Omega 2.2DTi kommentteja?

kahe

Tuollanen voisi kiinnostaa, mutta olen hieman epäilevä Omegan/Opelin laadusta, joten antakaahan hyvää kommenttia ja vakuuttakaa minut, niin vaihdan vaikka merkkiä.

Omega, vm. -00-01, 2.2DTI Caravan
- Kokemuksia?
- Kestävyys ja vakio viat?
- Kulutus Suomi-ajossa? Etenkin moottoritie 50km/kaupunki 20km yhdistelmällä?
- Kuinka hyvin toimii luistonesto Suomessa?
- Xenon valot, ovatko kestävät ja paljonko maksavat?
- Nokkaketju ilmeisesti löytyy. Mitä vaihdettava ja kuinka usein? Mitä maksaa?
- Löytyykö kuskin penkistä riittävästi korkeussäätöä, jos ajattelee 163cm naiskuskin rattiin?
- Mitä parempaa/huonompaa 2.5DTI:hin verrattuna?

8

2361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2,5TD Caravan

      Joo, itsellä on '99 2,5 diisseli farkku, hain saksasta huhtikuussa. Velipojalla taksissa tuommonen 2,2DTI. Velipojan mittariaúto vuosimallia 2002, ja kelpopeliltä on vaikuttanut, sillä on kyllä aina ollut Opel, alkaen 2,3TD IC Omegasta... Tuolla se ei oo ajanut kuin sen 100 000 kilsaa, mutta eipä oo ihmeempiä ilmaantunut. Itsellä mittarissa 180 000 kilometriä, itse olen ajanut 29 000. Naftaa palaa semmoset 6,5-7,5 litraa satasella, maantiellä tuo 6,5 on aika jämpti. Tukeva on ajaa, kulkee kuin juna! Itsellä on tuollaiset xenonit, enkä edes halua tietää paljonko polttimo maksaa, ilmeisestikin kallis ostos, mutta ei vielä oo tullu vastaan. Koiranluut olen jo autooni vaihdattanut, tuntuu olevan vakiotavaraa. Kyllähän tuo vaimokin (167 cm) autolla ajelee, mutta on se sen mielestä vähän iso... Tuo 2,2DTI on Opelin oma kone, 2,5 litranen taas BMW:n tekele, suurin ero lienee tehossa ja väännössä, jossa 2,5 litrainen pesee 2,2:n keveästi, mutta kyllähän tuolla pienemmälläkin ehtii. Ja nokkaketju löytyy molemmista, ei kovin usein tarvitse vaihtaa, nyt ei kyllä tarkka määrä muistu mieleen, mutta aikas paljon se oli. Itse kyllä suosittelen ajokkia lämpimästi, tilavampaa saa hakea! Esim. Volvo V70 on pikkuauto Omegaan verrattuna. Ja takavetohan on aika kiva talvella. Itsellä ainakin on luistonesto pelannut ihan kiitettävästi. Ja hommaa saksasta tuotu, paljon paremmat varusteet, ja noin tuoreessa tuskin mittaria pyöritelty. Itselläkin mm. nahkapenkit sähkösäädöllä, xenonit, sähköinen kattoluukku, hälytin, vakionopeudensäädin, automaatti-ilmastointi ja paljon muutakin kivaa hilavitkutinta. Ja tyytyväisenä olen ajellut, itsellä oli aikaisemmin tuo velipojan entinen 2,3 TD omppu, joten vaihto tuli tarpeeseen... Oli siinäkin jo 530 000 mittarissa... Mutta jos hyvän löydät, niin osta pois! Ja ehdottomasti tuolla 2,5 koneella!

      • kahe

        Kiitän kommentista. Jos sopii kysyä, niin paljonkoa maksoi tuoda Saksasta ja paljonko tuli veroa päälle?

        Entäs kokonaispaino ja dieselvero? Eikös noille ole ilmoitettu kokonaispainoksi 2300kg, niin lasketaanko vero 24 kertaisena vai 23?

        http://www.xenonvalot.com/tuotteet.html
        näytti parille polttimoja hinnaksi 160 eur, mutta tuollaset luulisi saavan edullisesti tilattua suoraan Saksastakin. 75 eur taisi olla motonetissä. Halvemmaksi tuo voi tulla silti kuin uusilla nopeasti palavilla H1/7:lla, jos vain xenonit kestävät riittävän kauan.

        Jep, Saksalaisia kattelin ja tuo 2.2:nen kuluttaisi ilmottettujen numeroiden valossa yli litran vähemmän kaupungissa ja sitä matkaa tulee ajettua jonkin verran. Näkyykö tuo moottorin kokoero vakuutusmaksuissa paljon?


      • Omega
        kahe kirjoitti:

        Kiitän kommentista. Jos sopii kysyä, niin paljonkoa maksoi tuoda Saksasta ja paljonko tuli veroa päälle?

        Entäs kokonaispaino ja dieselvero? Eikös noille ole ilmoitettu kokonaispainoksi 2300kg, niin lasketaanko vero 24 kertaisena vai 23?

        http://www.xenonvalot.com/tuotteet.html
        näytti parille polttimoja hinnaksi 160 eur, mutta tuollaset luulisi saavan edullisesti tilattua suoraan Saksastakin. 75 eur taisi olla motonetissä. Halvemmaksi tuo voi tulla silti kuin uusilla nopeasti palavilla H1/7:lla, jos vain xenonit kestävät riittävän kauan.

        Jep, Saksalaisia kattelin ja tuo 2.2:nen kuluttaisi ilmottettujen numeroiden valossa yli litran vähemmän kaupungissa ja sitä matkaa tulee ajettua jonkin verran. Näkyykö tuo moottorin kokoero vakuutusmaksuissa paljon?

        Veroja meni rapiat 6500 euroa, ja auto maksoi reilut 9000 euroa, hakukustannuksineen siis n. 17000 euroa meni, ja sitten tietenkin talvikumet.
        Muistaakseni tuo dieselveron määräytyminen meni jotenkin x euroa alkavalta sadalta kilolta, mutta eikös se muuttunut tässä hiljattain? http://www.ake.fi osoitteesta löytynee jotain tuosta verosta, itselle ei nyt muistu mieleen. Onhan toi litran ero jo jotain, mutta kun itsellä tuo työmatka on 35 kilometriä maantietä, niin tuo iso kone on kiva... Ja kun tuota vaunua tulee kesäisin hinattua perässä, niin puhti on poikaa! Vaunu on '00 Kabe Smaragd, joten ei viitsi ihan pikkuautolla hinata. Edellinen Omega ei oikein aina jaksanut, mutta tämä kyllä vetää mallikkaasti! Varsinkin jos vertaa siihen diesel Vectraan (1,7 TD), niin hyvä on peli! Silloin oli tosin perässä vain pikkusolifer...


    • Toyota tilauksessa

      Minulla oli vikoja aika yllättävästi vaikka autolla ajettu 100tkm. Huollossa olen käyttänyt autoa syksyn aikana useasti ja nyt on peli kunnossa. Autossani on kaikki mausteet paitsi ei luistonestoa ja ajettavana loistava. Myös todella hiljainen verrattuna useisiin muihin dieseleihin. Nyt itse luopumassa autosta mutta jos tykkää takapotkusta, niin miksei.

      • kahe

        Kiinnostaa tietää tarkemmin vioista? Oliko kalliitakin?

        Mikäs on muuten huoltoväli noilla? Taisi vaihtua jonain vuonna sekin?

        Vioista kun tietäisi vähän paremmin, niin olisi tiedossa mitä erityisesti tutkia, jos Omega muuten sopii meille. Jostain luin tuosta nokkaketjusta, että sen osat pitää vaihtaa tietyn välein, onko näin?

        Pitäisi päästä jossain kokeileen tuollasta, niin olis vähän perstuntumaakin. Lähes kaikki ovat vaan myynnissä kauempana. Olishan tuollanen vaunukin käytettävissä, joten tuo sopisi paremmin sen vetoon kun nykynen 1.6 Corolla.

        Kiitän kommenteista.


      • toyota tilauksessa
        kahe kirjoitti:

        Kiinnostaa tietää tarkemmin vioista? Oliko kalliitakin?

        Mikäs on muuten huoltoväli noilla? Taisi vaihtua jonain vuonna sekin?

        Vioista kun tietäisi vähän paremmin, niin olisi tiedossa mitä erityisesti tutkia, jos Omega muuten sopii meille. Jostain luin tuosta nokkaketjusta, että sen osat pitää vaihtaa tietyn välein, onko näin?

        Pitäisi päästä jossain kokeileen tuollasta, niin olis vähän perstuntumaakin. Lähes kaikki ovat vaan myynnissä kauempana. Olishan tuollanen vaunukin käytettävissä, joten tuo sopisi paremmin sen vetoon kun nykynen 1.6 Corolla.

        Kiitän kommenteista.

        Viat keskittyivät autossani nykimiseen liittyviin ongelmiin. Ja ongelmat hoituivat vaihtamalla ilmanpaineisiin liittyvät mittarit.
        Sitten oli vikalistalla eberi ja se vaihdettiin uuteen ja käynnistyshäiriöitä oli jonkin verran, mutta ne tuli kuntoon polttoaineen syöttöjärjestelmää säätämällä. Siinäpä oli viat.
        Auto on ajettavana taivaallinen, mutta ikävä kyllä joudumme ottamaan perheessämme muidenkin mielipiteet huomioon, joten auto vaihtuu.


    • -vp92-

      olisko kellään 01 2.2dti omegasta tietoa kun ei anna nostaa kierroksia 3500. kun yön on seisonut niin pelaa mutta kun ajaa 5-10min nii moottorinvikavalo syttyy ja ei anna enää nostaa kierroksi ja kaikki tehot häviää :(

    • Ex-Omega

      Käy lukemassa vikakoodit, niin olet viisaampi. Onnistuu myös nyrkkipajoilla. Autosi on vikatilassa kun moottorivalo palaa. Kun vika valo ei pala niin kierrokset nousevat max 3500rpm?

      Jos sinulla on onnea matkassa, selviät YKK-anturin vaihdolla. Mutta todennäköisemmin kuulostaa pumppuvialta, n. 800-1400€ remontti.

      Itse ajoin 2.2DTIllä 350-395 tkm välin ja selvisin YKK-anturin ja termostaatin vaihdoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4217
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      36
      3051
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2207
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1959
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1949
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1318
    Aihe