Omega 2.2DTi kommentteja?

kahe

Tuollanen voisi kiinnostaa, mutta olen hieman epäilevä Omegan/Opelin laadusta, joten antakaahan hyvää kommenttia ja vakuuttakaa minut, niin vaihdan vaikka merkkiä.

Omega, vm. -00-01, 2.2DTI Caravan
- Kokemuksia?
- Kestävyys ja vakio viat?
- Kulutus Suomi-ajossa? Etenkin moottoritie 50km/kaupunki 20km yhdistelmällä?
- Kuinka hyvin toimii luistonesto Suomessa?
- Xenon valot, ovatko kestävät ja paljonko maksavat?
- Nokkaketju ilmeisesti löytyy. Mitä vaihdettava ja kuinka usein? Mitä maksaa?
- Löytyykö kuskin penkistä riittävästi korkeussäätöä, jos ajattelee 163cm naiskuskin rattiin?
- Mitä parempaa/huonompaa 2.5DTI:hin verrattuna?

8

2309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2,5TD Caravan

      Joo, itsellä on '99 2,5 diisseli farkku, hain saksasta huhtikuussa. Velipojalla taksissa tuommonen 2,2DTI. Velipojan mittariaúto vuosimallia 2002, ja kelpopeliltä on vaikuttanut, sillä on kyllä aina ollut Opel, alkaen 2,3TD IC Omegasta... Tuolla se ei oo ajanut kuin sen 100 000 kilsaa, mutta eipä oo ihmeempiä ilmaantunut. Itsellä mittarissa 180 000 kilometriä, itse olen ajanut 29 000. Naftaa palaa semmoset 6,5-7,5 litraa satasella, maantiellä tuo 6,5 on aika jämpti. Tukeva on ajaa, kulkee kuin juna! Itsellä on tuollaiset xenonit, enkä edes halua tietää paljonko polttimo maksaa, ilmeisestikin kallis ostos, mutta ei vielä oo tullu vastaan. Koiranluut olen jo autooni vaihdattanut, tuntuu olevan vakiotavaraa. Kyllähän tuo vaimokin (167 cm) autolla ajelee, mutta on se sen mielestä vähän iso... Tuo 2,2DTI on Opelin oma kone, 2,5 litranen taas BMW:n tekele, suurin ero lienee tehossa ja väännössä, jossa 2,5 litrainen pesee 2,2:n keveästi, mutta kyllähän tuolla pienemmälläkin ehtii. Ja nokkaketju löytyy molemmista, ei kovin usein tarvitse vaihtaa, nyt ei kyllä tarkka määrä muistu mieleen, mutta aikas paljon se oli. Itse kyllä suosittelen ajokkia lämpimästi, tilavampaa saa hakea! Esim. Volvo V70 on pikkuauto Omegaan verrattuna. Ja takavetohan on aika kiva talvella. Itsellä ainakin on luistonesto pelannut ihan kiitettävästi. Ja hommaa saksasta tuotu, paljon paremmat varusteet, ja noin tuoreessa tuskin mittaria pyöritelty. Itselläkin mm. nahkapenkit sähkösäädöllä, xenonit, sähköinen kattoluukku, hälytin, vakionopeudensäädin, automaatti-ilmastointi ja paljon muutakin kivaa hilavitkutinta. Ja tyytyväisenä olen ajellut, itsellä oli aikaisemmin tuo velipojan entinen 2,3 TD omppu, joten vaihto tuli tarpeeseen... Oli siinäkin jo 530 000 mittarissa... Mutta jos hyvän löydät, niin osta pois! Ja ehdottomasti tuolla 2,5 koneella!

      • kahe

        Kiitän kommentista. Jos sopii kysyä, niin paljonkoa maksoi tuoda Saksasta ja paljonko tuli veroa päälle?

        Entäs kokonaispaino ja dieselvero? Eikös noille ole ilmoitettu kokonaispainoksi 2300kg, niin lasketaanko vero 24 kertaisena vai 23?

        http://www.xenonvalot.com/tuotteet.html
        näytti parille polttimoja hinnaksi 160 eur, mutta tuollaset luulisi saavan edullisesti tilattua suoraan Saksastakin. 75 eur taisi olla motonetissä. Halvemmaksi tuo voi tulla silti kuin uusilla nopeasti palavilla H1/7:lla, jos vain xenonit kestävät riittävän kauan.

        Jep, Saksalaisia kattelin ja tuo 2.2:nen kuluttaisi ilmottettujen numeroiden valossa yli litran vähemmän kaupungissa ja sitä matkaa tulee ajettua jonkin verran. Näkyykö tuo moottorin kokoero vakuutusmaksuissa paljon?


      • Omega
        kahe kirjoitti:

        Kiitän kommentista. Jos sopii kysyä, niin paljonkoa maksoi tuoda Saksasta ja paljonko tuli veroa päälle?

        Entäs kokonaispaino ja dieselvero? Eikös noille ole ilmoitettu kokonaispainoksi 2300kg, niin lasketaanko vero 24 kertaisena vai 23?

        http://www.xenonvalot.com/tuotteet.html
        näytti parille polttimoja hinnaksi 160 eur, mutta tuollaset luulisi saavan edullisesti tilattua suoraan Saksastakin. 75 eur taisi olla motonetissä. Halvemmaksi tuo voi tulla silti kuin uusilla nopeasti palavilla H1/7:lla, jos vain xenonit kestävät riittävän kauan.

        Jep, Saksalaisia kattelin ja tuo 2.2:nen kuluttaisi ilmottettujen numeroiden valossa yli litran vähemmän kaupungissa ja sitä matkaa tulee ajettua jonkin verran. Näkyykö tuo moottorin kokoero vakuutusmaksuissa paljon?

        Veroja meni rapiat 6500 euroa, ja auto maksoi reilut 9000 euroa, hakukustannuksineen siis n. 17000 euroa meni, ja sitten tietenkin talvikumet.
        Muistaakseni tuo dieselveron määräytyminen meni jotenkin x euroa alkavalta sadalta kilolta, mutta eikös se muuttunut tässä hiljattain? http://www.ake.fi osoitteesta löytynee jotain tuosta verosta, itselle ei nyt muistu mieleen. Onhan toi litran ero jo jotain, mutta kun itsellä tuo työmatka on 35 kilometriä maantietä, niin tuo iso kone on kiva... Ja kun tuota vaunua tulee kesäisin hinattua perässä, niin puhti on poikaa! Vaunu on '00 Kabe Smaragd, joten ei viitsi ihan pikkuautolla hinata. Edellinen Omega ei oikein aina jaksanut, mutta tämä kyllä vetää mallikkaasti! Varsinkin jos vertaa siihen diesel Vectraan (1,7 TD), niin hyvä on peli! Silloin oli tosin perässä vain pikkusolifer...


    • Toyota tilauksessa

      Minulla oli vikoja aika yllättävästi vaikka autolla ajettu 100tkm. Huollossa olen käyttänyt autoa syksyn aikana useasti ja nyt on peli kunnossa. Autossani on kaikki mausteet paitsi ei luistonestoa ja ajettavana loistava. Myös todella hiljainen verrattuna useisiin muihin dieseleihin. Nyt itse luopumassa autosta mutta jos tykkää takapotkusta, niin miksei.

      • kahe

        Kiinnostaa tietää tarkemmin vioista? Oliko kalliitakin?

        Mikäs on muuten huoltoväli noilla? Taisi vaihtua jonain vuonna sekin?

        Vioista kun tietäisi vähän paremmin, niin olisi tiedossa mitä erityisesti tutkia, jos Omega muuten sopii meille. Jostain luin tuosta nokkaketjusta, että sen osat pitää vaihtaa tietyn välein, onko näin?

        Pitäisi päästä jossain kokeileen tuollasta, niin olis vähän perstuntumaakin. Lähes kaikki ovat vaan myynnissä kauempana. Olishan tuollanen vaunukin käytettävissä, joten tuo sopisi paremmin sen vetoon kun nykynen 1.6 Corolla.

        Kiitän kommenteista.


      • toyota tilauksessa
        kahe kirjoitti:

        Kiinnostaa tietää tarkemmin vioista? Oliko kalliitakin?

        Mikäs on muuten huoltoväli noilla? Taisi vaihtua jonain vuonna sekin?

        Vioista kun tietäisi vähän paremmin, niin olisi tiedossa mitä erityisesti tutkia, jos Omega muuten sopii meille. Jostain luin tuosta nokkaketjusta, että sen osat pitää vaihtaa tietyn välein, onko näin?

        Pitäisi päästä jossain kokeileen tuollasta, niin olis vähän perstuntumaakin. Lähes kaikki ovat vaan myynnissä kauempana. Olishan tuollanen vaunukin käytettävissä, joten tuo sopisi paremmin sen vetoon kun nykynen 1.6 Corolla.

        Kiitän kommenteista.

        Viat keskittyivät autossani nykimiseen liittyviin ongelmiin. Ja ongelmat hoituivat vaihtamalla ilmanpaineisiin liittyvät mittarit.
        Sitten oli vikalistalla eberi ja se vaihdettiin uuteen ja käynnistyshäiriöitä oli jonkin verran, mutta ne tuli kuntoon polttoaineen syöttöjärjestelmää säätämällä. Siinäpä oli viat.
        Auto on ajettavana taivaallinen, mutta ikävä kyllä joudumme ottamaan perheessämme muidenkin mielipiteet huomioon, joten auto vaihtuu.


    • -vp92-

      olisko kellään 01 2.2dti omegasta tietoa kun ei anna nostaa kierroksia 3500. kun yön on seisonut niin pelaa mutta kun ajaa 5-10min nii moottorinvikavalo syttyy ja ei anna enää nostaa kierroksi ja kaikki tehot häviää :(

    • Ex-Omega

      Käy lukemassa vikakoodit, niin olet viisaampi. Onnistuu myös nyrkkipajoilla. Autosi on vikatilassa kun moottorivalo palaa. Kun vika valo ei pala niin kierrokset nousevat max 3500rpm?

      Jos sinulla on onnea matkassa, selviät YKK-anturin vaihdolla. Mutta todennäköisemmin kuulostaa pumppuvialta, n. 800-1400€ remontti.

      Itse ajoin 2.2DTIllä 350-395 tkm välin ja selvisin YKK-anturin ja termostaatin vaihdoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe