Uskaltaisitteko antaa tavallista maitoa Teneriffalla vajaa kaksivuotiaalle? Siellä kuulemma on myytävänä iskukuumennettua mamia, mutta testasin sitä täällä ja ei mennyt alas tytölle. Me olemme pulassa, jos Teneriffalta ei löydy sopivaa maitoa. Tyttö nimittäin on hirvee maitojuoppo!
Maitoa kanarialla
15
1982
Vastaukset
- ----
Pysykää siis kotona!
- Anselmi
tästä olikin apua.
- mie
Anselmi kirjoitti:
tästä olikin apua.
hei,
olen antanut tavallista maitoa kaikille lapsillemme etelän lomakohteissa ilman vatsaongelmia. Oppaat eivät yleensä kyllä suosittele tav. maidon juomista mutta me olemme ongelmilta säästyneet. Ja voithan kokeilla kotimaisen maitojauheen mukaanottoa - eikös sellaista vielä myydä kaupoissa??
Ja ainahan voit olla antamatta maitoa kokonaan- lapsesi voipi hyvinkin pärjätä ilman. - Anselmi
mie kirjoitti:
hei,
olen antanut tavallista maitoa kaikille lapsillemme etelän lomakohteissa ilman vatsaongelmia. Oppaat eivät yleensä kyllä suosittele tav. maidon juomista mutta me olemme ongelmilta säästyneet. Ja voithan kokeilla kotimaisen maitojauheen mukaanottoa - eikös sellaista vielä myydä kaupoissa??
Ja ainahan voit olla antamatta maitoa kokonaan- lapsesi voipi hyvinkin pärjätä ilman.Tuota maitojauhetta olen miettinyt itsekin. Täytynee katsoa, jospa meidän kaupasta löytyisi semmoista muunakin kuin korvikkeena. Tuo maidottomuus ei taida onnistua, kun tyttö tarvii maidon nukahtaakseen ja välillä yölläkin...Mutta pakko kai se on sitten ilman oltava, jos tuota jauhetta ei löydy. En nimittäin taida uskaltaa tarjota sitä paikallista maitoa...
- Thelma
Anselmi kirjoitti:
Tuota maitojauhetta olen miettinyt itsekin. Täytynee katsoa, jospa meidän kaupasta löytyisi semmoista muunakin kuin korvikkeena. Tuo maidottomuus ei taida onnistua, kun tyttö tarvii maidon nukahtaakseen ja välillä yölläkin...Mutta pakko kai se on sitten ilman oltava, jos tuota jauhetta ei löydy. En nimittäin taida uskaltaa tarjota sitä paikallista maitoa...
joissakin kauppojen kylmäaltaissa. Itse olen antanut lapsen juoda miten paljon vain (tosin vasta iästä 3 v -) eikä mitään ongelmaa ole ikinä ollut. Olen juonut tai miksannut muroihin itsekin.
Myös juotava jukurtti ja suklaamaito ovat käýneet kaupaksi.
Lapsen ollessa pienempi kannoin HYLA-maitopurkkeja (2 dl) matkoilla mukanani, ne kun kestävät huoneenlämmössäkin avaamattomina. Niiden loputtua siirryin paikalliseen maitoon ongelmitta. - äiti
Thelma kirjoitti:
joissakin kauppojen kylmäaltaissa. Itse olen antanut lapsen juoda miten paljon vain (tosin vasta iästä 3 v -) eikä mitään ongelmaa ole ikinä ollut. Olen juonut tai miksannut muroihin itsekin.
Myös juotava jukurtti ja suklaamaito ovat käýneet kaupaksi.
Lapsen ollessa pienempi kannoin HYLA-maitopurkkeja (2 dl) matkoilla mukanani, ne kun kestävät huoneenlämmössäkin avaamattomina. Niiden loputtua siirryin paikalliseen maitoon ongelmitta.ota kotimaasta mukaasi hyla-maitoa. Se turvallinen vaihtoehto. Valion hylamaito ihan hyvää.
Ainakin poikamme ollessa alle 2v Teneriffalla, hän joi sitä ja mehua.
Niin, ja onhan olemassa myös kaakaomaitojuomia, jotka iskukuumennettuja - ota niitä mukaan kotimaasta.
Mukavaa lomaa! - Anselmi
äiti kirjoitti:
ota kotimaasta mukaasi hyla-maitoa. Se turvallinen vaihtoehto. Valion hylamaito ihan hyvää.
Ainakin poikamme ollessa alle 2v Teneriffalla, hän joi sitä ja mehua.
Niin, ja onhan olemassa myös kaakaomaitojuomia, jotka iskukuumennettuja - ota niitä mukaan kotimaasta.
Mukavaa lomaa!mutta siinäpä se ongelma onkin, kun tyttö ei suostu sitä juomaan. Yritin useaan eri otteeseen, mutta hirveä huuto siitä vain tuli. Sen takia tuntuu, että ongelmia reissussa on luvassa...
- äiti
Anselmi kirjoitti:
mutta siinäpä se ongelma onkin, kun tyttö ei suostu sitä juomaan. Yritin useaan eri otteeseen, mutta hirveä huuto siitä vain tuli. Sen takia tuntuu, että ongelmia reissussa on luvassa...
valion siniraitaisesta hylamaidosta, joka tavall. purkissa, ja siirry siiten iskukuumennettuu ttiliskivipurkkiin.
Meillä juodaan vain sitä siniraidallisen purkin hylamaitoa....
Onnea yritykselle!! - äiti..
äiti kirjoitti:
valion siniraitaisesta hylamaidosta, joka tavall. purkissa, ja siirry siiten iskukuumennettuu ttiliskivipurkkiin.
Meillä juodaan vain sitä siniraidallisen purkin hylamaitoa....
Onnea yritykselle!!pillimehu purkissa olevaa 2 dl hylamaitoa....sano tytölle, että hyvää mehumaitoa.
Kaikki konstit vaan peliin.. :))
- jaana
Aikuisena (Suomessa minulle käy vain luomumaito, hyla makeuden vuoksi ei hyvä), voin sanoa, että ainakin Gran Canarialla myytävä iskukuumennettu (tulee Saksasta muistaakseni) maito on hyvää ja rasvaisempana ei aiheuta mitään vatsapulmia.Sama juttu maitohyllyssä löytyvän kanarialaisen maidon kanssa (pastoroitua). Kummastakin löytyy käyttöpäivät, ei ongelmia. Ja vinkki: tuttavani pieni tykkäsi kovasti "riisipuurosta", eli riisijälkiruoka jugurtti/jälkiruokahyllystä.Samantapaista kuin meillä riisifrutti,ilman hilloja.Kelpaa kyllä hyvin aikuisellekin herrusuulle.
- Anselmi
että kokeilemme tuota saksalaista iskukuumennettua maitoa. Jos se makunsa vuoksi maistuisi tytölle. Taidetaan ottaa koko porukka varmuuden vuoksi maitohappokuuri ennen reissua ja reissun aikana, jospa ne masupöpöt pysyisivät loitolla.
Kiitos kaikille vastaajille!!! - Hessu
Anselmi kirjoitti:
että kokeilemme tuota saksalaista iskukuumennettua maitoa. Jos se makunsa vuoksi maistuisi tytölle. Taidetaan ottaa koko porukka varmuuden vuoksi maitohappokuuri ennen reissua ja reissun aikana, jospa ne masupöpöt pysyisivät loitolla.
Kiitos kaikille vastaajille!!!Nuo maitohappobakteerit ovat kyllä mainio ja halpa tapa ehkäistä vatsavaivoja matkoilla. Muistakaa aloittaa niiden nauttiminen hyvissä ajoin ennen matkaa ja jatkakaa niiden ottamista päivittäin matkan aikana. Esim Gefilus kapselit ovat tosi hyviä. Lapselle kapselin voi purkaa ja sekoittaa maitoannokseen. Yksi kikka, jota voi kokeilla maidon korvikkeeksi ovat nuo kaakaopulverivalmisteet, jotka sisältävät maitojauheen. Aikuisille kannattaa varata Immodium pillerit pahimman varalle. Lapsille on apteekista saatavilla ripulineste (Osmosal novum), jota voi antaa ensihätään. Lapsen sairastuessa vatsaoireisiin tärkeintä on kuitenkin runsas nesteytys. Lapsen nestevaranto on varsin niukka ja jo muutama tunti ripulia ilman ylimääräisiä nestetankkauksia saattaa kuivattaa elimistöä pahastikin. Mehuja, keittoja, vellejä sisään vaikka väkisin. Runsaasti sokeria sisältävien juomien tarjoamista tulisi kuitenkin välttää (oksetus). Nuo maitohappobakteerit sinällään toimivat myös paitsi ennaltaehkäisyyn myös ripulinhoidossa. Aurinkoisia lomapäiviä ja toivottavasti myös ilman mahanpuruja.
- matkaaja mimmi
Hessu kirjoitti:
Nuo maitohappobakteerit ovat kyllä mainio ja halpa tapa ehkäistä vatsavaivoja matkoilla. Muistakaa aloittaa niiden nauttiminen hyvissä ajoin ennen matkaa ja jatkakaa niiden ottamista päivittäin matkan aikana. Esim Gefilus kapselit ovat tosi hyviä. Lapselle kapselin voi purkaa ja sekoittaa maitoannokseen. Yksi kikka, jota voi kokeilla maidon korvikkeeksi ovat nuo kaakaopulverivalmisteet, jotka sisältävät maitojauheen. Aikuisille kannattaa varata Immodium pillerit pahimman varalle. Lapsille on apteekista saatavilla ripulineste (Osmosal novum), jota voi antaa ensihätään. Lapsen sairastuessa vatsaoireisiin tärkeintä on kuitenkin runsas nesteytys. Lapsen nestevaranto on varsin niukka ja jo muutama tunti ripulia ilman ylimääräisiä nestetankkauksia saattaa kuivattaa elimistöä pahastikin. Mehuja, keittoja, vellejä sisään vaikka väkisin. Runsaasti sokeria sisältävien juomien tarjoamista tulisi kuitenkin välttää (oksetus). Nuo maitohappobakteerit sinällään toimivat myös paitsi ennaltaehkäisyyn myös ripulinhoidossa. Aurinkoisia lomapäiviä ja toivottavasti myös ilman mahanpuruja.
kun jo viikkoja ennen matkaa tressataan matkaa ja mietitään maitoja/ruokia ja pelätään pöpöjä. No gefilusbakteeritkin voivat aiheuttaa herkimille vatsavaivoja. Itse olen aikoinani reissanut kahden pienen lapsen kanssa maailmalla ilman turhia huolia maidosta ym asioista. Jos paikallinen maito ei ole kelvannut niin sitten on juotu mehuja (mukaan tiivistettä)/nektareita. Pullotettu vesikään ei aina takaa ettei turusturipuli iskisi. Varovaisuus ei ole pahasta mutta olen kyllä sitämieltä jos pöpöjä pelkää niin jää sitten kotiin. Toisalta ripuli voi pilata matkan joten kultainen keskitie on hyvä.
Itse olen yleensä tehnyt ruoan lomalla.Ihan tavallista jauheliha/spaketti/peruna linjaa. Muutama kerta ulkona syöty per reissu ja siinäkin voi sitten katsoa missä syö ettei ihan likasiin paikkoihin mene.
Jäätelöä lapset on saanneet reissuilla, mutta vain kaupoista on ostettu ei rannalta myyjiltä.
Juomana siis mehuja/virvoitusjuomia/ maitoakin juotu jopa vuohen!!Kyllä lapsikin ymmärtää että ei olla kotona joten reissulla ne ruoat/juomat voi olla erillaisia.
hyvää matkaa! - Anselmi
matkaaja mimmi kirjoitti:
kun jo viikkoja ennen matkaa tressataan matkaa ja mietitään maitoja/ruokia ja pelätään pöpöjä. No gefilusbakteeritkin voivat aiheuttaa herkimille vatsavaivoja. Itse olen aikoinani reissanut kahden pienen lapsen kanssa maailmalla ilman turhia huolia maidosta ym asioista. Jos paikallinen maito ei ole kelvannut niin sitten on juotu mehuja (mukaan tiivistettä)/nektareita. Pullotettu vesikään ei aina takaa ettei turusturipuli iskisi. Varovaisuus ei ole pahasta mutta olen kyllä sitämieltä jos pöpöjä pelkää niin jää sitten kotiin. Toisalta ripuli voi pilata matkan joten kultainen keskitie on hyvä.
Itse olen yleensä tehnyt ruoan lomalla.Ihan tavallista jauheliha/spaketti/peruna linjaa. Muutama kerta ulkona syöty per reissu ja siinäkin voi sitten katsoa missä syö ettei ihan likasiin paikkoihin mene.
Jäätelöä lapset on saanneet reissuilla, mutta vain kaupoista on ostettu ei rannalta myyjiltä.
Juomana siis mehuja/virvoitusjuomia/ maitoakin juotu jopa vuohen!!Kyllä lapsikin ymmärtää että ei olla kotona joten reissulla ne ruoat/juomat voi olla erillaisia.
hyvää matkaa!Myönnetään, että yritän ajatella kaikkea ennalta, että matka sujuisi hyvin. Mutta kun epäilen, että en saa tyttöä nukkumaan kuin rattaisiin, jos ei oikean makuista maitoa löydy. Olen siinä suhteessa ollut laiska äiti, etten ole opettanut vielä lastani nukahtamaan ilman maitoa...=)
Nuo gefiluskapselit eivät ole aiheuttaneet meillä koskaan mitään vaivoja, päinvastoin, tyttö söi niitä alle vuoden ikäisenä päivittäin. Ja nyt myöhemminkin, aina kun vatsatauti on iskenyt. Kyllä me otetaan maitohappobakteeri kuuri joka tapauksessa, mielestäni se ei ole liioiteltua. - Hessu
Anselmi kirjoitti:
Myönnetään, että yritän ajatella kaikkea ennalta, että matka sujuisi hyvin. Mutta kun epäilen, että en saa tyttöä nukkumaan kuin rattaisiin, jos ei oikean makuista maitoa löydy. Olen siinä suhteessa ollut laiska äiti, etten ole opettanut vielä lastani nukahtamaan ilman maitoa...=)
Nuo gefiluskapselit eivät ole aiheuttaneet meillä koskaan mitään vaivoja, päinvastoin, tyttö söi niitä alle vuoden ikäisenä päivittäin. Ja nyt myöhemminkin, aina kun vatsatauti on iskenyt. Kyllä me otetaan maitohappobakteeri kuuri joka tapauksessa, mielestäni se ei ole liioiteltua.Olen matkustellut aika paljon eri puolilla maapalloa, aikanaan myös lasten kanssa ja nähnyt monenlaista. Mielestäni varautuminen edessäoleviin todennäköisiin ongelmiin ei ole turhaa. Typerintä mitä voin kuvitella on tilata tuhansien eurojen perhematka ja lähteä sitten koko porukalla kärsimään, vain sen vuoksi, ettei välinpitämättömyyttään/laiskuuttaan ole viitsinyt tehdä ennen lähtöä minkäänlaisia ennakkovalmisteluja. Aikuinen pystyy selviämään ja hoitamaan itseään pääsääntöisesti yksinkin, joten useimmissa tapauksissa riskin ottanut kärsii seuraukset omassa mahassaan. Lasten kanssa tilanne muuttuu sikäli, että lapsen sairastuessa loma on yleensä piloilla kaikilta. Ei tuo turistiripuli ole useinkaan kiinni hygieniasta. Sen yleisin aiheuttaja on tuo vieraan paikkakunnan erilainen bakteerikanta, jolta et voi välttyä mitenkään. Maitohappobakteerit auttavat elimistöä sopeutumaan uudenlaiseen ympäristöön tehokkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261117Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55902- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759