onko muilla kokemuksia siitä??

        Oon jostain kuullut, että toi Lugasteron on luonnollisempaa hormonia kuin terolut, joten ainakaan huonompi se ei voi olla. Itellä takana 4kk teroluteja ja nyt odotellaan mitä lääkärit keksii seuraavaksi, jotta saadaan kierto tasaantumaan ja ovulaatio aikaiseksi...


      • käytöstä
        enni kirjoitti:

        mullekkin määrättiin clomit, nyt eka kierto menossa niillä, sain kuitenkin sivu oireita niistä eikä munasoluakaan tullut joten lääkäri kehoitti olemaan ens kierron ilman ja kolmannella 2 tablettia 3-7pv kierrosta. mullakin on pco ja menkkoja ei tule ilman teroja. ollaan yritetty lasta melk, kaks vuotta ja ikääkin jo 30v, voisiko kukaan kertoa miksi moinen tauko clomien käytössä? :)

        mulle ainakin sanottiin, että kannattaa pitää välillä taukoa clomien syömisestä, koska se saattaa heikentää/ohentaa kohdun limakalvoa.


      • äiti x2
        käytöstä kirjoitti:

        mulle ainakin sanottiin, että kannattaa pitää välillä taukoa clomien syömisestä, koska se saattaa heikentää/ohentaa kohdun limakalvoa.

        Moi !
        Mulla on ollut colmin käytössä molempia raskauksia edeltävänä aikana ja toimi. Minulle gynekologi sanoi että ei saa käyttää kuin 3 kk yhtäjaksoisesti ja sitten pieni tauko, minä tosin en joutunut käyttämään kuin 1 kk kun molemmilla kerroilla jo tärppäs. Mutta tauko on kuulemma kyllä hyvä pitää, syitä en enää muista miksi, mutta ...


    • monal

      Heippa kaikille!

      Mulle on kans nyt terolut ja clomifen-kuuri meneillään ja haluaisin kans vähän tiedustella miten se on teillä auttanu? Mulla on tutkittu kaikki paikat laproskopialla eli munajohtimet, kohtu ja munasarjat on ihan normaalit. on ultrattu ja kohdun limakalvo oli sopivan paksu. Ainoa mikä oli oli Prl-hormoni liian korkealla. Normaalistihan se on jotain 550 luokkaa mulla oli reippaasti yli 700.. Eli siis tässäpä tämä minun tarina. Toivon kovasti että saisin välillä katsella tikusta jotain muuta ko negaa...Sad

    • mitenköhän

      alotan clomifeen kuurin huomenna...ja olisi se vappukin tulossa saakohan alkoholia nauttia sillon?näin ensimmäisenä päivänä vain?

    • Minäää 88

      Meillä neiti 2v tuli luomuna..aina ollut epäsäännölliset menkat ja sitten neitin jälkeen emme käyttäneet mitään ehkäisyä 1w mutta en tullut raskaaksi ja sitten terolutit että saadaan menkat mutta niistä ei ollut mitään hyötyä..ja sitten lugesteron sillä saatiin menkat tulemaan mutta ei säännöillisesti..Yhden kierron söin clomifen ja lugesteronia ja PLUSSASIN :)
      Nyt rv 8 4 menossa..

      • ananaskookos

        Minulla viides raskausviikko menossa, toisesta clomikierrosta tärppäsi viiden kk:n yrityksen jälkeen. Käytössä pelkästään clomifen, 1 tbl. viitenä päivänä. Minulla on yksi aikaisempikin raskaus alkanut clomeilla, silloin ensimmäisestä kierrosta. Pari lasta ihan luomuna. Monille clomifenista on apua, mutta ei kaikille. Gynegologini on alansa arvostettu ammattilainen ja hän määräsi clomit ensin neljäksi kuukaudeksi, mutta sanoi, että sittenkin voisi jatkaa.


    • Mia111

      Meillä yritystä takan noin 1 v ja 3 kk menin lapsettomuus klinikalle yksityiselle määräsi yhden tabletin 3-7 kp ja ekasta kierrosta raskaaksi nyt vaan jännitetään meneekö kaikki hyvin nyt 6 3 ja maailman onnellisin., Mutta jokaisella toimii erillailla, Onnea kaikille yrityksiin ja hoitoihin.,

    • erics1
    • mickey31

      Hei,
      Haluan suositella sinulle seuraavassa osoitteessa: http://verkkoapteekkifi.com. Sieltä löydät kaikki tiedot clomid, se auttoi minua käsittelemään minun ongelmani.

    • waxey

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe